Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Wat me blijft verbazen is dat de DRISSEN wel een tekstregel hebben bij omleidingen maar dat ze wel blijven aftellen.
Ik zal dat weer eens ter discussie stellen.
Wat betreft de volle bussen. Het blijft lastig, maar ik blijf het een probleem vinden dat er geen geleed materieel is. Hierin kan je een stuk meer volk (staand) vervoeren.
Dat de lijnvoering en frequenties niet aansluoten bij de vraag is een Provinciaal probleem. Echter de materieelkwestie is mijn inziens een zaak van Hermes die op enkele fronten verkeerd is ingeschat.
Ikzelf ben met de fiets naar de vrijmarkt gegaan. Normaliter pak ik lijn 2 vanaf de Stiffelio.
Maar ik had weinig vertrouwen in de terugweg vanaf het Parktheater. Daarnaast was het lekker weer.... tot 2 uur.
Ik zal dat weer eens ter discussie stellen.
Wat betreft de volle bussen. Het blijft lastig, maar ik blijf het een probleem vinden dat er geen geleed materieel is. Hierin kan je een stuk meer volk (staand) vervoeren.
Dat de lijnvoering en frequenties niet aansluoten bij de vraag is een Provinciaal probleem. Echter de materieelkwestie is mijn inziens een zaak van Hermes die op enkele fronten verkeerd is ingeschat.
Ikzelf ben met de fiets naar de vrijmarkt gegaan. Normaliter pak ik lijn 2 vanaf de Stiffelio.
Maar ik had weinig vertrouwen in de terugweg vanaf het Parktheater. Daarnaast was het lekker weer.... tot 2 uur.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Het staand vervoeren van reizigers langer dan 15 minuten is niet toegestaan, hierdoor blijven van het lijstje van Hans alleen lijn 2 & 4 over. Voor de andere lijnen zijn bussen met meer zitplaatsen wenselijker, zoals Syntus in Utrecht heeft besteld voor de uithoflijnen of aangezien deze concessie de showroom is van VDL kan er ook een of ander Fins model Citea besteld worden met meer zitplaatsen.huibf schreef:
Ik zal dat weer eens ter discussie stellen.
Wat betreft de volle bussen. Het blijft lastig, maar ik blijf het een probleem vinden dat er geen geleed materieel is. Hierin kan je een stuk meer volk (staand) vervoeren.
Wie gaat dat betalen? De taxbus vormt hier het alternatief voor slecht bereikbare plekken met OV en waarom alleen in Stiphout van de gemeente Helmond is me een raadsel.frankberg19 schreef:Heb het al vaker gezegd, Hermes heeft er zelfs ervaring mee: Flex. In Arnhem en Nijmegen wordt het boven verwachting goed gebruikt. Zaterdag was ik in Arnhem en heb toch redelijk veel busjes gezien in de tijd dat ik er was. Uitrollen in Son en Breugel, Eindhoven, Nuenen, Geldrop, Veldhoven, Aalst, Waalre en Best. In de toekomst kunnen Valkenswaard, Stiphout, Gerwen en Nederwettten toegevoegd worden
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Liever staand, dan niet.... toch?
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Als je al ander materieel aan gaat schaffen kun je het beter meteen goed doen Heb je materieel over dan wordt t een ander verhaal.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Net zoals liever een verkeerde bus, dan geen bus.huibf schreef:Liever staand, dan niet.... toch?
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Nou dit ligt er nogal aan of je de goede kant uitgaat
Sinds ze in Eindhoven de regel hebben dat een richting een uniek lijnnummer heeft is het voor vele een stuk duidelijker :-)
Sinds ze in Eindhoven de regel hebben dat een richting een uniek lijnnummer heeft is het voor vele een stuk duidelijker :-)
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 28 apr 2017, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post hoef je niet te quoten!
Reden: Vorige post hoef je niet te quoten!
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Die Finse Citea's zijn vrij ruk, heb er een aantal keer ingezeten.
Dat achterste deurtje voegt niet zo veel toe tenzij je al als sardientjes in het gangpad staat, en het is maar een smal ding.
Dat achterste deurtje voegt niet zo veel toe tenzij je al als sardientjes in het gangpad staat, en het is maar een smal ding.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Waarom kunnen de electrische wagens niet op de versterkingsritten tijdens koningsdag worden ingezet. Tijdje geleden de 9533 op lijn 321 gespot. Als ze op en neer kunnen rijden naar Gemert kan het ook op een extra rit op lijn 317. Het betreft waarschijnlijk maar een paar slagen en er is dan genoeg tijd om de wagens weer op te laden. Er moeten genoeg wagens op koningsdag stil staan want het is een zaterdagsdienst. De Citea's zitten wel lekker maar zijn niet handig voor bulkvervoer.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Was de 321 niet een korte slag naar Nuenen?
Waar heb je hem gespot.
Waar heb je hem gespot.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Tussen Nuenen en Eindhoven. Of het de korte slag betreft weet ik niet. Het was ergens in de middaguren. Volgens dienstregeling zijn er dan uitsluitend ritten Ehv-Boekel. De korte ritjes Nuenen is pas in de avonduren. Destijds gemeld bij afwijkingen in materieelinzet.
Laatst gewijzigd door Ardan op za 29 apr 2017, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post hoef je niet te quoten.
Reden: Vorige post hoef je niet te quoten.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Op zaterdag is de helft de korte slag. Maar goed. Volgensmij willen ze absoluut op dit moment geen electrisch 'ver van huis'.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Ik ga vast een domme vraag stellen, maar waarom worden de 321 en 322 niet tot een lijn gevormd tussen Gemert en Eindhoven? Zo groot ziet Boekel er ook niet uit.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Is het ook niet. Er rijden samen met 25 en 26 nu vier bussen per uur doordeweeks overdag tussen Gemert en Boekel, eerst twee. Beetje overdreven. 321 kan prima ingekort worden tot Gemert met overstap op 25 en 26 naar Boekel en Uden. Boekelenaren (??) kunnen dan overstappen in Gemert.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Van/tot aan Boekel zat er altijd wel volk in de 121 destijds, die wil je echt niet opzadelen met een extra overstap.
🍉
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
De kun je beter de 321 weer gewoon door laten rijden naar Uden en de 25/26 inkorten tot Gemert en in de spits mogelijk door laten rijden naar Uden. De 26 bijvoorbeeld 1x/uur. Zo ontstaat er een redelijk snelle verbinding tussen Uden en Helmond.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Ze halen een ritje naar Boekel en terug niet op een accu, de actieradius was volgens mij 60 kilometer.huibf schreef:Op zaterdag is de helft de korte slag. Maar goed. Volgensmij willen ze absoluut op dit moment geen electrisch 'ver van huis'.
Er rijden zelfs 5 bussen per uur als je lijn 155 meerekent.frankberg19 schreef:Is het ook niet. Er rijden samen met 25 en 26 nu vier bussen per uur doordeweeks overdag tussen Gemert en Boekel, eerst twee. Beetje overdreven. 321 kan prima ingekort worden tot Gemert met overstap op 25 en 26 naar Boekel en Uden. Boekelenaren (??) kunnen dan overstappen in Gemert.
Ik zou lijn 25/26 laten zoals ze zijn. Hooguit de korte ritten in de spits koppelen aan lijn 155. In het weekend en de avonduren is 1x per uur tussen Boekel en Uden meer dan genoeg met kleiner materieel.frankberg19 schreef:De kun je beter de 321 weer gewoon door laten rijden naar Uden en de 25/26 inkorten tot Gemert en in de spits mogelijk door laten rijden naar Uden. De 26 bijvoorbeeld 1x/uur. Zo ontstaat er een redelijk snelle verbinding tussen Uden en Helmond.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Meldt dit alles maar bij de provincie. Zij bepalen de lijnenloop en de haltes.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Doen ze toch niks mee waarschijnlijk
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Dat is hoogstwaarschijnlijk de 404 geweest. die keert in Nuenen.ZO6176 schreef:Tussen Nuenen en Eindhoven. Of het de korte slag betreft weet ik niet. Het was ergens in de middaguren. Volgens dienstregeling zijn er dan uitsluitend ritten Ehv-Boekel. De korte ritjes Nuenen is pas in de avonduren. Destijds gemeld bij afwijkingen in materieelinzet.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Ik ben weer boven water... na een lange tijd, in verband met drukte op het werk (en nog steeds)
Dat Klinkt niet zo mooi dat op 'mijn' lijn 320 versterkt moest worden, ik zie dat de bussen vaak halfvol gereden worden. Of kom ik op verkeerde momenten de bussen tegen. En verder viel me ook op als ik vroeg aanreed om naar werk te gaan, rijden de bussen dan in de spitsuren tussen Asten en Someren vaak leeg/weinig mensen in. of ligt het aan mij?Hans schreef: Ja er reden extra's. Onder andere op 2, 3, 4, 318, 319, 320, 321. Zelf heb ik ook extra gereden. Probleem is echter altijd dat je nooit van tevoren kunt inschatten waar het wanneer druk wordt en de inzet dus wel eens beter zou hebben gekund her en der.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Er stond echt 321 op. Waarom keert overigens 404 in Nuenen en niet op het lusje bij de Summa College?Hans schreef:Dat is hoogstwaarschijnlijk de 404 geweest. die keert in Nuenen.ZO6176 schreef:Tussen Nuenen en Eindhoven. Of het de korte slag betreft weet ik niet. Het was ergens in de middaguren. Volgens dienstregeling zijn er dan uitsluitend ritten Ehv-Boekel. De korte ritjes Nuenen is pas in de avonduren. Destijds gemeld bij afwijkingen in materieelinzet.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Meldt het bij het ROB ondank ik daar ook in zit en meelees.frankberg19 schreef:Doen ze toch niks mee waarschijnlijk
Ik zou op basis van de vraag lijn 322 weer door trekken naar het HOV knooppunt in Uden.
Dan heb je weer een overstap minder.
Lijn 26 rijdt naar Gemert en wordt gelijmd aan lijn 155.
Lijn 25 rijdt de huidige route. De vraag is of gierbij de zondagritten moeten vervallen.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
ZO6176 schreef:Er stond echt 321 op. Waarom keert overigens 404 in Nuenen en niet op het lusje bij de Summa College?Hans schreef:Dat is hoogstwaarschijnlijk de 404 geweest. die keert in Nuenen.ZO6176 schreef:Tussen Nuenen en Eindhoven. Of het de korte slag betreft weet ik niet. Het was ergens in de middaguren. Volgens dienstregeling zijn er dan uitsluitend ritten Ehv-Boekel. De korte ritjes Nuenen is pas in de avonduren. Destijds gemeld bij afwijkingen in materieelinzet.
Extra DRU.
Ik zou het rigoreus aanpakken.
Met zelfs minder DRU'S het volgende.
De korte slagen 321 gaan als 404 rijden.
De overige 321, 322 rijden via A270.
404 rijdt door naar Nuenen Centrum. Frequentie is 4x uur. In de vakantie Zondag en Avond 2x per uur.
323 rijdt altijd de door of vanaf Eindhoven afhankelijk van waar de bus nodig is gaat deze via de A270 of Sterrenlaan. Lijn 102 wordt 106 en rijdt via de route van lijn 6 door Nuenen Zuid als versterking. De ritten vangen dan eerder aan.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Zojuist in de 1291 gezeten, de waterstof phileas op de route 402. Van buiten een mooie bus, van binnen lelijk en geen zicht meer op de weg als passagier. Daarnaast een erg storend hoge piep tijdens het rijden. Wel beter qua beenruimte dan de MAN of de elektrische bussen.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Tot een aantal weken terug werkte de verkeerslichten op het keertraject (Summa-Nuenen West-Summa) niet voor lijn 404. Sommige chauffeurs stelde Infoxx dan in op lijn 321, waardoor de lichten vaak wel werkte. dat heb jij dus gezien. Inzet op de streek is absoluut niet van toepassing.ZO6176 schreef:Er stond echt 321 op. Waarom keert overigens 404 in Nuenen en niet op het lusje bij de Summa College?Hans schreef:Dat is hoogstwaarschijnlijk de 404 geweest. die keert in Nuenen.ZO6176 schreef:Tussen Nuenen en Eindhoven. Of het de korte slag betreft weet ik niet. Het was ergens in de middaguren. Volgens dienstregeling zijn er dan uitsluitend ritten Ehv-Boekel. De korte ritjes Nuenen is pas in de avonduren. Destijds gemeld bij afwijkingen in materieelinzet.
Keren bij het Summa ging niet met de nieuwe elektrische bussen, die hebben een iets andere draaicirkel. Er hebben er een aantal geschaard gestaan. Sindsdien is het doorrijden. Komt nog eens bij dat de keerlus inmiddels is weggebroken (dit was ook de bedoeling). De benodigde keertijd is al vanaf het begin van de dienstregeling 2017 ingebouwd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten