Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Berichtdoor SuperGhost » Vr 26 Sep 2014, 08:28

Dat keerspoor zal er inderdaad vermoedelijk een paar jaar ongebruikt bij gaan liggen, aangezien de plannen voor 6 IC's Utrecht-Arnhem(-Nijmegen) voorlopig nog in de ijskast staan. De versnelde IJssellijn zal zo lang waarschijnlijk gewoon direct voor/na een IC van/naar Utrecht rijden, waardoor gewoon ruimte is voor de Tiel-express zonder een 3e spoor in Elst nodig te hebben.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1652
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Berichtdoor Erno-BE » Vr 26 Sep 2014, 08:32

Alleen de t3021 en t3625 zijn druk te noemen. Voor de rest van de treinen kan (bijna) iedereen zitten.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3697
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Berichtdoor regenmaker » Vr 26 Sep 2014, 10:46

's avonds/'s middags zijn er ook zat ritten die overvol zitten van Nijmegen naar Arnhem
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1652
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Berichtdoor Erno-BE » Vr 26 Sep 2014, 11:50

Kon 's middags nog altijd zitten, in zowel de s3000 als de s3100. Over de s3600 en s7600 heb ik geen idee van.

SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Berichtdoor SuperGhost » Vr 26 Sep 2014, 12:22

De 3600 zit in de middagspits vooral overvol op Nijmegen-Elst en op Arnhem-Zutphen (op Elst-Arnhem vaak wel zeer vol, maar vaak kan dan wel iedereen zitten).

In de ochtendspits zit de 3600 vooral overvol op Zutphen-Arnhem (regelmatig komt het voor dat er bij binnenkomst in Zutphen al bijna geen zitplaatsen meer beschikbaar zijn, terwijl er juist in Zutphen veel mensen instappen)

De 3000 en 3100 hebben meestal wel altijd voor iedereen een zitplaats op Arnhem-Nijmegen v.v.
De 7600 zit vaak in de spits overvol op Arnhem-Presikhaaf en Elst-Nijmegen.

Voor zowel de 3600 als de 7600 geldt ook dat de treinlengte beperkt wordt door de perronlengtes. Veel van de perrons waar de 3600 halteert (namelijk Zwolle, Wijhe, Olst, Dieren, Arnhem Zuid, Nijmegen Lent, Oss, Breda, Etten-Leur en Roosendaal) zijn namelijk maar op sprinterlengte (minimaal 270 meter) of zelfs korter (Breda is ri. Zwolle maar 265 meter) en alleen de perrons van Deventer, Zutphen, Elst, 's-Hertogenbosch en Tilburg zijn maar op intercity-lengte (minimaal 320 meter)
Voor de 7600 is de lengte van spoor 1a in Zutphen een belemmering om met grotere treinen te rijden (5 bakken SGM past al eigenlijk niet).

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1652
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Berichtdoor Erno-BE » Vr 26 Sep 2014, 12:36

Kan dan niet door middel van een soort van steigerperron het perron 1a verlengt worden, zodat de s7600 verlengt kan worden met tot 6-8 bakken? Tussen Nijmegen en Arnhem en tussen Arnhem en Dieren zijn er veel parallele busverbindingen (alleen al Rheden heeft 2 parallele busverbindingen voor een dorp van 7.000 inwoners, laat staan Velp (al hoewel Velp groter is)) en dus heerst er een inefficient vervoerssysteem.

En verder is Arnhem CS-Presikhaaf een piepstukje van 6 minuten. Dan kun je wel staan. Elst-Nijmegen is iets verder, dus daar is staan wat bezwaarlijker.

waldo79
Berichten: 3625
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Berichtdoor waldo79 » Vr 26 Sep 2014, 13:07

Elst Nijmegen is een krappe 10 minuten; ook daar is staan overkomelijk.

Maar het gaat weer hinderlijk off-topic.
Mij best :)

SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Berichtdoor SuperGhost » Za 27 Sep 2014, 00:32

Erno-BE schreef:Kan dan niet door middel van een soort van steigerperron het perron 1a verlengt worden, zodat de s7600 verlengt kan worden met tot 6-8 bakken?
Volgens mij blokkeer je dan de wissels.

waldo79 schreef:Elst Nijmegen is een krappe 10 minuten; ook daar is staan overkomelijk.

Maar het gaat weer hinderlijk off-topic.
Dat zou inderdaad niet onoverkomelijk hoeven zijn, alleen zijn die treinen (ICRm en ICM) daar niet bepaald voor gebouwd en krijg je vertragingen doordat het in/uitstapproces veel te langzaam duurt.

En wat is er hinderlijk off-topic dan? Het gaat over de dienstregeling in Oost-Nederland, daar hoort volgens mij ook gewoon de capaciteitsinzet bij (en de eventuele onmogelijkheden daarvan).

waldo79
Berichten: 3625
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Berichtdoor waldo79 » Za 27 Sep 2014, 07:59

Als er stokpaardjes bereden gaan worden en er een-tweetjes komen komt het voor mij hinderlijk over. Bovendien is de wereld groter dan de verbinding Nm Achterhoek.
Mij best :)

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11007
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Berichtdoor Vinny » Za 27 Sep 2014, 08:30

Voor de bediening Arnhem-Nijmegen zie ik toch het meest in zonetreinen: de IC Schiphol-Nijmegen tussen Arnhem en Nijmegen op de tussengelegen stations laten stoppen.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5588
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Berichtdoor Hainje » Za 27 Sep 2014, 12:51

SuperGhost schreef:En wat is er hinderlijk off-topic dan? Het gaat over de dienstregeling in Oost-Nederland, daar hoort volgens mij ook gewoon de capaciteitsinzet bij (en de eventuele onmogelijkheden daarvan).

Mijn idee van deze topics was om een gelegenheid te geven korte vragen te stellen over hoe het vroeger op een bepaald traject was qua bediening. Vragen over het VERLEDEN dus, het heden kan ook nog, maar discussies over hoe het in de TOEKOMST zou moeten zijn is zeker niet de gedachte achter deze serie topics.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3697
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Berichtdoor regenmaker » Za 27 Sep 2014, 17:52

waldo79 schreef:Als er stokpaardjes bereden gaan worden en er een-tweetjes komen komt het voor mij hinderlijk over. Bovendien is de wereld groter dan de verbinding Nm Achterhoek.


Blijkbaar moet de discussie dus telkens ergens anders over gaan? Dat lijkt me ook hinderlijk aangezien er zo geen goede discussies ontstaan.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5588
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Berichtdoor Hainje » Za 27 Sep 2014, 18:30

Dit topic is dan ook niet bedoeld voor discussie.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

waldo79
Berichten: 3625
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Berichtdoor waldo79 » Za 27 Sep 2014, 20:38

Het is om vragen te stellen over de dienstregeling in Oost-Nederland. En je hoeft je niet aangesproken te voelen, regenmaker.
Mij best :)

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1273
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Berichtdoor Frank » Za 27 Sep 2014, 20:49

Zullen we hier weer ontopic gaan? Van deze discussie wordt niemand vrolijk. Als je vindt dat een discussie uit de hand loopt binnen een bepaald topic kun je hier ook een melding van maken in plaats van dat het topic nog verder "vervuild" wordt. Dank u :D .

SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Berichtdoor SuperGhost » Za 27 Sep 2014, 22:55

Wellicht anders dat er discussietopics gemaakt moet worden per regio? Dan ben je er ook vanaf lijkt me. Anders gaat men natuurlijk ook de discussie voeren in het topic dat er het dichtst bij ligt en dat zijn dan dit soort topics.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4063
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Berichtdoor Etienne » Zo 02 Aug 2015, 17:54

Weet iemand wellicht waar het busstation in Urk vroeger heeft gelegen? Er wordt hierover namelijk gesproken in de busboekjes van de VAD van circa 1970 t/m 1989. Lag dit wellicht in de buurt van de huidige halte Gemeentehuis of toch op een andere plaats?
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten