Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Chrysa »

Als je er geen discussie van wilt maken moet je er ook niet over beginnen. :6

Vind het allebei niks, maar toch liever "dames en heren" dan "Aken hoofdstation". :')
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door isadora »

We zijn in deze tijd genderneutraal aan het schijten, dus wen daar nu eens aan.
Overigens werd ik vanavond nog even netjes genderneutraal van het damestoilet verdreven in mijn favoriete restaurant, dat dan weer wel helaas.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Chrysa »

Ik neem altijd het invalidentoilet, want die is altijd veruit het schoonst en rustigst. :Y
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Meltrain »

Wel raar dat de Engelstalige omroep ontbreekt. Zeker nu de trein niet Franstalig gebied rijdt, lijkt me die toch nuttiger dan een Franstalige omroep.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Marc »

Op 11-11 is de opening van het carnavalsseizoen 2020 in het MECC (bij Maastricht Randwyck). Ivm de "veiligheid" rijden de treinen van Arriva niet tussen Maastricht en Maastricht Randwyck (de perrons zouden niet geschikt zijn voor grote getale mensen). Ook de trein naar Luik laat Maastricht Randwyck links liggen.

Voor de reizigers die in het ziekenhuis moeten zijn of werken in Randwyck zet Arriva bussen in. Verklede mensen worden geweerd uit deze bussen (wat ik begrepen heb ook uit de lijnbussen), zij moeten van station Maastricht te voet naar Randwyck. De logische route is via de wijk Heugemerveld, bij de omleidingen zag ik dat lijn 15 hierdoor ook de wijk Heugemerveld links last liggen.

Ik vraag me toch af of Arriva dit zomaar mag en kan doen?
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Dit is vragen om problemen. Willen ze een legertje beveiligers inzetten als Fashion Police op het station van Maastricht? :mrgreen: Je wilt neem ik aan niet dat de buschauffeurs moeten gaan handhaven.

De stadsbus is aanzienlijk goedkoper dan de bussen van 11e van de 11e, er zullen dus zat mensen zijn die toch gaan proberen de stadsbus te nemen. Bovendien, hoe zit het met mensen die binnen Maastricht zelf naar het MECC willen komen en s'avonds terug? Een verbod lijkt mij dus tevens praktisch onuitvoerbaar.

Ik denk dat de organisatie in het MECC tot de orde geroepen moet worden: zorg dat een retourtje 2 euro kost, daarmee heb je het overgrote deel van de carnavalsvierders uit de stadsbussen.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Tom024 »

E.e.a. schijnt in nauw overleg tussen Arriva, gemeente, politie en dergelijke besloten te zijn. Praktische uitvoering lijkt me inderdad vragen om problemen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Z2N »

Dat vervoerders en overheden iets besluiten betekent niet dat het dan mag, zolang de individuele reizigers geen OV-verbod mogen zij om geen enkele reden preventief geweerd worden. Arriva en de aanbestedende overheden zijn dan allen strafbaar.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
WSM
Berichten: 1401
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door WSM »

Ik dacht dat het Openbaar Vervoer juist openbaar was? Alleen mensen in een burka of nikab mogen niet meer in de bus.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Marc »

Ik zie net een bericht van de organisatie dat er pendelbussen worden ingezet tussen het station en het MECC, deze worden gereden met touringcars van Jacobs/Het Zuiden.
Tickets moeten vooraf gekocht worden en kosten 5 euro (!) voor een retourtje...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Wubbo »

Ik ben heel benieuwd hoe dit gehandhaafd gaat worden. Als ik gewoon wil betalen voor de bus en een boerenkiel aan heb zou ik dus niet mee mogen. Ik vraag me af wat er gebeurt als iemand daar een zaak van maakt.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Stel 10278 stond terzijde met brandschade, maar is weer hersteld. Rijdt nu de 32234 (voorste stel). Bron: ik zit er zelf in. :D
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

umbusko schreef:Bij stel 382 is een halve deur vervangen, het meest bij de eerste klasse, en op dit moment aan de oostkant. Die deur is nu dus half rood, half lichtblauw, ziet er wel komisch uit.
Helaas, kan er geen foto meer van maken; hij is inmiddels weer lichtblauw. :wink:
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

De 7418 (Edit 2) is betrokken bij een ernstig ongeval op de N278 in Margraten (reed als 350 richting Aachen) . Er zijn twee traumaheli's ter plaatse. :(

Edit: https://www.politie.nl/nieuws/2019/nove ... um=twitter .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Daniel »

Zo te zien op de foto bij 1Limburg vol op de zijkant van een vanuit een zijstraat overstekende auto geklapt. Dat lijkt me ook wel een heel akelige manier om door een bus aangereden te worden, immers heb je dan vrij weinig aan de kreukelzone als inzittende van de auto.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Die zijstraat is de N598, een andere provenciale weg, helaas een beruchte plek voor iedereen in de omgeving. Deze kruising gaat gelukkig verdwijnen en wordt vervangen door een rotonde: https://www.limburg.nl/onderwerpen/verk ... hut-plank/

Ik hoop dat iedereen er zonder lange termijn gevolgen er vanaf komt!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ArrivaBas »

Het zou aldus de beelden om bus 7418 gaan. Dat maakt dit ongeluk niet minder triest.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ICE11 »

Vanaf gisteren tot kerstmis zijn elke zaterdag op de ASEAG-ritten van lijn 44 weer gelede in plaats van standaardbussen te zien.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

maaslynx schreef:De 7418 (Edit 2) is betrokken bij een ernstig ongeval op de N278 in Margraten (reed als 350 richting Aachen) . Er zijn twee traumaheli's ter plaatse. :(
De bestuurder van de auto (vader van 38) is helaas overleden. De vrouw ligt nog altijd in kritieke toestand in het ziekenhuis, de drie kinderen zijn lichtgewond. :cry: NOS
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Suus »

Ik dacht even dat de vader 38 kinderen had door de gebruikte notatie :'). Blijft een triest verhaal natuurlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Ik weet niet hoe opvallend het is, dus ik meld het maar. Na weken alleen de witte 8202 op lijn 15 te hebben gezien, zag ik zojuist weer de blauw-witte 8057 de honneurs waarnemen.

Heeft iemand iets aan dit soort meldingen? Of zal ik het voortaan alleen melden als ik iets anders dan deze twee bussen zie?
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

In Roermond staan op spoor 2 nieuwe bakborden: voor 4, 6, 8, 10 en 12 bakken. Dat voor 12 bakken staat nu achter het originele bakbord zonder cijfer. :mrgreen: Alsof de overstap richting Nijmegen nog niet krap genoeg was, kom je tegenwoordig met een los stel dus zelfs helemaal voorin niet meer tegenover de stoptrein uit. :N
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Tom024 »

umbusko schreef:Ik weet niet hoe opvallend het is, dus ik meld het maar. Na weken alleen de witte 8202 op lijn 15 te hebben gezien, zag ik zojuist weer de blauw-witte 8057 de honneurs waarnemen.

Heeft iemand iets aan dit soort meldingen? Of zal ik het voortaan alleen melden als ik iets anders dan deze twee bussen zie?
De 8057 heeft afgelopen weken in Den Bosch pendel gereden, o.a. voor de Margriet Winter Fair.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Oké, dan blijf ik het melden. :P
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

De 7418 van het ongeval in Margraten is weer terug in dienst.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten