Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Op zich zitten er wel interessante voorstellen bij, maar ik zou dan lijn 157 in het weekend óók tussen Uden en Schijndel laten rijden.
Daarnaast lijkt het erop dat men lijn 137 in het weekend wil opheffen, terwijl die lijn nu nog 1x/uur rijdt in het weekend.
Daarnaast lijkt het erop dat men lijn 137 in het weekend wil opheffen, terwijl die lijn nu nog 1x/uur rijdt in het weekend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Ja,dat viel mij ook op van lijn 137.
Vreemd,wordt dat dan bravoflex?
En lijn 5 en 7 in het weekend en avond 1x per uur?Lijn 5 is nu al druk op zaterdag,sowieso is lijn 5 drukker dan lijn 6.Beetje vreemd allemaal.
Lijn 1 via de Ringbaan West?Dat is nu toch eigenlijk de 601.
Gaan we nu dus ook wijken van minder ov voorzien,om maar zo snel mogelijk via de hoofdwegen naar verdere bestemmingen te komen?
Vreemd,wordt dat dan bravoflex?
En lijn 5 en 7 in het weekend en avond 1x per uur?Lijn 5 is nu al druk op zaterdag,sowieso is lijn 5 drukker dan lijn 6.Beetje vreemd allemaal.
Lijn 1 via de Ringbaan West?Dat is nu toch eigenlijk de 601.
Gaan we nu dus ook wijken van minder ov voorzien,om maar zo snel mogelijk via de hoofdwegen naar verdere bestemmingen te komen?
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Ik vind het voorstel om lijn 300 te versnellen eigenlijk wel opmerkelijk, uit de HB grafiek aan het einde blijkt immers dat Waalwijk een belangrijkere bestemming vanuit Den Bosch is dan Kaatsheuvel.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Ik blijf het jammer vinden dat Kaatsheuvel West (136 halted niet door de 300 worden bediend.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Ja,ik vraag me ook af of 300 dan wel meer mensen trekt,nu Waalwijk alleen aan de rand bediend wordt
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Hoop dat Arriva hier blijft rijden
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Waarom hoop je dat?
Zijn er 136 haltes in Kaatsheuvel-West of bedoel je iets anders?CamilleKreemers schreef: ↑ma 13 mei 2024, 23:14 Ik blijf het jammer vinden dat Kaatsheuvel West (136 halted niet door de 300 worden bediend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
lijn 136 ten opzichte van lijn 300
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Ik bedoel dat de 300 in Kaatsheuvel niet de route van de 136 volgt. Dan kunnen reizigers daar snel naar Den Bosch en Tilburg met een directe bus
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Vind het een goed OV bedrijf geen klachten er over hierMeltrain schreef: ↑di 14 mei 2024, 22:19 Waarom hoop je dat?
Zijn er 136 haltes in Kaatsheuvel-West of bedoel je iets anders?CamilleKreemers schreef: ↑ma 13 mei 2024, 23:14 Ik blijf het jammer vinden dat Kaatsheuvel West (136 halted niet door de 300 worden bediend.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Het PvE staat online.
Wat opvallende dingetjes:
-HOV stadslijnen in Tilburg
-Bravodirect maatwerk
-Lijnnummeresthetiek
Wat opvallende dingetjes:
-HOV stadslijnen in Tilburg
-Bravodirect maatwerk
-Lijnnummeresthetiek
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Het is het Ontwerp-PvE, maar desalniettemin interessant.
Ik kom alleen (bijna) niets tegen van de voorstellen die eerder door Regenmaker in dit topic zijn gedeeld:
Ik kom alleen (bijna) niets tegen van de voorstellen die eerder door Regenmaker in dit topic zijn gedeeld:
regenmaker schreef: ↑zo 12 mei 2024, 01:33 Nog een interessant document gevonden over mogelijke nieuwe netwerk:
https://www.brabant.nl/-/media/b76648ee ... 7292b9.pdf
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
En die HOV stadslijnen in Tilburg met gelede bussen!(1 gelijk bij aanvang,de ander uiterlijk 2030)teun schreef: ↑do 23 mei 2024, 15:58 Het PvE staat online.
Wat opvallende dingetjes:
-HOV stadslijnen in Tilburg
-Bravodirect maatwerk
-Lijnnummeresthetiek
Tevens volgens de plattegrond dat de HOV lijn in Tilburg naar Noord niet meer via de wandelboslaan gaat.Als hier niets voor terug komt,verliest dat gebied rondom de ROC zijn bus.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Die studenten laat men nu feitelijk ook al reizen via de halte op de Ringbaan West, daar komt veel vaker een bus en is daarmee een stuk aantrekkelijker dan de Wandelboslaan. Zoals Hainje al aangaf gaat het Tweesteden ziekenhuis kennelijk sluiten, daarmee vervalt de noodzaak om via de Wandelboslaan te rijden eigenlijk wel.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Desondanks wil ik wel pleiten voor een bus langs de halte Postelse Hoeflaan, daar moet ik tussen 7u en 22u eigenlijk altijd stoppen. Er is dus zeker wel vraag naar een verbinding daarheen. Bijvoorbeeld voor mensen uit Noord die naar de Westermarkt willen.
🍉
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
@Tom024,
je hebt het dan voornamelijk over de rooi pannen,de ROC aan de wandelboslaan is toch wat verder
je hebt het dan voornamelijk over de rooi pannen,de ROC aan de wandelboslaan is toch wat verder
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Passen alle streeklijnen in de range 130-159? Er zijn nu ook lijnen in de 90-99 range in Oost-Brabant die hernummerd moeten worden namelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9202
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Ja dat moet wel passen als je van het huidige lijnennet uitgaat. Nu zijn er de lijnen 90, 91, 92, 96 en 99. De nummers 130, 132, 133, 134, 138, 139, 144 t/m 153 en 159 zijn nog vrij. Natuurlijk zitten de nummers 130, 132 en 134 in West-Brabant maar die worden tegen die tijd omgenummerd. De lijnnummers 91 en 154 zullen hoogstwaarschijnlijk vervallen door introductie van (Bravo)Directlijnen tussen Den Bosch - Eindhoven en Uden - Boxmeer/Cuijk net als enkele lijnnummers rond Hilvarenbeek.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
In welke range moeten de BravoDirect-lijnen genummerd worden? Ook van 330 t/m 359?
En mag er ook tegelijk een lijn 330 en 130 zijn?
En mag er ook tegelijk een lijn 330 en 130 zijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 650
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Ja
Staat volgens mij niet uitgesloten, dus aannemelijk ja.
Hier het volledige overzicht:
- Spoiler: show
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Maar wordt er door allen hier nog input of krisische ragen gesteld? Nu is de kans.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Mijn input is dat ik het schandalig vind dat de bus tussen Cuijk en Grave (via Mill en Langenboom) verdwijnt.
Deze is in de afgelopen paar jaar al verslechterd: rijdt al niet meer door naar Gennep, rijdt niet meer in de daluren.
En nu verdwijnt de gehele lijn om vervangen te worden door BravoFlex, waarvan ik zelf nog geen goedwerkende implementatie van heb gezien.
Als ik pessimistisch ben, dan is BravoFlex ook hier binnen een paar jaar verdwenen en heeft onder andere Langenboom helemaal geen OV meer.
Ook vond ik het apart dat Sint Anthonis niet als knooppunt genoemd werd.
Deze is in de afgelopen paar jaar al verslechterd: rijdt al niet meer door naar Gennep, rijdt niet meer in de daluren.
En nu verdwijnt de gehele lijn om vervangen te worden door BravoFlex, waarvan ik zelf nog geen goedwerkende implementatie van heb gezien.
Als ik pessimistisch ben, dan is BravoFlex ook hier binnen een paar jaar verdwenen en heeft onder andere Langenboom helemaal geen OV meer.
Ook vond ik het apart dat Sint Anthonis niet als knooppunt genoemd werd.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Gemert ??? wordt ook niet genoemd, dus Veghel-Gemert gaat helemaal vervallen?
Sommige verbeteringen zijn ook niet mogelijk door de voorgeschreven haltes, denk aan het versnellen van lijn 305
In het weekend rijdt er niks langs Mariaheide, vervoersvraag is kennelijk vrij laag.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Mariaheide was ongeveer minder dan 1 reiziger per dag in het weekend.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Waar staat dat de HOV lijnen met geleed moeten rijden?RobertT schreef: ↑za 25 mei 2024, 01:04En die HOV stadslijnen in Tilburg met gelede bussen!(1 gelijk bij aanvang,de ander uiterlijk 2030)teun schreef: ↑do 23 mei 2024, 15:58 Het PvE staat online.
Wat opvallende dingetjes:
-HOV stadslijnen in Tilburg
-Bravodirect maatwerk
-Lijnnummeresthetiek
Tevens volgens de plattegrond dat de HOV lijn in Tilburg naar Noord niet meer via de wandelboslaan gaat.Als hier niets voor terug komt,verliest dat gebied rondom de ROC zijn bus.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten