Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Spoor 34 is al een tijdje het vertrekperron voor de sprinter naar Tilburg Uni
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Oh dat had ik even niet mee gekregen. Ja dan houdt het al snel op natuurlijk.huibf schreef:Jongens. Er wordt OOK gewerkt tussen Eindhoven en Geldrop. Dus Eindhoven <>Maarheeze is niet aan de orde. Het hele spoor gaat eruit. Lij 5 en 55 rijden namelijk ook om door de afsluiting van de overwegen.
🍉
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Wat is er gebeurd in Eindhoven? Ik heb nog geen mushroom clouds gezien.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Door diverse calamiteiten vanmiddagfogeltje schreef:Wat is er gebeurd in Eindhoven? Ik heb nog geen mushroom clouds gezien.
* aanrijding met een persoon
* personen langs het spoor
* wisselstoring
en de reguliere werkzaamheden Weert-Eindhoven
is het treinverkeer rond Eindhoven ontregeld.
Reizigers van en naar Eindhoven moeten rekening houden met grote vertraging. We proberen de reisplanner zo goed mogelijk aan te passen.
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
De extreme weersomstandigheden van vandaag zullen de wissels inderdaad wel geen goed doen.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Er was sprake van 1 wisselstoring (bij 's-Hertogenbosch). Daarnaast inderdaad een aanrijding met persoon bij de splitsing van de sporen Tilburg - Boxtel en Tilburg - 's-Hertogenbosch en twee personen tegelijk op verschillende plekken op het spoor tussen Best en Eindhoven. En dat niet tegelijk maar allemaal net achter elkaar.
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Een doorgaande trein komt uit op ongeveer 1:10 zonder stops onderweg (behalve kruisingen) en iets uitgebogen (vanwege de s1900). Vertrek hierbij is .04/.34 uit Eindhoven, aankomst Roermond .14/.44. De bus en trein doen er inclusief overstap in Weert 54 minuten over. Een omrijdende trein is in dit geval dus echt niet sneller, en ook echt niet goedkoper dan een paar extra bussen inschakelen.Erno-BE schreef:Probeer anders wat DM'90 te regelen die tussen Eindhoven, Venlo, Roermond en Maastricht kunnen rijden, zodat doorgaande reizigers niet deels per bus hoeven te reizen.
Veolia zou dit trouwens wel gewoon moeten toestaan, zolang er niet gestopt wordt tussen Eindhoven en Roermond. Anders gaat de omrijdende NS-trein wel een alternatieve reismogelijkheid voor een reis vormen die normaal met Veolia gemaakt zou worden. Overigens gebeurt het wel vaker dat NS omrijdt via een Veolia-traject: de Heuvellandlijn wordt regelmatig gebruikt voor een omleiding Sittard-Maastricht via Heerlen als de directe route gestremd is.
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Komend weekend ligt het treinverkeer van Eindhoven naar Weert er opnieuw uit, ben benieuwd of het dan wat beter is geregeld.
Re: Te weinig bussen bij spoorwerkzaamheden Limburg
Ja, want de intercity blijft gewoon vier keer per uur rijden aankomend weekend :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 gasten