Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Gisteren (9 november) kwam ik in Nuenen de Arriva 8506 tegen op weg naar de schadeherstel op het Eeneind. Van 1 van de middendeuren was het glas er uit. Verder kon verdere schade niet zo vlug zien
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Moeten we in Eindhoven interpreteren als strikt op lijnen door Eindhoven? Of gaan de ambas er in heel ZOB uit per 1-1?
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Alle Amba's van Hermes gaan eruit.
Alleen die Amba's de naar businext zijn gegaan voor lijn 28 en 123 blijven op die lijnen rijden.
Alleen die Amba's de naar businext zijn gegaan voor lijn 28 en 123 blijven op die lijnen rijden.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Ze mogen inderdaad de milieuzone van Eindhoven niet in, maar om te voorkomen dat er per ongeluk een bus op de verkeerde lijn uitkomt worden alle bussen die bij Hermes zelf rijden vervangen.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Betekend dat dan ook op korte termijn laadvoorzieningen in Helmond/Valkenswaard/Reusel of gaat het elektrisch materieel eerst naar Eindhoven?
En is de planning nog steeds om per 1-1-2025 volledig ZE te zijn of ziet de provincie daar vanaf?
En is de planning nog steeds om per 1-1-2025 volledig ZE te zijn of ziet de provincie daar vanaf?
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Reusel en Valkenswaard krijgen vooralsnog geen laad mogelijkheden.
Momenteel wordt er hard gewerkt aan de laadlocatie bij de stalling Helmond.
Momenteel wordt er hard gewerkt aan de laadlocatie bij de stalling Helmond.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Lijn 122 van 17:07 op Breda vertrok met maar liefst 20 minuten vertraging. De buschauffeuse zei sorry, maar ik kwam pas een kwartier na vertrektijd aankakken en ging ervanuit dat ik hem al gemist had. Wat een geluk.
Laatst gewijzigd door Chrysa op za 18 nov 2023, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
De 0915 is de eerste ex-Berlijnse Citea die (tijdelijk) in dienst komt in Uden.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Kort vraagje: nu de 12m MAN's en binnenkort ook de Ambassadors uit dienst zijn; is het voor de twee gelede MAN bussen 9246 en 9247 ook definitief klaar?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Goeie vraag! De 9247 is momenteel nog gewoon actief (net als de 9241 in Nijmegen overigens; andere concessie maar wel dezelfde serie).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
De A23's zijn even oud als de Amba's en zijn waarschijnlijk ook niet meer toegestaan in de Eindhovense milieuzone per 1 januari.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
De 9246 is al een tijdje weg.
De 9247 reed vandaag inderdaad nog volop rondjes, alleen dat zal eind van het jaar ook over zijn, gezien de milieunorm.
De 9247 reed vandaag inderdaad nog volop rondjes, alleen dat zal eind van het jaar ook over zijn, gezien de milieunorm.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Is het al bekend wanneer de nieuwe streekwagens komen?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Binnen een maand neem ik aan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Mij nog niets bekend omtrent de nieuwe streekwagens. We wachten maar af.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Lange ritten zonder pauze, een hoog ziekteverzuim, vaak sprake van intimidatie en een werkgever die constant de randen van de cao opzoekt. Het is geen nieuws dat de arbeidsomstandigheden van buschauffeurs al lang ondermaats zijn. De oorzaak is volgens hen duidelijk: 'Het openbaar vervoer is te veel onderworpen aan de grillen van de markt'.
In de hoop positieve verandering te weeg te brengen, deden chauffeurs Sooi van Weeberg en Robin Aarts hun verhaal op het provinciehuis in Den Bosch.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/437 ... -plaspauze
In de hoop positieve verandering te weeg te brengen, deden chauffeurs Sooi van Weeberg en Robin Aarts hun verhaal op het provinciehuis in Den Bosch.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/437 ... -plaspauze
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Ik snap niet hoe die Sooi erop komt dat hij bij een gebroken dienst veertien uur op het werk zit. Een gebroken dienst moet namelijk binnen een blok van 12 uur vallen.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Waarschijnlijk bedoelde hij ‘veertien uur van huis’. Hij woont overigens in Bladel (zegt z’n LinkedIn).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Er ging bij mij sowieso een lampje branden dat er in dit artikel het een en ander niet helemaal juist verwoord staat? Het betreft chauffeurs met standplaatsen Tilburg en Den Bosch, vervolgens wordt er geschreven dat de HR directeur de verhalen van de chauffeurs niet herkent binnen haar bedrijf. Terwijl zij helemaal niet voor hermes rijden, maar voor Arriva? Vreemd....
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Transfer staat zowat synoniem voor 'we herkennen ons niet in de geschetste problemen'.
Met zo'n instelling veranderd er dus niets.
Met zo'n instelling veranderd er dus niets.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Ik heb in het verleden wel eens geklaagd over het comfort de Citea SLF van Arriva. Echter had ik vanmorgen voor het eerst een ex-BVG Citea mee op mijn gebruikelijke streeklijn en dit is toch wel een nieuw dieptepunt als we over comfort gaan praten. Het zijn plastic kuipstoeltjes (of banken..) met een minuscuul laagje bekleding wat verschrikkelijk hard zit. Daarnaast staan te stoelen net wat te recht en is de beenruimte minimaal. Totaal ongeschikt dus voor de streeklijnen hier in Brabant. Ik ben er bang voor maar ik hoop dat Arriva de bussen nog een comfortinjectie gaat geven, want na ruim een kwartier in deze tweedehandsjes verlaat ik bijna kruipend de bus....
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Die ex-BVG Citea’s rijden hier (HWGO) ook rond, zowel op de streeklijnen als R-net, 1,5 uur in zo’n bus is geen pretje nee, dan valt een kwartier nog mee.
Misschien dat Arriva dit soort dingen sneller oppakt, maar Businext heeft hier de plastic stoeltjes erin gelaten en het ziet er ook niet naar uit dat dat voor einde concessie gaat veranderen. Misschien is dat in Brabant niet zo, maar hoort de Provincie hier niet op te letten? Ik neem aan dat deze stadsbussen met plastic stoeltjes eigenlijk niet in mogen worden gezet op bepaalde HOV-lijnen..
Misschien dat Arriva dit soort dingen sneller oppakt, maar Businext heeft hier de plastic stoeltjes erin gelaten en het ziet er ook niet naar uit dat dat voor einde concessie gaat veranderen. Misschien is dat in Brabant niet zo, maar hoort de Provincie hier niet op te letten? Ik neem aan dat deze stadsbussen met plastic stoeltjes eigenlijk niet in mogen worden gezet op bepaalde HOV-lijnen..
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Niet vreemd toch? Zij hoort namens Transdev de problemen bij Arriva en zegt dat ze die specifieke problemen die nu van Arriva gemeld worden bij Transdev niet herkend, maar dat ook bij Transdev niet alles vlekkeloos loopt.maurits-07 schreef: ↑za 02 dec 2023, 23:20 Er ging bij mij sowieso een lampje branden dat er in dit artikel het een en ander niet helemaal juist verwoord staat? Het betreft chauffeurs met standplaatsen Tilburg en Den Bosch, vervolgens wordt er geschreven dat de HR directeur de verhalen van de chauffeurs niet herkent binnen haar bedrijf. Terwijl zij helemaal niet voor hermes rijden, maar voor Arriva? Vreemd....
"Een touringcar is geen bus"
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Wel is het zo dat Arriva een beroerde reputatie heeft vwb het naleven van de CAO. Zie de problemen met de concessie Twente bijvoorbeeld. De helft van het personeel daar blijft liever bij Keolis of stapt over naar NS. Vanaf maandag valt de helft van de treindiensten uit.
Hettinga heeft een ongezonde obsessie voor concurrenten en NS met name. Daar denkt het personeel kennelijk heel anders over!
Hettinga heeft een ongezonde obsessie voor concurrenten en NS met name. Daar denkt het personeel kennelijk heel anders over!
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
NS heeft een CAO die wat royaler is dan de overige OV bedrijven.
Vermoedelijk zijn loopbaan begonnen in de stalling Reusel die niet (meer?) gebruikt wordt door Arriva.
Inderdaad, vreemde keuze om iemand van Transdev dan uit te nodigen.fogeltje schreef: ↑vr 08 dec 2023, 19:57Niet vreemd toch? Zij hoort namens Transdev de problemen bij Arriva en zegt dat ze die specifieke problemen die nu van Arriva gemeld worden bij Transdev niet herkend, maar dat ook bij Transdev niet alles vlekkeloos loopt.maurits-07 schreef: ↑za 02 dec 2023, 23:20 Er ging bij mij sowieso een lampje branden dat er in dit artikel het een en ander niet helemaal juist verwoord staat? Het betreft chauffeurs met standplaatsen Tilburg en Den Bosch, vervolgens wordt er geschreven dat de HR directeur de verhalen van de chauffeurs niet herkent binnen haar bedrijf. Terwijl zij helemaal niet voor hermes rijden, maar voor Arriva? Vreemd....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten