Pagina 8 van 9

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: ma 13 okt 2014, 23:11
door SuperGhost
Die LINT'tjes stonden laatst nog op de goederensporen bij Nijmegen te wachten.

Ik neem aan dat Voith er een toilet in gaat bouwen, aangezien op de Maaslijn een toilet verplicht is? Of krijgen die treinen een uitzondering?

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: ma 13 okt 2014, 23:53
door flipje
27 oktober zouden ze in dienst worden genomen door Veolia.

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: di 14 okt 2014, 00:01
door Milco
Twee Lintjes toch maar? Zal denk ik niet heel veel helpen die in totaal vier bakken extra. -o-

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: di 14 okt 2014, 00:02
door flipje
Ach beter iets dan helemaal niets..

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: di 14 okt 2014, 00:04
door AppleMoose
Veolia zet verouderd materieel in? :o Laat Frans F het maar niet lezen :wink:

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: di 14 okt 2014, 00:06
door Milco
Dat is ook zo, flipje, maar volgens mij staan er genoeg dieseltreinen langs de baan buiten dienst te zijn... -o-

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: di 14 okt 2014, 02:34
door Frans F
Ronaldussen schreef:Veolia zet verouderd materieel in? :o Laat Frans F het maar niet lezen :wink:
Wat mij betreft mag NS morgen die PlanV zooi vervangen door Lints.

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: di 14 okt 2014, 06:54
door fogeltje
Volgens mij zijn die Linten voor de spitstreinen? Hebben ze daar ook nog dE Buffels voor?

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: di 14 okt 2014, 08:17
door Plan-V444
Frans F schreef:
Ronaldussen schreef:Veolia zet verouderd materieel in? :o Laat Frans F het maar niet lezen :wink:
Wat mij betreft mag NS morgen die PlanV zooi vervangen door Lints.
De meningen zullen verschillen, maar er is in principe niks me met Plan V. Ze gaan nooit kapot, waar SLT en Lint vaak storingen hebben. Maar na mijn gebruikersnaam verdedigt te hebben gaan we nu even serieus. Ik zie ik ook het liefst DM90 komen. We hebben nog genoeg staan dus dat moet lukken. Het is ook prima materieel en qua de gevraagde capaciteit op de Maaslijn voldoen 3 stellen in de spits en 2 buiten de spits goed. @FransF, je hebt nog maarliefst 2 jaar de tijd om van Plan V te genieten ;)

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: di 14 okt 2014, 12:31
door SuperGhost
Frans F schreef:
Ronaldussen schreef:Veolia zet verouderd materieel in? :o Laat Frans F het maar niet lezen :wink:
Wat mij betreft mag NS morgen die PlanV zooi vervangen door Lints.
Wat mij betreft niet, want dan moet je de rijtijden verruimen. Lint is namelijk langzamer dan Plan V.
fogeltje schreef:Volgens mij zijn die Linten voor de spitstreinen? Hebben ze daar ook nog dE Buffels voor?
Er rijden geen Buffels op de Maaslijn. Dat mag ook niet van de provincie, want ze hebben geen gelijkvloerse instap. Destijds (toen nog niet alle GTW's er waren) werd dat gedoogd, maar ik denk niet dat Limburg er een uitzondering voor gaat maken als er ook gelijkvloers materieel beschikbaar is.

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: di 14 okt 2014, 14:55
door Frans F
Plan-V444 schreef:@FransF, je hebt nog maarliefst 2 jaar de tijd om van Plan V te genieten ;)
"optimist tot in de kist" zei mijn oude geschiedenisleraar altijd. :wink:

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 09:29
door fogeltje
Ik dacht de Buffels ook na arriveren van alle Spurts nog een tijdje in dienst waren omdat het aantal rijtuigen toch krap was. Of was dat alleen in de periode dat Veolia enkele tweetjes liet verlengen naar drietjes? Sowieso snap ik niet dat men toen niet vooruit gedacht heeft en meteen alle tweetjes heeft verlengt. Dat scheelt al meteen weer iets en je kunt door het koppelen van twee willekeurige treinstellen altijd een trein van de maximale lengte samenstellen (ik dacht het artikel zei dat een baklengte van zes het maximale was).

Jammer dat het perse gelijkvloers moet zijn, anders hadden ze wellicht nog wat Plan U tevoorschijn kunnen halen *O*

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 11:16
door Suus
Op de Maaslijn zijn alle treinstellen al verlengd.

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 11:32
door reisthijs
Er rijden nog steeds een paar tweetjes op de Maaslijn.
fogeltje schreef:Ik dacht de Buffels ook na arriveren van alle Spurts nog een tijdje in dienst waren omdat het aantal rijtuigen toch krap was.
Dat waren geen Buffels maar Wadlopers.
De eerste keer dat Veolia tijdelijk Buffels inhuurde was dus toen de tweetjes verlengd werden.
fogeltje schreef:(ik dacht het artikel zei dat een baklengte van zes het maximale was).
Het artikel zegt drie stellen. Dat is 6 bakken Buffel of 9 bakken GTW.

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 12:26
door fogeltje
reisthijs schreef:Dat waren geen Buffels maar Wadlopers.
De eerste keer dat Veolia tijdelijk Buffels inhuurde was dus toen de tweetjes verlengd werden.
Klopt, ik formuleerde even wat onwennig. Maar ik dacht dat de Buffeltjes na het verlengen in dienst waren gebleven. Maar dat zal dan wel niet zo zijn geweest.
reisthijs schreef:Het artikel zegt drie stellen. Dat is 6 bakken Buffel of 9 bakken GTW.
Dank voor correctie. Ik vond zes bakken al een beetje kort, ik dacht dat alle stations wel meer konden hebben.

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 14:54
door Nitein-Repart
fogeltje schreef:Ik dacht de Buffels ook na arriveren van alle Spurts nog een tijdje in dienst waren omdat het aantal rijtuigen toch krap was. Of was dat alleen in de periode dat Veolia enkele tweetjes liet verlengen naar drietjes? Sowieso snap ik niet dat men toen niet vooruit gedacht heeft en meteen alle tweetjes heeft verlengt. Dat scheelt al meteen weer iets en je kunt door het koppelen van twee willekeurige treinstellen altijd een trein van de maximale lengte samenstellen (ik dacht het artikel zei dat een baklengte van zes het maximale was).

Jammer dat het perse gelijkvloers moet zijn, anders hadden ze wellicht nog wat Plan U tevoorschijn kunnen halen *O*
Helemaal mee eens. Verleng liever alle tweetjes tot drietjes. Idem geldt voor Emmerlijn en Merwede-Lingelijn (Arriva).

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 19:15
door Tochjo
reisthijs schreef:
fogeltje schreef:(ik dacht het artikel zei dat een baklengte van zes het maximale was).
Het artikel zegt drie stellen. Dat is 6 bakken Buffel of 9 bakken GTW.
Volgens mij is acht bakken het maximum en wordt (werd?) dat alleen ingezet in trein 32220, die rond 8:18 vanuit het zuiden op Heyendaal aankomt.

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 20:55
door SuperGhost
Tochjo schreef:
reisthijs schreef:
fogeltje schreef:(ik dacht het artikel zei dat een baklengte van zes het maximale was).
Het artikel zegt drie stellen. Dat is 6 bakken Buffel of 9 bakken GTW.
Volgens mij is acht bakken het maximum en wordt (werd?) dat alleen ingezet in trein 32220, die rond 8:18 vanuit het zuiden op Heyendaal aankomt.
Volledig correct.

Waarom 8 bakken (152,8m) het maximum is weet ik echter niet, want 9 bakken (167,8m) past nog langs alle perrons op Venlo-Nijmegen (allen 170m of langer). Sterker nog: de perrons in Heyendaal werden destijds nog bewust met 15 meter verlengt tot minimaal 170 meter om langere treinen te kunnen ontvangen. Die 15 meter wordt nu dus niet eens gebruikt.

Er rijden overigens wel treinen met 9 bakken GTW over de noordelijke Maaslijn, maar dat zijn de LM-ritten van Breng.

Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 21:01
door Suus
Huh wa? Wat moet Breng op de Maaslijn, onderhoud daarvan is toch in Amersfoort?

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 21:12
door SuperGhost
Amersfoort weet ik niet, maar in ieder geval is het (deels) in Blerick

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 23:07
door fogeltje
Ze staan vaker in Blerick. Heb ze zelf ook die kant zien uitrijden.

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: wo 22 okt 2014, 21:35
door koosmat64
flipje schreef:27 oktober zouden ze in dienst worden genomen door Veolia.
Weet iemand toevallig welke treinen door de Linten gereden gaan worden?

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: do 23 okt 2014, 11:18
door fogeltje
Nee maar ik zou gokken op spitstreinen waaronder de losse 32400.

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: do 23 okt 2014, 20:32
door starx
We gaan het vanzelf zien, maar eigenlijk kan het niet anders dan in de spitstreinen s32300 .
De ochtendspitsversterkers gaan hem niet worden, want die worden afgetrapt van de s32200 . Dus die moeten dan wel met hetzelfde materieel rijden.

Re: Brabants geld voor elektrificeren Nijmegen-Roermond

Geplaatst: ma 27 okt 2014, 17:49
door Tom
Vanaf vandaag rijden er twee treinstellen type Lint op het traject Nijmegen-Venray v.v. Ze hebben de Veolia-huisstijl en zullen volgens de website van Veolia tot aan de nieuwe concessie worden ingezet (december 2016). link naar foto