Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: wo 24 jan 2018, 10:27
Ja maar dat is een probleem in alle Brabantse bussen. Dat is niet echt een specifiek probleem van die Citaro's. (A)
Alleen van de Arrivabussen, Hermes heeft een stuk minder reclame en is de volgende halte altijd onderin zichtbaar.dylanwild94 schreef:Ja maar dat is een probleem in alle Brabantse bussen. Dat is niet echt een specifiek probleem van die Citaro's. (A)
Dan moet ik staan :(dylanwild94 schreef:Niet in die "bult" gaan zitten dan. :')
Weet je ook om hoeveel bussen en welke busnummers het dan gaat?bartjemestrom schreef:Eind dit jaar gaat Maastricht over op elektrisch en dan gaan die diesel SLF naar TilburgHainje schreef:Bussen mogen in Brabant geloof ik 12 jaar oud zijn. De Citaro's zijn nu een jaar of 10, dus nog tijd zat om te bekijken wat er voor in de plaats komt. Misschien zijn het wel elektrische wagens, je weet maar nooit. Al vermoed ik dat het de Citea's uit Maastricht gaan worden. Daar moet in het vierde jaar de dieselvloot (van de stadsdienst) vervangen worden door elektrisch. Dat is precies op hetzelfde moment als de Citaro's eruit moeten.
Er zullen echt geen lijnen verdwijnen omdat er geen bussen zouden zijn. Zoiets is echt nog nooit gebeurd, dat is een dogma dat je jezelf steeds aanpraat.
Dan krijg je toch wel veel extra stadsbussen? Of gewoon voor iedere elektrische Citea een reserve-diesel-Citea? Hebben ze er zo weinig vertrouwen in? Of is er nu misschien eigenlijk heel weinig reserve en wordt dat straks dus beter?Jasper073 schreef:Alle bussen blijven hier maar de kans is vrij groot dat er 9 stuks van de 82** weg gaan uit Den Bosch om plaats te maken voor de 9 nieuwe elektrische Citea's. Ook kunnen deze bussen onder het station door er is al paar keer een gereden op Lijn 4 Rosmalen/Kruiskamp. Begin of eind Maart moeten de 9 nieuwe komen in Den Bosch. Maar ook is er mij verteld dat Arriva in de Maaspoort of Maasoever plaats gaat huren bij een bedrijf om hun pod auto of bus daar te plaatsen 's-nachts tijdens het opladen.
De stadsbussen van Maastricht zijn genummerd in de 9300 serie.buschauffeur schreef:Weet je ook om hoeveel bussen en welke busnummers het dan gaat?bartjemestrom schreef:Eind dit jaar gaat Maastricht over op elektrisch en dan gaan die diesel SLF naar TilburgHainje schreef:Bussen mogen in Brabant geloof ik 12 jaar oud zijn. De Citaro's zijn nu een jaar of 10, dus nog tijd zat om te bekijken wat er voor in de plaats komt. Misschien zijn het wel elektrische wagens, je weet maar nooit. Al vermoed ik dat het de Citea's uit Maastricht gaan worden. Daar moet in het vierde jaar de dieselvloot (van de stadsdienst) vervangen worden door elektrisch. Dat is precies op hetzelfde moment als de Citaro's eruit moeten.
Er zullen echt geen lijnen verdwijnen omdat er geen bussen zouden zijn. Zoiets is echt nog nooit gebeurd, dat is een dogma dat je jezelf steeds aanpraat.
denk het laatste dat het beter wordt.buschauffeur schreef:Dan krijg je toch wel veel extra stadsbussen? Of gewoon voor iedere elektrische Citea een reserve-diesel-Citea? Hebben ze er zo weinig vertrouwen in? Of is er nu misschien eigenlijk heel weinig reserve en wordt dat straks dus beter?Jasper073 schreef:Alle bussen blijven hier maar de kans is vrij groot dat er 9 stuks van de 82** weg gaan uit Den Bosch om plaats te maken voor de 9 nieuwe elektrische Citea's. Ook kunnen deze bussen onder het station door er is al paar keer een gereden op Lijn 4 Rosmalen/Kruiskamp. Begin of eind Maart moeten de 9 nieuwe komen in Den Bosch. Maar ook is er mij verteld dat Arriva in de Maaspoort of Maasoever plaats gaat huren bij een bedrijf om hun pod auto of bus daar te plaatsen 's-nachts tijdens het opladen.
Dat zijn er dus negentien? Er zijn nog 33 Citaro's in Tilburg (de gelede niet meegerekend).bartjemestrom schreef:De stadsbussen van Maastricht lopen 9301-9319.
gliderfighter schreef:Als de 82-serie weg moet, waarom wordt er nu getest met een 12m volvo in West-Brabant? Geschikte vervanger voor de 82xx.
Wat ik vermoed?
Zodra de 9 elektrische bussen in Den Bosch rijden, gaan er 7 of 8 SLF naar Tilburg. Samen met bussen uit Maastricht kom je dan al redelijk in de buurt. Tilburg zal vast en zeker ook gaan experimenteren met elektrische bussen, dat is tenslotte een eis voor heel Brabant. Daarnaast hebben ze meer dan genoeg streekbussen staan, die nog steeds op de stad ingezet zullen worden. Ik zie het nog wel gebeuren dat er hybride streekbussen komen, net zoals de stop-start bus die altijd in Waalwijk heeft gestaan.
Geschiedenis
In 2018 werd deze lijn met Carnaval voortgezet. In tegenstelling tot in 2017 kon men nu echter wel met de OV-chipkaart betalen. De route of de frequenties wijzigden niet.
Dus ze willen stadsbussen op de streek laten rijden, dat gaat m niet worden als mensen maximaal zoveel minuten mogen staan.Jasper073 schreef:gliderfighter schreef:Als de 82-serie weg moet, waarom wordt er nu getest met een 12m volvo in West-Brabant? Geschikte vervanger voor de 82xx.
Wat ik vermoed?
Zodra de 9 elektrische bussen in Den Bosch rijden, gaan er 7 of 8 SLF naar Tilburg. Samen met bussen uit Maastricht kom je dan al redelijk in de buurt. Tilburg zal vast en zeker ook gaan experimenteren met elektrische bussen, dat is tenslotte een eis voor heel Brabant. Daarnaast hebben ze meer dan genoeg streekbussen staan, die nog steeds op de stad ingezet zullen worden. Ik zie het nog wel gebeuren dat er hybride streekbussen komen, net zoals de stop-start bus die altijd in Waalwijk heeft gestaan.
Arriva Den Bosch houd alle Citea stadsbussen.
Niets daarvan gaat weg. Ik hoor hier dat er 9 of meer 82** Ambassadors weg gaan als de 9 elektrische bussen komen in Den Bosch.
Nee dat heb ik niet van mijn vader, ik was wel afgelopen Donderdag een dag met hem mee.gliderfighter schreef:Dus ze willen stadsbussen op de streek laten rijden, dat gaat m niet worden als mensen maximaal zoveel minuten mogen staan.Jasper073 schreef:gliderfighter schreef:Als de 82-serie weg moet, waarom wordt er nu getest met een 12m volvo in West-Brabant? Geschikte vervanger voor de 82xx.
Wat ik vermoed?
Zodra de 9 elektrische bussen in Den Bosch rijden, gaan er 7 of 8 SLF naar Tilburg. Samen met bussen uit Maastricht kom je dan al redelijk in de buurt. Tilburg zal vast en zeker ook gaan experimenteren met elektrische bussen, dat is tenslotte een eis voor heel Brabant. Daarnaast hebben ze meer dan genoeg streekbussen staan, die nog steeds op de stad ingezet zullen worden. Ik zie het nog wel gebeuren dat er hybride streekbussen komen, net zoals de stop-start bus die altijd in Waalwijk heeft gestaan.
Arriva Den Bosch houd alle Citea stadsbussen.
Niets daarvan gaat weg. Ik hoor hier dat er 9 of meer 82** Ambassadors weg gaan als de 9 elektrische bussen komen in Den Bosch.
Heeft je vader gezegd dat ze allemaal blijven?