Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ArrivaBas »

Op den duur moeten de tijdelijke Scania's van EBS en de Friese Citea's in Noord-Limburg vervangen worden met deze verschuivingen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Op de pagina van Arriva Mestreech zijn 6 nieuwe bussen te zien. Nummers die ik kan uitmaken zijn 9614, 9616, 9619 en 9622. De volgende twee bussen zijn ook weer doorgeschoven: 9310 en 9311.
JuulStikkelbroek
Berichten: 71
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door JuulStikkelbroek »

Inmiddels is de nieuwe dienstregeling al bijna een maand een feit. De GTW's op RS15 laten echter nog altijd 'Heerlen de Kissel' als halte zien op de informatieborden, inclusief tijden uit de oude dienstregeling. Sterker nog, het wordt zelfs nog altijd omgeroepen. :')

In Heerlen rijden inmiddels al aardig wat Citea's uit Maastricht rond. Lijkt erop dat ze op veel willekeurige lijnen rondrijden. Afgelopen week reed er tevens een TCR Amba in de reguliere dienst op lijn 55.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Marc »

Alweer uitstel voor de trein naar Aachen. Bij de "werkzaamheden" staat nu 20 januari :N
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door reisthijs »

Het treinvervangend vervoer wordt steeds voor twee weken ingepland, die periode is nu dus weer voor nog twee weken verlengd.

Dat zegt eigenlijk nog niks over wanneer die trein gaat rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Weer nieuwe bussen in dienst gekomen bij Arriva in Maastricht. Nummers die ik de afgelopen twee dagen gezien heb: 9616, 9619, 9620, 9621 en 9622. Nummers die ik nog mis zijn 9614 en 15. 20 stuks geleverd dus inmiddels. De 9301 en 9304 lijken nu ook in Heerlen rond te rijden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5259
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Lijn 45 »

Zijn er al Friezen/Scania's uit Limburg weg?
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Niet dat ik weet, en als er voertuigen weg zijn gaat het hoogstens om enkele. Een rondje met OVZoeker geeft aan dat het grootste deel van deze voertuigen vandaag gewoon in dienst is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Daniel »

Brand in locomotief: treinverkeer Venlo lag uren plat
De brandweer is vrijdagmorgen massaal uitgerukt voor een locomotief die in brand is gevlogen op het centraal station in Venlo. Hierdoor lag het treinverkeer rondom Venlo uren plat. Volgens een woordvoerder van de brandweer is de Duitse locomotief tegen een stootblok gereden. Bij de botsing zou een gasleiding zijn geraakt waarna een gasbrand in het voorste gedeelte van de locomotief is ontstaan.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ArrivaBas »

De foto's spreken de krantenkop keihard tegen :') . De brand woedt niet in de loc, maar ervóór.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

9614 is in Maastricht vandaag ook in dienst gekomen. Daarnaast kwam ik bij toeval op OVZoeker een opmerkelijk nummer tegen op lijn 27: Er rijdt een bus met nummer 268 rond. Iemand bekend wat voor een voertuig dit is?
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Geloof dat dat een Sprinter City van TCR is
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Plutona »

Klopt. Serie 268-272 zijn Mercedes City's van TCR. Doen dienst op lijn 27, 38, 41, 53, 55 en 59.
Wel zie ik op lijn 53 ook met grote regelmaat Amba's van TCR rijden. Ook zie ik wel eens op lijn 27 of lijn 59 een midibus die helemaal niet in de vloot van Arriva zit. Bestaat daar een rooster voor of is het allemaal een beetje at random?
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Weer een lading nieuwe bussen erbij in Maastricht, nummers 9623 t/m 9627. We missen nog twee bussen: 9615 en 9628 en dan is deze levering compleet.

Ik meende afgelopen zaterdag dat de Scania's met pensioen waren gestuurd, maar deze rijden vandaag toch weer volop rond.
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Vanavond wilde ik vanaf Mt lijn 4 nemen richting Valkenburg om 18.10. Er was wel een bus, er was ook een chauffeur, maar die vertrok en er kwam niemand meer terug. Ben na 10 minuten maar vertrokken en overgestapt op lijn 7; ook meteen die chauffeur ingelicht. Die had eerst iets van “er komt altijd wel iemand”, maar besloot even later voordat hij zelf vertrok toch even te bellen en na te vragen wat er gaande was. Als ik OVInfo moet geloven, is de 4 niet meer vertrokken.

Wat ik overigens opvallend vond, is dat bij het uitchecken uit de 4 het opstaptarief werd afgeschreven. :? In de 7 betaalde ik alleen voor de gereisde afstand.

Wel weet ik nu zeker dat de lijnkleur van de 4 gewijzigd is van donkergroen naar donkergeel. Dat suggereerden de lijnennetkaart en vertrekstaten al, maar nu voor het eerst sinds december een stadsbus op de 4 gezien, die i.t.t. de streekbussen kleurtjes toont. Alleen reed hij dus niet, dat was wel jammer. :mrgreen:
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door huibf »

umbusko schreef: Wat ik overigens opvallend vond, is dat bij het uitchecken uit de 4 het opstaptarief werd afgeschreven. :? In de 7 betaalde ik alleen voor de gereisde afstand.
Daar is niets geks aan.
Je checked in op lijn 4 en daarna uit op dezelfde lokatie heb je dan 0 km gereden, je betaald wel het opstaptarief.
Als je dan weer inchecked in een andere bus is dat een overstap. Als je daarna uitchecked na je reis betaal je alleen dus de gereden kilometers.

Het manco hierin is als je dus had besloten om na je uitcheck op lijn 4 niet meer te reizen met de bus (of niet overstapte binnen 35 minuten) je feitelijk hebt betaald zonder met de bus te reizen.
Mooi he.
Laatst gewijzigd door huibf op za 19 jan 2019, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Ja, dat snap ik, dat vond ik dus zo gek. Bij de trein betaal je immers ook niet als je binnen 35 minuten weer uitcheckt.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Post »

Nee, maar ik hoef nooit in een bus te zijn voor een balie van de vervoerder. Laat staan om wat kopen bij de burgerking.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Durashift »

umbusko schreef: (..)

Wel weet ik nu zeker dat de lijnkleur van de 4 gewijzigd is van donkergroen naar donkergeel. Dat suggereerden de lijnennetkaart en vertrekstaten al, maar nu voor het eerst sinds december een stadsbus op de 4 gezien, die i.t.t. de streekbussen kleurtjes toont. Alleen reed hij dus niet, dat was wel jammer. :mrgreen:
Daar is een oplossing voor. Extra bordje rechts onderaan voor de ruit zetten met een display die kleurtjes kan tonen. :wink:
Doet men in andere concessies ook. :D
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Post schreef:Nee, maar ik hoef nooit in een bus te zijn voor een balie van de vervoerder. Laat staan om wat kopen bij de burgerking.
Nee, normaal ga je de bus niet meteen weer uit. Dat gebeurt a) als je je vergist hebt van bus of b) als er geen chauffeur komt. In beide gevallen zie ik weinig reden om maar alvast te betalen (zeker in geval b niet).
Nu gaat het gelukkig goed als je binnen 35 minuten overstapt op een andere bus van dezelfde vervoerder, maar er zijn genoeg alternatieven denkbaar waar het problemen oplevert: a) de volgende bus vertrekt pas een uur later; b) de volgende geschikte bus wordt door een andere vervoerder gereden; c) het volgende alternatief is een trein; d) je gaat verder met ander vervoer (bijvoorbeeld lopend omdat je niet een uur wilt wachten op de volgende bus). Als je nou gewoon €0,00 afschrijft en bij de eerste echte rit het opstaptarief rekent, gaat het allemaal goed.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door huibf »

Overstap naar andere vervoerder is al zeker enkele jaren opgelost.
Van Hermes naar Arriva betaal je niet opnieuw het instaptarief.
Althans dat weet ik voor 100% zeker tussen Arriva Brabant, Hermes en Arriva Limburg.

Nog iets wat niet veel mensen weten.
Bus > Trein ns > Bus als je binnen 35 minuten opstapt van bus op bus (dus met een treinrit ertussen) betaal je ook niet het opstaptarief opnieuw bij de tweede bus. Ook al ligt die halte compleet ergens anders.
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Oh, dat scheelt alweer. Maar als die andere vervoerder bijvoorbeeld De Lijn is, heb je toch nog pech. :wink:
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door waldo79 »

Maar die situatie doet zich vrijwel alleen in Maastricht voor :wink:
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

De (voorlopig) laatste elektrische bus is binnen, de 9628 rijdt vandaag voor het eerst in dienst. De 9615 was al ergens 2 weken terug ook in dienst gekomen. Men lijkt met deze lading bussen redelijk de dienst van lijnen 1,2,3,5 en 6 elektrisch te kunnen uitvoeren. Op een dag zoals vandaag rijden tussen de elektrische bussen vier diesels op deze lijnen rond.

Ondertussen is het mij een beetje onduidelijk met welk materieel verder geschoven wordt. De Omnilink's en Friese Citea's zijn in iedergeval nog in dienst, als ik het zo aankijk heeft Arriva aardig wat ruimte in z'n materieel op dit moment *O*
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door buschauffeur »

Die zijn toch ook nog te jong om uit dienst te gaan? Of vergis ik me? Dat neemt natuurlijk niet weg dat ze wel 'verschoven' zouden kunnen worden... Dus als ik het wel heb, zijn bus 9306 tot en met 9311 van Maastricht naar Heerlen verschoven maar is daar nog niks anders weggegaan? En welke nieuwe busnummers heb je nu precies allemaal in Maastricht?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten