Pagina 59 van 169

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 07 sep 2015, 20:21
door BR628
Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend

:N

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 07 sep 2015, 23:16
door Plutona
Wanneer dient deze zaak en enig zicht op een uitspraak?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 06 okt 2015, 17:20
door Somoht
Limburg veegt bezwaren Veolia van tafel
De adviescommissie bezwaarschriften heeft alle bezwaren van Veolia tegen aanbesteding in Limburg niet-ontvankelijk of ongegrond verklaard. Het provinciebestuur gaat daarin mee en blijft dus bij haar keus voor Arriva.

....
http://www.ovmagazine.nl/2015/10/limbur ... afel-1715/

Bezwaarschrift afgewezen; dus nu zal Veolia wel naar de rechter stappen. Uiteraard op laatste moment mogelijk zoals gebruikelijk ;)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 06 okt 2015, 19:59
door fogeltje
Zucht. Wanneer snappen ze nu dat het uitbrengen van een niet geldig bod niets te maken heeft met tegengewerkt worden? Dat is gewoon incompetentie en zouden intern eens wat hoofden moeten laten rollen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 06 okt 2015, 22:04
door Somoht
Hun argumentatie is dat ze geforceerd werden om te hoog te bieden omdat door praktijken bij de NS rondom de tarieven van stationsvoorzieningen bepaalde kosten niet in te schatten waren. Ik zie ze overigens nog best ver komen bij de rechter; maar ik heb dan ook 0.0 verstand van rechtsgeleerdheid :P

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 07 okt 2015, 12:16
door Hainje
fogeltje schreef:Zucht. Wanneer snappen ze nu dat het uitbrengen van een niet geldig bod niets te maken heeft met tegengewerkt worden? Dat is gewoon incompetentie en zouden intern eens wat hoofden moeten laten rollen.
Bedoel je dan Veolia? Of meer vervoerders in het algemeen?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 07 okt 2015, 17:23
door BR628
De crux zou hem moeten zitten in het feit dat Arriva net zo hard is tegengewerkt door NS als dat Veolia dat is. Maar Arriva heeft wel een geldig bod kunnen indienen in tegenstelling tot Veolia die extra geld nodig had.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 07 okt 2015, 22:03
door Somoht
Dat is zo; en Arriva had minder kennis over het bus gedeelte van de concessie dan Veolia als bestaande vervoerder. Aan de andere kant heeft Arriva dus gewoon meer risico genomen dan Veolia.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 08 okt 2015, 10:13
door huibf
Somoht schreef:Dat is zo; en Arriva had minder kennis over het bus gedeelte van de concessie dan Veolia als bestaande vervoerder. Aan de andere kant heeft Arriva dus gewoon meer risico genomen dan Veolia.
Inderdaad. Veolia heeft alle kennis in Limburg zitten en kennen tot in detail alle problemen.
Daarnaast moet Veolia ook nu al kosten voor stations betalen aan NS. Dus die kosten kennen ze ook globaal.

Slechte verliezers!

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 12:41
door fogeltje
Hainje schreef:
fogeltje schreef:Zucht. Wanneer snappen ze nu dat het uitbrengen van een niet geldig bod niets te maken heeft met tegengewerkt worden? Dat is gewoon incompetentie en zouden intern eens wat hoofden moeten laten rollen.
Bedoel je dan Veolia? Of meer vervoerders in het algemeen?
Vee-olia.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 16:46
door Hainje
fogeltje schreef:
Hainje schreef:
fogeltje schreef:Zucht. Wanneer snappen ze nu dat het uitbrengen van een niet geldig bod niets te maken heeft met tegengewerkt worden? Dat is gewoon incompetentie en zouden intern eens wat hoofden moeten laten rollen.
Bedoel je dan Veolia? Of meer vervoerders in het algemeen?
Vee-olia.
Ach, dat is toch een aflopende zaak. Over een jaar of 3 zijn die toch weg en is het opgeslokt door Connexxion. :P

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 16:50
door Somoht
Dat is al lang gebeurd joh, Connexxion is nu net als Veolia gewoon een merknaam onder Transdev. Valt onder één directie.
Met het aflopen van Haaglanden zal dat ook het einde zijn van de merknaam Veolia mits Limburg niet een jaar vertraagd raakt

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 16:54
door datm
Somoht schreef:Dat is al lang gebeurd joh, Connexxion is nu net als Veolia gewoon een merknaam onder Transdev. Valt onder één directie.
Met het aflopen van Haaglanden zal dat ook het einde zijn van de merknaam Veolia mits Limburg niet een jaar vertraagd raakt
Is niet helemaal waar. Veolia blijft in Nederland nog wel actief onder de naam Veolia Environnement en zij houden zich bezig met waterdistributie, waterzuivering, energievoorziening en transport.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 16:58
door Hainje
datm schreef:
Somoht schreef:Dat is al lang gebeurd joh, Connexxion is nu net als Veolia gewoon een merknaam onder Transdev. Valt onder één directie.
Met het aflopen van Haaglanden zal dat ook het einde zijn van de merknaam Veolia mits Limburg niet een jaar vertraagd raakt
waterdistributie, waterzuivering, energievoorziening
Sinds wanneer doet Veolia dit in NEDERLAND? :s

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 17:02
door datm
Hainje schreef:
datm schreef:
Somoht schreef:Dat is al lang gebeurd joh, Connexxion is nu net als Veolia gewoon een merknaam onder Transdev. Valt onder één directie.
Met het aflopen van Haaglanden zal dat ook het einde zijn van de merknaam Veolia mits Limburg niet een jaar vertraagd raakt
waterdistributie, waterzuivering, energievoorziening
Sinds wanneer doet Veolia dit in NEDERLAND? :s
Al ruim 40 jaar zijn ze op dat gebied actief hier in Nederland.
http://www.veolia.nl/veolia-nederland
https://www.veolia-transport.nl/nederla ... ok-veolia/

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 20:49
door Gothic-Writer
Veolia transport is in Nederland min of meer de opvolger van BBA. Alle andere onderdelen zijn van Veolia environment of Veolia Rail.

Met uitzondering van nog een aantal museumbussen en oude documentatie is er van alles wat de BBA heeft opgebouwd sinds 1934 helaas niet veel meer over.
Er zijn nog een paar garages uit die tijd die nog worden gebruikt (Tilburg onder andere), maar binnenkort zal ook het voormalige hoofdkantoor in Breda verdwijnen.

Ik vermoed dat het inmiddels wel te stellen is dat Veolia langzaam aan steeds verder word weggewerkt en het niet meer dan een kwestie van tijd tot alles van Veolia volledig uit Nederland verdwijnt en daarmee dus ook het echte einde van de BBA.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 21:17
door CamilleKreemers
Maar Veolia en Connexxion horen toch bij dezelfde holding?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 22:06
door Somoht
Ja en sinds 1 juni ook dezelfde directie: http://www.ovpro.nl/management/2015/05/ ... engevoegd/
Merknaam Veolia verdwijnt zowiezo wereldwijd uit de OVsector.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 22:17
door Gothic-Writer
Veolia en connexion zijn pas later in één holding gegaan, ongeveer vanaf 2009. Veolia Nederland ging in 2005 verder waar BBA "moest" stoppen. Van alles waar Veolia mee begon qua consessies (midden - west Brabant / Veluwe / Utrecht noordwest) is inmiddels alles naar andere vervoerders gegaan. Limburg / Zeeuws Vlaanderen en Haaglanden zijn er later bij gekomen.
Het had nog heel wat voeten in aarde voordat het geaccepteerd werd dat Transdef - Veolia één holding werden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 22:18
door datm
Veolia-Transport(Openbaar Vervoer) en Connexxion vallen onder het Franse Transdev.
Veolia Environnement is voor 42% aandeelhouder van Transdev.
Onder Veolia Environnement valt Veolia Environnemental Services, Veolia Water en Veolia Energy.
Waarvan de laatste twee ook in Nederland actief zijn.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 12 okt 2015, 18:52
door Globetrotter
In hoeverre is definitief definitief? Veolia gaat in beroep bij het college van Beroep voor het bedrijfsleven.
http://www.ovpro.nl/trein/2015/10/12/ve ... m=facebook

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 12 okt 2015, 21:19
door datm
Ik vond het inderdaad ook al vreemd dat er in de media over definitief werd gesproken want Veolia mag inderdaad nog bezwaar aantekenen. Maar dit is dan wel de laatste keer als ze deze ronde verliezen dan is het wel echt definitief dat Arriva de nieuwe vervoerder wordt.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 12 okt 2015, 21:47
door Somoht
Ja zoals ik eerder zei was het wachten op dit beroep. De gunning vanuit de Provincie was definitief nadat het bezwaar was afgewezen door de provincie. Dan kan je nog naar de rechter stappen en dan pas is de gunning echt onherroepelijk.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 12 okt 2015, 22:45
door datm
Ik heb net het een en ander opgezocht en nu maakt Veolia bezwaar tegen het besluit van de bezwaarcommissie van de provincie bij het College van Beroep. Deze uitspraak wordt pas in maart verwacht maar ook tegen deze uitspraak kan de Provincie Limburg of Veolia blijkbaar nog bezwaar maken.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 12 okt 2015, 22:47
door Suus
Ga er maar vanuit dat er een jaar voor Veolia bijkomt, die lui zullen niet rusten tot ze al het wapentuig uit de kast hebben gehaald om Limburg voor zichzelf te houden :')