Wij snappen ook wel dat er op sommige momenten een kleinere bus moet rijden. Maar wij zijn niet voor niks buschauffeur geworden. Een chauffeur wil gewoon met een grote bus rijden.
Aanbesteding Zeeland
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding Zeeland
Goede argumentatie:
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding Zeeland
Altijd al wel vermoed dat die lui ergens voor aan het compenseren waren (zie ook de belachelijk grote snorren), maar nu is het dus bevestigd.
Re: Aanbesteding Zeeland
Als je door de mand valt moet die bus juist KORTER!
Re: Aanbesteding Zeeland
https://www.pzc.nl/middelburg/provincie ... ~acd069a4/
Harry houdt zich vast aan het plan en wil het zelfs al eerder invoeren op Schouwen. Zelfs in 2024.
Renesse zonder vaste lijn en rond de 395 is nog niks bekend.
Harry houdt zich vast aan het plan en wil het zelfs al eerder invoeren op Schouwen. Zelfs in 2024.
Renesse zonder vaste lijn en rond de 395 is nog niks bekend.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Zeeland
Het plan is extra miljoenen nodigen Den Haag zou dat moeten betalen.
Re: Aanbesteding Zeeland
Men krijgt natuurlijk geen extra miljoenen voor dat uitgeklede vervoersplan wat men wil handhaven.. Lijkt me logisch.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding Zeeland
Heel raar idee, maar misschien is het vervoerplan wel uitgekleed omdat er te weinig geld is
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding Zeeland
Dit is toch gewoon een onderhandse gunning?Ook zou Arriva het nieuwe vervoersplan wel willen uitvoeren, maar dan alleen als ze ook treinvervoer mogen doen.
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding Zeeland
Heeft die provincie Zeeland geen enkele vervoersdeskundige in dienst eigenlijk? Want ik hoor echt veel luchtfietserij van Van der Maas. In het journaal van Omroep Zeeland hoorde ik hem weer de suggestie doen voor een eigen provinciaal vervoerbedrijf, zoals Westerschelde Ferry (mede uitgevoerd door Movenience), maar zoiets kan wettelijk gewoon nog steeds niet.
Sowieso is de OV-tewater verbinding tussen Breskens en Vlissingen inmiddels een soort van besloten vervoer geworden, toen de OV-chipkaart werd afgeschaft daar.
Sowieso is de OV-tewater verbinding tussen Breskens en Vlissingen inmiddels een soort van besloten vervoer geworden, toen de OV-chipkaart werd afgeschaft daar.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: Aanbesteding Zeeland
Te weinig geld is een politieke keuze. Het OV-budget in Zeeland is nog niet de helft van dat van Groningen https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2023/09 ... et-noordensirvinniei schreef: ↑vr 20 okt 2023, 16:25 Heel raar idee, maar misschien is het vervoerplan wel uitgekleed omdat er te weinig geld is
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding Zeeland
Zeeland is dan ook een provincie met hoge kosten en weinig inkomen door de dunbevolktheid.
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding Zeeland
Dat verklaart geen lager budget per inwoner.
Friesland is net zo dunbevolkt en heeft wel een geslaagde aanbesteding uitgeschreven.
Friesland is net zo dunbevolkt en heeft wel een geslaagde aanbesteding uitgeschreven.
Re: Aanbesteding Zeeland
Drenthe is bovendien minder dichtbevolkt en heeft ook weinig spoor om mee te werken, en daar wordt geslaagd OV neergezet, blijkbaar voor evenveel geld per inwoner als Zeeland.
請勿靠近車門
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Zeeland
Ik heb de indruk dat in Drenthe het OV beter gebruikt wordt, omdat het netwerk beter aansluit bij de OV wensen van de inwoners. Bijvoorbeeld in Middelburg en Goes kun je vanuit de wijken een stuk minder frequent bij de trein komen.
Re: Aanbesteding Zeeland
Men schermt nu met het 50 Tesla plan op Schouwen. Ik moet dat allemaal nog wel zien.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding Zeeland
Friesland en Drenthe hebben vergelijkbare systemen, laagfrequente gestrekte lijnen met als aanvulling de hubtaxi en opstapper, die nog veel duurder zijn dan de haltetaxi.
Stadsdiensten zijn wel beter maar worden ook veel meer gebruikt.
Stadsdiensten zijn wel beter maar worden ook veel meer gebruikt.
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding Zeeland
Het punt dat jij maakte is dat geldgebrek de oorzaak is voor het uitgeklede vervoersplan. Daar hebben we het over. Friesland heeft geen uitgekleed vervoersplan, wel een hoger budget per inwoner. Het één is logischerwijs het gevolg van het ander. Drenthe heeft een vergelijkbaar budget, maar een provincie met meer affiniteit met het OV dan Zeeland.
Re: Aanbesteding Zeeland
De discussie valt in herhaling.
Re: Aanbesteding Zeeland
Misschien kun je dit onderbouwen met cijfers?Philip schreef: ↑za 21 okt 2023, 20:38 Het punt dat jij maakte is dat geldgebrek de oorzaak is voor het uitgeklede vervoersplan. Daar hebben we het over. Friesland heeft geen uitgekleed vervoersplan, wel een hoger budget per inwoner. Het één is logischerwijs het gevolg van het ander. Drenthe heeft een vergelijkbaar budget, maar een provincie met meer affiniteit met het OV dan Zeeland.
Ik moet de data wel ergens hebben maar kan er op dit moment even niet bij. Dat geeft misschien wat meer duidelijkheid in de discussie.
Re: Aanbesteding Zeeland
Als het gaat om de data in het CBS linkje:
Ik weet niet of je kunt concluderen of meer geld beter OV betekent. Ik vind vooral de provincies Noord-Brabant en Groningen opvallen. Die wijken behoorlijk af van het gemiddelde.Bedrag in euro's per jaar per inwoner - Provincie
€ 32,00 - Noord-Holland*
€ 36,00 - Zuid-Holland*
€ 44,00 - Noord-Brabant
€ 70,00 - Drenthe
€ 73,00 - Limburg
€ 75,00 - Zeeland
€ 83,00 - Flevoland
€ 94,00 - Fryslân
€ 94,00 - Gelderland
€ 105,00 - Overijssel
€ 132,00 - Utrecht
€ 173,00 - Groningen
* In Noord-Holland en Zuid-Holland zijn gemeentes vaak (deels) verantwoordelijk voor het OV, waardoor het bedrag een vertekent beeld geeft
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Aanbesteding Zeeland
Noord-Brabant hoeft bijna geen regionaal treinvervoer te betalen, in tegenstelling tot Groningen waar NS maar 3 stations bedient. Dat vertekent de cijfers al best wat.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Zeeland
Dat verklaart het nog maar deels: Utrecht heeft ook veel budget, maar 0 regionale spoorlijnen. (Het enige niet-NS station in Utrecht valt onder een concessie van Zuid-Holland)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten