Pagina 5 van 6

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: vr 26 sep 2014, 08:28
door SuperGhost
Dat keerspoor zal er inderdaad vermoedelijk een paar jaar ongebruikt bij gaan liggen, aangezien de plannen voor 6 IC's Utrecht-Arnhem(-Nijmegen) voorlopig nog in de ijskast staan. De versnelde IJssellijn zal zo lang waarschijnlijk gewoon direct voor/na een IC van/naar Utrecht rijden, waardoor gewoon ruimte is voor de Tiel-express zonder een 3e spoor in Elst nodig te hebben.

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: vr 26 sep 2014, 08:32
door Nitein-Repart
Alleen de t3021 en t3625 zijn druk te noemen. Voor de rest van de treinen kan (bijna) iedereen zitten.

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: vr 26 sep 2014, 10:46
door regenmaker
's avonds/'s middags zijn er ook zat ritten die overvol zitten van Nijmegen naar Arnhem

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: vr 26 sep 2014, 11:50
door Nitein-Repart
Kon 's middags nog altijd zitten, in zowel de s3000 als de s3100. Over de s3600 en s7600 heb ik geen idee van.

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: vr 26 sep 2014, 12:22
door SuperGhost
De 3600 zit in de middagspits vooral overvol op Nijmegen-Elst en op Arnhem-Zutphen (op Elst-Arnhem vaak wel zeer vol, maar vaak kan dan wel iedereen zitten).

In de ochtendspits zit de 3600 vooral overvol op Zutphen-Arnhem (regelmatig komt het voor dat er bij binnenkomst in Zutphen al bijna geen zitplaatsen meer beschikbaar zijn, terwijl er juist in Zutphen veel mensen instappen)

De 3000 en 3100 hebben meestal wel altijd voor iedereen een zitplaats op Arnhem-Nijmegen v.v.
De 7600 zit vaak in de spits overvol op Arnhem-Presikhaaf en Elst-Nijmegen.

Voor zowel de 3600 als de 7600 geldt ook dat de treinlengte beperkt wordt door de perronlengtes. Veel van de perrons waar de 3600 halteert (namelijk Zwolle, Wijhe, Olst, Dieren, Arnhem Zuid, Nijmegen Lent, Oss, Breda, Etten-Leur en Roosendaal) zijn namelijk maar op sprinterlengte (minimaal 270 meter) of zelfs korter (Breda is ri. Zwolle maar 265 meter) en alleen de perrons van Deventer, Zutphen, Elst, 's-Hertogenbosch en Tilburg zijn maar op intercity-lengte (minimaal 320 meter)
Voor de 7600 is de lengte van spoor 1a in Zutphen een belemmering om met grotere treinen te rijden (5 bakken SGM past al eigenlijk niet).

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: vr 26 sep 2014, 12:36
door Nitein-Repart
Kan dan niet door middel van een soort van steigerperron het perron 1a verlengt worden, zodat de s7600 verlengt kan worden met tot 6-8 bakken? Tussen Nijmegen en Arnhem en tussen Arnhem en Dieren zijn er veel parallele busverbindingen (alleen al Rheden heeft 2 parallele busverbindingen voor een dorp van 7.000 inwoners, laat staan Velp (al hoewel Velp groter is)) en dus heerst er een inefficient vervoerssysteem.

En verder is Arnhem CS-Presikhaaf een piepstukje van 6 minuten. Dan kun je wel staan. Elst-Nijmegen is iets verder, dus daar is staan wat bezwaarlijker.

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: vr 26 sep 2014, 13:07
door waldo79
Elst Nijmegen is een krappe 10 minuten; ook daar is staan overkomelijk.

Maar het gaat weer hinderlijk off-topic.

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: za 27 sep 2014, 00:32
door SuperGhost
Erno-BE schreef:Kan dan niet door middel van een soort van steigerperron het perron 1a verlengt worden, zodat de s7600 verlengt kan worden met tot 6-8 bakken?
Volgens mij blokkeer je dan de wissels.
waldo79 schreef:Elst Nijmegen is een krappe 10 minuten; ook daar is staan overkomelijk.

Maar het gaat weer hinderlijk off-topic.
Dat zou inderdaad niet onoverkomelijk hoeven zijn, alleen zijn die treinen (ICRm en ICM) daar niet bepaald voor gebouwd en krijg je vertragingen doordat het in/uitstapproces veel te langzaam duurt.

En wat is er hinderlijk off-topic dan? Het gaat over de dienstregeling in Oost-Nederland, daar hoort volgens mij ook gewoon de capaciteitsinzet bij (en de eventuele onmogelijkheden daarvan).

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: za 27 sep 2014, 07:59
door waldo79
Als er stokpaardjes bereden gaan worden en er een-tweetjes komen komt het voor mij hinderlijk over. Bovendien is de wereld groter dan de verbinding Nm Achterhoek.

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: za 27 sep 2014, 08:30
door Vinny
Voor de bediening Arnhem-Nijmegen zie ik toch het meest in zonetreinen: de IC Schiphol-Nijmegen tussen Arnhem en Nijmegen op de tussengelegen stations laten stoppen.

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: za 27 sep 2014, 12:51
door Hainje
SuperGhost schreef:En wat is er hinderlijk off-topic dan? Het gaat over de dienstregeling in Oost-Nederland, daar hoort volgens mij ook gewoon de capaciteitsinzet bij (en de eventuele onmogelijkheden daarvan).
Mijn idee van deze topics was om een gelegenheid te geven korte vragen te stellen over hoe het vroeger op een bepaald traject was qua bediening. Vragen over het VERLEDEN dus, het heden kan ook nog, maar discussies over hoe het in de TOEKOMST zou moeten zijn is zeker niet de gedachte achter deze serie topics.

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: za 27 sep 2014, 17:52
door regenmaker
waldo79 schreef:Als er stokpaardjes bereden gaan worden en er een-tweetjes komen komt het voor mij hinderlijk over. Bovendien is de wereld groter dan de verbinding Nm Achterhoek.
Blijkbaar moet de discussie dus telkens ergens anders over gaan? Dat lijkt me ook hinderlijk aangezien er zo geen goede discussies ontstaan.

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: za 27 sep 2014, 18:30
door Hainje
Dit topic is dan ook niet bedoeld voor discussie.

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: za 27 sep 2014, 20:38
door waldo79
Het is om vragen te stellen over de dienstregeling in Oost-Nederland. En je hoeft je niet aangesproken te voelen, regenmaker.

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: za 27 sep 2014, 20:49
door Frank
Zullen we hier weer ontopic gaan? Van deze discussie wordt niemand vrolijk. Als je vindt dat een discussie uit de hand loopt binnen een bepaald topic kun je hier ook een melding van maken in plaats van dat het topic nog verder "vervuild" wordt. Dank u :D .

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: za 27 sep 2014, 22:55
door SuperGhost
Wellicht anders dat er discussietopics gemaakt moet worden per regio? Dan ben je er ook vanaf lijkt me. Anders gaat men natuurlijk ook de discussie voeren in het topic dat er het dichtst bij ligt en dat zijn dan dit soort topics.

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: zo 02 aug 2015, 17:54
door Etienne
Weet iemand wellicht waar het busstation in Urk vroeger heeft gelegen? Er wordt hierover namelijk gesproken in de busboekjes van de VAD van circa 1970 t/m 1989. Lag dit wellicht in de buurt van de huidige halte Gemeentehuis of toch op een andere plaats?

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 21:38
door Meltrain
Toen ik zojuist op Google Maps de route van de gewijzigde lijn 83 in Warnsveld zat te bekijken, zag ik dat er langs de Scheperdreef en Bieshorstlaan al bushaltes stonden en dat er in elk geval in 2008 een bus heeft gereden.
Weet iemand wellicht welke lijn dat was?

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 22:43
door regenmaker
Zo te zien lijn 80: klik. De wijziging is pas ingegaan op 13 december 2015, maar nooit verwerkt. :?

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 23:27
door Meltrain
Zo te zien heb jij op 25 mei 2015 de routestrip aangepast, dus dan lijkt het me sterk dat de route pas in december 2015 gewijzigd is. :?
Maar in elk geval bedankt voor het antwoord. :pos:

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 23:27
door regenmaker
Owja, ik zie het. Moet een half jaar eerder zijn, even in de war met de jaartallen (tussentijdse wijzigingen op 29 maart 2015).

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 23:33
door Daniel
Typisch geval van een kleine aanpassing die nooit op de wijzigingspagina van de vervoerder heeft gestaan lijkt me. En als je dan niet goed oplet met het bijwerken van de wiki krijg je dit soort gevallen dus.

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 23:37
door regenmaker
Arriva heeft wel vaker net als Syntus/Keolis zo rond maart/april enkele wijzigingen in de dienstregeling hier en daar. Gezien de datum dat ik hem bijgewerkt heb (vergeleken met de andere lijnen) moet het wel 29 maart 2015 zijn gebeurd.

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: vr 08 dec 2017, 10:57
door Nitein-Repart
Een vraag:

Toen er op Zutphen-Winterswijk nog een uursdienst gereden werd, hoe zag de dienstregeling eruit en waar werd er onderweg gekruist? Voor de halfuursdienst is het baanvak flink aangepast, omdat anders een halfuursdienst niet mogelijk was.

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Geplaatst: vr 08 dec 2017, 11:56
door busentrein
De reguliere kruising lag in Vorden. In de spits richting reed er een verdichting die een kruising had in Lichtenvoorde-Groenlo en Vorden. Gaf wel een scheve dienstregeling zeg ik uit mijn hoofd.