Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Je kunt ze ook overnemen van andere vervoerders.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Zojuist gespot. 8209 en 8217 met een tweede airco unit!
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Het zou misschien ook nog kunnen dat een inbouwer niet direct de juiste type airco-units e.d. op voorraad heeft en daarbij in de vakantieperiode niet direct de juiste mensen beschikbaar heeft om deze ombouw uit te gaan voeren. Maar er zal vast wel aan gewerkt worden achter de schermen ;)Frans F schreef:De definitieve gunning aan Arriva was begin juli en nu midden september gebeurt er nog steeds niet. Logisch dat mensen zich dan beginnen af te vragen wat Arriva van plan is met die airco-eis.fogeltje schreef:Waar komt overigens opeens vandaan dat de 82xx niet omgebouwd worden? Daar gaat opeens iedereen vanuit.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik kom terug op mijn tweede bericht. Ik zag net meer bussen met zo'n unit en als ik die vergelijk met de citea's zijn die units bij de amba's te klein.
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
At de website van Arriva staat wel nog steeds dat voor de exploitatie van de concessie West-Brabant een compleet nieuw wagenpark met milieuvriendelijke euro 6-bussen wordt aangeschaft.Frans F schreef:Noch Arriva noch een fabrikant hebben ooit bekend gemaakt dat er ergens een order is geplaatst terwijl het toch om een behoorlijk grote hoeveelheid bussen gaat. Er zijn dus nog steeds andere mogelijkheden, zelfs een massale overname van bussen van Veolia (of andere tweedehandsjes) al dan niet via de tussenhandel kun je niet uitsluiten. Met name het gebrek aan informatie en voortgang voedt de speculaties.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Alle bussen hebben achter of midden ook een klein bultje voor luchtverversing.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
In mijn vrienden krijg zit een buschauffeur die werkt als buschauffeur in deze regio zal een vragen of hij meer weet. Als ik enkele posts zie, dan zeggen ze dat VDL altijd snel met een persbericht komt voor nieuw materieel. Aangezien ze dit nog steeds niet hebben gedaan, wordt het geen VDL? het blijft gissen. Tijdelijk oud materiaal? Alle Wrights uit DAV daar naar toe. (Just joking)
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Wees gerust. Er is al wat nieuws besteld en er wordt ook al aan gebouwd om de bestelling af te kunnen leveren. Maar er wordt pas in oktober bekend gemaakt wat het gaat worden (vraag me niet waarom). Ook worden in oktober andere plannen bekend gemaakt, zoals locaties van vestigingen.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Medio oktober om precies te zijn.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ja, want "medio oktober" is zoveel preciezer dan "oktober". :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Afgelopen zaterdag op het station in Breda de 5884 gezien. De enige Volvo 8900. Wist niet dat deze al op de dienst zat. Hij ging net weg voor een rit lijn 132 richting Tilburg
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Zag net een iveco of Iris bus in Brabantse kleuren in de buurt van Rotterdam met handelaarsplaten rijden op weg naar dort op de a16
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dat is een demobus o.i.d. Die zullen ook wel weer weg gaan zodra Veolia weg gaat.sandertjo schreef:Afgelopen zaterdag op het station in Breda de 5884 gezien. De enige Volvo 8900. Wist niet dat deze al op de dienst zat. Hij ging net weg voor een rit lijn 132 richting Tilburg
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dat klinkt als interessant nieuws.Rdaalwil schreef:Zag net een iveco of Iris bus in Brabantse kleuren in de buurt van Rotterdam met handelaarsplaten rijden op weg naar dort op de a16
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Het viel ineens op! Zat in de bus richting Kralingse zoom. Zal straks eens foto zoeken op welke bus die leek.Frans F schreef:Dat klinkt als interessant nieuws.Rdaalwil schreef:Zag net een iveco of Iris bus in Brabantse kleuren in de buurt van Rotterdam met handelaarsplaten rijden op weg naar dort op de a16
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Heb je toevallig ook gezien hoeveel deuren deze wagen had? Twee of drie. Want dan is het een beetje in te schatten of het een streekwagen of stadswagen is.
Hoewel het natuurlijk best kan zijn dat de hele vloot uit Iveco/Irisbus zal gaan bestaan. Dus het blijft een gok, maar interessant is het wel.
Hoewel het natuurlijk best kan zijn dat de hele vloot uit Iveco/Irisbus zal gaan bestaan. Dus het blijft een gok, maar interessant is het wel.
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Het was een variant met 2 deuren wat ik kon zien. Het leek op een crossway, zeker weten doe ik niet. Het zal wel een streekbus zijn ipv een stadsbus.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Zijn het dan dezelfde die in Flevoland rondrijden in concessie ijselmond? Erg mooi materieel naar mijn mening.Rdaalwil schreef:Het was een variant met 2 deuren wat ik kon zien. Het leek op een crossway, zeker weten doe ik niet. Het zal wel een streekbus zijn ipv een stadsbus.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Iveco Crossway LE is wel een beetje in trek bij de vervoersbedrijven sinds kort.
Als ze dan ook nog geen Ambassadors/Citea's meer inzetten voor lange afstanden, ben ik blij!
http://heavycherry.com/imgs/a/a/x/r/n/i ... _1_lgw.jpg
Je bedoelt vast zo één bus
P.S. Ze moeten de voor lange afstanden alleen maar nog
-Iveco Crossway LE
-Man Lion's City A78/LE
-Scania Omnilink/Citywide LE
-Volvo 8900
-VDL Citea SLE/XLE gaan gebruiken. Die zijn daar wel geschikt voor.
Als ze dan ook nog geen Ambassadors/Citea's meer inzetten voor lange afstanden, ben ik blij!
http://heavycherry.com/imgs/a/a/x/r/n/i ... _1_lgw.jpg
Je bedoelt vast zo één bus
P.S. Ze moeten de voor lange afstanden alleen maar nog
-Iveco Crossway LE
-Man Lion's City A78/LE
-Scania Omnilink/Citywide LE
-Volvo 8900
-VDL Citea SLE/XLE gaan gebruiken. Die zijn daar wel geschikt voor.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik ook,zijn gewoon niet geschikt voor lange afstanden,ook niet de versies met beter interieur(Volans enz)OmniLezer schreef:Iveco Crossway LE is wel een beetje in trek bij de vervoersbedrijven sinds kort.
Als ze dan ook nog geen Ambassadors/Citea's meer inzetten voor lange afstanden, ben ik blij!
Mag ik het lijstje aanvullen met Mercedes-Benz Integro en evt Intouro.Integro's zijn echt heerlijke bussen *bus*OmniLezer schreef:P.S. Ze moeten de voor lange afstanden alleen maar nog
-Iveco Crossway LE
-Man Lion's City A78/LE
-Scania Omnilink/Citywide LE
-Volvo 8900
-VDL Citea SLE/XLE gaan gebruiken. Die zijn daar wel geschikt voor.
Setra S315UL en Setra S415 NF bussen van Junijn zijn ook erg prettig.
Verder blijft het speculeren wat voor materieel er komt tot Arriva een persmededeling gaat doen.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Het leek op een crossway en dadelijk is het een urbanway. Als Arriva voor Iveco Bus kiest zou ik eerder voor de laatste kiezen. Deze is namelijk wel als gelede versie beschikbaar en de crossway is dat niet. Maar dat is mijn mening. Misschien voor de Brabantliner dat de crossway meer geschikt is.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Misschien wil Arriva wel geen gelede bussen.Michael 1988 schreef:Deze is namelijk wel als gelede versie beschikbaar en de crossway is dat niet.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ging er geen gerucht dat Arriva voor de 300/400-lijnen Volvo's had besteld? Lijkt mij gezien de nieuwe instroomgeschiedenis wel wat meer voor de hand liggen. Zag vanmiddag op de Qliners tussen DAV en Utrecht ook nieuwe Volvo's en in ZHN worden ook Volvo's gebruikt voor de HOV-lijnen. Natuurlijk kan altijd met die trend gebroken worden, maar waarom zouden ze?Michael 1988 schreef:Het leek op een crossway en dadelijk is het een urbanway. Als Arriva voor Iveco Bus kiest zou ik eerder voor de laatste kiezen. Deze is namelijk wel als gelede versie beschikbaar en de crossway is dat niet. Maar dat is mijn mening. Misschien voor de Brabantliner dat de crossway meer geschikt is.
Voor de reguliere lijnen lijken de Iveco's mij dan wat meer voor de hand liggen. Maar goed, natte vingerwerk ten top.
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Je kan het graag eraan toevoegen.Mr-W schreef:Ik ook,zijn gewoon niet geschikt voor lange afstanden,ook niet de versies met beter interieur(Volans enz)OmniLezer schreef:Iveco Crossway LE is wel een beetje in trek bij de vervoersbedrijven sinds kort.
Als ze dan ook nog geen Ambassadors/Citea's meer inzetten voor lange afstanden, ben ik blij!
Mag ik het lijstje aanvullen met Mercedes-Benz Integro en evt Intouro.Integro's zijn echt heerlijke bussen *bus*OmniLezer schreef:P.S. Ze moeten de voor lange afstanden alleen maar nog
-Iveco Crossway LE
-Man Lion's City A78/LE
-Scania Omnilink/Citywide LE
-Volvo 8900
-VDL Citea SLE/XLE gaan gebruiken. Die zijn daar wel geschikt voor.
Setra S315UL en Setra S415 NF bussen van Junijn zijn ook erg prettig.
Verder blijft het speculeren wat voor materieel er komt tot Arriva een persmededeling gaat doen.
En als ze trouwens een streekgeledebus willen nemen, konden ze net zo goed een Scania nemen. Bij EBS in Amsterdam bevalt die goed. Als ze alleen maar geen verneukte stoelen gebruiken, is alles okee.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dat klopt. Dat bericht kwam van mij af.Hainje schreef:Ging er geen gerucht dat Arriva voor de 300/400-lijnen Volvo's had besteld? Lijkt mij gezien de nieuwe instroomgeschiedenis wel wat meer voor de hand liggen. Zag vanmiddag op de Qliners tussen DAV en Utrecht ook nieuwe Volvo's en in ZHN worden ook Volvo's gebruikt voor de HOV-lijnen. Natuurlijk kan altijd met die trend gebroken worden, maar waarom zouden ze?Michael 1988 schreef:Het leek op een crossway en dadelijk is het een urbanway. Als Arriva voor Iveco Bus kiest zou ik eerder voor de laatste kiezen. Deze is namelijk wel als gelede versie beschikbaar en de crossway is dat niet. Maar dat is mijn mening. Misschien voor de Brabantliner dat de crossway meer geschikt is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten