Ha, la tijden du 163 op Zaterdag. Fijne tijden, fijne tijden.Mr-W schreef:Dat is nu minder snel mogelijk want de meeste bussen hebben nu een GSP erin zitten zodat het hoofdkantoor kan zien of ritten zijn gereden of niet, (al zijn er veel chauffeurs die de laatste rit van bijv Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort niet afmaken en al eerder omkeren omdat de bus toch leeg is).huibf schreef: Nou belbussen is ook niet alles... Er werd nogal misbruik van gemaakt. Geregistreerde ritten die nooit zijn gereden en dat soort dingen.
Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
P.S. Komt er geen bus naar Kaldenkirchen. Venlo en Kaldenkirchen liggen letterlijk naast elkaar. Dan kan er toch wel een bus naar toe(via Tegelen). Ook al staat het misschien niet in PvE
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Er rijdt toch al een trein naar Kaldenkirchen, is dat niet genoeg dan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Via de coffeeshops lijkt me kansrijkerOmniLezer schreef:P.S. Komt er geen bus naar Kaldenkirchen. Venlo en Kaldenkirchen liggen letterlijk naast elkaar. Dan kan er toch wel een bus naar toe(via Tegelen). Ook al staat het misschien niet in PvE
Lijkt me ook, heb zelf ook vraagtekens bij de stop van de IC bus in Venlo, Naar Eindhoven en dusseldorf is de trein aantrekkelijker en de doorgaande reizigers worden geconfronteerd met een langere reistijd.Bee schreef:Er rijdt toch al een trein naar Kaldenkirchen, is dat niet genoeg dan?
Een betere busverbinding met Duisburg of de terugkeer van de bus naar Geldern lijkt me een beter idee als er toch geld aan uitgegeven moet worden.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het is mogelijk op 14, 15 en 16 juli om met een delegatie van Arriva mee te reizen naar de treinfabrikant Stadler in Zwitserland. Meer info http://www.arriva.nl/limburg.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zover ik weet komt geen verandering op lijn 44, dus ook vanaf eind 2016 helft van de omlopen ASEAG en de andere helft (dan) Arriva.Ezra schreef:Is het uberhaupt al bekend of deze lijn in de toekomst ook nog gedeeld blijft?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Maar Arriva rijdt pas in 2017(14- 12- 2016) in Limburg. Hoe kan het dat er al zo vroeg zaken worden rondgestrooid en gebazuind.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Komt dit door die NS ronsel.
En Veolia doet trouwens ook "Stromend water" dus van Spionage kunnen we niet echt spreken(als dat is wat ze willen dat we denken)
En Veolia doet trouwens ook "Stromend water" dus van Spionage kunnen we niet echt spreken(als dat is wat ze willen dat we denken)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Wat dan? Veel zaken zijn namelijk zeker. Er is een minimaal pakket geeist.. zo ook een bus venlo, tegelen, kaldenkirchen. Wat je er aan hebt is wat anders...OmniLezer schreef:Maar Arriva rijdt pas in 2017(14- 12- 2016) in Limburg. Hoe kan het dat er al zo vroeg zaken worden rondgestrooid en gebazuind.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Yes, dan heb ik die lijn naar Kaldenkirchen goed verzonnen.huibf schreef:Wat dan? Veel zaken zijn namelijk zeker. Er is een minimaal pakket geeist.. zo ook een bus venlo, tegelen, kaldenkirchen. Wat je er aan hebt is wat anders...OmniLezer schreef:Maar Arriva rijdt pas in 2017(14- 12- 2016) in Limburg. Hoe kan het dat er al zo vroeg zaken worden rondgestrooid en gebazuind.
En komt er een buslijn tussen Echt en Susteren of wordt er een lijn verlengd met die twee punten inzicht? Want die twee punten hebben geen buslijn die ze verbindt. Ze hebben al een trein, maar soms hebben de tussenliggende plaatsen ook wat nodig.
Komt de bus naar Maaseik ook terug, want al die plaatsen liggen daar tegenaan?
Als je ze kan beantwoorden, antwoord graag.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Wordt de trein Aken-Luik sneller tussen Maastricht en aken dan lijn 50?
Ik heb geen onderschrift
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het zal vijf tot zeven minuten sneller zijn, de sneltrein krijgt er wel wat stops bij (hoeveel is nog niet 100% zeker), en dat beïnvloed de reistijd.
-
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Daar heeft tot augustus 2014 lijn 80 gereden. Nauwelijks reizigers. En voor Slek hoef je het ook niet te doen.OmniLezer schreef:En komt er een buslijn tussen Echt en Susteren of wordt er een lijn verlengd met die twee punten inzicht? Want die twee punten hebben geen buslijn die ze verbindt. Ze hebben al een trein, maar soms hebben de tussenliggende plaatsen ook wat nodig
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Wordt lijn 70 verlengd naar Maaseik?
Daarnaast wat zijn alle grensoverschrijdende lijnen die Arriva gaat aanbieden?
Daarnaast wat zijn alle grensoverschrijdende lijnen die Arriva gaat aanbieden?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Oh, dat is nieuw voor mij.bartjemestrom schreef:Daar heeft tot augustus 2014 lijn 80 gereden. Nauwelijks reizigers. En voor Slek hoef je het ook niet te doen.OmniLezer schreef:En komt er een buslijn tussen Echt en Susteren of wordt er een lijn verlengd met die twee punten inzicht? Want die twee punten hebben geen buslijn die ze verbindt. Ze hebben al een trein, maar soms hebben de tussenliggende plaatsen ook wat nodig
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Van der Broeck: Veolia was zelf traag met aanbieding OV-conc
Ook al vindt Veolia dat ze benadeeld is door NS in de aanloop naar de Limburgse aanbestedingsprocedure, het was juist Veolia die erg laat was met haar aanbieding aan de provincie Limburg. Dat meent Patrick van der Broeck, gedeputeerde openbaar vervoer van de provincie. Volgens de bewindsman moest hij de vervoerder ‘achter de broek zitten’ om informatie over het aanbestedingsbod binnen te krijgen.
Gedeputeerde Van der Broeck meldde dat hij zijn buik vol heeft van het aanbestedingsschandaal. Toen NS-man Unck zei dat het oprichten van ‘Chinese muren’ tussen afdelingen binnen NS een non-issue is omdat de spoorconcessies inmiddels allemaal zijn vergeven, reageerde Van der Broeck fel. “Over tien jaar zijn er weer concessies”, zei hij. “Je moet zo’n proces nu gaan inrichten. Daar heb je die tien jaar hard voor nodig.”
ovpro.nl
Gedeputeerde Van der Broeck meldde dat hij zijn buik vol heeft van het aanbestedingsschandaal. Toen NS-man Unck zei dat het oprichten van ‘Chinese muren’ tussen afdelingen binnen NS een non-issue is omdat de spoorconcessies inmiddels allemaal zijn vergeven, reageerde Van der Broeck fel. “Over tien jaar zijn er weer concessies”, zei hij. “Je moet zo’n proces nu gaan inrichten. Daar heb je die tien jaar hard voor nodig.”
ovpro.nl
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Hé iedereen, maar zonder bashen en dollen. Arriva zei dat ze in Limburg met 226 bussen gaan rijden. Maar dat zijn er wel flink minder, want zonder buurtbussen rijdt veolia daar met;
5242-5058= 185
3867-3829= 39
5454-5401= 54
5810-5801= 10
-------------------
een ruime 288 zonder al die extra buurtbussen en bussen uit andere cocncessies meegeteld.
Zijn dit niet een beetje te weinig bussen, want dit deden ze ook in Brabant en nu moeten ze toch bussen(laten) bijbestellen.
Ik weet ook niet of dit treinensysteem gaat werken.
Maar we zien wel.
http://www.ovmagazine.nl/2015/06/arriva ... ssen-1723/
5242-5058= 185
3867-3829= 39
5454-5401= 54
5810-5801= 10
-------------------
een ruime 288 zonder al die extra buurtbussen en bussen uit andere cocncessies meegeteld.
Zijn dit niet een beetje te weinig bussen, want dit deden ze ook in Brabant en nu moeten ze toch bussen(laten) bijbestellen.
Ik weet ook niet of dit treinensysteem gaat werken.
Maar we zien wel.
http://www.ovmagazine.nl/2015/06/arriva ... ssen-1723/
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Je weet niet wat Arriva voor de bussen aanbied. Stel dat ze versterking extern gaan inhuren, tellen die bussen niet mee. Ook zal Arriva denk ik stevig gesneden hebben in het buslijnennet.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Volgens mij reden niet alle bussen van de 5801-5810 in Limburg.
Er reden tenminste 4 van die bussen in Zeeuws Vlaanderen voor lijn 19 (dat zeker), maar die zijn, dacht ik, vervolgens niet meer teruggekeerd naar Limburg.
Er reden tenminste 4 van die bussen in Zeeuws Vlaanderen voor lijn 19 (dat zeker), maar die zijn, dacht ik, vervolgens niet meer teruggekeerd naar Limburg.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De serie 5058 - 5242 is echter al flink uitgedund. Een deel van die serie was op lease-basis gekocht en is in 2012/2013 retour gegaan. Als vervanging kwam de nieuwe serie Citea's.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Okee, dan heb ik ongelijk. Arriva zit dan in de goede richting als je die Citea's niet meerekent.Etienne schreef:De serie 5058 - 5242 is echter al flink uitgedund. Een deel van die serie was op lease-basis gekocht en is in 2012/2013 retour gegaan. Als vervanging kwam de nieuwe serie Citea's.
Maar dan moet men ook niet die bussen van Brabant en Zeeland meereken. Heb ik ook niet gedaan trouwens.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Je vergeet de midi's 4620-4641 en de geledes 6759-6765.
Conclusie, Arriva heeft veel minder bussen besteld als Veolia nu in dienst heeft. Benieuwd hoe zich dat vertalen in het dienstenpakket.
Conclusie, Arriva heeft veel minder bussen besteld als Veolia nu in dienst heeft. Benieuwd hoe zich dat vertalen in het dienstenpakket.
Laatst gewijzigd door busje10 op wo 08 jul 2015, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 860
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Van de 58xx serie reden alleen de 5808 tm 5810 in Limburg. Uitgaande dat Veolia met de Citea's en de uit andere concessies afkomstige amba's de concessie-eigen amba's verving, zetten zij 185 + 39 + 3 + 7 + 22 = 256 bussen. Aangezien Arriva minder bussen zou laten rijden vind ik een verschil van 256-226 = 30 bussen niet enorm groot.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen Universiteit Hasselt
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het zijn er meer ik kom op 280 uit, even een opsomming
3829-3865= 36 Volvo 7700
5401-5454= 54 Citea
4620-4641= 21 Mercedes Midi
5368-5391= 24 Zeeland Amba
5058-5242=127 Limburg Amba( zijn diverse bussen afgevoerd)
5243-5302=9 Brabant Amba's
6758-6765= 7 MAN gelede.
Kom ik op plus minus 280 stuks, daarbij gezegd worden dat de 5372-5391 extra reserve bussen zijn. Dus is toch behoorlijk meer als de 226 stuks die Arriva wilt bestellen.
Francois
3829-3865= 36 Volvo 7700
5401-5454= 54 Citea
4620-4641= 21 Mercedes Midi
5368-5391= 24 Zeeland Amba
5058-5242=127 Limburg Amba( zijn diverse bussen afgevoerd)
5243-5302=9 Brabant Amba's
6758-6765= 7 MAN gelede.
Kom ik op plus minus 280 stuks, daarbij gezegd worden dat de 5372-5391 extra reserve bussen zijn. Dus is toch behoorlijk meer als de 226 stuks die Arriva wilt bestellen.
Francois
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Die citea's gaan toch per december naar HWGO? Wat gaat er dan verschuiven?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten