Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Er rijdt weer iets blauws van Arriva Touring op een van de 15’en in Maastricht.

Afbeelding
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

En vandaag weer de witte 8202. Waar staan die bussen normaal en waarom wisselt dit voortdurend? Iemand enig idee?
Afbeelding
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

De eerste elektrische LLE115 is vandaag in dienst gekomen. Betreft de 9703, net voor de lunch gespot op lijn 10 in Maastricht.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Zal wel voor de instructie zijn, reed gisteren ook even op 10 en 7 maar werd al snel gewisseld omdat er op P+R Noord nog niet geladen kan worden. De 9702 is even gezien op lijn 32 in Sittard en 9703 rijdt instructies in Heerlen. Heb zelf even mogen rijden met de 9703. :D
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

De 4 in Mt heeft weer wat nieuws vanavond. Op perron F stond nog de 30, zodat de bus maar helemaal doorreed naar perron A en daar de mensen in en uit liet stappen. Vervolgens een rondje om het busstation heen om nog een minuutje op perron F te gaan staan en van chauffeur te wisselen. :mrgreen:
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Ik weet niet hoe opvallend dit nu is of wat op termijn de bedoeling gaat zijn, maar de 30 in Maastricht reed zojuist met een Scania, nummer 0042.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Zijn weer tijdelijk terug en gaan over een maand als reservebussen fungeren voor de nieuw in te stromen elektrische bussen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Op een infoscherm in de bus zag ik het bericht dat op tweede Pinksterdag (maandag 10 juni) i.v.m. de jaarlijkse rommelmarkt in het Belgische Kanne met een grote bus gereden zal worden op lijn 48 (Maastricht Boschpoort - Kanne). Gelukkig hoort Kanne bij Vlaanderen, anders had natuurlijk weer een of andere Waalse organisatie moeilijk gedaan over een Grote Nederlandse Bus Met Een Rode Leeuw!!1! _O-
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Het gaat nu wel snel met de elektrische bussen, op het moment van schrijven 6 stuks actief in omgeving Maastricht. Weet iemand eigenlijk of er ook oplaadpalen in Gulpen en Eijsden zijn neergezet? Op het moment van schrijven rijdt er eentje op lijn 15 en meerdere op lijn 10 naar Gulpen, die laatste is toch 25km.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Alleen stations Valkenburg en Maastricht Noord hebben of krijgen laadpalen. Alleen zijn die beide nog niet in dienst. Nu is er tijdelijk een buswissel op Noord zodat de ene bus geladen kan worden en de ander kan gaan rijden.

Normaal gesproken keert de 7 op de 10 bij het Mecc als de 10 tot Mecc rijdt.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door huibf »

Inmiddels ook de Electrische Bus gespot in Deurne (lijn 80). Ook aan de laadpaal.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Die rijden al enkele weken rond. Rijden rondom Venray.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Vandaag voor het eerst gereisd met de elektrische streek-Citea. Rijdt erg fijn, maar in het lagevloersgedeelte is er duidelijk minder beenruimte. -o- Achterin is het gelijkgetrokken: de dieselvariant heeft rechts een rij stoelen minder dan links (dus rechts = meer beenruimte), maar bij de elektrische variant is het gelijk: drie rijen stoelen + achterbank.

Verder zag ik een gelede Van Hool newAG300 op lijn 45 naar Lanaken. Komt misschien vaker voor, maar ik zie zelden gelede bussen in Maastricht.
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

De Belgen zetten geregeld gelede bussen in, oa ook Citaro's . Toeval wil overigens dat de 45 gereden door een gelde VanHool net gestrand is op de Boschstraat, net voorbij de inzinkpalen, hierdoor geen bussen op de Markt nu.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Dan let ik gewoon niet goed op. :@
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Iets wat ik wellicht gemist heb: het valt me opeens op dat de Belgische lijnen op de digitale infoborden bij de haltes vermeld worden. Dat had ik nog niet eerder gezien :)
ard-jan
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 23:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ard-jan »

Was mij inderdaad ook opgevallen gisteren! Dat lijkt me nieuw te zijn, fijne toevoeging. Zeker op het station waar nu de 'Belgische' haltes gewoon de vertrektijden tonen in plaats van 'Geen reisinformatie beschikbaar'.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

In een Arriva-GTW op de Maaslijn doet de sluiting van een binnendeur naar de cabine het niet: de deur sluit wel, maar je kunt hem zo opentrekken. (Zal er maar niet bij vermelden welke cabine van welk stel :wink: ) Rangeerder: “Ik heb dit zes maanden geleden al gemeld...” :mrgreen:
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door TomSteyl »

Als je doorgeeft aan de webcare, dan sturen ze het waarschijnlijk door naar de regio.. :roll:
Heb het gevoel dat ze er meestal weinig mee doen allemaal.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ICE11 »

Heb net een foto gezien van een witte Citea, 45-BDT-4, ex-Eindhoven Airport. Hoort deze bij TCR of Arriva Touring?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Lijn 45 »

Ik vermoed dat dat de Arriva Touring 1630 is.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

maaslynx schreef:Iets wat ik wellicht gemist heb: het valt me opeens op dat de Belgische lijnen op de digitale infoborden bij de haltes vermeld worden. Dat had ik nog niet eerder gezien :)
Inderdaad, en niet alleen die van De Lijn maar de 78 van TEC ook zag ik vandaag. :D
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Marc »

Vandaag reed de 8057 van Arriva Touring op lijn 15 tussen Maastricht en Eijsden. Als ik goed gelezen heb heeft deze bus in Friesland en Brabant gereden. In Maastricht rijdt hij rond in de ex-Friese blauw/witte kleurstelling (wat nog niet eens opvalt tussen de andere blauw/witte bussen :wink:).
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Michael »

Heeft inderdaad ook in Brabant gereden. Toen hij naar Friesland is gegaan hebben ze het rode blauw gemaakt.
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Apart om weer een andere bus te zien, gisteren viel het me juist op dat lijn 15 volledig door Arriva zelf gereden werd. Ik vraag me af trouwens hoe lang Arriva Touring nog blijft rijden op lijn 15 - wat een tijdelijke oplossing zou zijn totdat de drielandentrein ging rijden lijkt nu allerminst tijdelijk :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten