DB IC bus

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

DB IC bus

Bericht door MrEmiel »

Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Nitein-Repart »

Inderdaad goed initiatief, alleen ik vind 3x per dag te weinig om het een succes te maken. 1x per uur, of in ieder geval 1x per 2 uur is wel noodzakelijk om de bus een succes te laten worden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Mr-W »

Hopelijk mogen Arriva/DB op busstation Neckerspoel halteren zodat ze duidelijk zichtbaar worden in de plaats van de centrumzijde ter hoogte van halte Stationsweg.
Daarnaast lijkt het me handig als er via Arriva.nl kaartjes gekocht kunnen worden.
Ben benieuwd naar de tarieven (hoop prijzen tussen de €15-25 voor Ehv - Düsseldorf en €7-20 Eindhoven-Antwerpen)
Erno-BE schreef:Inderdaad goed initiatief, alleen ik vind 3x per dag te weinig om het een succes te maken. 1x per uur, of in ieder geval 1x per 2 uur is wel noodzakelijk om de bus een succes te laten worden.
Als het een succes wordt dan wordt de frequentie waarschijnlijk wel verhoogd.(München-Praag rijdt bijv. 5x per dag)
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Obus »

Of deze bus een succes wordt, hangt van veel meer factoren af dan alleen de frequentie.

Op dit moment rijdt Eurolines 1x per dag tussen Antwerpen en Düsseldorf, reistijd 3:15, prijzen tussen de € 13 en € 28.

Op dit moment rijdt Eurolines 3x per week tussen Eindhoven en Düsseldorf, reistijd 2:00, prijzen tussen de € 15 en € 30.

De trein tussen Eindhoven en Antwerpen (met overstap te Venlo) voorziet ieder uur in een verbinding. De reistijd bedraagt 2:05 en kost met 40% korting € 17,40.

Kortom, de busdienst van de DB zal het moeilijk krijgen. Tussen Antwerpen en Düsseldorf is er een snelle en voordelige bus. Tussen Eindhoven en Düsseldorf is er een snelle en voordelige trein.
De mortuis nil nisi bene
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Frans F »

Erno-BE schreef:Inderdaad goed initiatief, alleen ik vind 3x per dag te weinig om het een succes te maken. 1x per uur, of in ieder geval 1x per 2 uur is wel noodzakelijk om de bus een succes te laten worden.
Bijna alle Fernbusse rijden maar een paar keer per dag of nog minder. Waar ze allemaal van bestaan is me trouwens een raadsel, de meeste zijn voor driekwart leeg.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Mr-W »

Obus schreef:Of deze bus een succes wordt, hangt van veel meer factoren af dan alleen de frequentie.

Op dit moment rijdt Eurolines 1x per dag tussen Antwerpen en Düsseldorf, reistijd 3:15, prijzen tussen de € 13 en € 28.
DB/Arriva bied dus een beter aanbod met 3 bussen per dag.
Obus schreef:Op dit moment rijdt Eurolines 3x per week tussen Eindhoven en Düsseldorf, reistijd 2:00, prijzen tussen de € 15 en € 30..
3x per week vs 3 per dag noem ik nog al een vooruitgang,nu kunnen dagjes mensen ook een dag naar Düsseldorf met de bus.
Obus schreef:De trein tussen Eindhoven en Antwerpen (met overstap te Venlo) voorziet ieder uur in een verbinding. De reistijd bedraagt 2:05 en kost met 40% korting € 17,40.

Kortom, de busdienst van de DB zal het moeilijk krijgen. Tussen Antwerpen en Düsseldorf is er een snelle en voordelige bus. Tussen Eindhoven en Düsseldorf is er een snelle en voordelige trein.
Neem aan dat er Düsseldorf in de plaats van Antwerpen moet staan.
De DB/Arriva busdienst zal het zeker moeilijk krijgen,maar verwacht dat hij beter gaat lopen dan Eurolines vanwege de hogere frequenties en vergelijkbaar prijsniveau. Daarnaast is het voor de Duitsers een voordeel dat de Bahncard gewoon geldig is. De huidige verbinding met lange overstap in het grauwe Venlo op een boemeltrein is voor de meeste mensen niet aantrekkelijk.
Op het traject Eindhoven-Antwerpen wint de bus met een reistijd van 1 uur het van de trein.Alleen de lage frequentie is een nadeel.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Frans F »

Ik ga regelmatig met de trein via Venlo naar Dusseldorf, weinig mis mee sinds er nieuw materieel is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Suus »

Op sommige momenten zou meer capaciteit wel gewenst zijn. Bijvoorbeeld op zaterdag zit de trein van 10:05 structureel te vol, terwijl de treinen van 9:05en 11:05 wel met een dubbel stel rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door huibf »

De bus van DB komt aan dezelfde halte als waar de eurolines stoppen. Dat is de halte aan de stationsweg en waar ook onlangs de opgedoekte bus naar antwerpen en e.v.
neckerspoel is voorbehouden aan de concessiegebonden ov bussen.
Aangezien er alleen in Eindhoven wordt gestopt heeft dit verder geen gevolgen voor de concessiehouders.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Vinny »

Erno-BE schreef:Inderdaad goed initiatief, alleen ik vind 3x per dag te weinig om het een succes te maken. 1x per uur, of in ieder geval 1x per 2 uur is wel noodzakelijk om de bus een succes te laten worden.
Beetje een Nederlandse visie is dat :)
Ik noem het de verwendheid van de Randstad ;) In bepaalde delen van Europa mag je al blij zijn als er eens per week openbaar vervoer bediening is :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Nitein-Repart »

Frans F schreef:Ik ga regelmatig met de trein via Venlo naar Dusseldorf, weinig mis mee sinds er nieuw materieel is.
Behalve een wachttijd van meer dan 20 minuten in Venloooooooo
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Suus »

De wachttijd kost wel aardig wat reistijd ja, maar ik vind het niet eens heel storend. Je hebt nog even de tijd om een Duits ticket te kopen en je weet zeker dat je goede koffie krijgt bij de Kiosk want Duitse koffie is niet zelden smerige koffie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door huibe »

Die wachttijd is best storend als je al in bezit bent van een ticket of vanuit Duitsland komt en verder wil reizen. Het is namelijk niet het beste station om te wachten in de stille / donkere uren.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Frans F »

Zeker als je een kaartje met zugbindung hebt is die 20 minuten overstap juist wel prettig, je loopt dan nauwelijks risico je trein te missen.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Frans F »

huibf schreef:De bus van DB komt aan dezelfde halte als waar de eurolines stoppen. Dat is de halte aan de stationsweg en waar ook onlangs de opgedoekte bus naar antwerpen
Stoppen in het centrum lijkt me nogal omslachtig voor de reizigers van Antwerpen naar Dusseldorf, want dat gaat wel heel erg veel extra tijd kosten. Ik had eerder verwacht dat ze bij de Airport zouden stoppen.
Laatst gewijzigd door Frans F op di 06 mei 2014, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Vinny »

Bee schreef:De wachttijd kost wel aardig wat reistijd ja, maar ik vind het niet eens heel storend. Je hebt nog even de tijd om een Duits ticket te kopen en je weet zeker dat je goede koffie krijgt bij de Kiosk want Duitse koffie is niet zelden smerige koffie.
De Kioskkoffie te Venlo is regelmatig uitgeroepen tot slechtste bak koffie van Nederland :lol:
(Maar goed, inmiddels zal het daar wel gemoderniseerd zijn)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Nitein-Repart »

Frans F schreef:Zeker als je een kaartje met zugbindung hebt is die 20 minuten overstap juist wel prettig, je loopt dan nauwelijks risico je trein te missen.
Noch de s1900, noch de Eurobahn-trein kennen een zugbinding. Je kunt beter in Duesseldorf 20 minuten wachten, dan in Venlo. Die lange overstap is gewoon schijtvervelend voor mensen die van Eindhoven naar Duesseldorf willen bijvoorbeeld.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door waldo79 »

Frans F schreef:
huibf schreef:De bus van DB komt aan dezelfde halte als waar de eurolines stoppen. Dat is de halte aan de stationsweg en waar ook onlangs de opgedoekte bus naar antwerpen
Stoppen in het centrum lijkt me nogal omslachtig voor de reizigers van Antwerpen naar Dusseldorf, want ... Ik had eerder verwacht dat ze bij de Airport zouden stoppen.
Het vliegveld ligt komend uit Antwerpen nog meer uit de route.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Mr-W »

