Pagina 169 van 169

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 16 apr 2024, 11:53
door TomSteyl
Is er ergens een foto van te zien?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 16 apr 2024, 12:15
door rooddolfijn
Op treinposities.nl: de 560, de 561 en de 562.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 19 apr 2024, 22:35
door regenmaker
Dennenboom schreef: do 19 okt 2023, 15:29 De provincie Limburg gaat bekijken of ze de overeenkomst met Arriva wil aanhouden of beëindigen nu de vervoerder van eigenaar is gewisseld. Deutsche Bahn heeft de vervoerder verkocht aan de Amerikaanse investeerder I Squared Capital.

Bron : OVPro (achter betaalmuur)
Provincie ziet geen reden om de concessie te beëindigen.
https://www.mobiliteit.nl/ov/2024/04/19 ... eeindigen/

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 10:18
door Michael
Kan het artikel niet lezen omdat er een abbonnement nodig is.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 29 mei 2024, 10:58
door Meltrain
Waar rijden de elektrische 11,5 meter Citea's (9701 - 9755) vooral? Rondom Roermond heb ik ze vandaag nog niet gezien.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 29 mei 2024, 11:09
door ArrivaBas
In Maastricht rijden ze vooral op de langere stadslijnen zoals 4, 7 en 10. In Sittard kun je ze overal tegenkomen, en op tot aan Heerlen en Kerkrade doorgekoppelde omlopen. In Noord-Limburg kom je deze bussen eigenlijk alleen tegen op de lijnen van en naar Venray die Arriva zelf rijdt.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 29 mei 2024, 11:36
door Suus
Ik denk dat ik afgelopen zondag toch een 9,9 meter exemplaar op een streeklijn vanaf Venray heb gehad, want er waren volgens mij maar vier rijen stoelen achter de achterdeur.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 29 mei 2024, 11:53
door Etienne
Lijn 88 wordt inderdaad met de stadsbussen gereden (9600's). De 9700's zitten meestal op de lijnen richting Deurne en Horst-Sevenum.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 29 mei 2024, 15:50
door bartjemestrom
Meltrain schreef: wo 29 mei 2024, 10:58 Waar rijden de elektrische 11,5 meter Citea's (9701 - 9755) vooral? Rondom Roermond heb ik ze vandaag nog niet gezien.
Lijn 3-4-7-10-56 Maastricht/Valkenburg, 3-6-36-37 Heerlen, vrijwel alle lijnen Sittard, lijn 80-87-88-89 Venray. Niks rondom Roermond helaas.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 29 mei 2024, 17:11
door Meltrain
Bedankt.
Suus schreef: wo 29 mei 2024, 11:36 Ik denk dat ik afgelopen zondag toch een 9,9 meter exemplaar op een streeklijn vanaf Venray heb gehad, want er waren volgens mij maar vier rijen stoelen achter de achterdeur.
De 9700's hebben ook maar vier rijen stoelen na de achterdeur, zag ik zojuist.
De 12 meter dieselbussen hebben rechst vier en links vijf rijen stoelen na de achterdeur.

Ander vraagje: waarom heeft lijn 83 in het weekend een andere route binnen Venlo?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 29 mei 2024, 17:43
door bartjemestrom
Heeft te maken met de (verwacht) drukte in het centrum bij de halte Mgr. Nolensplein. Daar kan het stevig druk worden daar dus om dat te vermijden, is het vast in de weekenden aangepast. En op verwachte drukke dagen doordeweeks wordt dezelfde route als omleiding gereden.

Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 29 mei 2024, 18:00
door Suus
Etienne schreef:Lijn 88 wordt inderdaad met de stadsbussen gereden (9600's). De 9700's zitten meestal op de lijnen richting Deurne en Horst-Sevenum.
Ik reisde zondag met de 87. Maar zijn de 9700’s dan te herkennen aan de nieuwere kaartlezers? Want dat viel mij zondag wel op, de bus had hetzelfde model als die in de nieuwe Brabantse buurtbussen.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 29 mei 2024, 22:51
door Michael
Het lijkt mij dat alle bussen in Limburg die nieuwe kaartlezers hebben gekregen.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 29 mei 2024, 22:54
door MaartenD
In Roermond zijn toch nog geen laadpalen? Dan rijden daar ook geen elektrische bussen lijkt me.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 30 mei 2024, 00:00
door sven_engelen
Meltrain schreef: wo 29 mei 2024, 17:11 Bedankt.
Suus schreef: wo 29 mei 2024, 11:36 Ik denk dat ik afgelopen zondag toch een 9,9 meter exemplaar op een streeklijn vanaf Venray heb gehad, want er waren volgens mij maar vier rijen stoelen achter de achterdeur.
Ander vraagje: waarom heeft lijn 83 in het weekend een andere route binnen Venlo?
Omdat het verkeer daar op vooral zondag muurvast staat. Ik zucht elke keer als ik op een zondag overdag tijdens het Vlinderen naar het Mgr. Nolensplein moet. Dan vertrek ik minimaal een half uur van tevoren naar de halte en zelfs dan bestaat de kans dat ik te alsnog laat kom maar ik kan simpelweg niet eerder vertrekken als er nog andere haltes in het systeem staan die ik aan moet doen.
Meltrain schreef: wo 29 mei 2024, 10:58 Waar rijden de elektrische 11,5 meter Citea's (9701 - 9755) vooral? Rondom Roermond heb ik ze vandaag nog niet gezien.
In Roermond hebben we geen laadinfrastructuur en aangezien bussen die in Roermond aankomen meestal doorlopen richting Roerdalen of verder Midden Limburg in, hebben we geen andere optie dan Dieselbussen op de lijnen richting Roermond in te zetten. De 11,5m Citea's rijden vooral van Venlo naar Venray, Deurne en soms richting Meijel op zondag. Vaak rijden de 9 meter Citea's naar Meijel maar het komt nog wel eens voor dat de 11,5m versie erop rijdt.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 04 jun 2024, 07:48
door Etienne
Volgens een bericht op Somda zal de stoptrein van Roermond naar Nijmegen vanaf maandag as. één minuut later vertrekken uit Roermond, zodat de aansluiting vanuit het zuiden iets beter wordt.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 04 jun 2024, 08:24
door MaartenD
Ik denk dat het al een minuut per stationnement gaat schelen als de ATB-NG beter afgesteld wordt. Nu wordt er elke keer voor het halteren letterlijk naar het sein toe geslopen.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 04 jun 2024, 10:37
door ArrivaBas
Dat zijn waarschijnlijk stop-doorschakelingen en dan heeft het niets met de afstelling van de ATB te maken. Als die schakeling activeert blijft het sein voor het station ook op geel staan en mag de trein vanaf daar nog maar met 40 km/h naar het perron sukkelen. Als er bij een station een overweg achter het sein ligt heeft het sein altijd een stop-doorschakeling.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 04 jun 2024, 11:17
door Dionysusnu
Dat is dus wel de ATB ;). Het sein blijft bij een stop-door schakeling wel rood, maar het is de ATB-NG die het langzaam er naartoe kruipen afdwingt. 40km/h zal het volgens mij niet zijn, dat is bij ATB-EG. NG zal een remcurve geven tot de release-snelheid, en die is 15km/h op emplacementen, 30km/h bij P-seinen.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 04 jun 2024, 13:20
door MaartenD
ArrivaBas schreef: di 04 jun 2024, 10:37 Dat zijn waarschijnlijk stop-doorschakelingen en dan heeft het niets met de afstelling van de ATB te maken. Als die schakeling activeert blijft het sein voor het station ook op geel staan en mag de trein vanaf daar nog maar met 40 km/h naar het perron sukkelen.
Dat is geen 40 km/h meer waarmee langs het perron gereden wordt. Eerder 20 of 10 km/h.