avl schreef:Wat dan te denken bij de poortjes in Sittard voor alle verschillende Euregiotickets?
Dat zijn niet alleen de NS-eenmalige chipkaartjes.
NMBS en DB van loket of automaat.
De AVV en Veolia automaten op de stations.
Uit de automaten in de treinen (o.a DKB).
De kaartjes uit de kaartmachines in de bussen van de Duitse bedrijven en de TEC en De Lijn.
Veolia voorverkoop zijn ASEAG kaartjes.
Dat is niet helemaal waar, euregiobahn ticket krijgt een barcode, de nmbs en db gaan meewerken aan een barcode op internationale tickets.(in het kader van meerdere duitse ov chipkaart projecten en de mobib kaart)
De nieuwe concessiehouder moet haar volledige kaartjes assortiment verchippen(weggooi chipkaarten), hierbij is afgesproken dat nederlandse en duitse bussen die grensoverschrijdend rijden zowel nederlandse als duitse chipapparatuur hebben, in theorie is het de bedoeling dat iemand die op de duitse bus een kaartje naar nederland koopt, een ov weggooi kaart krijgt.
Reizigers van de lijn en tec hebben met hun kaartje niks te zoeken op het station.