Erno-BE schreef:
Frans F schreef:Zeker als je een kaartje met zugbindung hebt is die 20 minuten overstap juist wel prettig, je loopt dan nauwelijks risico je trein te missen.
Noch de s1900, noch de Eurobahn-trein kennen een zugbinding. Je kunt beter in Duesseldorf 20 minuten wachten, dan in Venlo. Die lange overstap is gewoon schijtvervelend voor mensen die van Eindhoven naar Duesseldorf willen bijvoorbeeld.
De overstap in Venlow is inderdaad vervelend. Was gisteravond in Venlo om over te stappen vanuit Jan Linders (s32200) op de s1900 en het was oersaai. Was trouwens ook vergeten om mijn dagkaartje te stempelen dus mocht op station Swalmen naar de stempelautomaat rennen en weer terug instappen.
Vinny schreef:
Bee schreef:De wachttijd kost wel aardig wat reistijd ja, maar ik vind het niet eens heel storend. Je hebt nog even de tijd om een Duits ticket te kopen en je weet zeker dat je goede koffie krijgt bij de Kiosk want Duitse koffie is niet zelden smerige koffie.
De Kioskkoffie te Venlo is regelmatig uitgeroepen tot slechtste bak koffie van Nederland :lol:
(Maar goed, inmiddels zal het daar wel gemoderniseerd zijn)
S'avonds heb je er helemaal niets aan want de Smullers en de Kiosk zijn na 20:00 dicht. Ook stapte er flink wat vaag drugspubliek uit de Eurobahn.Geef mij toch maar een snelbus.


Bericht op ED.nl

EINDHOVEN - Arriva start vanaf 23 juni een busverbinding van Eindhoven naar Düsseldorf en Antwerpen.
Arriva doet dit in opdracht van het Deutsche Bahn Fernverkehr AG.
Eerdere lijn Eindhoven-Antwerpen geen succes

Het is op dit moment nog niet mogelijk om vanuit Eindhoven met de bus naar Düsseldorf of Antwerpen te reizen. Eerdere initiatieven voor een verbinding tussen Eindhoven en Antwerpen waren geen succes


De journalistiek van het ED begint beter te worden door deze kritische kanttekening.
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Eindhoven-Antwerpen & Eind-Dusseldorf met IC-bus DB vanaf €9

Bericht door michiel71 »

IC Bus start m.i.v. maandag een Busdienst tussen Antwerpen en Düsseldorf Flughafen
met tussenstops op Station Eindhoven en Düsseldorf Hbf.

Tickets worden al verkocht vanaf €9

Maximum prijs tussen Eindhoven en Antwerpen: €16,30
Maximum prijs tussen Eindhoven en Düsseldorf: €25,90

http://www.bahn.de/p/view/angebot/fernv ... rpen.shtml

Ik ben benieuwd of dat AirExpressBus haar ticketprijzen tussen
Eindhoven en Antwerpen nog zal aanpassen (nu €23,50)
http://www.airexpressbus.nl/informatie
Laatst gewijzigd door michiel71 op di 25 okt 2016, 17:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Eindhoven-Antwerpen & Eind-Dusseldorf met IC-bus DB vana

Bericht door Frans F »

Ik denk het niet, DB houdt het niet lang vol met dit soort afbraakprijzen.
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Eindhoven-Antwerpen & Eind-Dusseldorf met IC-bus DB vana

Bericht door michiel71 »

michiel71 schreef:IC Bus start m.i.v. maandag een Busdienst tussen Antwerpen en Düsseldorf Flughafen
met tussenstops op Station Eindhoven en Düsseldorf Hbf.

Tickets worden al verkocht vanaf €9
Overigens biedt deze busverbinding van DB interessante opties, kwam ik zojuist achter.
http://reiseauskunft.bahn.de en dan alleen zoeken op "Vervoersmiddel EC/IC".

Voor €9 kun je met een overstap in Düsseldorf Hbf ZOB bijvoorbeeld óók naar Köln ;)

Andere opties:
€19 Emden Hbf
€19 Leer(Ostfriesl)
€14 Papenburg(Ems)
€14 Meppen
€14 Lingen(Ems)
€14 Rheine
€14 Münster(Westf)Hbf
€9 Recklinghausen Hbf
€9 Wanne-Eickel Hbf
€9 Gelsenkirchen Hbf
€9 Oberhausen Hbf
€9 Duisburg Hbf
€9 Düsseldorf Hbf
€9 Köln Hbf

€14 Koblenz Hbf
€19 Mannheim Hbf
€19 Bremen
€19 Hamburg Hbf
€29 Basel Bad Bf
€29 Müllheim(Baden)
€29 Berlin
€29 Leipzig
€39 Dresden
€39 München Hbf
€39 Passau
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Globetrotter »

Vanaf maandag start Arriva Touring met de lijn van Duitsland naar België. Heeft iemand ergens een dienstregeling kunnen vinden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Suus »

Staan op de pagina die michiel71 een paar berichten eerder heeft gelinkt, de bovenste twee linkjes rechts naast het plaatje van de bus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door michiel71 »

Ezra schreef:Vanaf maandag start Arriva Touring met de lijn van Duitsland naar België. Heeft iemand ergens een dienstregeling kunnen vinden?
De dienstregeling & prijzen van de IC Bus vind je hier:
http://www.bahn.com/i/view/NLD/nl/price ... -bus.shtml#
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 24 gasten