Intercity Eindhoven - Duitsland

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Intercity Eindhoven - Duitsland

Bericht door fogeltje »

Afgesplitst van Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Helmond is meer een IC-station dan Deurne. De laatste keer dat er een echte IC van Eindhoven naar Venlo reed, kachelde deze gewoon aan Deurne voorbij terwijl in Helmond op "CS" gestopt werd.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Helmond is meer een IC-station dan Deurne. De laatste keer dat er een echte IC van Eindhoven naar Venlo reed, kachelde deze gewoon aan Deurne voorbij terwijl in Helmond op "CS" gestopt werd.
Daar zal NS vast wel een reden voor hebben gehad.
huibf schreef:Ik twijfel of Deurne is een IC station is, in iedergeval net 'zoveel' als Helmond. In Deurne stoppen wel alle IC treinen.
Kom met de reizigersaantallen, in de plaats van continue ongefundeerd te drammen over de IC waardigheid van Deurne,want op Treinreiziger.nl staan de telcijfers en daaruit blijkt dat Helmond het dubbele aantal reizigers heeft en vergelijkbaar is met Oss. IC station Dieren heeft bijv.zelfs meer reizigers dan Deurne.
Momenteel maakt het niet zo veel uit,bij de plannen voor een internationale intercity wel.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door huibf »

Mr-W schreef:
fogeltje schreef:Helmond is meer een IC-station dan Deurne. De laatste keer dat er een echte IC van Eindhoven naar Venlo reed, kachelde deze gewoon aan Deurne voorbij terwijl in Helmond op "CS" gestopt werd.
Daar zal NS vast wel een reden voor hebben gehad.
huibf schreef:Ik twijfel of Deurne is een IC station is, in iedergeval net 'zoveel' als Helmond. In Deurne stoppen wel alle IC treinen.
Kom met de reizigersaantallen, in de plaats van continue ongefundeerd te drammen over de IC waardigheid van Deurne,want op Treinreiziger.nl staan de telcijfers en daaruit blijkt dat Helmond het dubbele aantal reizigers heeft en vergelijkbaar is met Oss. IC station Dieren heeft bijv.zelfs meer reizigers dan Deurne.
Momenteel maakt het niet zo veel uit,bij de plannen voor een internationale intercity wel.
Ik loop niet te drammen, waarom zou ik ? Een stad kan ook kleiner zijn dan een dorp !
Maar wellicht dat Helmond, omdat het 4 stations heeft (!) Helmond Centraal om die reden beter wel kan worden aangeduid als IC station.
Ik verwacht dat in Helmond never nooit meer een internationale trein gaat stoppen, ik kan ook geen één gegronde reden bedenken om het wel te doen.
Volgensmij is de definitie van een IC station helemaal niet het aantal reizigers. Het is of er IC treinen, met enige regelmaat in een vast patroon stoppen (dus niet 1 of enkele per dag)
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:
Mr-W schreef:
fogeltje schreef:Helmond is meer een IC-station dan Deurne. De laatste keer dat er een echte IC van Eindhoven naar Venlo reed, kachelde deze gewoon aan Deurne voorbij terwijl in Helmond op "CS" gestopt werd.
Daar zal NS vast wel een reden voor hebben gehad.
huibf schreef:Ik twijfel of Deurne is een IC station is, in iedergeval net 'zoveel' als Helmond. In Deurne stoppen wel alle IC treinen.
Kom met de reizigersaantallen, in de plaats van continue ongefundeerd te drammen over de IC waardigheid van Deurne,want op Treinreiziger.nl staan de telcijfers en daaruit blijkt dat Helmond het dubbele aantal reizigers heeft en vergelijkbaar is met Oss. IC station Dieren heeft bijv.zelfs meer reizigers dan Deurne.
Momenteel maakt het niet zo veel uit,bij de plannen voor een internationale intercity wel.
Ik loop niet te drammen, waarom zou ik ?
Eigen belang je komt dagelijks op dat station en waarschijnlijk sluit jouw bus ook nog eens beter aan op de s1900 dan op de sprinter.
Bakpapier is hier ook een goed voorbeeld van,hij wil bijv Laan van Nieuw-Oost Indië en Schiedam overslaan met de Zeelandexpress (s2600)
huibf schreef:Een stad kan ook kleiner zijn dan een dorp !
Kan zo zijn maar kom met argumenten zoals telcijfers.Want Deurne staat nou niet echt bekend als groeikern.
huibf schreef:Ik verwacht dat in Helmond never nooit meer een internationale trein gaat stoppen, ik kan ook geen één gegronde reden bedenken om het wel te doen.
Ik wel,voor de bocht van Helmond moet flink afgeremd worden dus is een stop minder hinderlijk,daarnaast is het handig voor internationale bedrijven op de Automotive Campus.
huibf schreef:Volgensmij is de definitie van een IC station helemaal niet het aantal reizigers. Het is of er IC treinen, met enige regelmaat in een vast patroon stoppen (dus niet 1 of enkele per dag)
Dan zijn alle Zeeuwse stations en Hoogeveen,Driebergen-Zeist en Veenendaal De Klomp ook intercity-stations.De perciese definitie van IC-station uit de NS-boeken ken ik niet,maar vermoed dat het aantal reizigers wel degelijk een rol speelt.
Ben benieuwd wat Arriva/Deutsche Bahn met deze lijn zouden doen. s1900 staat zeker bij de ACM op de lijst om de concessie te verliezen.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door huibf »

Mr-W schreef:Eigen belang je komt dagelijks op dat station en waarschijnlijk sluit jouw bus ook nog eens beter aan op de s1900 dan op de sprinter.
Nee, mijn bus gaat elk kwartier, dus maakt het niets uit. Dat de IC trein 6 minuten sneller is is wel fijn, maar ik pak ook de stoptrein als het zo uitkomt, of er 4x per uur een stoptrein rijdt of 2x uur een IC en 2x per een stoptrein.
Daarbij meerendeel fiets ik gewoon naar het station.

Het zou een beetje onzinnig zijn om ook op de voorhalten van Helmond ook 4x p/u een trein te laten stoppen.
Of dacht je dat 2x p/u een trein in Deurne realistisch is? Het past nu al amper in de spits (ochtend naar Eindhoven, middags terug)
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door Plan-V444 »

Door naar het station te fietsen(je bent echt niet de enige) verlaag je de frequentie van lijn 2. Lijkt me niet zo handig.
Verder zie ik het idd wel zitten om 4x pu in de spits op Brandevoort te stoppen(met sprinters en Intercity's).
Om deze langere reistijd voor mensen uit Venlo, Blerick en Horst te compenseren kan station Deurne worden overgeslagen.

Dit is het spitsrecept voor Deurne:
2x pu spr Vl-Ht met 8 bakken Virm waarvan 4 na Ehv.
1x pu ic stop naar Ehv, Gvc.

Buiten de spits blijft het hetzelfde behalve de Ic, die rijdt door.
Ook zal de 'D-trein' (Den haag)-Eindhoven-Duitsland alleen stoppen te Helmond.

Ter ondersteuning, in de spits heeft in vergelijking Brandevoort meer reizigers per uur dan Deurne als je naar oa het aantal treinen kijkt.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door Mr-W »

Plan-V444 schreef:Door naar het station te fietsen(je bent echt niet de enige) verlaag je de frequentie van lijn 2. Lijkt me niet zo handig.
10 minuten dienst op Eindhovense stadsdienst 8-) Mag wel als de PHS-plannen doorgevoerd worden.
Verder doelde ik op busje 26,hopelijk zorgt het opheffen van lijn 61 in het weekend voor extra reizigers op lijn 26.(huidige bezettingsgraad is niet geweldig)
Plan-V444 schreef:Verder zie ik het idd wel zitten om 4x pu in de spits op Brandevoort te stoppen(met sprinters en Intercity's).
Om deze langere reistijd voor mensen uit Venlo, Blerick en Horst te compenseren kan station Deurne worden overgeslagen.

Dit is het spitsrecept voor Deurne:
2x pu spr Vl-Ht met 8 bakken Virm waarvan 4 na Ehv.
1x pu ic stop naar Ehv, Gvc.
wat is het nut van 1x per uur stoppen in Deurne. Brandevoort extra bedienen vind ik persoonlijk wel handig,alleen lijkt het me alleen mogelijk als de wijk af is. Wat is trouwens het nut van stoppen met de IC in Horst en Blerick als er al een sprinter rijdt. Verder 8 Bakken Virm als Sprinter :)
Plan-V444 schreef:Buiten de spits blijft het hetzelfde behalve de Ic, die rijdt door.
Ook zal de 'D-trein' (Den haag)-Eindhoven-Duitsland alleen stoppen te Helmond.
D-trein ? Verlengde IC-D,lijkt me wel wat,onze spoorlijn is namelijk al geschikt voor 160 KM/H.
Plan-V444 schreef:Ter ondersteuning, in de spits heeft in vergelijking Brandevoort meer reizigers per uur dan Deurne als je naar oa het aantal treinen kijkt.
Als je de bezettingsgraad per trein bekijkt heb je idd gelijk.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door fogeltje »

Uit eigen belang zie ik natuurlijk gaarne internationale treinen in Helmond stoppen. Maar dat is in het verleden volgens mij alleen geweest omdat de internationale trein de reguliere IC verving op dat tijdstip. Als de internationale trein erbovenop komt, dan kan hij wat mij betreft doorkachelen. Vervangt deze een reguliere IC, dan dient deze gewoon in Helmond te stoppen. Hij moet afremmen in Helmond, maar stoppen kost toch altijd meer tijd. Of die autocampus zoveel internationale treinreizigers trekt, betwijfel ik. Indien toch, kan overwogen worden de IIC in de spits te laten stoppen.

Laten we bij deze de discussie over Helmond IC station en Deurne IC station overigens maar afkappen. Als we hierover door willen praten, dan mag hiervoor overigens wel een nieuw topic worden gemaakt, want ik vind het zeker interessant. Maar dit topic gaat over de opknapbeurt van station Deurne.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door huibf »

Om even de juiste cijfers te hebben van de stations in SRE. Het duurde even maar ik heb de cijfers voor wat betreft
SRE (en de rest van Brabant). Ik heb Eindhoven Centraal even weggelaten.

Conclusie is: Best en Deurne zijn de grootste stijgers. Helmond en een klein beetje Heeze zijn de grootste verliezers. Dit laatste zal zeker te maken hebben met de opening van Maarheeze

Afbeelding
Afbeelding

Bron: brabant.nl via ns.nl

http://www.brabant.databank.nl/quickste ... _code=ps17&
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door Suus »

Goed om te zien dat Best na een flinke dip nadat de s3500 er niet meer stopte toch weer behoorlijk op weg is naar zijn vroegere hoogtepunt. OokEindhoven Beukenlaan laat een mooie stijgende lijn zien :pos:

Ben wel benieuwd wat daar nu aan de hand is in Helmond, dat zijn toch vrij dramatische cijfers voor zo'n grote plaats.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door Karl »

Misschien heeft Helmond veel stations, waardoor Helmond 'centrum' minder reizigers trekt?
Het is een spectrum.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door Frans F »

Helmond totaal valt mee. De Helmondse stations samen komen tot 11.000 reizigers bij 89.000 inwoners. Deurne komt bijv. op 4.700 reizigers bij 32.000 inwoners, dat is niet echt beter als je bedenkt dat er vanuit Helmond concurrentie is van buslijnen/fietsers naar Eindhoven.

De sterke stijging in Best kan er mee te maken hebben dat busdiensten uit Oirschot tegenwoordig vooral gericht zijn op de treinaansluiting naar Eindhoven en niet meer op doorgaand busvervoer naar Eindhoven.

De daling in Heeze is moeilijk te verklaren (vergrjizing misschien?) omdat die van de laatste twee jaar is en Maarheeze in dezelfde twee jaar niet evenredig is gegroeid.

De grootste stijger is overigens Beukenlaan waar het aantal reizigers in drie jaar tijd bijna verdubbeld is.

Overigens vind ik 27.000 reizigers voor de hele regio niet spectaculair hoog.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door SuperGhost »

Omdat Eindhoven 'Centraal' er dus ook niet bij staat en je zeer veel reizigers dus mist.
Bovendien reizen ook veel mensen gewoon met de bus de hele route, omdat de afstanden beperkt zijn.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door Mr-W »

Bee schreef: Ben wel benieuwd wat daar nu aan de hand is in Helmond, dat zijn toch vrij dramatische cijfers voor zo'n grote plaats.
Verbouwing van het station heeft zeker reizigers gekost,samen met het verschuiven van de s1900. Waardoor de bus aansluitingen zeer waardeloos waren. Het schrappen van 1e en laatste ritten of zelfs hele avonddiensten heeft ook reizigers gekost.
SuperGhost schreef: Bovendien reizen ook veel mensen gewoon met de bus de hele route, omdat de afstanden beperkt zijn.

Voor Helmond,Maarheeze en zeker Geldrop gaat die Fiets bus zeker op, ken mensen uit Budel en Maarheeze die niet van overstappen houden en de hele rit van lijn 173 uitzitten. Voor Helmond hebben lijn 24 en 22 hiermee te maken. Veel reizigers nemen die buslijnen gewoon naar Eindhoven,in de plaats van terug te reizen en dan over te stappen op de trein.Lijn 22 vervoert ook nog redelijk wat Novalis en Summa leerlingen,vanwege goedkopere abonnementen. Geldrop heeft perfecte busverbindingen richting Eindhoven en het merendeel van de reizigers neemt de lijnbus omdat het praktischer is en ook nog eens vaker rijdt,bovendien ligt het station niet erg gunstig.

@huibf bedankt voor de cijfers :) :pos:
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door Frans F »

Mr-W schreef:Geldrop heeft perfecte busverbindingen richting Eindhoven en het merendeel van de reizigers neemt de lijnbus omdat het praktischer is en ook nog eens vaker rijdt,bovendien ligt het station niet erg gunstig.
Maar dat is altijd al zo en verklaart dus niet waarom Geldrop in een paar jaar tijd 25% van zijn reizigers heeft verloren. Het enige wat ik kan bedenken is vergrijzing: in de jaren 70 is Geldrop (en ook Heeze) fors uitgebreid en zijn er veel jonge gezinnen komen wonen. Die mensen gaan nu met pensioen (minder forensen) en hun kinderen zijn het huis uit (minder scholieren/studenten). Het is maar een gok, maar ik zie eigenlijk geen andere mogelijke oorzaak dan demografische verschuivingen.
@huibf bedankt voor de cijfers :) :pos:
Ik wist niet dat die openbaar waren.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Goed om te zien dat Best na een flinke dip nadat de s3500 er niet meer stopte toch weer behoorlijk op weg is naar zijn vroegere hoogtepunt. OokEindhoven Beukenlaan laat een mooie stijgende lijn zien :pos:

Ben wel benieuwd wat daar nu aan de hand is in Helmond, dat zijn toch vrij dramatische cijfers voor zo'n grote plaats.
Om die trein janken ze nog steeds.
"Een touringcar is geen bus"
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door waldo79 »

De meeste reizigers in Bet reizen niet verder dan Ehv of Ht. Daarvoor voegt een IC stop niets toe en naar Ehv is er amper tijdwinst.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door Dagren »

Frans F schreef:
fogeltje schreef:Wat betreft het station, dat hotel staat dus al tien jaar leeg? Dat dit mag in Nederland! Ik zou zeggen, knap het op en maak er desnoods studentenhuisvesting voor de TU/e van (mits Eindhoven kampt met een kamertekort). Met zo een prachtige locatie moet toch iets te verzinnen zijn?

Of flats er een remise voor Hermes neer en maak van Deurne het centrale punt voor vervoer in het uiterste oosten van Brabant en noordwestkant van Limburg ;)
Er is geen kamertekort voor studenten in de regio Eindhoven, los van de vraag welke student 25 km uit de stad gaat zitten.
Dat is juist heel populair onder studenten, omdat de prijzen op zulke plaatsen een stuk beter zijn.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door fogeltje »

waldo79 schreef:De meeste reizigers in Bet reizen niet verder dan Ehv of Ht. Daarvoor voegt een IC stop niets toe en naar Ehv is er amper tijdwinst.
Maar ze hebben daar ook lokale Jan Mastwijken die stampij in de krant gaan maken omdat ze een directe Intercity van Best naar Amsterdam Bijlmer, waar ze werken, eisen.
"Een touringcar is geen bus"
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door waldo79 »

Op de 5.000 (?) reizigers die in Bet instappen reizen er misschien enkele honderden over de knoop Ht heen. Bovendien heeft er maar kort een IC gestopt, meen tijdens de werkzaamheden bij Ht en Ehv. Die overstap levert amper extra reistijd op, zeker nu er 4 snelle treinen rijden naar Ut.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door CamilleKreemers »

huibf schreef:Om even de juiste cijfers te hebben van de stations in SRE. Het duurde even maar ik heb de cijfers voor wat betreft
SRE (en de rest van Brabant). Ik heb Eindhoven Centraal even weggelaten.

Conclusie is: Best en Deurne zijn de grootste stijgers. Helmond en een klein beetje Heeze zijn de grootste verliezers. Dit laatste zal zeker te maken hebben met de opening van Maarheeze
Nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar de vervoercijfers van de Zeeuwse Lijn. Volgens kameraad reizen nu veel meer mensen met de trein sinds het tweetreinenmodel is ingevoerd.
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 26 sep 2014, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door MdJ »

waldo79 schreef:meen tijdens de werkzaamheden bij Ht en Ehv.
Op de A2 ja :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door Mr-W »

CamilleKreemers schreef:
huibf schreef:Om even de juiste cijfers te hebben van de stations in SRE. Het duurde even maar ik heb de cijfers voor wat betreft
SRE (en de rest van Brabant). Ik heb Eindhoven Centraal even weggelaten.

Conclusie is: Best en Deurne zijn de grootste stijgers. Helmond en een klein beetje Heeze zijn de grootste verliezers. Dit laatste zal zeker te maken hebben met de opening van Maarheeze
Nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar de vervoercijfers van de Zeeuwse Lijn. Volgens kameraad reizen nu veel meer mensen met de trein sinds het tweetreinenmodel is ingevoerd.
Alleen Bergen op Zoom staat erin. Verder denk ik dat het tijd wordt voor een extra Intercitytrein in de spitsuren en zondagavond. (@Bakpapier,s3600 verlengen of extra trein naar de randstad,weet niet helemaal waar naartoe de vervoersvraag ligt).
fogeltje schreef:
waldo79 schreef:De meeste reizigers in Bet reizen niet verder dan Ehv of Ht. Daarvoor voegt een IC stop niets toe en naar Ehv is er amper tijdwinst.
Maar ze hebben daar ook lokale Jan Mastwijken die stampij in de krant gaan maken omdat ze een directe Intercity van Best naar Amsterdam Bijlmer, waar ze werken, eisen.
In iedere gemeente heb je die wel,ook als onrendabele stations mogelijk worden gesloten of de Intercity tussen Eindhoven en Venlo die mogelijk verdwijnt per 2015.
Toen volgde er ook veel tam-tam uit Helmond en Venlo. Heb zelfs ooit een plan gehoord van iemand uit Lisse,die een station op de HSL wilde :')
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door SuperGhost »

waldo79 schreef:Op de 5.000 (?) reizigers die in Bet instappen reizen er misschien enkele honderden over de knoop Ht heen. Bovendien heeft er maar kort een IC gestopt, meen tijdens de werkzaamheden bij Ht en Ehv. Die overstap levert amper extra reistijd op, zeker nu er 4 snelle treinen rijden naar Ut.
Best heeft natuurlijk weinig aan dat er 4 snelle treinen vanaf 's-Hertogenbosch naar Utrecht rijden, als er maar 2 boemeltjes zijn die van Best naar 's-Hertogenbosch rijden. :wink:

Als er al een IC-stop tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch bij moet komen van 2 van de 4 IC's (waar ik op tegen ben overigens), dan zou ik altijd nog eerder voor Boxtel kiezen, omdat dan zowel reizigers van Boxtel én Best daar voordeel aan hebben (want de sprinter naar Tilburg kan dan in Boxtel op die IC aansluiten, waardoor Best wel 4 verbindingen krijgt).
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door waldo79 »

Wat ik probeer te zeggen is dat zo'n stop overbodige luxe is. Enkel politici met scoringsdrang zeuren erom. Zie Hoogeveen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten