Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Altijd gezellig als je met 90 mensen college hebt en daarna met zijn allen dezelfde bus in wil. Het paste net, maar de halte tussen mijn school en het station werd maar overgeslagen. :') De 6 mensen die we voorbijreden bij de Sophiastraat keken behoorlijk chagrijnig, wat niet heel vreemd is met deze stromende regen.

Oh, en 2 stadsbussen op lijn 122. :evil: :evil: :evil:
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

College zijn blokken van 1,5-2 uur, maar we zijn altijd eerder klaar, dus je kan dan ook gewoon weg.

Er rijdt in de spits 8x/uur een bus naar het station, en er is een grote gratis parkeerplaats voor auto's, maar dat is het ook wel. Het station is zo'n 25 minuten lopen en aangezien iedereen studenten-ov heeft en het regende ging iedereen met de bus.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Mwah, ze plannen gewoon blokken van 30 minuten in, maar een kwartier eerder klaar kan je wel op rekenen. Keerzijde is wel dat er geen lunchpauze etc ingepland word, ook al mis ik dat niet.

Er rijden al extra bussen... Normaal rijdt er alleen 4x/uur een stadsbus, en tussen 13:30 en 17:30 rijdt er nog een extra bus 4x/uur naar het station.
kevinsnoeren1992
Berichten: 17
Lid geworden op: do 23 jun 2016, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door kevinsnoeren1992 »

De welbekende lijn 626 in Breda. De langste rit uit de geschiedenis met maar liefst 5 hele minuten rittijd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Vanmiddag was een mooi voorproefje van dienstregeling 2017 waar lijn 122 naar een uurdienst gaat.

De vorige rit heeft niet gereden en deze bus is echt stampvol. <.<
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Ik hoorde dinsdag in Breda ook diverse chauffeurs klagen over de gebrekkige communicatie bij Arriva, waardoor er dus een hoop fout gaat, maar ook laat het materieel het ook af weten. Kortom er zijn een hoop problemen die eigenlijk niet eens echt besproken worden, mede omdat ze als: incidenteel bestempeld worden.
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Tja...

Afgelopen maand ook al een aantal keer gezien dat er een rit uitviel, daarvoor zag ik het eigenlijk nooit. Ook verscheen er vandaag opeens weer een extra bus op lijn 123 en komt zo ongeveer elke bus tegenwoordig te laat overal. :')

Maar hoezo gebrekkig materieel? Die bussen zijn toch allemaal gewoon nieuw? Worden ze amper onderhouden dan?
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Systeemfouten kunnen ten alle tijden optreden, ongeacht of iets nieuw is of niet, maar er wordt soms niet echt 'zachtzinnig' omgegaan met het materiaal, dus kleine gebreken worden vaak uitgesteld van reparatie tot ze dus uiteindelijk tot grote problemen gaan lijden.

Om even een voorbeeld te geven uit het verleden: In Tilburg reed op een aantal stadslijnen gelede bussen (Veolia periode). Bij de 5842 was de stang achterin bij de motor al zo goed als los getrild en hing nog met letterlijk een paar schroeven vast. Een dag later hing deze zelfde stang te bungelen aan de draden voor het 'stopknopje'.
Nog een beter voorbeeld: In Oost Brabant rijden nog relatief veel Amba's. De 8229 is een bus die in ieder geval vorig jaar, erg vaak problemen hadden met de ov chipkaart apparatuur. Hoevaak ik niet kon inchecken als deze bus op lijn 99 reed ben ik kwijt, maar het was beduidend meer als dat ik wel kon inchecken.
In Breda worden trouwens zelfs stadscitea''s de weg opgestuurd die eigenlijk in onderhoud hoorde te zijn. Zo heb ik wel eens de 8155 gehad als reiziger zijnde, waar gewoon letterlijk zittingen waren verwijderd om vervangen te worden. Dus het was zitten op 'eigen risico' want één verkeerde beweging en je hadden een paar stevige schroeven in je ....... .

Verder is de communicatie echt het grootste probleem bij Arriva.
kevinsnoeren1992
Berichten: 17
Lid geworden op: do 23 jun 2016, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door kevinsnoeren1992 »

Gister @Breda hoop problemen gehad idd, op lijn 4/5 ivm drukte Markendaalseweg. Hierdoor ook diverse streeklijnen die fors te laat reden/uitvielen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8927
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Wegens de Sinterklaasintocht aan de Prinsenkade reden in Breda lijn 1 en 7 om via de Vlaszak. Tijd geleden dat dat de normale route van die lijnen was, en lijnen 6 en 12 nog over de Prinsenkade en via de Karnemelkstraat reden. Lijn 1 en 7 stopten gewoon in het Centrum aldus eigen waarnemingen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Waarom zouden ze er niet stoppen? Als je er toch langs komt is dat normaal dat je er stopt volgens mij, zeker als je niet bij de Tolbrug kan komen.

Hoe kan Sinterklaas trouwens op twee plaatsen tegelijk aankomen? :o
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Hulpsinterklaas duh!
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8927
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Chrysa schreef:Hoe kan Sinterklaas trouwens op twee plaatsen tegelijk aankomen? :o
Gemeentes organiseren doorgaans naast de landelijke ook hun eigen intocht. Heel normaal :wink: .
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Ja dat snap ik, maar er is maar 1 Sinterklaas en die kan toch niet op 2 plaatsen tegelijk zijn?!?!?!?
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door frankberg19 »

Back in the old days, was op zaterdag de 'grote' intocht, en op zondag de intocht in de dorpjes/stadjes.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51003
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Dat zijn wel heel oude dagen. Alleen van Amsterdam weet ik dat de intocht altijd op zondag is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4139
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Karl »

In mijn herinnering was de intocht in de kleinere dorpjes/stadjes pas een week later, dus nadat de grote 'nationale' intocht was geweest.
Het is een spectrum.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Chrysa schreef:Hoe kan Sinterklaas trouwens op twee plaatsen tegelijk aankomen? :o
Er zijn twee Kezen Flodder.
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Waarom rijden ze de nachtlijnen in Breda eigenlijk met stadsbussen? De lijnen naar Etten-Leur en Made zijn toch meer streeklijnen.
Ook wel typisch dat een nachtbus naar Oosterhout ontbreekt, lijkt me dat je daar toch wel mensen mee kan trekken.
huibe
Berichten: 1251
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Dit is gewoon een capaciteits-dingetje. In de stadsbus kunnen namelijk gewoon meer personen mee. In een grijs (of geel) verleden werden de lijnen nog wel gereden met streekmaterieel.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8927
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Chrysa schreef:Ja dat snap ik, maar er is maar 1 Sinterklaas en die kan toch niet op 2 plaatsen tegelijk zijn?!?!?!?
Wat Hainje zegt. De echte Sint kwam niet in Breda, maar een 'Hulpsinterklaas', die overigens best wel op de echte leek.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
kevinsnoeren1992
Berichten: 17
Lid geworden op: do 23 jun 2016, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door kevinsnoeren1992 »

Oosterhout gebeurd niet omdat wat ik begreep de gemeente Oosterhout dat niet wilt/delen in de kosten etc
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten