Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door isadora »

Natuurlijk, dat staat allemaal in het calamiteitenplan, mogen we van uit gaan.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ZO6176 »

Maar niemand die dat weet?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Hainje »

In het OV is toch helemaal geen calamiteitenplan nodig? Er gaat daar immers nooit wat fout!!1!!1
🍉
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Cas »

Want het is werkelijk nog nooit eerder voorgekomen dat een belangrijke technologie op elektriciteit draait :') Moet de NS nu ook dieseltreinen achter de hand houden voor als de stroom uitvalt of een bovenleiding kapot gaat?

Daarnaast: als er een stroomstoring is, zou ik me om belangrijker dingen zorgen maken dan dat bussen niet meer kunnen laden.
請勿靠近車門
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ZO6176 »

Er zijn inderdaad belangrijkere zaken dan de busdiensten maar het was maar een vraag.
Falcon
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 19:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Falcon »

maaslynx schreef:Daarnaast opvallend vandaag: er is weer een diesel SLF opgedoken in Maastricht, de 9302 is weer op z'n oude thuis en rijdt op lijn 2. Wellicht een tijdelijke ingreep? Viel me sowieso op de afgelopen week dat er dagelijks diesels nodig zijn op de elektrische lijnen om de dienstregeling rond te krijgen. De vervanging van een SLF-120 is vaak een LLE-99, niet ideaal op de drukke lijnen.

Edit: Lijn 1 en 2 rijden volledig op diesel vandaag -> Laadpaal in De Heeg stuk?
Het lijkt mij inderdaad niet ideaal om lijn 2 maar vooral lijn 1 met kleinere bussen te rijden. Ik weet niet hoe het aan de westkant zit qua drukte op deze lijnen. Maar ik zie in de ochtendspits vaak overvolle bussen richting het ziekenhuis gaan vanuit de stad. Dan lijken me de kleinere bussen geen verstandige zet.

Daarnaast, Op lijn 1 en 2 rijden in totaal 9 bussen als ik goed tel. Ik denk dat er toch altijd rekening gehouden moet worden met het uitvallen/onderhouden van de laadpalen en dat dan nog altijd dezelfde capaciteit geboden moet worden met dieselbussen. Hoe mooi en ambitieus elektrische bussen ook zijn.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Vergeten we niet dat regio Zuid deze week herfstvakantie heeft en er sws minder reizigers zijn? Dat een 10m niet ideaal is op een stadsdienst weten we allemaal, maar men doet het met wat je kan krijgen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Maar door de vakantie is er nu maar 2x/uur een bus in plaats van 4x/uur op lijn 1. Dat haalt het aantal reizigers per rit misschien weer omhoog. Ik kan me voorstellen dat dat in de ochtendspits niet genoeg is. En dan rijdt ook nog eens de helft van de Arrivatreinen niet naar Randwyck door de werkzaamheden Mt-Hrl.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Bij stel 382 is een halve deur vervangen, het meest bij de eerste klasse, en op dit moment aan de oostkant. Die deur is nu dus half rood, half lichtblauw, ziet er wel komisch uit.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door JordiBrabant »

Pics or didn't happen.
Of ben je vergeten (in de haast) er een plaat van te maken?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Tsja, slecht excuus maar ik had mijn handen vol. En straks blijft het stel of in Venlo achter, of moet ik er aan de andere kant uit...
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Toch maar eens vragen: het valt me eigenlijk vanaf de start concessie al op, maar Arriva lijkt buitengewoon veel problemen te hebben met de displays aan de buitenkant van bussen, of ben ik nou zo gek? :P

Ik heb alleen vandaag al vijf verschillende bussen gezien met problemen, ze lopen uiteen van lijnnummers die niet getoond worden (Bestemming wel) tot de hele voorkant die het niet doet. Een Sprinterbusje wat ik voorbij zag komen deed het helemaal niks van, je moest maar gokken welke lijn dat was. Zijn dit meer mensen opgevallen?
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Wat mij vooral opvalt is dat het op de displays aan de zijkant tegenwoordig is: de eerste zoveel letters passen en daarna pech. Zo zag ik vandaag lijn 7 naar "Forum MECC via". Of de 4 naar "Valkenbu" of zo.

Sprinterbusjes werken inderdaad in mijn ervaring vaker niet dan wel.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Het is met name de 9700 serie die daar last van heeft.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Welkomstomroep in drie talen in de RE 18! *O* Het kan dus toch!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ICE11 »

Nederlands, Duits, Limburgs? :mrgreen:
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Kerkraads uiteraard :Y

In werkelijkheid is het gewoon een pijnlijke herinnering aan het feit dat deze trein door een derde land heen zou moeten rijden :mrgreen: Frans dus!
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door WSM »

ICE11 schreef:Nederlands, Duits, Limburgs? :mrgreen:
Kerkraads, Maastrichts en Heerlens Nederlands.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Jef400 »

Is dat Nederlands dan? #dtv
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Marc »

maaslynx schreef:Kerkraads uiteraard :Y

In werkelijkheid is het gewoon een pijnlijke herinnering aan het feit dat deze trein door een derde land heen zou moeten rijden :mrgreen: Frans dus!
Kerkraads stond er toch al bij: Duits :mrgreen: :mrgreen:
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door JordiBrabant »

Wordt de welkomstomroep nu niet zo lang, dat in de toekomst tussen Maastricht en Randwyck de omroep niet in zijn geheel afgespeeld kan worden?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Marc »

Of vanuit Luik:
Dames en Heren. Arriva heet u welkom in de sneltrein Luik Guillemins-Aachen Hauptbahnhof. Deze trein zal onderweg stoppen in Bressoux, Visé, Eijsden, Maastricht Randwyck, Maastricht, Meerssen, Valkenburg, Heerlen, Landgraaf, Eygelshoven Markt, Herzogenrath, Aachen West en heeft als eindbestemming Aachen Hauptbahnhof. Reist u met een ov-chipkaart, zorg er dan voor dat u bent ingecheckt.

En dan hetzelfde stukje tekst in het Duits en in het Frans...
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door isadora »

Dames en heren?????? -o-
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Marc schreef:Aachen Hauptbahnhof
Aken Hoofdstation. :wink:

De volgorde was trouwens Nederlands - Frans - Duits, wat vreemd is, want bij aankomsten op stations is het Nederlands - Duits - Frans.

De omroep werd voor vertrek afgespeeld. Twee seconden nadat de omroep klaar was begonnen we met rijden.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ICE11 »

isadora schreef:Dames en heren?????? -o-
En? Ik heb - zoals vele andere mensen ook - trouwens moeite ermee dat men bij ettelijke woorden, frasen enz. die een halve eeuw lang geen probleem waren inmiddels moet nadenken of men ze überhaupt nog mag gebruiken of ze qua hedendaagse (soms overdreven) political correctness al verboden zijn.....

(Ik wil nu geen discussie van maken, maar dat moest ik wel even schrijven. :roll: )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten