Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4859
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor reisthijs » Wo 15 Mei 2019, 18:19

Zonder toelating mogen ze dus nergens rijden.

Voor Maastricht-Heerlen is dat geen probleem daar kan Arriva gewoon andere treinen inzetten die wel een volledige toelating hebben.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12043
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Wubbo » Wo 15 Mei 2019, 19:29

Ik vraag me af of dit om de toelating op het "normale" spoor gaat of de toelating op het grenstraject. Daar ligt volgens mij ATB-NG, ik kan me voorstellen dat daar het probleem zit. Maar zeker weten doe ik het niet.

bartjemestrom
Berichten: 644
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor bartjemestrom » Wo 15 Mei 2019, 22:34

Lijkt mij gewoon Nederlandse sporen = Nederlandse toelating

maaslynx
Berichten: 74
Lid geworden op: Do 29 Sep 2016, 23:34

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor maaslynx » Za 18 Mei 2019, 17:59

De eerste elektrische LLE-120 is gespot: https://www.facebook.com/ArrivaMestreec ... =3&theater .

bartjemestrom
Berichten: 644
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor bartjemestrom » Za 18 Mei 2019, 18:30

Is geen LLE120 maar LLE115 elektrisch :wink:

huibf
Berichten: 3279
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor huibf » Za 18 Mei 2019, 19:40


Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5260
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Milco » Za 18 Mei 2019, 19:59

Het zal wellicht aan mij liggen, maar ik begrijp nooit zo waarom lijnen die geknipt worden wel over de gehele route hetzelfde lijnnummer behouden. :(
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 15-06-2019
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 11-06-2019

Informatie Keolis Almere: http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 31803
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Daniel » Za 18 Mei 2019, 20:36

Kan me vergissen trouwens, maar dat lijnennet rond Born / Holtum / Grevenbicht lijkt verdacht veel op hoe het bij Veolia was. Op de route van Obbicht terug naar Born na dan, want dat was bij Veolia ook een lusroute.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

umbusko
Berichten: 385
Lid geworden op: Zo 28 Okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor umbusko » Za 18 Mei 2019, 20:39

Milco schreef:Het zal wellicht aan mij liggen, maar ik begrijp nooit zo waarom lijnen die geknipt worden wel over de gehele route hetzelfde lijnnummer behouden. :(

Dat vind ik inderdaad ook raar. Enige wat ik kan bedenken is dat de "aansluitende" bus dan verplicht moet wachten bij vertraging van de eerste omdat het "dezelfde" rit is. Maar wie weet of men zich daar aan gaat houden.

Verder valt het me op dat er vrij veel wijzigingen zijn die minder bussen laten rijden (vooral 's avonds en op zondag) terwijl daar nauwelijks wat voor terugkomt. Ik vraag me af of de provincie dat wel goed vindt.

De routewijziging van de 7 in Maastricht door de Demertdwarsstraat i.p.v. de Demertstraat lijkt me goed: minder haakse bochten en aangezien men de halte Demertstraat/St. Jozefstraat (die er bij Veolia richting Randwyck was) toch niet meer terug heeft ingevoerd bij het terug invoeren van deze route verlies je er qua haltes ook niets mee, als je de halte Nijverheidsweg verplaatst.

Lijn 350: Op zondag is tussen 11:00 en 18:00 het voorzieningenniveau tussen Gulpen en Maastricht v.v. iets
uitgebreid. We starten eerder en eindigen later met de ‘3-ritten-per uur’- frequentie.

Ik ben heel benieuwd hoe dit eruit gaat zien. Er zijn nu namelijk feitelijk 4 ritten per uur, waarvan eentje lijn 10 is (die men dus wil opheffen). Als je de 350 in een 20/20/20-interval legt, krijg je een probleem op Gulpen-Aachen, namelijk een 20/40-interval. Als je niets doet, krijg je op Maastricht-Gulpen een 15/15/30-interval omdat die ene rit van lijn 10 wegvalt.

Dennenboom
Berichten: 867
Lid geworden op: Ma 30 Jan 2012, 21:23

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Dennenboom » Wo 29 Mei 2019, 19:07

maaslynx schreef:De treinverbinding Heerlen-Aachen wordt mogelijk op 1 juni tijdelijk stilgelegd omdat de tijdelijke ILT vergunning afloopt. https://www.1limburg.nl/drielanden-twee ... t=topstory

Inspectie Leefomgeving en Transport heeft op tijd een definitieve vergunning afgegeven voor de Drielandentrein.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20190529_00107894/risico-voor-trein-maastricht-aken-afgewend

umbusko
Berichten: 385
Lid geworden op: Zo 28 Okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor umbusko » Di 04 Jun 2019, 19:33

umbusko schreef:
Lijn 350: Op zondag is tussen 11:00 en 18:00 het voorzieningenniveau tussen Gulpen en Maastricht v.v. iets uitgebreid. We starten eerder en eindigen later met de ‘3-ritten-per uur’- frequentie.

Ik ben heel benieuwd hoe dit eruit gaat zien. Er zijn nu namelijk feitelijk 4 ritten per uur, waarvan eentje lijn 10 is (die men dus wil opheffen). Als je de 350 in een 20/20/20-interval legt, krijg je een probleem op Gulpen-Aachen, namelijk een 20/40-interval. Als je niets doet, krijg je op Maastricht-Gulpen een 15/15/30-interval omdat die ene rit van lijn 10 wegvalt.

De dienstregeling is inmiddels via de website van Arriva te bekijken. Met die 350 op zondag is het nog erger dan ik al vreesde: vertrek uit Maastricht om .07 (Aachen), .37 (Aachen) en .47 (Gulpen). :') Andersom is het ietsje beter met vertrek uit Gulpen om .00, .19 en .30: de losse rit Gulpen-Maastricht van .19 kan dan tenminste de bus van .30 wat ontlasten. Maar echt begrijpen doe ik deze derde rit niet.

Roeland
Berichten: 906
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2012, 10:53

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Roeland » Wo 05 Jun 2019, 07:59

Dat heb je toch wel vaker met Arriva, die rijden geen frequenties, maar DRU's. Tijdligging en aansluitingen zijn daarvoor wat minder relevant.

atlas
Berichten: 3
Lid geworden op: Di 14 Mei 2019, 11:53

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor atlas » Wo 12 Jun 2019, 13:08

Het is al enkele keren voorgekomen in dit topic, maar de 2-minuten overstap op Sittard tussen de stoptrein van Arriva (richting Roermond) en de Intercity naar Enkhuizen is wel erg onvriendelijk; als je een beetje stevig doorloopt haal je normaliter nog net de overstap naar NS (mits het niet druk is bij de overstap-paaltjes).

Vanochtend moest rond 11:00 de Arriva trein waar ik in zat lang wachten voor een rood sein bij Sittard in verband met de Arriva trein die richting Maastricht ging, waardoor de Intercity vanuit Heerlen al aankwam op 2b (normaal komt deze net na de Arriva trein aan). Toen de Arriva trein eindelijk op 2a arriveerde, zagen we al in de verte de NS trein al vertrekken.

Ik meen mij te herinneren dat voor de Arriva concessie (toen NS nog de lijn Randwyck-Roermond uitvoerde) de Sprinter op spoor 3b stopte, waardoor de trein van NS makkelijker haalbaar was, zelfs met vertraging. Weet iemand waarom dit überhaupt is veranderd? Het is inderdaad logischer van bovenaf, maar niet echt vriendelijk voor de reiziger.

umbusko
Berichten: 385
Lid geworden op: Zo 28 Okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor umbusko » Wo 12 Jun 2019, 15:13

Ik vermoed dat je geen last hebt gehad van de stoptrein naar Maastricht, maar van de intercity naar Heerlen, die om .56 vertrekt van spoor 2a. Bij vertraging van de IC sta je daarop te wachten.
Het fijne weet ik er ook niet van, maar naar spoor 3b moet je kruisen met de stoptrein naar Maastricht. Nu is de enige afhankelijkheid die erin zit de IC Heerlen met de stoptrein uit Maastricht; de rest kan onafhankelijk binnenkomen en vertrekken.
Misschien zou het werken met de IC Heerlen van 2b, stoptrein Maastricht 3b, stoptrein uit Maastricht 3a, IC uit Heerlen 2a. Dan kruisen de IC’s, maar daar zit de meeste tijd tussen (8 minuten).


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten