Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
en-es
Berichten: 488
Lid geworden op: Zo 11 Dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Berichtdoor en-es » Wo 16 Mei 2018, 14:25

sven_engelen schreef:Het valt me de laatste tijd op dat de ICE over Venlo wordt omgeleid. Dit is wel via rangeerspoor. Waarom maakt het niet meteen een stop in Venlo?

Mijn ervaring is dat de ICE op dat rangeerterrein ook stil staat.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4561
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Berichtdoor reisthijs » Wo 16 Mei 2018, 14:51

ZO6176 schreef:De sporen 1 tot en met 3 in venlo zijn omschakelbaar.
Daarvan zijn er twee mogelijke sporen waar de ICE aan het perron zou kunnen stoppen (1a en 3a), als die net bezet zijn als de ICE in Venlo aankomt moet die dus ergens anders stoppen.

ZO6176 schreef:Kun je daar dan non-stop over heen of komt dan het met de beveiliging iets in de knel.
Non-stop doorrijden is inderdaad niet mogelijk.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Klaasje
Berichten: 6491
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Berichtdoor Klaasje » Wo 16 Mei 2018, 15:25

De ICE kan non-stop over het goederenemplacement. De toestemming daarvoor is sinds een paar maanden beschikbaar.

sven_engelen
Berichten: 155
Lid geworden op: Di 22 Nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo, Stedje van lol en plezeer!

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Berichtdoor sven_engelen » Wo 16 Mei 2018, 15:48

Door de IC Schiphol-Venlo op spoor 6 te laten eindigen ipv 3a kan de ICE op 3a stoppen. Moet de IC wel niet langer zijn dan 4 bakken :')

Durashift
Berichten: 2383
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Berichtdoor Durashift » Wo 16 Mei 2018, 16:11

Is altijd langer, toch?

Waarom stoppen bij incidentele omleidingen?

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4561
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Berichtdoor reisthijs » Wo 16 Mei 2018, 17:36

Dit is geen incidentele omleiding, zo'n extra stop kan handig zijn voor reizigers die normaal in Arnhem op zouden stappen.
In Mönchengladbach wordt wel extra gestopt, volgens de omroep kan je daar overstappen voor Oberhausen, Duisburg en Düsseldorf.

Voorheen stopte de omgeleidde ICE meestal extra in Den Bosch en/of Eindhoven, dat past nu blijkbaar niet meer in combinatie met ETMET?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 36390
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Berichtdoor Suus » Wo 16 Mei 2018, 17:44

Ik meen inderdaad in een recent schrijven van NS aan Locov gelezen te hebben dat een stop in Den Bosch of Eindhoven een half uur extra reistijd zou opleveren om het inpasbaar te krijgen.

Jammer, want een stop in Eindhoven zou voor reizigers van/naar Den Haag en Rotterdam de extra reistijd die door de omleiding ontstaan praktisch compenseren.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29369
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Berichtdoor Daniel » Wo 16 Mei 2018, 18:08

De laatste keer dat ik in een omgeleide ICE gezeten heb (nog voor ETMET) ging die al non-stop door Den Bosch en in Eindhoven via de goederensporen buiten de kap om. Dat lijkt dus niet echt met ETMET te maken te hebben.
Er werd toen echter nog wel in Venlo gestopt, vanuit Duitsland om het verdere pad af te wachten en de andere kant op kort.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

ZO6176
Berichten: 1200
Lid geworden op: Wo 02 Dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Berichtdoor ZO6176 » Wo 16 Mei 2018, 18:54

Zou best met etmet te maken kunnen hebben. Zoveel perronsporen heeft eindhoven niet.

ovforens
Berichten: 193
Lid geworden op: Za 15 Mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Berichtdoor ovforens » Wo 16 Mei 2018, 19:44

ZO6176 schreef:De sporen 1 tot en met 3 in venlo zijn omschakelbaar. Kun je daar dan non-stop over heen of komt dan het met de beveiliging iets in de knel. Dat zou een reden kunnen zijn dat er via de goederensporen wordt gereden.

Vooral vanuit Kaldenkirchen richting Blerick komt de ICE net binnen op het moment dat zowel 1A, 1B, 3AB en 4AB bezet zijn. De IC van/naar Eindhoven is vrijwel altijd meer dan 4 bakken. Het is vreemd om richting DE niet te stoppen en richting NL niet. Dan is er geen alternatief anders dan niet stoppen.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29369
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Berichtdoor Daniel » Wo 16 Mei 2018, 20:32

ZO6176 schreef:Zou best met etmet te maken kunnen hebben. Zoveel perronsporen heeft eindhoven niet.

Zoals ik al 50 minuten eerder schreef reden ze ook voor ETMET Eindhoven al voorbij via een niet-perronspoor.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

ZO6176
Berichten: 1200
Lid geworden op: Wo 02 Dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Berichtdoor ZO6176 » Wo 16 Mei 2018, 21:10

Daniel schreef:
ZO6176 schreef:Zou best met etmet te maken kunnen hebben. Zoveel perronsporen heeft eindhoven niet.

Zoals ik al 50 minuten eerder schreef reden ze ook voor ETMET Eindhoven al voorbij via een niet-perronspoor.

Ook voor ETMET had eindhoven al weinig perronsporen

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 36390
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Berichtdoor Suus » Wo 16 Mei 2018, 21:36

De ICE heeft toch niet zo heel lang geleden nog wel een keer stops gehad in Eindhoven tijdens een omleiding.
Rame à l'approche


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten