Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
regenmaker schreef: Wees gewoon blij met dat er bus aankomt op de tijd dat het staat aangegeven.
Kwamen ze maar op tijd. Vrijwel elke streekbus vertrekt te laat vanaf Breda CS omdat de chauffeur staat te roken/koffiedrinken.
Heb ik geen last van. Bij mij vertrekken ze vrijwel altijd op tijd. Bovendien is de rijtijd van sommige lijnen zo ruim dat als je 2 minuten te laat van het station vertrekt een paar haltes verder weer 2 minuten te vroeg bent
Zeg dat maar tegen degene die lijn 6 rijdt in de ochtendspits. Dat ding is vrijwel altijd te laat in het Wilhelminapark, waar ik tot vorige maand naar school ging. Hetzelfde geldt voor lijn 132. Ik weet niet waar die chauffeurs blijven, maar hij is nog nooit op tijd vertrokken.
Het is dit jaar niet zo erg als met de vorige dienstregeling, maar ik ben regelmatig te laat gekomen hierdoor. Gelukkig nooit problemen mee gehad.
In het Veolia-tijdperk was het nog veel erger. Toen er nog touringcars reden op lijn 122 was ik vrijwel elke dag wel te laat. Ook kwam ik regelmatig in Zevenbergen terecht omdat die chauffeurs de route niet kenden. :')
Etienne schreef:De dichtstbijzijnde stalling in die hoek is dan Waalwijk of Breda. Aannemelijk de eerste, want van daar uit worden ook de scholierenlijnen van/naar Andel gereden.
Rijdt TCR ook vanuit Oude Tonge of zit daar alleen hun werkplaats? En in Roosendaal staan toch ook bussen van TCR gestald?
TCR heeft een hele zwik stallingen in het zuidwesten: Renesse/Scharendijke, Oude Tonge (tevens werkplaats), Heinenoord, Roosendaal, Breda, Waalwijk.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
De inbouw van de pinapparatuur in de stadsbussen van Breda verloopt voorspooedig. Alle stadsbussen die ik toestraks zag rijden hadden al pinapparatuur aan boord. Ik ga er dus vanuit dat de meeste bussen dus al voorzien zijn van deze apparatuur.
Michael schreef:De inbouw van de pinapparatuur in de stadsbussen van Breda verloopt voorspooedig. Alle stadsbussen die ik toestraks zag rijden hadden al pinapparatuur aan boord. Ik ga er dus vanuit dat de meeste bussen dus al voorzien zijn van deze apparatuur.
Weet iemand ook hoe het technisch werkt? Moet de chauffeur het bedrag zelf intikken op het pinautomaat of zet er ergens een terminal waar de chauffeur het bedrag kan kiezen? En hoe moet de chauffeur dit verantwoorden dat hij een aantal kaartjes per pin heeft verkocht?
Michael schreef:De inbouw van de pinapparatuur in de stadsbussen van Breda verloopt voorspooedig. Alle stadsbussen die ik toestraks zag rijden hadden al pinapparatuur aan boord. Ik ga er dus vanuit dat de meeste bussen dus al voorzien zijn van deze apparatuur.
Weet iemand ook hoe het technisch werkt? Moet de chauffeur het bedrag zelf intikken op het pinautomaat of zet er ergens een terminal waar de chauffeur het bedrag kan kiezen? En hoe moet de chauffeur dit verantwoorden dat hij een aantal kaartjes per pin heeft verkocht?
De pinbon die door de chauffeur is gestempeld is het vervoerbewijs. De chauffeur hoeft dus in principe niks te verantwoorden
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Michael op do 07 jul 2016, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Even een serieuze vraag. Laden die bussen noubij elke halte op? Als ze dat doen, betekent dat dat de Accu's heel klein zijn?
Is het de bedoeling dat heel NL op dit netwerk gaat, want het. Is vrij lastig als er verschillende soorten manierenn van laden worden getolereerd.
Zouden die bussen geen omleiding kunnen rijden of in andere plaatsen ingezet kunen worden. Stel dat Dordrecht of Den Bosch zo'n zelfde systeem heeft en de bussen moeten daar over worden gependeld. Kan dat?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Nee kijk:
In Den Bosch heb je lijn 70, transferium-centrum vv. De bus kan ongv 80km(kan iets meer iets minder zijn) rijden zonder opnieuw op te laden. Stroom is er voor de aandrijving, maar ook de airco, lampen, computers etc. Je kunt meerdere keren op en neer rijden zonder bij te laden, maar dan ga je dus spelen met je marge. Mocht je het opladen uitstellen tot het laatste moment, dan hoeft er maar iets mis te gaan en hij is leeg. Ze rijden geen lijndienst, puur de pendel. Het is een snellader, dus hij zou snel moeten laden.
Ik hoorde van een paar chauffeurs van Hermes, dat hun nieuwe elektrische bussen op de garage worden opgeladen en dat er een (paar) dienst(en) bijkomen om de bussen naar de garage en terug te brengen voor het opladen.
De bussen kunnen ook aan de stekker, maar als die apparatuur er niet is, kun je hem ook niet opladen.
gliderfighter schreef:
Ik hoorde van een paar chauffeurs van Hermes, dat hun nieuwe elektrische bussen op de garage worden opgeladen en dat er een (paar) dienst(en) bijkomen om de bussen naar de garage en terug te brengen voor het opladen.
Dat klopt er komt een heel oplaadcomplex, overigens ook aan de overigens stallingen van Hermes in oa. Helmond, Valkenswaard en Reusel.
er zijn dacht ik steeds 5 bussen aan het laden op het complex aan de Dorgelolaan in Eindhoven.
Er gaan dus best wat bussen heen en weer rijden tussen station en de Hermesgarage. Het is geen grote afstand (1,5 km), maar toch.
Ebswaterland schreef:Goedemiddag wou ff reageren op de nieuwe bus in brabant het zou gaan om een ontstapte r net bus uit waterland de 5033 het gaat hier om een 12 meter scania stadsbus van Ebs wateland die omgespoten is in de r net kleuren dit ivm de verhuur er rijd er nog eentje bij Van Dijk uit Cuijk
Ik zag die tweede zogauw nergens in dit topic meer langskomen, maar dat is de 5014 (in de diverse apps te vinden onder nummer 39) zo zie ik op m'n fototje van vanmiddag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
gliderfighter schreef:
Ik hoorde van een paar chauffeurs van Hermes, dat hun nieuwe elektrische bussen op de garage worden opgeladen en dat er een (paar) dienst(en) bijkomen om de bussen naar de garage en terug te brengen voor het opladen.
Dat klopt er komt een heel oplaadcomplex, overigens ook aan de overigens stallingen van Hermes in oa. Helmond, Valkenswaard en Reusel.
er zijn dacht ik steeds 5 bussen aan het laden op het complex aan de Dorgelolaan in Eindhoven.
Er gaan dus best wat bussen heen en weer rijden tussen station en de Hermesgarage. Het is geen grote afstand (1,5 km), maar toch.
Zijn er wel plannen voor snellaadstations op Neckerspoel?
Ik blijf het toch een vreemd verhaal vinden. Laten we uitgaan van het boetebedrag van 35 euro.
Dat is dan 35 x 234 = 8190 euro heeft hij open staan aan boetes en nu pas gaan ze hem voor de rechter brengen?