Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5576
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Berichtdoor Hainje » Wo 16 Apr 2014, 01:22

Wat doet Barack Obama in Star Trek?!? :o
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Berichtdoor deadlock » Wo 16 Apr 2014, 01:27

"Ze lijken ook allemaal op elkaar." ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

huibf
Berichten: 2522
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Berichtdoor huibf » Wo 16 Apr 2014, 08:04

Dat ie niet stopt in Helmond en Deurne is logisch. Als deze dat wel zou doen dan heeft dat gevolgen voor de huidige IC. Horst Sevenum zou dan 1 verbinding per uur hebben. Deurne lijkt me logisch dat deze ook een 4 uurlijkse verbinding blijft houden. Alleen al omdat het reizigersaantal niet zogek veel afwijkt als Helmond, mede door het verplaatsen van lijn 27.

Maar goed deze internationale verbinding loopt zuidelijk, althans daar zet limburg op in.

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Berichtdoor Frans F » Wo 16 Apr 2014, 10:19

Eindhoven-Keulen is een verkeerde keuze. Het zakelijk verkeer gaat naar Dusseldorf en niet naar Keulen.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11134
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Berichtdoor Meltrain » Wo 16 Apr 2014, 11:19

Er wordt hier gesproken over "concessie", maar is dit niet een "open acces" verbinding?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
baladid
Berichten: 1362
Lid geworden op: Ma 30 Dec 2013, 13:00
Locatie: Gießen

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Berichtdoor baladid » Wo 16 Apr 2014, 12:53

avl schreef:Bij een route via Zuid-Limburg hoef je je in ieder geval niet druk te maken over wel of niet stoppen in Helmond of Deurne. :wink:

Je kunt ook via Venlo én Zuid-Limburg gaan. :mrgreen:
«Das Beste an Gießen ist sein Bahnhof» ‍‍— Justus von Liebig, beroemdste Gießenaar

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Berichtdoor deadlock » Wo 16 Apr 2014, 13:20

Meltrain schreef:Er wordt hier gesproken over "concessie", maar is dit niet een "open acces" verbinding?

Voorwaardelijk open access.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Berichtdoor Michael 1988 » Wo 16 Apr 2014, 14:15

Maar wel een die toch echt samenhangt met de concessie. Beter het artikel lezen. :roll:
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Berichtdoor deadlock » Wo 16 Apr 2014, 14:57

Michael 1988 schreef:Maar wel een die toch echt samenhangt met de concessie. Beter het artikel lezen. :roll:

Ja want het artikel is heilig en we gooien de rest van de EU-richtlijnen en landelijke wetgeving aan de kant. Ze kunnen natuurlijk gewoon het treinpad aanvragen, of ze de concessie krijgen of niet. Als ze echter bij meer dan één station in Nederland stoppen waarbij er ook binnenlands vervoer mág plaatsvinden mag het nog voorgelegd worden aan de ACM door de NS.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5690
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Berichtdoor fogeltje » Wo 16 Apr 2014, 16:56

Frans F schreef:Eindhoven-Keulen is een verkeerde keuze. Het zakelijk verkeer gaat naar Dusseldorf en niet naar Keulen.

En zou Eindhoven - Aachen - Düsseldorf - Köln dan geen optie zijn, of is dat vanuit Aachen niet te doen?
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31487
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Berichtdoor Suus » Wo 16 Apr 2014, 16:59

Ehm Fogeltje, pak er eens even een kaart bij wil je :wink:
Rame à l'approche

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Berichtdoor Karl » Wo 16 Apr 2014, 17:06

In plaats van een Meanderbenelux ook een Meanderkreng naar het oosten, waarom niet...
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

huibe
Berichten: 1089
Lid geworden op: Di 29 Sep 2009, 15:54

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Berichtdoor huibe » Wo 16 Apr 2014, 17:25

Hainje schreef:Wat doet Barack Obama in Star Trek?!? :o

Wilt u Tuvok niet zo beledigen. En de logica ontgaat me een beetje waarom Star Trek erbij wordt gehaald.....
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Berichtdoor deadlock » Wo 16 Apr 2014, 17:29

huibe schreef:Wilt u Tuvok niet zo beledigen. En de logica ontgaat me een beetje waarom Star Trek erbij wordt gehaald.....

Omdat wat hij zei Highly Illogical was.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5690
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Berichtdoor fogeltje » Wo 16 Apr 2014, 18:56

Bee schreef:Ehm Fogeltje, pak er eens even een kaart bij wil je :wink:

Ik ben lui, weet je dat nu nog niet? ;)
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31487
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Berichtdoor Suus » Wo 16 Apr 2014, 19:15

Ok, dan help ik je even :)

In grote lijnen is dit je voorstel:
Afbeelding
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Yanaike
Berichten: 678
Lid geworden op: Ma 02 Dec 2013, 22:14

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Berichtdoor Yanaike » Wo 16 Apr 2014, 19:17

Als ik die kaart zo zie zou een mogelijkheid via Roermond en een eventuele geheractiveerde IJzeren Rijn ook nog een mooie optie zijn...

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5690
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Berichtdoor fogeltje » Wo 16 Apr 2014, 23:25

Met bediening van Helmond erbij zou ik het prachtig vinden ;)
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Berichtdoor Vinny » Wo 16 Apr 2014, 23:47

deadlock schreef:
Michael 1988 schreef:Maar wel een die toch echt samenhangt met de concessie. Beter het artikel lezen. :roll:

Ja want het artikel is heilig en we gooien de rest van de EU-richtlijnen en landelijke wetgeving aan de kant. Ze kunnen natuurlijk gewoon het treinpad aanvragen, of ze de concessie krijgen of niet. Als ze echter bij meer dan één station in Nederland stoppen waarbij er ook binnenlands vervoer mág plaatsvinden mag het nog voorgelegd worden aan de ACM door de NS.

Dat laastste, dat is volgens de Europese richtlijn in ieder geval niet de bedoeling. Maar goed, de Belgische vakbondsmentaliteit in het Nederlandse spoorwezen moet tenslotte nog iets hebben om zich aan vast te klampen en daarom is dit inderdaad als zodanige beperking door gevoerd.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten