Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4842
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor reisthijs » Wo 15 Mei 2019, 18:19

Zonder toelating mogen ze dus nergens rijden.

Voor Maastricht-Heerlen is dat geen probleem daar kan Arriva gewoon andere treinen inzetten die wel een volledige toelating hebben.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12020
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Wubbo » Wo 15 Mei 2019, 19:29

Ik vraag me af of dit om de toelating op het "normale" spoor gaat of de toelating op het grenstraject. Daar ligt volgens mij ATB-NG, ik kan me voorstellen dat daar het probleem zit. Maar zeker weten doe ik het niet.

bartjemestrom
Berichten: 637
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor bartjemestrom » Wo 15 Mei 2019, 22:34

Lijkt mij gewoon Nederlandse sporen = Nederlandse toelating

maaslynx
Berichten: 72
Lid geworden op: Do 29 Sep 2016, 23:34

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor maaslynx » Za 18 Mei 2019, 17:59

De eerste elektrische LLE-120 is gespot: https://www.facebook.com/ArrivaMestreec ... =3&theater .

bartjemestrom
Berichten: 637
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor bartjemestrom » Za 18 Mei 2019, 18:30

Is geen LLE120 maar LLE115 elektrisch :wink:

huibf
Berichten: 3256
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor huibf » Za 18 Mei 2019, 19:40


Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5227
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Milco » Za 18 Mei 2019, 19:59

Het zal wellicht aan mij liggen, maar ik begrijp nooit zo waarom lijnen die geknipt worden wel over de gehele route hetzelfde lijnnummer behouden. :(
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 22-05-2019
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 19-05-2019

Informatie Keolis Almere: http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 31656
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Daniel » Za 18 Mei 2019, 20:36

Kan me vergissen trouwens, maar dat lijnennet rond Born / Holtum / Grevenbicht lijkt verdacht veel op hoe het bij Veolia was. Op de route van Obbicht terug naar Born na dan, want dat was bij Veolia ook een lusroute.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

umbusko
Berichten: 294
Lid geworden op: Zo 28 Okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor umbusko » Za 18 Mei 2019, 20:39

Milco schreef:Het zal wellicht aan mij liggen, maar ik begrijp nooit zo waarom lijnen die geknipt worden wel over de gehele route hetzelfde lijnnummer behouden. :(

Dat vind ik inderdaad ook raar. Enige wat ik kan bedenken is dat de "aansluitende" bus dan verplicht moet wachten bij vertraging van de eerste omdat het "dezelfde" rit is. Maar wie weet of men zich daar aan gaat houden.

Verder valt het me op dat er vrij veel wijzigingen zijn die minder bussen laten rijden (vooral 's avonds en op zondag) terwijl daar nauwelijks wat voor terugkomt. Ik vraag me af of de provincie dat wel goed vindt.

De routewijziging van de 7 in Maastricht door de Demertdwarsstraat i.p.v. de Demertstraat lijkt me goed: minder haakse bochten en aangezien men de halte Demertstraat/St. Jozefstraat (die er bij Veolia richting Randwyck was) toch niet meer terug heeft ingevoerd bij het terug invoeren van deze route verlies je er qua haltes ook niets mee, als je de halte Nijverheidsweg verplaatst.

Lijn 350: Op zondag is tussen 11:00 en 18:00 het voorzieningenniveau tussen Gulpen en Maastricht v.v. iets
uitgebreid. We starten eerder en eindigen later met de ‘3-ritten-per uur’- frequentie.

Ik ben heel benieuwd hoe dit eruit gaat zien. Er zijn nu namelijk feitelijk 4 ritten per uur, waarvan eentje lijn 10 is (die men dus wil opheffen). Als je de 350 in een 20/20/20-interval legt, krijg je een probleem op Gulpen-Aachen, namelijk een 20/40-interval. Als je niets doet, krijg je op Maastricht-Gulpen een 15/15/30-interval omdat die ene rit van lijn 10 wegvalt.


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten