Limburgse OV-concessie 2016-2031

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
CamilleKreemers
Berichten: 2955
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor CamilleKreemers » Ma 17 Apr 2017, 15:24

wellicht omdat dat meer DRU kost wat niet in het contract zit?

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 3932
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Chrysa » Ma 17 Apr 2017, 15:26

2 bussen achter elkaar rijden of versterkingsritten toch ook?

PatrickM
Berichten: 1263
Lid geworden op: Za 10 Jan 2015, 21:46
Locatie: Bruinisse (Zeeland)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor PatrickM » Ma 17 Apr 2017, 15:37

Versterking kost volgens mij geen DRU, frequentieverhoging wel.
Mijn site over OV-kaartjes (info en tarieven): ovkaartjes.weebly.com
Mijn YouTube kanaal:OV Foto en Video
06-03-2017: Trein: 2185,3 km
23-01-2017: Bus: 255,0 km · Metro: 1,6 km · Tram: 0,0 km · Boot: 0,5 km · OV-fiets 34,2 km

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 3932
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Chrysa » Ma 17 Apr 2017, 18:41

Huh? Wat maakt het uit of die bus nou 1 minuut na de andere rijdt of 10 minuten? Een DRU is niet hetzelfde dan gewoon een bus die een uur rijdt?

CamilleKreemers
Berichten: 2955
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor CamilleKreemers » Ma 17 Apr 2017, 18:54

een DRU telt pas mee als hij in de dienstregeling staat.Versterking staat niet in de dienstregeling, tenzij de provincie daarover in het bestek een opmerking heeft gemaakt.

busje10
Berichten: 52
Lid geworden op: Ma 04 Mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor busje10 » Ma 17 Apr 2017, 20:05

regenmaker schreef:Inderdaad waarom lijn 350 niet opschroeven naar een 10-minutendienst bijvoorbeeld.


Dit heeft alleen nut smorgens in de spits richting Maastricht. En s'avonds richting Aken in de spits. Daarbuiten kun je het makkelijk af met 15 min dienst.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 1499
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OmniLezer » Ma 17 Apr 2017, 20:35

Ik lees misschien verkeerd, maar ik lees nu dat er een maximum aan aantal dienstregeling uren is.
En volgens mij bespaart een OV bedrijf op dienstregeling uren. Wat ze besparen, weet ik niet, maar er wordt wel wat bespaard.

Dat lees ik nu. Zou ik hier meer over mogen weten?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

nvdw
Berichten: 1182
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor nvdw » Wo 19 Apr 2017, 20:16

Er is afgesproken en betaald voor een X aantal DRU, gebaseerd op de door de vervoerder geboden voorzieningen (die weer grotendeels als zodanig door de provincie zijn geëist).

Daar mag de vervoerder best overheen gaan, maar dan is de vraag of de provincie voor dat extra werk de knip wil trekken. Zo niet, dan voert de vervoerder die uren uit voor eigen rekening en risico.

Een minimumaantal DRU lijkt me vanzelfsprekender: dan is de vervoerder verplicht om bespaarde DRU's elders weer in te zetten.
"Klagen bij de gemeente"

CamilleKreemers
Berichten: 2955
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor CamilleKreemers » Wo 19 Apr 2017, 20:19

Ik zou niet een minimum aantal DRU hanteren. Er is ingeschreven met X aantal DRU in de bieding van de vervoerder. Laat de vervoerder dat aantal DRU hanteren en eventueel niet geboden DRU in een jaar het jaar erop investeren in het OV.
Laatst gewijzigd door Ardan op Wo 19 Apr 2017, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post quoten is niet nodig.

Melvinjg
Berichten: 18
Lid geworden op: Vr 16 Dec 2016, 21:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Melvinjg » Do 20 Apr 2017, 20:29

Weet iemand eigenlijk waar de Man Lion's City G bus(sen) die Arriva heeft overgenomen rijden?

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 3043
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor isadora » Do 20 Apr 2017, 20:32

CamilleKreemers schreef:..... investeren in het OV.

Of verdelen onder het personeel, net als de besparingen op brandstof. (A)
“Better to keep one’s mouth closed and be thought a fool, than to open it and remove all doubt.” ~ Abraham Lincoln

bartjemestrom
Berichten: 414
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor bartjemestrom » Do 20 Apr 2017, 20:42

Melvinjg schreef:Weet iemand eigenlijk waar de Man Lion's City G bus(sen) die Arriva heeft overgenomen rijden?


Die rijden in Breda, voornamelijk lijn 9.

Melvinjg
Berichten: 18
Lid geworden op: Vr 16 Dec 2016, 21:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Melvinjg » Do 20 Apr 2017, 22:13

Jammer, had stiekem gehoopt dat we ze nog in Limburg terug zouden zien :p

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 10065
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Michael » Do 20 Apr 2017, 22:17

Een fototje ervan dan maar:

Afbeelding

busfanNL
Berichten: 1239
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor busfanNL » Vr 21 Apr 2017, 08:47

Melvinjg schreef:Jammer, had stiekem gehoopt dat we ze nog in Limburg terug zouden zien :p

TCR heeft er toch een paar voor Limburg?

Melvinjg
Berichten: 18
Lid geworden op: Vr 16 Dec 2016, 21:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Melvinjg » Vr 21 Apr 2017, 08:50

Hmm ik heb ze nog niet gezien. Hier in Heerlen zie ik alleen de ambassadors en GTW's van Veolia terug.

bartjemestrom
Berichten: 414
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor bartjemestrom » Vr 21 Apr 2017, 12:41

Nee hoor, geledes rijden elders bij TCR. Niet bij TCR in Limburg.

CamilleKreemers
Berichten: 2955
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor CamilleKreemers » Vr 21 Apr 2017, 14:00

isadora schreef:
CamilleKreemers schreef:..... investeren in het OV.

Of verdelen onder het personeel, net als de besparingen op brandstof. (A)

Met investeren in OV kun je meer reizigers trekken.

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 3043
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor isadora » Vr 21 Apr 2017, 14:16

Zit wat in.
Meer reizigers > meer bussen -> meer brandstof -> meer besparing -> meer.............snoepgeld. *O*
“Better to keep one’s mouth closed and be thought a fool, than to open it and remove all doubt.” ~ Abraham Lincoln

CamilleKreemers
Berichten: 2955
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor CamilleKreemers » Vr 21 Apr 2017, 14:39

Ik dacht meer aan:

Meer reizigers -> meer inkomsten -> Meer bussen mogelijk -> Meer reizigers enz. (Dit lijkt me het hoofddoel van OV)
Bijkomend:
Meer bussen -> Meer kilometers -> meer besparing mogelijk door goed rijdende chauffeurs -> meer reizigers aantrekken door meer ritten.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 3932
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Chrysa » Za 22 Apr 2017, 13:12

bartjemestrom schreef:Nee hoor, geledes rijden elders bij TCR. Niet bij TCR in Limburg.

Er heeft er een tijdje een in Breda gereden op lijn 617, maar die is toen weer verhuisd in ruil voor een witte gelede Citaro (TCR 622?) afaik.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 10065
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Michael » Za 22 Apr 2017, 14:31

Die witte Citaro is een oude Connexxion/Hermes bus

sven_engelen
Berichten: 71
Lid geworden op: Di 22 Nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo, Stedje van lol en plezeer!

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor sven_engelen » Ma 01 Mei 2017, 12:18

Naar het schijnt heeft arriva de route van lijn 1 in Kaldenkirchen veranderd. De bus gaat nu niet gelijk naar markt en am schwimmbad maar neemt nu ook de poststrasse en frankenstrasse mee. Dat betekent dus dat de nuttige plekken (de poststrasse waar nederlanders vaak boodschappen doen) eindelijk bediend worden. Dit kan nog wel eens een goede financiële afloop hebben :)

bartjemestrom
Berichten: 414
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor bartjemestrom » Di 02 Mei 2017, 10:37

In Roermond hebben zich ook simpele wijzingen voorgedaan. Lijn 1 gaat nu via winkelcentrum Donderberg naar de wijk Donderberg en Kitskensberg. Lijn 62 gaat nu via de wijk Hoogvonderen. :D

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 5178
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor regenmaker » Za 01 Jul 2017, 10:50

In de OV-visie uit december 2016 van de Kreis Viersen staat dat de lijn SB83 mogelijk wordt verlengd via Maalbroek naar Roermond Station en de Designer Outlet. Waardoor een directe snelbus verbinding ontstaat tussen Roermond en Mönchengladbach.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.
Vanaf 1 augustus 2017 het nieuwe Westfalen Tarif.


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten