Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor SuperGhost » Ma 13 Okt 2014, 23:11

Die LINT'tjes stonden laatst nog op de goederensporen bij Nijmegen te wachten.

Ik neem aan dat Voith er een toilet in gaat bouwen, aangezien op de Maaslijn een toilet verplicht is? Of krijgen die treinen een uitzondering?

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 788
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor flipje » Ma 13 Okt 2014, 23:53

27 oktober zouden ze in dienst worden genomen door Veolia.

Milco
Berichten: 3588
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor Milco » Di 14 Okt 2014, 00:01

Twee Lintjes toch maar? Zal denk ik niet heel veel helpen die in totaal vier bakken extra. -o-
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 788
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor flipje » Di 14 Okt 2014, 00:02

Ach beter iets dan helemaal niets..

Ronaldussen
Berichten: 3119
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor Ronaldussen » Di 14 Okt 2014, 00:04

Veolia zet verouderd materieel in? :o Laat Frans F het maar niet lezen :wink:
*Doorfietsen maar*

Milco
Berichten: 3588
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor Milco » Di 14 Okt 2014, 00:06

Dat is ook zo, flipje, maar volgens mij staan er genoeg dieseltreinen langs de baan buiten dienst te zijn... -o-
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor Frans F » Di 14 Okt 2014, 02:34

Ronaldussen schreef:Veolia zet verouderd materieel in? :o Laat Frans F het maar niet lezen :wink:

Wat mij betreft mag NS morgen die PlanV zooi vervangen door Lints.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor fogeltje » Di 14 Okt 2014, 06:54

Volgens mij zijn die Linten voor de spitstreinen? Hebben ze daar ook nog dE Buffels voor?
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: Wo 01 Jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contact:

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor Plan-V444 » Di 14 Okt 2014, 08:17

Frans F schreef:
Ronaldussen schreef:Veolia zet verouderd materieel in? :o Laat Frans F het maar niet lezen :wink:

Wat mij betreft mag NS morgen die PlanV zooi vervangen door Lints.

De meningen zullen verschillen, maar er is in principe niks me met Plan V. Ze gaan nooit kapot, waar SLT en Lint vaak storingen hebben. Maar na mijn gebruikersnaam verdedigt te hebben gaan we nu even serieus. Ik zie ik ook het liefst DM90 komen. We hebben nog genoeg staan dus dat moet lukken. Het is ook prima materieel en qua de gevraagde capaciteit op de Maaslijn voldoen 3 stellen in de spits en 2 buiten de spits goed. @FransF, je hebt nog maarliefst 2 jaar de tijd om van Plan V te genieten ;)

SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor SuperGhost » Di 14 Okt 2014, 12:31

Frans F schreef:
Ronaldussen schreef:Veolia zet verouderd materieel in? :o Laat Frans F het maar niet lezen :wink:

Wat mij betreft mag NS morgen die PlanV zooi vervangen door Lints.
Wat mij betreft niet, want dan moet je de rijtijden verruimen. Lint is namelijk langzamer dan Plan V.

fogeltje schreef:Volgens mij zijn die Linten voor de spitstreinen? Hebben ze daar ook nog dE Buffels voor?
Er rijden geen Buffels op de Maaslijn. Dat mag ook niet van de provincie, want ze hebben geen gelijkvloerse instap. Destijds (toen nog niet alle GTW's er waren) werd dat gedoogd, maar ik denk niet dat Limburg er een uitzondering voor gaat maken als er ook gelijkvloers materieel beschikbaar is.

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor Frans F » Di 14 Okt 2014, 14:55

Plan-V444 schreef:@FransF, je hebt nog maarliefst 2 jaar de tijd om van Plan V te genieten ;)

"optimist tot in de kist" zei mijn oude geschiedenisleraar altijd. :wink:

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor fogeltje » Wo 15 Okt 2014, 09:29

Ik dacht de Buffels ook na arriveren van alle Spurts nog een tijdje in dienst waren omdat het aantal rijtuigen toch krap was. Of was dat alleen in de periode dat Veolia enkele tweetjes liet verlengen naar drietjes? Sowieso snap ik niet dat men toen niet vooruit gedacht heeft en meteen alle tweetjes heeft verlengt. Dat scheelt al meteen weer iets en je kunt door het koppelen van twee willekeurige treinstellen altijd een trein van de maximale lengte samenstellen (ik dacht het artikel zei dat een baklengte van zes het maximale was).

Jammer dat het perse gelijkvloers moet zijn, anders hadden ze wellicht nog wat Plan U tevoorschijn kunnen halen *O*
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor Suus » Wo 15 Okt 2014, 11:16

Op de Maaslijn zijn alle treinstellen al verlengd.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4004
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor reisthijs » Wo 15 Okt 2014, 11:32

Er rijden nog steeds een paar tweetjes op de Maaslijn.

fogeltje schreef:Ik dacht de Buffels ook na arriveren van alle Spurts nog een tijdje in dienst waren omdat het aantal rijtuigen toch krap was.
Dat waren geen Buffels maar Wadlopers.
De eerste keer dat Veolia tijdelijk Buffels inhuurde was dus toen de tweetjes verlengd werden.

fogeltje schreef:(ik dacht het artikel zei dat een baklengte van zes het maximale was).
Het artikel zegt drie stellen. Dat is 6 bakken Buffel of 9 bakken GTW.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor fogeltje » Wo 15 Okt 2014, 12:26

reisthijs schreef:Dat waren geen Buffels maar Wadlopers.
De eerste keer dat Veolia tijdelijk Buffels inhuurde was dus toen de tweetjes verlengd werden.

Klopt, ik formuleerde even wat onwennig. Maar ik dacht dat de Buffeltjes na het verlengen in dienst waren gebleven. Maar dat zal dan wel niet zo zijn geweest.

reisthijs schreef:Het artikel zegt drie stellen. Dat is 6 bakken Buffel of 9 bakken GTW.
Dank voor correctie. Ik vond zes bakken al een beetje kort, ik dacht dat alle stations wel meer konden hebben.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1654
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor Erno-BE » Wo 15 Okt 2014, 14:54

fogeltje schreef:Ik dacht de Buffels ook na arriveren van alle Spurts nog een tijdje in dienst waren omdat het aantal rijtuigen toch krap was. Of was dat alleen in de periode dat Veolia enkele tweetjes liet verlengen naar drietjes? Sowieso snap ik niet dat men toen niet vooruit gedacht heeft en meteen alle tweetjes heeft verlengt. Dat scheelt al meteen weer iets en je kunt door het koppelen van twee willekeurige treinstellen altijd een trein van de maximale lengte samenstellen (ik dacht het artikel zei dat een baklengte van zes het maximale was).

Jammer dat het perse gelijkvloers moet zijn, anders hadden ze wellicht nog wat Plan U tevoorschijn kunnen halen *O*

Helemaal mee eens. Verleng liever alle tweetjes tot drietjes. Idem geldt voor Emmerlijn en Merwede-Lingelijn (Arriva).

Gebruikersavatar
Tochjo
Berichten: 912
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 11:12

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor Tochjo » Wo 15 Okt 2014, 19:15

reisthijs schreef:
fogeltje schreef:(ik dacht het artikel zei dat een baklengte van zes het maximale was).
Het artikel zegt drie stellen. Dat is 6 bakken Buffel of 9 bakken GTW.

Volgens mij is acht bakken het maximum en wordt (werd?) dat alleen ingezet in trein 32220, die rond 8:18 vanuit het zuiden op Heyendaal aankomt.

SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor SuperGhost » Wo 15 Okt 2014, 20:55

Tochjo schreef:
reisthijs schreef:
fogeltje schreef:(ik dacht het artikel zei dat een baklengte van zes het maximale was).
Het artikel zegt drie stellen. Dat is 6 bakken Buffel of 9 bakken GTW.

Volgens mij is acht bakken het maximum en wordt (werd?) dat alleen ingezet in trein 32220, die rond 8:18 vanuit het zuiden op Heyendaal aankomt.
Volledig correct.

Waarom 8 bakken (152,8m) het maximum is weet ik echter niet, want 9 bakken (167,8m) past nog langs alle perrons op Venlo-Nijmegen (allen 170m of langer). Sterker nog: de perrons in Heyendaal werden destijds nog bewust met 15 meter verlengt tot minimaal 170 meter om langere treinen te kunnen ontvangen. Die 15 meter wordt nu dus niet eens gebruikt.

Er rijden overigens wel treinen met 9 bakken GTW over de noordelijke Maaslijn, maar dat zijn de LM-ritten van Breng.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor Suus » Wo 15 Okt 2014, 21:01

Huh wa? Wat moet Breng op de Maaslijn, onderhoud daarvan is toch in Amersfoort?
Rame à l'approche

SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor SuperGhost » Wo 15 Okt 2014, 21:12

Amersfoort weet ik niet, maar in ieder geval is het (deels) in Blerick

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor fogeltje » Wo 15 Okt 2014, 23:07

Ze staan vaker in Blerick. Heb ze zelf ook die kant zien uitrijden.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

koosmat64
Berichten: 16
Lid geworden op: Wo 10 Sep 2014, 17:21

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor koosmat64 » Wo 22 Okt 2014, 21:35

flipje schreef:27 oktober zouden ze in dienst worden genomen door Veolia.

Weet iemand toevallig welke treinen door de Linten gereden gaan worden?

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor fogeltje » Do 23 Okt 2014, 11:18

Nee maar ik zou gokken op spitstreinen waaronder de losse 32400.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

starx
Berichten: 434
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor starx » Do 23 Okt 2014, 20:32

We gaan het vanzelf zien, maar eigenlijk kan het niet anders dan in de spitstreinen s32300 .
De ochtendspitsversterkers gaan hem niet worden, want die worden afgetrapt van de s32200 . Dus die moeten dan wel met hetzelfde materieel rijden.

Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 21:59

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Berichtdoor Tom » Ma 27 Okt 2014, 17:49

Vanaf vandaag rijden er twee treinstellen type Lint op het traject Nijmegen-Venray v.v. Ze hebben de Veolia-huisstijl en zullen volgens de website van Veolia tot aan de nieuwe concessie worden ingezet (december 2016). link naar foto


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten