Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door Nitein-Repart »

regenmaker schreef:Laat syntus het lekker rijden, dan kan Keolis Henglo - Bielefeld Hbf doen en heb je waarschijnlijk mooie overstapmogelijkheden in Hengelo of koppel de lijnen aan elkaar? Gewoon Kampen - Bielefeld Hbf. Vind dat er sowieso veel te weinig internationale lijnen zijn, die echt een groot stuk van beide landen bedienen.

Maar wat bee zegt klopt wel, de provincie kan gewoon eisen stellen aan de vervoerder. En wat is het nut van Arriva om slechte overstap te creëren in Hengelo? Loop je zelf ook reizigers mis, die gaan niet wachten maar pakken de auto.
Wat jij wilt kan niet.
Ten eerste: er zou NOOIT een doorgaande trein Raalte-Kampen komen, gezien de infrastructurele beperkingen en beperkte reizigersstromen,
Ten tweede: de reizigers willen Enschede, niet richting Oldenzaal
Ten derde: er zijn dan meer heterospanningsstellen nodig zijn en dat is duur dan homospanningsstellen.

Verder vind ik dat zowel de Eurobahn (Keolis) als Westfalenbahn (Huidige vervoerder) te korten stellen inzetten. Voor de RE13 (Venlo-Hamm, Keolis) zijn gekoppelde stellen haast nodig, aangezien hget een vrij drukke verbinding is. RB66 (Osnabrueck-Muenster, Westfalenbahn) zijn gekoppelde stelling haast nodig, buiten de sputs rijdt er slechts 1 regionale trein per uur tussen beide steden. Een extra verbinding is wel wenselijk.
RB61 (Bentheim-Bielefeld, Westfalenbahn) zijn twee drietjes of een vijfje ook wel nodig. Het is drukker dan je denk op sdie trwein.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door waldo79 »

Ten derde: er zijn dan meer heterospanningsstellen nodig zijn en dat is duur dan homospanningsstellen.
Ik krijg hier rare gedachten bij :roll:
Bedoel je bi-courante en mono-courante treinstellen?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door Wubbo »

Haast nodig lees ik als: het is nog niet nodig. Kennelijk zijn die treinen prima op lengte dus.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door regenmaker »

Erno-BE schreef:Wat jij wilt kan niet.
Ten eerste: er zou NOOIT een doorgaande trein Raalte-Kampen komen, gezien de infrastructurele beperkingen en beperkte reizigersstromen,
Ten tweede: de reizigers willen Enschede, niet richting Oldenzaal
Ten derde: er zijn dan meer heterospanningsstellen nodig zijn en dat is duur dan homospanningsstellen.

Verder vind ik dat zowel de Eurobahn (Keolis) als Westfalenbahn (Huidige vervoerder) te korten stellen inzetten. Voor de RE13 (Venlo-Hamm, Keolis) zijn gekoppelde stellen haast nodig, aangezien hget een vrij drukke verbinding is. RB66 (Osnabrueck-Muenster, Westfalenbahn) zijn gekoppelde stelling haast nodig, buiten de sputs rijdt er slechts 1 regionale trein per uur tussen beide steden. Een extra verbinding is wel wenselijk.
RB61 (Bentheim-Bielefeld, Westfalenbahn) zijn twee drietjes of een vijfje ook wel nodig. Het is drukker dan je denk op sdie trwein.
Ten eerste: Ja, maar je kan ook investeren? Net of de provincie geen geld heeft. Dus zeg NOOIT NOOIT! :P
Ten tweede: Je kan overstappen in Hengelo, zo moeilijk is dat niet?
Ten derde: Er komt waarschijnlijk toch al verbinding Hengelo - Bielefeld, dus waarom niet wat extra treinstellen kopen om zo betere verbinding naar Duitsland te maken?

De RE13 is alleen kort voor het traject rond Düsseldorf Hbf, daarbuiten vooral na Wuppertal Hbf is er plaats genoeg. Je moet keuzes maken: geld verspillen aan langere treinstellen of even staan rond Düsseldorf Hbf. Overigens kunnen alle reizigers mee en blijven er geen mensen op het perron achter. Dus het kan wel even wachten...

Als een extra verbinding wenselijk is, waarom wordt deze dan niet ingevoerd op de RB66?

RB61 is op sommige stukken rustig en bovendien rijden er nog vele andere regionale treinen hetzelfde traject. Overigens Abellio heeft 25% aandelen in Westfalenbahn, dus geef de NS de schuld! :D
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door Nitein-Repart »

RB66 is deelstaatoverschrijdend dus dat zou waarschijnlijk het probleem zijn, bovendien zijn de tussenliggende plaatsen niet erg groot.

Je zegt dat op het traject van de RB61 vele andere treinen rijden, dat is alleen tussen Herford en Bielefeld, tussen Bunde en Herford rijdt er een andere RB en tussen Rheine en Bunde slechts 1x/2 uur een RE.

Maar wat zie jij in een directe verbinding Raalte-Kampen en Almelo-Oldenzaal? Ik zie er geen heil in. Bovendien zadel je de meeste reizigers een extra overstap op, terwijl de kleine minder er profijt van heeft.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door regenmaker »

Raalte - Kampen is inderdaad niet zo belangrijk, meeste reizigers stappen toch in Zwolle over. Maar Almelo - Oldenzaal - Bad Bentheim - Osnabrück Hbf is wel aantrekkelijk. Je zorgt zo dat mensen minder snel hun auto gebruiken als ze net over de grens wonen. Nu kan je alleen met de IC de grens over op dat traject. Je kan dan ook Zutphen - Hengelo - Enschede maken om voor de reizigers richting dat te compenseren.

RB61 rijdt in de spits al 2x/uur dus ik zie het probleem niet zo.

Er rijden ook een IC 1x/2 uur op Bad Bentheim - Bunde.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door Nitein-Repart »

Gewoon nee, Zwolle-Enschede is een dusdanige vervoersstroom dat je de directe verbinding wilt behouden, anders reed er vanuit Enschede alternerend een stoptrein naar Zutphen en Zwolle, waarbij de ander uit Oldenzaal kwam.

En op zaterdag zit juist se RB66 vol
En voor de IC gelden andere type kaartjes.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door Suus »

Ik denk dat je gewoon even realistisch moet zijn. Iedereen wil een rechtstreekse verbinding naar van alles en nog wat, maar je hebt in Hengelo de verplichting om alle vier de richtingen elk half uur te bedienen. Je kan de trein Zutphen - Hengelo dus wel afbuigen naar Enschede (wordt met 6 sprinters en 2 IC's per uur dan trouwens wel erg druk/krap tussen Hengelo en Enschede) maar met de toekomstige trein Hengelo - Bielefeld die maar 1x/uur rijdt kom je er voor Oldenzaal niet uit.

Over de toekomstige materieelinzet van de RB61 Hengelo - Bielefeld valt nu trouwens nog geen zinnig woord te zeggen en gaat eigenlijk ook dit topic te buiten. Het huidige materieel is wellicht krapper dan het vroegere materieel van DB, maar een van de doelen van een aanbesteding is de treindienst voor de overheid goedkoper te maken en een vervoerder kan de kosten omlaag krijgen door het materieel wat krapper te plannen. Het gevolg daarvan is staanplaatsen op de drukste momenten op de drukste trajectdelen rondom de grotere pleisterplaatsen (bij de RB61 o.a. Osnabrück en Bielefeld). Staanplaatsen zijn nooit fijn natuurlijk, maar met de scheve verdeling van de financiële middelen voor het regionale treinverkeer in Duitsland zijn staanplaatsen in Nordrhein-Westfalen bijna onvermijdelijk om het uitgebreide netwerk te kunnen behouden én uit te breiden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door regenmaker »

Erno-BE schreef:Gewoon nee, Zwolle-Enschede is een dusdanige vervoersstroom dat je de directe verbinding wilt behouden, anders reed er vanuit Enschede alternerend een stoptrein naar Zutphen en Zwolle, waarbij de ander uit Oldenzaal kwam.

En op zaterdag zit juist se RB66 vol
En voor de IC gelden andere type kaartjes.
Ik heb het toch ook niet over Oldenzaal, maar over de richting Osnabrück. Oldenzaal alleen trekt te weinig reizigers. Trouwens een directe verbinding Zutphen/Arnhem - Enschede zou ook wel gewenst zijn. Bovendien wil de provincie de infrastructuur waarschijnlijk uitbreiden voor een IC Zwolle - Enschede na de elektrificatie. Dus dan wordt die stoptrein naar Enschede veel minder belangrijk.

En als Zwolle - Enschede zo belangrijk was, dan zouden ze toch niet met de DM '90 gaan rijden?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door Freek »

Kunnen de heren het de wilde ideeën gaan behandelen in het hobby gedeelte en hier de realiteit bespreken? Ik vind het irritant worden dat elk topic gekaapt wordt met dit soort discussies. We hebben daar een mooi hobby gedeelte voor op dit forum.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door cassie127 »

Niek schreef:Aangezien dit over dienstregelingen gaat, hierbij mijn vraag

Volgens wikipedia loopt de concessie van de NS op het traject Zl - Aml (-Es). Volgens wikipedia gaat hier een regionale vervoerder rijden. Enig idee wie hier gaat rijden en of deze datum klopt? (dit zou overigens een mooi traject zijn voor de Vechtdallijnen)
Laatst in de stentor gelezen (geen idee welke datum :oops: ) dat trjact dienstregelings jaar van 2018 / 2019 over gaat naar een andere vervoerder.. verder stond er ook in dat op de stations Rat & Hno de perrons moesten worden verbreed omdat de provincie wil dat er intercity's gaan rijden tussen Zl & Es. verder zou er in Rat een spoortunnel worden gebouwd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door gkw1969 »

Erno-BE schreef: Wat jij wilt kan niet.
Ten eerste: er zou NOOIT een doorgaande trein Raalte-Kampen komen, gezien de infrastructurele beperkingen en beperkte reizigersstromen,
Ten tweede: de reizigers willen Enschede, niet richting Oldenzaal
Ten derde: er zijn dan meer heterospanningsstellen nodig zijn en dat is duur dan homospanningsstellen.
Ten eerste: ik zie niet in waarom er infrastructurele beperkingen zijn. Onlangs met een Syntus treinenman het sporenplan Zwolle bekeken en feitelijk kun je van de sporen 1 t/m 7 op het spoor richting Kampen komen. Okay, je moet wel kruizen maar dat is elders (en was vroeger hier) ook geen belemmering. Daarnaast vertrekt vanaf spoor 1 alleen de 5800 naar Amersfoort, die kan dus mooi alterneren met de 7900/8500
Ten tweede: Daar heb je gelijk in
Ten derde: Het voordeel van 1 vervoerder aan beide zijden van de grens is dat ze hetzelfde materiaal kunnen bestellen in hybride-vorm. Dus en geschikt voor NL en geschikt voor D (dat is de gedachte waar Keolis mee speelt)
When you're tired of London, you're tired of life
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door waldo79 »

Daarnaast vertrekt vanaf spoor 1 alleen de 5800 naar Amersfoort
De s5800 rijdt tussen Amf en Hfd. De s5600 verbindt Ut - Uto met Amf en Zl 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door Suus »

Van spoor 1 vertrekken in Zwolle zowel de s4600 als de s5600.

Ja, je kan in Zwolle met de huidige infrastructuur in principe de lijn uit Kampen naar de lijn naar Enschede doorverbinden, maar dan heb je wel meer perroncapaciteit bij de doorgaande sporen nodig, wat er niet is. Bovendien moet je een hoop treinen kruisen wat in de huidige opstelling niet nodig is. Het wijzigingen van de dienstregeling is bovendien ook lastig omdat je met twee enkelsporige trajecten zit. Het is echter maar de vraag of dit allemaal ook nog mogelijk is als Zwolle in de verbouwing gaat. Bovendien zal de vraag voor een verbinding over Zwolle heen zeer beperkt zijn.

Kortom, het kan, maar net zoals ik eerder vandaag tegen Bakpapier schreef is het de vraag of het verstandig is zo'n grote wijzigingen in de dienstregeling van de knoop Zwolle te knutselen, rekening houdend met de huidige (vrij fragiele) opbouw.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door Nitein-Repart »

Even wat anders.
Ik zie in Elst dat men al bezig is met het derde perrronspoor voor de trein naar Tiel. Wanneer wordt die trein ingekort en krijgt Elst daarvoor ter compensatie volledige IC-bediening? Laatste is wel wenselijk om de reizigers te behouden, bovendien moet de s3000 nu al vaak afremmen omdat de s31100 ervoor zit en dus kost stoppen weinig tijd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door waldo79 »

Voor zover ik me kan herinneren zou inkorting voor drgl2016 op de rol staan, maar de provincie Gelderland heeft eenmalig € 25 miljoen geïnvesteerd om de trein tot 2020 naar Ah te laten doorrijden.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door Frank »

Elst krijgt geen volledige IC-bediening voor zover ik weet. Er is sprake van dat het derde spoor op het hoofdspoor wordt aangesloten, maar die beslissing is nog niet genomen begreep ik van Freek elders op dit forum.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door Freek »

Klopt. Het derde spoor moet aangesloten worden op het doorgaande spoor en de Tiel express kan dan blijven rijden naar Arnhem. Vraagt ook wat aanpassingen aan de vork en in Arnhem bij het station. Formele besluitvorming is daarover nog niet rond.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door SuperGhost »

In principe zijn er geen aanpassingen voor nodig in Arnhem, want de Tiel-express kan prima vanaf spoor 6a vertrekken, zodat spoor 4 vrij is voor de kerende sprinter vanuit 's-Hertogenbosch.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door regenmaker »

Voor zover ik de werkzaamheden zie, wordt het perron om het derde spoor gebouwd, dus (voorlopig) geen koppeling aan het derde spoor.

Waarom de Tiel express niet laten rijden tot Elst? Op de huidige tijden zit deze altijd de intercity uit Nijmegen naar Arnhem van '27/'57 (vertrek Nijmegen) in de weg, aangezien de trein om '06/'36 van Elst vertrekt richting Arnhem.

Ik vraag me ook af hoe ze voor elkaar willen krijgen, want ze willen: 6 IC's per uur, 4 SP per uur en dan nog de Tiel express.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door Nitein-Repart »

Die 2 extra IC's zijn vanwege de huidige bezetting van de treinen echt niet nodig.

Vaak merk ik dat de s3000 vaak bij Elst moet afremmen (in beide richtingen) omdat de s31100 ervoor zit. De s3100 kan altijd doorkarren waarbij hij bij Lent weer moet wachten op een tegentrein.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door Frank »

regenmaker schreef:Voor zover ik de werkzaamheden zie, wordt het perron om het derde spoor gebouwd, dus (voorlopig) geen koppeling aan het derde spoor.
Volgens mij kan er makkelijk een soort van eilandperron gemaakt worden. Op de plek van de huidige overweg kan het spoor uit Tiel dan aansluiten op het hoofdspoor. Er komt straks een "slinger"tunnel onder het huidige perron te liggen waar de auto's kunnen rijden. Op de plek van de huidige overweg komt een voetgangers en fietserstunnel. Als je die lang genoeg maakt moeten er geen problemen zijn.
regenmaker schreef:Waarom de Tiel express niet laten rijden tot Elst? Op de huidige tijden zit deze altijd de intercity uit Nijmegen naar Arnhem van '27/'57 (vertrek Nijmegen) in de weg, aangezien de trein om '06/'36 van Elst vertrekt richting Arnhem.
Als Elstenaar snap ik het ook niet helemaal, maar mensen schijnen niet zo graag in Elst te willen zijn, maar ze gaan liever rechtstreeks naar Arnhem. Even tussendoor een luchtje scheppen en wachten op de volgende vertraagde trein wordt kennelijk niet zo gewaardeerd.

@Erno-BE: twee extra IC's tussen Arnhem en Nijmegen is inderdaad niet echt nodig. Het laten doorrijden van de intercity tussen Zwolle en Roosendaal is wel wenselijk en het viermaal per uur laten stoppen van een trein te Elst in beide richtingen vind ik persoonlijk zeer wenselijk :P , dus tsja, wat moet je dan?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door SuperGhost »

Het grootste probleem is eigenlijk niet de Tiel-Express, maar juist de sprinters Arnhem-Nijmegen. Er zit namelijk te veel tijdverschil tussen de sprinters en de IC's (6 minuten) om de IC's niet in de weg te zitten bij een 10-minutendienst. Met een opvolgtijd van 3 minuten kom je dan nog altijd 2 minuten tekort.
Overigens is aan de Nijmeegse kant die opvolgtijd van 3 minuten nu niet eens mogelijk, omdat er tussen Ressen (aansluiting Betuweroute<->Nijmegen) en Nijmegen geen enkel sein staat.

ProRail heeft geloof ik ook al eens een oplossing laten vallen: de IC's langzamer maken (desnoods zelfs even langzaam als de sprinters).
Erno-BE schreef:Die 2 extra IC's zijn vanwege de huidige bezetting van de treinen echt niet nodig.
Die zijn ook alleen nodig omdat NS per se 4 rechtstreekse IC's Nijmegen<->Utrecht wil. Dat de IJssellijn IC weer een IC wordt op Arnhem-Nijmegen is wel nodig. De reizigersstroom Nijmegen<->Zutphen (en verder) is vrij groot en niet zo gek veel kleiner als de stroom Nijmegen<->Utrecht (veel reizigers die in Nijmegen in die IC's instappen stappen in Arnhem alweer uit), al is de spitsrichting van die stromen tussen Arnhem en Nijmegen wel precies andersom zijn (ochtend juist Zutphen->Nijmegen en Nijmegen->Utrecht en 's middags dus andersom).

Wat mij betreft had NS gewoon weer het oude model opgepakt, waarbij de IJssellijn-IC (non-stop op Nijmegen-Arnhem) in Arnhem een goede aansluiting had op de IC Arnhem-Utrecht (de toenmalige 2000 Arnhem-Den Haag), waarbij evt. in de spits (vanuit Arnhem gezien) die IC achter de Ijssellijn-IC aan kan rijden, zodat je in de spits alsnog 4 rechtstreekse treinen Nijmegen<->Utrecht houdt.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door Nitein-Repart »

Laatste alinea mee eens. Ik merk ook dat de s3000 en s3100 goed geleegd om daarna weer goed gevult te worden in Arnhem. Richting Nijmegen is er vooral veel scholieren en studentenvervoer (voornamelijk uit de Achterhoek en Ijsseldelta, voor regio Ede ligt Utrecht meer voor de hand) terwijl forensenvervoer meer op Arnhem (ligt centraler) en Utrecht is gericht.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door regenmaker »

Erno-BE schreef:Laatste alinea mee eens. Ik merk ook dat de s3000 en s3100 goed geleegd om daarna weer goed gevult te worden in Arnhem. Richting Nijmegen is er vooral veel scholieren en studentenvervoer (voornamelijk uit de Achterhoek en Ijsseldelta, voor regio Ede ligt Utrecht meer voor de hand) terwijl forensenvervoer meer op Arnhem (ligt centraler) en Utrecht is gericht.
Dit klopt. Je kan makkelijk aan de collegetijden van de HAN/ROC en RU zien wanneer de IC Arnhem - Nijmegen het drukste is. Buiten de spits is het erg rustig op dit traject, dus dan zou je makkelijk kunnen afbouwen naar 2 IC's Nijmegen - Utrecht en de andere 2 IC's Arnhem - Utrecht maken.
Frank schreef:Volgens mij kan er makkelijk een soort van eilandperron gemaakt worden. Op de plek van de huidige overweg kan het spoor uit Tiel dan aansluiten op het hoofdspoor. Er komt straks een "slinger"tunnel onder het huidige perron te liggen waar de auto's kunnen rijden. Op de plek van de huidige overweg komt een voetgangers en fietserstunnel. Als je die lang genoeg maakt moeten er geen problemen zijn.
Als dat zo is dan moet er nog veel gedaan worden, voordat het derde spoor in gebruik wordt genomen. Waarschijnlijk ligt het dan een paar jaar voor niets daar. Ook betekent dat er weer werkzaamheden tussen Arnhem en Nijmegen komen, hopelijk plannen ze die een beetje goed.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten