Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

En? Gelukt?
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Jazeker. We vertrokken om onduidelijke redenen met +10 uit Heerlen, pikten in Herzogenrath nog wat reizigers op die daar waren gestrand met de vorige trein (die bijna +30 had en dus in Herzogenrath keerde) en arriveerden ook weer met +10 in Aachen Hbf op een vol perron, want de geplande kering was 5 minuten (en de vorige trein was natuurlijk ook al niet gekomen).

Wel wacht me nu de volgende ellende... we zijn semi-op-tijd vertrokken uit Aachen Hbf, maar volgens de DB Navigator gaan we in Köln Hbf een half uur wachten op vertraagd personeel. :') Die variant kende ik nog niet, meestal gebeurt zoiets op het beginpunt.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Plutona »

Op Streetview is te zien dat in het dorpje Sweikhuizen de bushalte van de OV-Shuttle er nog staat, terwijl deze inmiddels bijna 3 jaar geleden is opgeheven... _O-
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MaartenD »

De provincie speelt met het plan om minima gratis met het OV te laten reizen in de daluren:
https://www.1limburg.nl/nieuws/2345456/ ... gse-minima
Er wordt gewerkt aan een voorstel om de Meedoen Pas, een ov-product van Arriva, beschikbaar te stellen aan minima.

[...]

We streven naar invoering van deze pas in 2024.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

Z2N schreef: zo 10 dec 2023, 11:35 Dat is niet hoe journalistieke verantwoordelijkheid werkt. (A)
Inmiddels weet ik van wie de oorspronkelijke tekst is, maar wil niet meer zegen dan dat het iemand is die het eigenlijk beter zou weten.... :X
PJW1598
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 10 nov 2023, 16:46

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PJW1598 »

Typisch arriva weer: stoptrein van Hrl Woonboulevard naar Maastricht Randwyck van 7:52 (spitstrein) bestaat uit maar liefst 2 bakken GTW...dat wordt proppen dus. Dit terwijl maandag tm woensdag 5 bakken GTW kwam aanrijden...probleempjes met het materieel?
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Plutona »

Het voelt een klein beetje als een anti-climax dat de nieuwe lijn 35 met MB City gereden wordt... -0-
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

De omroep in de 350 is verbeterd, waardoor de halte Reutershag nu eindelijk op zijn Duits wordt uitgesproken in plaats van op zijn Nederlands. *O*

Aachen blijft verder wel drama, altijd wel iemand die er bij de halte Elisenbrunnen richting Bushof onvriendelijk uitgezet wordt omdat je daar schijnbaar alleen mag uitstappen, congestie op het Bushof waar vrijwel niemand echt wil zijn, hele lange instapprocedure bij de Elisenbrunnen (tweede halte, aan de overkant) en hup, +10.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

Omgekeerd wordt in ASEAG-Bussen de halte Vaals Busstation nu door een Nederlandse stem omgeroepen! :Y

En ja, Elisenbrunnen richting Bushof is voor lijn 350 alleen om uit te stappen (staat ook op het bord "nur Ausstieg").
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door erjeebee »

Plutona schreef: do 14 dec 2023, 22:47 Het voelt een klein beetje als een anti-climax dat de nieuwe lijn 35 met MB City gereden wordt... -0-
Wrom?
Lijkt me ruim voldoende voor die lijn.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

Volgens een persbericht in de Aachener Zeitung (online helaas alleen voor abonnees te lezen) worden de treinen van de Miljoenenlijn vanaf volgend jaar vanuit Schin op Geul doorgetrokken naar Valkenburg. Ook is men van plan om het spoor van Vetschau tot Richterich weer in gebruik te stellen en zo in Richterich aan de treinen op de lijn Herzogenrath-Aachen aan te sluiten. Het laatstgenoemde is echter nog toekomstmuziek want de geplande haltepunt Richterich aan de hoofdlijn wordt op zijn vroegst geopend op de moment dat de euregiobahn met elektrische treinstellen rijdt (dus niet voor eind 2027). Wat het opheffen van een overweg in Kerkrade betreft (was al eerder hier in het forum thema) staat er, dat het verwijderen van deze overweg voor de ZLSM de kans biedt om door te rijden naar Heerlen.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Klinkt allemaal nogal onwaarschijnlijk. Wie heeft dat persbericht rondgestuurd?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

Waarschijnlijk bedoelt ICE11 ‘nieuwsbericht’ (Nachrichten). Wat wij met persbericht bedoelen is in het Duits een Pressemitteilung.

Ik kon de kop van het artikel nog net wel lezen en het lijkt eerder te gaan om wat de ZLSM allemaal wil, ongeacht wat er allemaal kan.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Dat waren ook mijn gedachten bij het geheel.
MarkNL
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MarkNL »

De 52’er die de ZLSM aan het reviseren is tot een Altbau versie, krijgt wel ATB. Wat dat betreft zal de ZLSM zeker ambitie hebben.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Lijn 57 is rond 14 uur stilgelegd vanwege de weersomstandigheden. Ook de Cauberg moet vermeden worden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Alle bussen zijn inmiddels (18 uur) naar binnen gehaald.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9171
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Alleen in Zuid-Limburg met uitzondering van de stadsdienst in Maastricht blijkbaar.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb inderdaad alleen even snel gekeken bij de halte Vaals Heuvel en daar komt niets. Maastricht lijkt op Busposities trouwens slechts zeer beperkt te rijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9171
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Kan ik me voorstellen als de diensten met Streek gecombineerd zijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Maastricht is intussen ook naar binnen gehaald. Heel Zuid Limburg ten zuiden van Susteren ligt stil
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Nou, veel plezier daar met die witte rommel. Jullie liever dan ik.. én van 't weekend nog even de toeristen die op de slee willen, zeker?
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door erjeebee »

bartjemestrom schreef: wo 17 jan 2024, 19:57 Heel Zuid Limburg ten zuiden van Susteren ligt stil
Dus Zuid-Limburg ten noorden van Susteren :shock: rijdt nog?
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Marc »

De bussen hebben gisteren ook niet meer gereden. Op dit moment (07:00) rijden in Maastricht nog geen bussen (op de Lijn na).
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Ik kan niet goed beoordelen hoe erg het is, want ik ben er niet, maar is het echt onmogelijk om überhaupt met iets te rijden? Juist in dit soort weer zou je toch willen dat de beroepschauffeurs blijven rijden, zodat de privéchauffeurs dat niet hoeven te doen en kunnen uitwijken naar het ov.

De TEC heeft al jaren (openbare) plannen met niveau’s van afschaling per lijn afhankelijk van de omstandigheden. En van 20 jaar geleden herinner ik me ook tochten rond de Kerst door in mijn geheugen flinke pakken sneeuw in Bratislava: de stokken vielen wat vaker van de trolleybus, maar die reed wel. In Nederland lijkt steeds vaker volledige opheffing de reflex: is dat terecht? (Open vraag!)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 110 gasten