Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21509
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door Meltrain »

Op zich zitten er wel interessante voorstellen bij, maar ik zou dan lijn 157 in het weekend óók tussen Uden en Schijndel laten rijden.
Daarnaast lijkt het erop dat men lijn 137 in het weekend wil opheffen, terwijl die lijn nu nog 1x/uur rijdt in het weekend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
RobertT
Berichten: 604
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door RobertT »

Ja,dat viel mij ook op van lijn 137.
Vreemd,wordt dat dan bravoflex?
En lijn 5 en 7 in het weekend en avond 1x per uur?Lijn 5 is nu al druk op zaterdag,sowieso is lijn 5 drukker dan lijn 6.Beetje vreemd allemaal.
Lijn 1 via de Ringbaan West?Dat is nu toch eigenlijk de 601.
Gaan we nu dus ook wijken van minder ov voorzien,om maar zo snel mogelijk via de hoofdwegen naar verdere bestemmingen te komen?
teun
Berichten: 1529
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door teun »

Ik vind het voorstel om lijn 300 te versnellen eigenlijk wel opmerkelijk, uit de HB grafiek aan het einde blijkt immers dat Waalwijk een belangrijkere bestemming vanuit Den Bosch is dan Kaatsheuvel.
CamilleKreemers
Berichten: 4401
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik blijf het jammer vinden dat Kaatsheuvel West (136 halted niet door de 300 worden bediend.
RobertT
Berichten: 604
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door RobertT »

teun schreef: ma 13 mei 2024, 19:09 Ik vind het voorstel om lijn 300 te versnellen eigenlijk wel opmerkelijk, uit de HB grafiek aan het einde blijkt immers dat Waalwijk een belangrijkere bestemming vanuit Den Bosch is dan Kaatsheuvel.
Ja,ik vraag me ook af of 300 dan wel meer mensen trekt,nu Waalwijk alleen aan de rand bediend wordt
Jasper073
Berichten: 804
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door Jasper073 »

Hoop dat Arriva hier blijft rijden
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21509
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door Meltrain »

Waarom hoop je dat?
CamilleKreemers schreef: ma 13 mei 2024, 23:14 Ik blijf het jammer vinden dat Kaatsheuvel West (136 halted niet door de 300 worden bediend.
Zijn er 136 haltes in Kaatsheuvel-West of bedoel je iets anders?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
RobertT
Berichten: 604
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door RobertT »

lijn 136 ten opzichte van lijn 300
CamilleKreemers
Berichten: 4401
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik bedoel dat de 300 in Kaatsheuvel niet de route van de 136 volgt. Dan kunnen reizigers daar snel naar Den Bosch en Tilburg met een directe bus
Jasper073
Berichten: 804
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door Jasper073 »

Meltrain schreef: di 14 mei 2024, 22:19 Waarom hoop je dat?
CamilleKreemers schreef: ma 13 mei 2024, 23:14 Ik blijf het jammer vinden dat Kaatsheuvel West (136 halted niet door de 300 worden bediend.
Zijn er 136 haltes in Kaatsheuvel-West of bedoel je iets anders?
Vind het een goed OV bedrijf geen klachten er over hier
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
teun
Berichten: 1529
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door teun »

Het PvE staat online.

Wat opvallende dingetjes:
-HOV stadslijnen in Tilburg
-Bravodirect maatwerk
-Lijnnummeresthetiek *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21509
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door Meltrain »

Het is het Ontwerp-PvE, maar desalniettemin interessant.
Ik kom alleen (bijna) niets tegen van de voorstellen die eerder door Regenmaker in dit topic zijn gedeeld:
regenmaker schreef: zo 12 mei 2024, 01:33 Nog een interessant document gevonden over mogelijke nieuwe netwerk:

https://www.brabant.nl/-/media/b76648ee ... 7292b9.pdf
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
RobertT
Berichten: 604
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door RobertT »

teun schreef: do 23 mei 2024, 15:58 Het PvE staat online.

Wat opvallende dingetjes:
-HOV stadslijnen in Tilburg
-Bravodirect maatwerk
-Lijnnummeresthetiek *O*
En die HOV stadslijnen in Tilburg met gelede bussen!(1 gelijk bij aanvang,de ander uiterlijk 2030)
Tevens volgens de plattegrond dat de HOV lijn in Tilburg naar Noord niet meer via de wandelboslaan gaat.Als hier niets voor terug komt,verliest dat gebied rondom de ROC zijn bus.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3514
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door Tom024 »

Die studenten laat men nu feitelijk ook al reizen via de halte op de Ringbaan West, daar komt veel vaker een bus en is daarmee een stuk aantrekkelijker dan de Wandelboslaan. Zoals Hainje al aangaf gaat het Tweesteden ziekenhuis kennelijk sluiten, daarmee vervalt de noodzaak om via de Wandelboslaan te rijden eigenlijk wel.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door Hainje »

Desondanks wil ik wel pleiten voor een bus langs de halte Postelse Hoeflaan, daar moet ik tussen 7u en 22u eigenlijk altijd stoppen. Er is dus zeker wel vraag naar een verbinding daarheen. Bijvoorbeeld voor mensen uit Noord die naar de Westermarkt willen.
🍉
RobertT
Berichten: 604
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door RobertT »

@Tom024,
je hebt het dan voornamelijk over de rooi pannen,de ROC aan de wandelboslaan is toch wat verder
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51005
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door Suus »

Passen alle streeklijnen in de range 130-159? Er zijn nu ook lijnen in de 90-99 range in Oost-Brabant die hernummerd moeten worden namelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9200
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door regenmaker »

Ja dat moet wel passen als je van het huidige lijnennet uitgaat. Nu zijn er de lijnen 90, 91, 92, 96 en 99. De nummers 130, 132, 133, 134, 138, 139, 144 t/m 153 en 159 zijn nog vrij. Natuurlijk zitten de nummers 130, 132 en 134 in West-Brabant maar die worden tegen die tijd omgenummerd. De lijnnummers 91 en 154 zullen hoogstwaarschijnlijk vervallen door introductie van (Bravo)Directlijnen tussen Den Bosch - Eindhoven en Uden - Boxmeer/Cuijk net als enkele lijnnummers rond Hilvarenbeek.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21509
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door Meltrain »

In welke range moeten de BravoDirect-lijnen genummerd worden? Ook van 330 t/m 359?
En mag er ook tegelijk een lijn 330 en 130 zijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dionysusnu
Berichten: 646
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door Dionysusnu »

Meltrain schreef: zo 26 mei 2024, 12:59 In welke range moeten de BravoDirect-lijnen genummerd worden? Ook van 330 t/m 359?
Ja
Meltrain schreef: zo 26 mei 2024, 12:59 En mag er ook tegelijk een lijn 330 en 130 zijn?
Staat volgens mij niet uitgesloten, dus aannemelijk ja.

Hier het volledige overzicht:
Spoiler: show
Ontwerp PvE schreef:De Concessiehouder hanteert de volgende systematiek bij de nummering van Lijnen:
a. Bravodirectlijnen en Directlijnen kennen een nummer binnen het bereik 330-359.
b. Bravodirect Maatwerk kent een nummer binnen het bereik 530-559;
c. Stadslijnen Tilburg en Stadslijnen en HOV-Stadslijnen ’s-Hertogenbosch kennen een nummer binnen het bereik 1-19;
d. HOV-Stadslijnen Tilburg kennen een nummer binnen het bereik 1-19, 430-459 of een letter;
e. Ontsluitende Lijnen en Spitslijnen kennen een nummer binnen het bereik 130-159;
f. Buurtbuslijnen kennen een nummer binnen het bereik 230-259, niet zijnde een nummer dat bij aanvang van de Concessie wordt gehanteerd binnen de concessie Zuidoost-Brabant;
g. Scholierenlijnen kennen een nummer binnen het bereik 630-659, niet zijnde een nummer dat bij aanvang van de Concessie wordt gehanteerd binnen de concessie Zuidoost-Brabant, en
h. Nachtlijnen en overige Lijnen kennen een nummer binnen het bereik 830-859.
huibf
Donateur
Berichten: 4124
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door huibf »

Maar wordt er door allen hier nog input of krisische ragen gesteld? Nu is de kans.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door WALUIGI96 »

Mijn input is dat ik het schandalig vind dat de bus tussen Cuijk en Grave (via Mill en Langenboom) verdwijnt.

Deze is in de afgelopen paar jaar al verslechterd: rijdt al niet meer door naar Gennep, rijdt niet meer in de daluren.
En nu verdwijnt de gehele lijn om vervangen te worden door BravoFlex, waarvan ik zelf nog geen goedwerkende implementatie van heb gezien.
Als ik pessimistisch ben, dan is BravoFlex ook hier binnen een paar jaar verdwenen en heeft onder andere Langenboom helemaal geen OV meer.

Ook vond ik het apart dat Sint Anthonis niet als knooppunt genoemd werd.
Mr-W
Berichten: 3076
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door Mr-W »

WALUIGI96 schreef: ma 27 mei 2024, 09:10
Ook vond ik het apart dat Sint Anthonis niet als knooppunt genoemd werd.
Gemert ??? wordt ook niet genoemd, dus Veghel-Gemert gaat helemaal vervallen?
Meltrain schreef: do 23 mei 2024, 21:29 Het is het Ontwerp-PvE, maar desalniettemin interessant.
Ik kom alleen (bijna) niets tegen van de voorstellen die eerder door Regenmaker in dit topic zijn gedeeld:
Sommige verbeteringen zijn ook niet mogelijk door de voorgeschreven haltes, denk aan het versnellen van lijn 305 -0-
Meltrain schreef: zo 12 mei 2024, 20:22 Op zich zitten er wel interessante voorstellen bij, maar ik zou dan lijn 157 in het weekend óók tussen Uden en Schijndel laten rijden.
In het weekend rijdt er niks langs Mariaheide, vervoersvraag is kennelijk vrij laag.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6075
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door ZO6176 »

Mariaheide was ongeveer minder dan 1 reiziger per dag in het weekend.
CamilleKreemers
Berichten: 4401
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door CamilleKreemers »

RobertT schreef: za 25 mei 2024, 01:04
teun schreef: do 23 mei 2024, 15:58 Het PvE staat online.

Wat opvallende dingetjes:
-HOV stadslijnen in Tilburg
-Bravodirect maatwerk
-Lijnnummeresthetiek *O*
En die HOV stadslijnen in Tilburg met gelede bussen!(1 gelijk bij aanvang,de ander uiterlijk 2030)
Tevens volgens de plattegrond dat de HOV lijn in Tilburg naar Noord niet meer via de wandelboslaan gaat.Als hier niets voor terug komt,verliest dat gebied rondom de ROC zijn bus.
Waar staat dat de HOV lijnen met geleed moeten rijden?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten