Soms zijn ze net te ver, maar deze had ik nog niet gezien:
http://www.spitsnieuws.nl/binnenland/20 ... er-te-laag
Een brug te laag
Een brug te laag
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"
Re: Een brug te laag
Dit is dus het derde bruggen-debacle in Den Bosch in een paar jaar en bij twee daarvan is ProRail betrokken. De brug aan de zuidkant van het emplacement kan ook niet afgebouwd worden omdat de peilers te dun zijn om het gewicht van de brug te kunnen dragen. Daarover loopt nu een arbitrage zaak tussen ProRail en de gemeente.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10363
- Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
- Locatie: Deventer
- Contact:
Re: Een brug te laag
VIER centimeter te laag. Tsjongejonge. Als het nou een meter was had ik het probleem gesnapt, maar dit?
2018 (20-3):
Trein 1031 km · S-Bahn 86 km · Zweeftrein 2 km · (Snel)tram 109 km · Bus 203 km
Trein 1031 km · S-Bahn 86 km · Zweeftrein 2 km · (Snel)tram 109 km · Bus 203 km
Re: Een brug te laag
Het kan betekenen dat een brug net te laag is voor bijvoorbeeld 4 gestapelde zeecontainers, door de combinatie waterstand + diepgang boot + vaste maten van zeecontainers kan men vrij precies bepalen hoe hoog de bruggen moeten zijn terwijl men vroeger maar wat deed.
De afgelopen jaren zijn bijvoorbeeld nog de bruggen over het Amsterdam-Rijnkanaal vervangen of verhoogd om hoger gestapelde zeecontainers mogelijk te maken.
De afgelopen jaren zijn bijvoorbeeld nog de bruggen over het Amsterdam-Rijnkanaal vervangen of verhoogd om hoger gestapelde zeecontainers mogelijk te maken.
Rame à l'approche
Re: Een brug te laag
Het zou inderdaad wel eens met het containervervoer naar de haven van Veghel te maken kunnen.
Re: Een brug te laag
Ardan schreef:VIER centimeter te laag. Tsjongejonge. Als het nou een meter was had ik het probleem gesnapt, maar dit?
Wat is dan het verschil? Ook bij een meter zit er ergens een kritieke grens. Veel verladers werken met standaardmaten, waarvan de TEU wel de bekendste is, maar ook stuurhutten en dergelijke zitten op een (verstelbare) standaardhoogte. Rijkswaterstaat/ProRail zegt dus tegen bedrijf X, "De doorgang moet Y meter zijn" en dan heb je dus een probleem bij Y-0,04.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.
- Daniel
- OVNL-beheerder
- Berichten: 29159
- Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contact:
Re: Een brug te laag
Maar als die 4 cm al een probleem is dan had je toch sowieso ook een probleem gehad bij hoog water? Zodoende zou je zeggen dat de brug nog hoger had moeten zijn, of niet?
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
-
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41
Re: Een brug te laag
Het is een kanaal, dus daar wordt de waterhoogte natuurlijk kunstmatig geregeld en is er niet zo snel sprake van hoog water.
- Ronaldussen
- Berichten: 4021
- Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Re: Een brug te laag
Praktisch gezien kunnen de boten er gewoon door, ruimte zat. En het probleem speelt enkel aan 1 kant van de brug. Het is vooral een regelkwestie. *Het voldoet niet aan de (scherpe) regels, dus moet er iets aangepast worden* Dat is wat ik opmaak uit de reportage van het NOS Journaal.
Ze laten nu het water 4 centimeter zakken en de aannemer gaat op korte termijn de brug zodanig aanpassen dat de brug weer aan alle regels voldoet.
Ze laten nu het water 4 centimeter zakken en de aannemer gaat op korte termijn de brug zodanig aanpassen dat de brug weer aan alle regels voldoet.
Doei.
Terug naar “OV in Zuid-Nederland”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast