Pagina 32 van 169

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 28 mar 2015, 02:45
door Springer
Plutona schreef:Dus even op een rij:
- Veolia en Arriva stappen naar de rechter om de gunning aan Abellio tegen te houden. Is dit om het bericht van ACM geweest of zou dit sowieso al gebeuren?
- NS stapt naar de rechter om de conclusie van de ACM aan te vechten.

Als de NS in het gelijk wordt gesteld, vervalt dan voor Veolia/Arriva de reden om de rechtszaak door te zetten?
Goeie vraag, al heeft de NS natuurlijk wel een punt. Ook bij derden kan je terecht voor chipkaart apparatuur en voorzieningen voor het personeel. Desondanks blijf ik het raar vinden dat de NS eigenaar is van alle stations en niet Prorail. Want hoe je het went of keert, de NS kan nu zoveel huur, gebruikers geld, of hoe je het ook wilt noemen vragen aan concurrenten als ze willen want zonder stations kan de concurrent geen treindienst onderhouden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 28 mar 2015, 11:48
door Abracadabram
Springer schreef:Want hoe je het went of keert, de NS kan nu zoveel huur, gebruikers geld, of hoe je het ook wilt noemen vragen aan concurrenten als ze willen want zonder stations kan de concurrent geen treindienst onderhouden.
En daar kunnen de concurrenten voor naar de ACM toe stappen. Wat ze nu schijnbaar ook gedaan hebben.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 28 mar 2015, 12:33
door huibf
waar ik meer benieuwd naar ben is wat abellio nu echt gaat bieden.
Is er ergens wat te downloaden wat abellio nu echt wil gaan doen. Zijn er ergens 'plussen' op het PVE wat betreft dienstregelingen, of komt er echt niets meer dan wat er is voorgeschreven.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 28 mar 2015, 12:45
door CamilleKreemers
We komen pas achter het geboden van Abellio als alle rechtszaken zijn geweest. En mijn gevoel zegt dat dit heel lang gaat duren, omdat in de tenderfase al rechtszaken zijn gevoerd tegen deelname van Abellio, de belangenverstrengeling van NS en weet ik wat nog meer.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 30 mar 2015, 15:41
door CamilleKreemers
Hoe vaak kun je bezwaar maken als bedrijf op een gunning?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 00:26
door Michael 1988
Ik denk dat jij iets door elkaar haalt. Er is 1x bezwaar ingediend door veolia tegen het meedingen van abellio en nu 1x door veolia tegen de gunning van de concessie aan abellio. Dat zijn 2 verschillende dingen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 23:36
door Springer
Michael 1988 schreef:Ik denk dat jij iets door elkaar haalt. Er is 1x bezwaar ingediend door veolia tegen het meedingen van abellio en nu 1x door veolia tegen de gunning van de concessie aan abellio. Dat zijn 2 verschillende dingen.
2 verschillende dingen ja maar toch 2 rechtszaken. Krijg toch het idee dat die roddel klopt dat Veolia alles uit de kast trekt om zo lang mogelijk door te kunnen rijden in Limburg...

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 06 apr 2015, 14:36
door fogeltje
Springer schreef:
Michael 1988 schreef:Ik denk dat jij iets door elkaar haalt. Er is 1x bezwaar ingediend door veolia tegen het meedingen van abellio en nu 1x door veolia tegen de gunning van de concessie aan abellio. Dat zijn 2 verschillende dingen.
2 verschillende dingen ja maar toch 2 rechtszaken. Krijg toch het idee dat die roddel klopt dat Veolia alles uit de kast trekt om zo lang mogelijk door te kunnen rijden in Limburg...
Natuurlijk, uitmelken zolang het kan. Als de aanbesteding opnieuw moet en Veolia daardoor langer moet rijden, dan kunnen ze de hoofdprijs voor dat overgangsjaar vragen. De provincie kan slecht OV afschaffen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 06 apr 2015, 14:59
door midnet
Abellio is voornemens de naam DOOR! als publieksnaam te gaan hanteren. (bron: NRC-2/4/15, algemeen artikel over Abellio, m.n. over start concessie Scotland). En ze hopen/verwachten nog veel te kunnen leren van de ervaringen aldaar in het hoge noorden van GB, zoals gewoon doorrijden met sneeuw.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 06 apr 2015, 16:38
door BrengMe
midnet schreef:Abellio is voornemens de naam DOOR! als publieksnaam te gaan hanteren.
Helaas is dit geen nieuws meer. Dit was al bekend toen Albelio de concessie gegund kreeg.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 07 apr 2015, 00:08
door Michael 1988
midnet schreef:En ze hopen/verwachten nog veel te kunnen leren van de ervaringen aldaar in het hoge noorden van GB, zoals gewoon doorrijden met sneeuw.
Hopelijk houden ze zich aan het woord en blijven zij in Nederland ook gewoon rijden volgens dienstregeling. Dat zie ik veel liever dan alleen blijven rijden met sneeuw. Hopelijk volgt hun moederbedrijf ook eindelijk dan hun voorbeeld als Abellio blijft rijden volgens dienstregeling met sneeuw.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 07 apr 2015, 07:24
door CamilleKreemers
Ik hoop dat de eenvoudigere dienstregelingsaanpak van Abellio grote voordelen zou hebben op Hoofdrailnet, CAO daargelaten. Wel is het gedeelde rijden van NS en Abellio een mogelijk risico.

Wanneer worden de zaken bij de rechter uitgevochten?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 07 apr 2015, 11:55
door Meltrain
Michael 1988 schreef:
midnet schreef:En ze hopen/verwachten nog veel te kunnen leren van de ervaringen aldaar in het hoge noorden van GB, zoals gewoon doorrijden met sneeuw.
Hopelijk houden ze zich aan het woord en blijven zij in Nederland ook gewoon rijden volgens dienstregeling. Dat zie ik veel liever dan alleen blijven rijden met sneeuw. Hopelijk volgt hun moederbedrijf ook eindelijk dan hun voorbeeld als Abellio blijft rijden volgens dienstregeling met sneeuw.
Nu is rijden volgens dienstregeling ook wel iets makkelijker met vier treinen per dag dan met vier treinen per uur....
(Geen grapje: naar Wick en Thurso rijden echt vier treinen per dag.)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 07 apr 2015, 15:13
door sirvinniei
en op zondag maar 1 :lol:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 07 apr 2015, 15:57
door SuperGhost
Hoeveel treinen rijden er van Schotland naar Limburg, zodat we weer op de trein terug ontopic kunnen stappen? :mrgreen:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 07 apr 2015, 16:23
door CamilleKreemers
Een goederentrein waarschijnlijk, gevuld met alle documenten van NS Financial Services, om ze uit Ierland naar Nederland te brengen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 07 apr 2015, 22:26
door fogeltje
Meltrain schreef:
Michael 1988 schreef:
midnet schreef:En ze hopen/verwachten nog veel te kunnen leren van de ervaringen aldaar in het hoge noorden van GB, zoals gewoon doorrijden met sneeuw.
Hopelijk houden ze zich aan het woord en blijven zij in Nederland ook gewoon rijden volgens dienstregeling. Dat zie ik veel liever dan alleen blijven rijden met sneeuw. Hopelijk volgt hun moederbedrijf ook eindelijk dan hun voorbeeld als Abellio blijft rijden volgens dienstregeling met sneeuw.
Nu is rijden volgens dienstregeling ook wel iets makkelijker met vier treinen per dag dan met vier treinen per uur....
(Geen grapje: naar Wick en Thurso rijden echt vier treinen per dag.)
Als die dienst betrouwbaar is, dan is het zo slecht nog niet, dan weet je iig waar je aan toe bent.

Ik heb bijvoorbeeld liever een betrouwbare 30-minutendienst (betrouwbaar qua stiptheid EN capaciteit, dat laatste niet vergeten, desnoods maar met drie bussen tegelijk) dan een onbetrouwbare 10-minutendienst waar om de haverklap een rit tussenuit valt of 10 minuten vertraging oploopt.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 16 apr 2015, 18:18
door mijack1985
Ministerie gaf toestemming voor oprichting van Abellio Limburg BV.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 17 apr 2015, 19:19
door CamilleKreemers
Wanneer is de rechtzaak?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 17 apr 2015, 19:22
door Hendrik
Tegen de gunning loopt toch zeker nog een bezwaarprocedure?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 22 apr 2015, 16:49
door Keio
mijack1985 schreef:Ministerie gaf toestemming voor oprichting van Abellio Limburg BV.
Dat maakt hun positie alleen maar sterker.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 28 apr 2015, 13:44
door Michael
Dit heeft met deze concessie te maken dus plaats ik het hier:

NS grijpt in bij dochteronderneming Qbuzz


Bestuurders op non-actief na onregelmatigheden met vertrouwelijke informatie voor Abellio Limburg
•Qbuzz biedingsteam kreeg vertrouwelijke informatie van ex-medewerker Veolia
•Concurrentiebeding via constructie omzeild
•Provincie Limburg ingelicht; NS aanvaardt gevolgen voor Limburgse aanbesteding
•Maatregelen om compliance, procedures en interne controle te versterken
•Onderzoeksrapport gepubliceerd

NS maakt bekend dat het bij een intern compliance onderzoek is gestuit op ernstige onregelmatigheden waarbij medewerkers van dochtermaatschappij Qbuzz ongeoorloofd vertrouwelijke informatie ontvingen van een ex-medewerker van Veolia Transport Limburg.

Lees verder op: http://www.ns.nl/over-ns/nieuwscentrum/ ... ming-qbuzz

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 28 apr 2015, 13:45
door EtienneM
Oh oh...
NS schreef: NS grijpt in bij dochteronderneming Qbuzz
Bestuurders op non-actief na onregelmatigheden met vertrouwelijke informatie voor Abellio Limburg

• Qbuzz biedingsteam kreeg vertrouwelijke informatie van ex-medewerker Veolia
• Concurrentiebeding via constructie omzeild
• Provincie Limburg ingelicht; NS aanvaardt gevolgen voor Limburgse aanbesteding
• Maatregelen om compliance, procedures en interne controle te versterken
• Onderzoeksrapport gepubliceerd

NS maakt bekend dat het bij een intern compliance onderzoek is gestuit op ernstige onregelmatigheden waarbij medewerkers van dochtermaatschappij Qbuzz ongeoorloofd vertrouwelijke informatie ontvingen van een ex-medewerker van Veolia Transport Limburg.

Lees het artikel verder op ns.nl
Vooral dit zinnetje baart me zorgen...
NS heeft de Provincie Limburg op de hoogte gesteld van de onregelmatigheden en daarbij aangegeven de gevolgen te zullen aanvaarden. Een eventueel besluit van de Provincie Limburg om Abellio Limburg uit te sluiten van de aanbesteding zal door NS volledig worden gerespecteerd.
http://www.ns.nl/over-ns/nieuwscentrum/ ... ming-qbuzz

Edit: Michael was me net voor...

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 28 apr 2015, 13:53
door sneltram
Edit: jullie waren me ook net voor.

Tja, als de provincie nu echt gemeen is, sluiten ze Veolia en NS uit en gaat Arriva er met de buit vandoor. :6

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 28 apr 2015, 14:04
door Bartjk
Een bericht die ik niet uit deze hoek had verwacht. Bestuurlijk gezien is dit inderdaad een goede reden om de concessie aan arriva te gunnen of de aanbesteding over te doen. Maar vanuit het perspectief van de reizigers is het denk ik beter om de gunning zo te houden omdat het bod van de ns voor hun erg mooi is.