Pagina 2 van 2

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 01:22
door Hainje
Wat doet Barack Obama in Star Trek?!? :o

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 01:27
door deadlock
"Ze lijken ook allemaal op elkaar." ;)

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 08:04
door huibf
Dat ie niet stopt in Helmond en Deurne is logisch. Als deze dat wel zou doen dan heeft dat gevolgen voor de huidige IC. Horst Sevenum zou dan 1 verbinding per uur hebben. Deurne lijkt me logisch dat deze ook een 4 uurlijkse verbinding blijft houden. Alleen al omdat het reizigersaantal niet zogek veel afwijkt als Helmond, mede door het verplaatsen van lijn 27.

Maar goed deze internationale verbinding loopt zuidelijk, althans daar zet limburg op in.

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 10:19
door Frans F
Eindhoven-Keulen is een verkeerde keuze. Het zakelijk verkeer gaat naar Dusseldorf en niet naar Keulen.

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 11:19
door Meltrain
Er wordt hier gesproken over "concessie", maar is dit niet een "open acces" verbinding?

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 12:53
door baladid
avl schreef:Bij een route via Zuid-Limburg hoef je je in ieder geval niet druk te maken over wel of niet stoppen in Helmond of Deurne. :wink:
Je kunt ook via Venlo én Zuid-Limburg gaan. :mrgreen:

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 13:20
door deadlock
Meltrain schreef:Er wordt hier gesproken over "concessie", maar is dit niet een "open acces" verbinding?
Voorwaardelijk open access.

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 14:15
door Michael 1988
Maar wel een die toch echt samenhangt met de concessie. Beter het artikel lezen. :roll:

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 14:57
door deadlock
Michael 1988 schreef:Maar wel een die toch echt samenhangt met de concessie. Beter het artikel lezen. :roll:
Ja want het artikel is heilig en we gooien de rest van de EU-richtlijnen en landelijke wetgeving aan de kant. Ze kunnen natuurlijk gewoon het treinpad aanvragen, of ze de concessie krijgen of niet. Als ze echter bij meer dan één station in Nederland stoppen waarbij er ook binnenlands vervoer mág plaatsvinden mag het nog voorgelegd worden aan de ACM door de NS.

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 16:56
door fogeltje
Frans F schreef:Eindhoven-Keulen is een verkeerde keuze. Het zakelijk verkeer gaat naar Dusseldorf en niet naar Keulen.
En zou Eindhoven - Aachen - Düsseldorf - Köln dan geen optie zijn, of is dat vanuit Aachen niet te doen?

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 16:59
door Suus
Ehm Fogeltje, pak er eens even een kaart bij wil je :wink:

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 17:06
door Karl
In plaats van een Meanderbenelux ook een Meanderkreng naar het oosten, waarom niet...

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 17:25
door huibe
Hainje schreef:Wat doet Barack Obama in Star Trek?!? :o
Wilt u Tuvok niet zo beledigen. En de logica ontgaat me een beetje waarom Star Trek erbij wordt gehaald.....

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 17:29
door deadlock
huibe schreef:Wilt u Tuvok niet zo beledigen. En de logica ontgaat me een beetje waarom Star Trek erbij wordt gehaald.....
Omdat wat hij zei Highly Illogical was.

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 18:56
door fogeltje
Bee schreef:Ehm Fogeltje, pak er eens even een kaart bij wil je :wink:
Ik ben lui, weet je dat nu nog niet? ;)

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 19:15
door Suus
Ok, dan help ik je even :)

In grote lijnen is dit je voorstel:
Afbeelding

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 19:17
door Yanaike
Als ik die kaart zo zie zou een mogelijkheid via Roermond en een eventuele geheractiveerde IJzeren Rijn ook nog een mooie optie zijn...

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 23:25
door fogeltje
Met bediening van Helmond erbij zou ik het prachtig vinden ;)

Re: Arriva onderzoekt intercity Eindhoven - Keulen

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 23:47
door Vinny
deadlock schreef:
Michael 1988 schreef:Maar wel een die toch echt samenhangt met de concessie. Beter het artikel lezen. :roll:
Ja want het artikel is heilig en we gooien de rest van de EU-richtlijnen en landelijke wetgeving aan de kant. Ze kunnen natuurlijk gewoon het treinpad aanvragen, of ze de concessie krijgen of niet. Als ze echter bij meer dan één station in Nederland stoppen waarbij er ook binnenlands vervoer mág plaatsvinden mag het nog voorgelegd worden aan de ACM door de NS.
Dat laastste, dat is volgens de Europese richtlijn in ieder geval niet de bedoeling. Maar goed, de Belgische vakbondsmentaliteit in het Nederlandse spoorwezen moet tenslotte nog iets hebben om zich aan vast te klampen en daarom is dit inderdaad als zodanige beperking door gevoerd.