traibergen schreef:En het liefst dan via Dordrecht. Dan hebben wij ook weer een redelijk fatsoenlijke verbinding.
Lijkt me wel. Je kan die Eurobahn trein echt niet over de HSL sturen...............
traibergen schreef:En het liefst dan via Dordrecht. Dan hebben wij ook weer een redelijk fatsoenlijke verbinding.
Suus schreef:Zijn ze wel een beetje laat mee met dit verzoek, nu de Duitsers al begonnen zijn met de concessie voor 2025 waarbij Eindhoven het eindpunt wordt.
Dat is ook vrij logisch. Grensoverschrijdend vervoer is vrijwel geheel afhankelijk van toerisme.Keer op keer blijkt dat kort grensverkeer alleen tot stand komt als aan beide kanten van de grens betrokken opdrachtgevers geld op tafel durven te leggen voor dit vervoer.
traibergen schreef:En het liefst dan via Dordrecht. Dan hebben wij ook weer een redelijk fatsoenlijke verbinding.
Verwacht dat de toekomstige trein ook wel wifi en stopcontacten zal bezitten.en-es schreef:Ik lees op NOS-teletekst dat de trein Eindhoven-Düsseldorf er in 2025 komt en er 1 uur en 40 minuten over gaat doen.
De IC Bus doet er nog geen anderhalf uur over en je hebt dan ook Wifi.
Mr-W schreef:traibergen schreef:En het liefst dan via Dordrecht. Dan hebben wij ook weer een redelijk fatsoenlijke verbinding.
Lijkt me geen goed idee, de oude route via Dordrecht kost bijna een kwartier extra reistijd.
Suus schreef:Zolang je alle stations tussen Venlo en Viersen moet bedienen en kop moet maken in Mönchengladbach gaat dat echt niet minder worden.
Daniel schreef:Mr-W schreef:traibergen schreef:En het liefst dan via Dordrecht. Dan hebben wij ook weer een redelijk fatsoenlijke verbinding.
Lijkt me geen goed idee, de oude route via Dordrecht kost bijna een kwartier extra reistijd.
Niet overdrijven, het verschil tussen de huidige 1100 en de oude route van de 1900 via Dordrecht bedraagt slechts 7 minuten
huibf schreef:Suus schreef:Zolang je alle stations tussen Venlo en Viersen moet bedienen en kop moet maken in Mönchengladbach gaat dat echt niet minder worden.
En zolang het idee er is om 1 IC op te heffen tussen Eindhoven en Venlo is het sowiso een slecht plan.
Je confronteerd een hoop binnenlandse reizigers met een langere reistijd.
Dus gewoon stoppen in Deurne, Horst-Sevenum en Blerick OF een EXTRA Internationale IC die ook niet in Helmond stopt.
Suus schreef:Het is niet zo dat het onwil is, maar we zijn als Nederland nu eenmaal omringt door landen waar het spoor een problematische positie binnen de politieke verhoudingen heeft.
Waar reageer je precies op? Wat gaat er gelukkig niet gebeuren?Mr-W schreef:Dat gelukkig niet gebeuren volgens [url]http://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2018/11/17/directe-trein-eindhoven-–-dusseldorf-onderweg[/url]
Treinaansluitingen in Eindhoven en Venlo, en vast nog een busaansluiting.regenmaker schreef:Welke aansluitingen zouden dan verloren gaan volgens jou?
huibf schreef:Denk je nu werkelijk als die IC stopt in Deurne dat er minder reizigers mee gaan op de internationale trein.
Je verliest op het binnenlandse deel alleen maar reizigers. Met name in Deurne.
regenmaker schreef:Welke aansluitingen zouden dan verloren gaan volgens jou?
reisthijs schreef:Die plannen zijn er dus nog steeds. Het nieuws is dat men de verbinding Eindhoven-Düsseldorf precies volgens die plannen wil gaan aanbesteden.
Dat staat te lezen in het programma van eisen dat te vinden is op
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2018D55087
Terug naar “OV in Zuid-Nederland”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten