Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Dat is mooi nieuws. Volgens mij zijn vanaf morgen alle bijzonderheden in de dienstregeling vervallen. RE18 rijdt 2x per uur (1x p/u tot Herzogenrath) en RS15 rijdt ook weer 2x per uur.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
De ritten van 6:24 en 7:24 van Maastricht naar Aken zijn alvast uitgevallen vandaag.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Ik zag ook een storingsmelding vanwege defect materieel. Gisteren zelf mogen ervaren dat er geregeld uitval is.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Er vervallen in Limburg ritten vanwege personeelstekorten EN vanwege materieeltekorten. Kan dat personeel dat er niet is niet ingezet worden op treinen die er niet zijn?
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Dat lijkt me onjuist. Komende zaterdag 2 september staat in routeplanner gewoon 2x per uur een sneltrein van Maastricht naar Heerlen. Eentje daarvan rijdt verder naar Aachen, de andere naar Herzogenrath. Op zondag rijdt enkel de eerstgenoemde, afgaande op de planner van Arriva nu.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Ik mag hopen dat de provincie Limburg de vinger aan de pols houdt qua prestaties van Arriva.
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
- Locatie: Venlo/Arnhem
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
.
Laatst gewijzigd door sven_engelen op ma 11 dec 2023, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Machinisten zijn niet alleen over gelopen omdat het loon bij NS hoger ligt. Er spelen nog meer factoren…
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Met in die link ook nog een gunstig aanbod, waarvoor dank: als je je via de naveo-app aanmeldt als pilottester voor easyConnect, kun je voor €3 een kaartje kopen dat 180 minuten geldig is in de bussen binnen Aachen én op de RE18 tot Maastricht! (+ RS18 bij uitval vanaf Heerlen, + RB20 tot Herzogenrath als je een RE18 wilt nemen die daar start, en vv.) Voor houders van een abonnement kost het ticket zelfs maar €1, en volgens het AVV-forum mag dat ook een Deutschlandticket zijn dat je bij een ander verkeersverbond hebt aangeschaft.ICE11 schreef: ↑zo 27 aug 2023, 12:52 Vanaf morgen zijn er weer doorgaande treinen tussen Aachen en Maastricht: https://avv.de/de/aktuelles/neuigkeiten ... maastricht
Ik ga het morgen eens proberen, als de RE18 tenminste rijdt.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
De dank gaat naar jou terug want ik wist nog niet dat AVV een forum had!
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Gaat lekker met de RE18. Voor Aachen West 5 minuten gewacht op een voorlangs kruisende goederentrein, in Herzogenrath meer dan 10 minuten gewacht omdat het traject niet vrij was, nog wat slakkengangetjes en hoppa, +20. De kerende korte slag Heerlen-Herzogenrath-Heerlen valt natuurlijk uit. En ik mag met de volgende RS18 mee naar Maastricht, dat wordt dus +46 ten opzichte van de geplande dienstregeling van de sneltrein.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Belooft veel goeds voor de verbinding met Luik straks in december.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Direct is een groot woord, tenzij je de ICE of Thalys meetelt. Maar je hebt voor de rest gelijk, twee NMBS-treinen naar Verviers/Welkenraedt en dan de boemel naar Aken zijn alsnog sneller dan de drielandentrein.
請勿靠近車門
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Met het idee van de NMBS om een directe lokaaltrein aan te bieden, via Verviers, zou een vlottere verbinding ontstaan.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Die directe lokaaltrein wordt wel trager dan de bestaande verbinding met overstap. Dat duurt nu 53 minuten, straks ongeveer 10 min langer doordat je tussen Luik en Verviers overal stopt.
Dat is nog steeds wel vlotter dan met de drielandentrein.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Hopelijk blijven de NMBS tweetjes straks nog beschikbaar als back-up. Ben alleen bang dat we het vanaf december vaak met vervangbussen moeten doen. Maar misschien zijn er wel een paar dubbelgelede bussen voor Herzogenrath - Eijsden beschikbaar.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Gaat die trein sneller zijn dan de huidige IC-R? De nieuwe stoptrein zou een stoptrein op het hele traject worden. En dat met getrokken materieel.
Luik - Welkenraedt doe je nu in 30 minuten met de IC. Met de stoptrein zou je er 45 minuten over doen. Dan krijg je Luik - Aken in 60 minuten terwijl het nu in 53 gaat.
En daarbij worden de aansluitingen ook om zeep geholpen.
Nee, wat die verbinding echt nodig heeft is een IC doortrekken naar Aken. Maar daar wil NMBS niet aan omdat alles wat door de NZV moet met dubbeldekkers gereden moet worden.
Je zou bijvoorbeel Antwerpen - Aken met I11 kunnen doen. Dan blijf je de IC Eupen - Oostende rijden maar de IC Welkenraedt - Kortrijk wordt een IC Aken - Antwerpen. Je zou dan misschien zelfs Welkenraedt - Kortrijk tussen Luik en Welkenraedt als stopper kunnen laten rijden.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Er wordt al lang gesproken over de IC naar Eupen verleggen naar Aken, maar dat ligt binnenlands gevoelig omdat Eupen de hoofdstad is van het Duitstalig Parlement, en je hen hun IC-status en trein naar Brussel zou afnemen.
De IC Kortrijk-Welkenraedt ombouwen tot Antwerpen-Aken volg ik echt niet, stel je voor om een van de twee treindiensten op de hoofdas Luik-Brussel-Gent zomaar te schrappen, alleen zodat je een paar minuten sneller in Aken bent?
De IC Kortrijk-Welkenraedt ombouwen tot Antwerpen-Aken volg ik echt niet, stel je voor om een van de twee treindiensten op de hoofdas Luik-Brussel-Gent zomaar te schrappen, alleen zodat je een paar minuten sneller in Aken bent?
請勿靠近車門
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Vergeet niet dat Hergenrath, met een piepklein perron van slechts 129 meter lengte, ook bediend moet worden. Daarnaast hebben naast de klassiekjes enkel I-rijtuigen toelating naar Aken, dus ben je gedwongen tot enkeldeks materieel. 4-5 bakken is veel te krap voor een IC die doorrijdt op de hoofdas Luik-Leuven en verder, enkeldeks materieel is ook eigenlijk onvoldoende tegenwoordig op die as, laat staan de combinatie van die twee.
Het toevoegen van treinen en omlopen lijkt voorlopig niet aan de orde aangezien NMBS eveneens kampt met een personeelstekort, en bovendien steeds krapper in het materieel komt te zitten nu M4 en klassiekjes steeds harder uitstromen terwijl M7 niet snel genoeg instroomt.
Het toevoegen van treinen en omlopen lijkt voorlopig niet aan de orde aangezien NMBS eveneens kampt met een personeelstekort, en bovendien steeds krapper in het materieel komt te zitten nu M4 en klassiekjes steeds harder uitstromen terwijl M7 niet snel genoeg instroomt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten