Dienstregelingen SRE 2015

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
huibf schreef: De routeinkorting en frequentieverhoging (Deurne NS - Gemert - Elsendorp) gaat nog niet door.
Mooi, want ik wil die buurtbus nog altijd een keer over de hele route doen.
Ik heb ondertussen de hele route in 2 etappes gedaan en had zowaar beide keren een medereiziger 8-) (heb iets gesmokkeld want Bakel-Milheeze heb ik gedaan met lijn 23 ;) )

Overigens Deurne NS als eindbestemming staat nog niet vast.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Mr-W schreef:
fogeltje schreef:
huibf schreef: De routeinkorting en frequentieverhoging (Deurne NS - Gemert - Elsendorp) gaat nog niet door.
Mooi, want ik wil die buurtbus nog altijd een keer over de hele route doen.
Ik heb ondertussen de hele route in 2 etappes gedaan en had zowaar beide keren een medereiziger 8-) (heb iets gesmokkeld want Bakel-Milheeze heb ik gedaan met lijn 23 ;) )

Overigens Deurne NS als eindbestemming staat nog niet vast.
daar heb je gelijk in, typfoutje van me. Bedoel uiteraard Deurne Ziekenhuis Hoofdingang.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Vrijdagmiddag reed er voor mij een grijze bus met op de achterste lijnfilm "650". Ik reed van Eindhoven naar Nuenen en de bus ging rechtdoor bij de afrit Nuenen. Ik kon niet herkennen wat voor type bus of welke vervoerder, maar qua kleurstelling gok ik op Van Driel (nieuwe stijl, dat saaie grijs/zilver/whatever). Iemand enig idee wat lijn 650 is? Is dat misschien een DAF-bus? Want die bestaan volgens mij nog, ik zie de 640 (of iets dergelijks, exacte nummer weet ik niet) nog wel eens in Beek en Donk.
"Een touringcar is geen bus"
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Raymond »

Treinvervangend vervoer van Eindhoven - Helmond (e.v.) kan het natuurlijk ook nog zijn.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Raymond schreef:Treinvervangend vervoer van Eindhoven - Helmond (e.v.) kan het natuurlijk ook nog zijn.
Dat zou inderdaad goed kunnen. Veel bussen hebben een a4tje erop met nummer tot in de 900.

Ik heb inderdaad ook bussen zien rijden met displays met een nummer.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Daar dacht ik ook aan, maar voeren ze dan ook een nummer in de filmkast? Ik zag de bus helaas alleen van achteren, dus kon geen bestemming zien.
"Een touringcar is geen bus"
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Gekko123 »

Afhankelijk van de chauffeur die er aan het begin van de dag mee weg rijdt wordt soms ook de filmkast aangestuurd inclusief "lijnnummer". Als bestemming staat dan over het algemeen "Nederlandse Spoorwegen" of "Treinvervangend vervoer". Het getoonde lijnnummer komt overeen met het nummer op dat al eerder genoemde A4'tje.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Thanks voor info. Dat zou het natuurlijk geweest kunnen zijn. Jammer dat ik zo snel weer af moest slaan, anders had ik hem namelijk ingehaald.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Ondernemers uit Laarbeek, Gemert en omgeving zijn een petitie gestart om verkeersproblemen rond Beek en Donk aan te pakken. Vooral de Beekse brug (richting Gemert), inclusief de slechte stoplichtsituatie, en de rotonde tussen de N272 en N279 zorgen voor veel problemen. Ook Hermes heeft hier veel last van, op slechte punten kunnen files van de Beekse brug tot aan Lieshout ontstaan en de andere kant op tot aan Gemert. Ik ben vaker al ergens op de Lieshoutseweg uitgestapt, wanneer het verkeer gewoon stilstond, en gaan lopen. Ik was sneller thuis dan wanneer ik tot de halte Lieshoutseweg zou zijn blijven zitten.

En ik zie wel eens vaker een 122 met +15 of meer naar Eindhoven rijden omdat hij op de rit richting Gemert (en daar meteen moet keren) veel vertraging opliep. Dus wellicht kan Hermes daar ook nog een duit in het zakje doen: http://petitiedebrug.nl/

Oorspronkelijk zou de Ruit van Eindhoven een en ander verlichten, maar ja, dat plan is ook weer afgeschoten.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

De ruit is een oplossing voor een niet bestaand probleem.
Ze moeten de ker aanpakken.
Een daarvan is de brug bij Beek en Donk en de a67 naar 3 rijbanen.

De nieuwe dienstregeling worden de rijtijden van Hermes aangepast waaronder die naar Beek en Donk.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Goed om te horen dat ze iets met die rijtijden gaan doen.
"Een touringcar is geen bus"
jope7
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 20 dec 2013, 18:31

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door jope7 »

Gaat er nog iets gebeuren met lijn 173.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Nee. Maar ik neem dat je bedoelt voor dienstregeling 2016?
Dat is een ander topic.
Stel je vragen of ideen voor 2016 daar.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Beetje knullig eigenlijk dat lijn 50 in helmond in zon vakantieperiode meer reizigers heeft dan lijn 52 of 53.

50 rijdt met een klein busje, gerden door medewerkers van Atlantgroep. Lijn 52 en 53 met 12 meter en Hermeschauffeurs
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Rechter Eindhoven: Hermes mag beelden niet gebruiken tegen chauffeurs

Bericht door Mr-W »

EINDHOVEN - Busmaatschappij Hermes mag de camerabeelden in haar bussen alleen gebruiken voor sociale veiligheid. Het is niet toegestaan de video's te gebruiken tegen haar eigen personeel, oordeelt de kantonrechter in Eindhoven.

Mystery guests

De kantonrechter in Eindhoven bepaalde vrijdag overigens ook dat Hermes zogeheten mystery guests mag blijven inzetten om buschauffeurs op 51 punten te controleren. De rechter oordeelt dat de vertegenwoordiging van het personeel niet hoeft in te stemmen, omdat de controleurs incidenteel worden ingezet.
ED.nl
huibf schreef:Beetje knullig eigenlijk dat lijn 50 in helmond in zon vakantieperiode meer reizigers heeft dan lijn 52 of 53.
Waarschijnlijk komt dat door de betere aansluitingen op de treinvervangend vervoer bussen van/naar Eindhoven dan het pendelbusje van NS :')
Ook Lijn 24 is iets drukker dan normaal.
huibf schreef:50 rijdt met een klein busje, gerden door medewerkers van Atlantgroep. Lijn 52 en 53 met 12 meter en Hermeschauffeurs
Lijn 50 wordt gereden door Connexxion Taxi Services. Lijn 552 wordt gereden door de Atlant Groep.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

De Hermes-app geeft bij lijn 25 en 122 aan "werkzaamheden" met als gevolg "vervoer ontregeld". Heel informatief allemaal. WAAR zijn die werkzaamheden precies (staat niet eens dorp vermeld) en op welke manier is het vervoer ontregeld? Omleidingen of alleen vertraging? Periode is 24-08 t/m 11-09, dus Beek en Donk Kermis zal het niet zijn. Enige andere common denominator die ze hebben is Gemert. Of doelt men op de afsluiting van de Peeleindseweg in Gemert? Die is inderdaad al een behoorlijke tijd dicht, maar dat zal vrijwel geen enkele invloed op de lijnen hebben. Dat slaat alleen op de avond/zondagritten van lijn 122 en de ritten van/naar Gemert van lijn 25, het enige wat ze doen is wat omrijden wat nauwelijks extra tijd kost en alle haltes worden aangedaan.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Men doelt op de afsluiting van de Peeleindseweg deze is afgesloten van 24-08 t/m 11-09.
Normaliter plaatst men geen omleidingen als deze geen invloed hebben op de vervallen halten.
Er vervallen ook geen halten op lijn 25 en 122.

De omrijtijd is een minuut of 4. Ik verwacht eigenlijk om die reden dat deze er op staat. De omrijtijd is namelijk vrij fors, waardoor er best wel wat vertragingen kunnen ontstaan.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Raymond »

Dat het vervoer ontregeld is kunnen ze trouwens wel voor alle lijnen aangeven, er zijn behoorlijk wat vertragingen door de werkzaamheden in Eindhoven.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Volgens mij hebben beide lijnen genoeg keertijd in Gemert. Alleen ri Eindhoven zou het voor de 122 wat krapper kunnen worden maar op de tijden dat die door Beek en Donk rijdt is hij vaak te vroeg. Heb hem op zondag al vaker gemist. Lijn 25 is zo leeg dat die ook nooit in de problemen komt.

Punt is dat ze wel iets duidelijker in de omschrijving hadden mogen zijn.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Zondermeer. Geen een vervoeder geeft goede info bij verstoringen. Over 1.5 maand is de marathon in Eindhoven.
De afsluitingen zijn groter dan ooit....
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Ik heb vernomen dat de marathon idd anders gaat zijn en een groter oppervlak van de stad zal beslaan. Ik hield mijn hart al vast voor busreizigers. Gelukkig ben ik dan op vakantie en zal ik niet de bus hoeven hebben in Eindhoven.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten