Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Stadsbus »

Op de Facebook pagina (openbaar) staan 2 foto's van de nieuwe elektrische bussen op diepladers.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Plutona »

Deze week reisde ik vanaf station Eygelshoven Markt. Ze hadden daar de NS-paaltjes al weggehaald en vervangen door een van Arriva.
Maar goed dat ik net met NS Flex ben begonnen deze week, anders had ik een vet probleem met een overstap in de spits gehad.
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Nieuwe dienstregeling natuurlijk vandaag, wat opvallende zaken.
- Elektrische bussen 9601 t/m 9604 zijn 'uitgesmeerd' over lijn 1,2,5 en 6. Van de nieuwe bussen heb ik vandaag alleen nog 9606 gezien. Gevolg hiervan is dat er geen elektrische bussen rijden op lijn 3.
- Fouten in de bestemmingen op de displays. Lijn 1 toont aan iniedergeval aan de westzijde van de stad als bestemming 'De Heeg via Scharn-Heer", deze rijdt volgens de dienstregeling gewoon via MUMC. Lijn 10 rijdt naar "Forum MECC Forum MECC"
- Er rijdt een bus van Arriva Touring (7174) op de nieuwe lijn 15.

Edit: 9606 weer uit de dienst, 9607 erin, rijdt op lijn 5.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Milco »

Lijn 15 rijdt 1x/uur door Arriva met een VDL Citea en 1x/uur door Arriva Touring met Integro 7174, totdat de LIMAX-trein 2x/uur Visé-Aachen (?) rijdt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

maaslynx schreef: Lijn 1 toont aan iniedergeval aan de westzijde van de stad als bestemming 'De Heeg via Scharn-Heer", deze rijdt volgens de dienstregeling gewoon via MUMC.
Ik weet niet of het hierdoor komt, maar vanmiddag zag ik een lijn 1 richting De Heeg rijden met alleen 1 op de bus en dus helemaal geen bestemming. Infobord op het station gaf het inderdaad verkeerd aan.

Verder vertrekt lijn 4 naar Valkenburg tegenwoordig weer vanaf het allerlaatste perron, perron F (net als lijn 30), waardoor ik niet alleen een vreselijk eind moet lopen, maar mijn reis ook nog eens 1 cent duurder geworden is. -o-
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

De 9604 stond vanochtend om 11.00 uur defect bij de halte Wilhelminasingel, richting weg-van-het-station.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door erjeebee »

Defect of batterrrrrrrrrrrrrij leeg?
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Geen idee. :P Stond iemand te prutsen met het klepje buiten linksvoor, onder de plek van de chauffeur.
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Rijdt iniedergeval gewoon vandaag weer op dienst :) . Dat geldt overigens niet voor de 9606, die heeft sowieso de afgelopen dagen nog erg weinig gereden ten opzichte van de 9607. Wellicht wat kinderziektes?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ICE11 »

In Aachen is weer kerstmarkt en daardoor rijdt Arriva op lijn 44 (sinds drie weken al) op zaterdag weer met twee bussen achter elkaar. Vandaag voorop de gewone Arriva-VDL gezien en een minut of twee later een TCR-Amba, laatstgenoemde keerde al Elisenbrunnen. ASEAG zet gewoon een gelede bus in.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door erjeebee »

ICE11 schreef:ASEAG zet gewoon een gelede bus in.
Dat deed Veolia ook. Die hadden immers de geledes die op de 41 en later ook 120 reden.
Arriva heeft geen geledes, althans niet in Limburg en 't is kennelijk goeikoper om Tcr een tweede bus te laten rijden dan om twee geledes tijdelijk over te halen uit een andere concessie.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Lijn 45 »

Tis kennelijk goedkoper om TCR met twee standaardbussen te laten rijden dan met een gelede. :')
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Hmm, twee weken geleden reed Arriva zelf de versterkingsbus.
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Ondertussen lijkt er wat vooruitgang met de elektrische bussen. 9606 rijdt volop rond, 9605 is vandaag ook in dienst gekomen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ICE11 »

Wel is het handiger met een gelede bus te rijden omdat de ervaring geleerd heeft dat bij twee bussen achter elkaar de eerste meestal propvol zit terwijl de tweede maar warme lucht vervoerd (zoals ook gisteren te bekijken)! :wink:
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Plutona »

Ik deed vandaag een rondje door Noord-Limburg, en een aantal zaken vallen me op:
- Er reden maar 2 Limburgliner-Volvo's rond, van de 6 die er op de weg zouden moeten zijn. De rest was allemaal Citea.
- Arriva is echt heel erg slordig met het bijwerken van hun reisinformatie op de bushaltes.
- Nergens kom ik ook maar een referentie tegen naar de Roermondse lijn 67. Niks op de halte, geen vertrektijden. Rijdt deze bus eigenlijk wel?
- Lijn 81 en 89 worden in het weekend gereden door Van Leeuw met een VW Transporter
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door regenmaker »

Nee, die Roermondse lijn 67 rijdt ook niet. Die is op het laatste moment geschrapt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Plutona »

Dan mogen ze hem wel van hun site halen :')
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Vandaag zag ik in Mt zowel een lijn 1 met “De Heeg via MUMC” als een 7 met “Forum MECC”; foutjes lijken dus weer hersteld te zijn.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Plutona schreef:Ik deed vandaag een rondje door Noord-Limburg, en een aantal zaken vallen me op:
- Er reden maar 2 Limburgliner-Volvo's rond, van de 6 die er op de weg zouden moeten zijn. De rest was allemaal Citea.
- Arriva is echt heel erg slordig met het bijwerken van hun reisinformatie op de bushaltes.
- Nergens kom ik ook maar een referentie tegen naar de Roermondse lijn 67. Niks op de halte, geen vertrektijden. Rijdt deze bus eigenlijk wel?
- Lijn 81 en 89 worden in het weekend gereden door Van Leeuw met een VW Transporter
- Op zondag rijden in Roermond geen Volvo's, in Venlo moet ik even nakijken in de diensten van hen.
- Wat en waar zijn er fouten? Dan geef ik ze door.
- Lijn 67 rijdt niet, inderdaad laat pas geschrapt.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Michael »

erjeebee schreef:dan om twee geledes tijdelijk over te halen uit een andere concessie.
Uit welke concessie zouden dan tijdelijk geledes gehaald kunnen worden? Heel veel geleed rijdt er niet bij Arriva.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Lijn 45 »

De Scania's uit Friesland zijn overbodig geworden na instroom van de elektrische Citea's aldaar. Andere opties kan ik zo gauw niet bedenken
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

De Scania's rijden nog volop rond. Er zijn zover nog maar 3 nieuwe elektrische Citea's geleverd, dat gaat naar mijn indruk allemaal wat langzamer dan verwacht.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

De 8508 tm 8514 rijden ook nog steeds rond Venlo en Roermond, die zouden ook al vervangen worden. Maar als de levering van de elektrische bussen langzamer gaat dan verwacht...
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Nou ja of dat het geval is weet ik niet :) Echter lijkt het me stug dat toen Arriva aankondigde lijnen 1,2, 5 en 6 elektrisch uit te gaan voeren dat ze dachten dat met 3 nieuwe bussen te kunnen doen. Maar goed, dit is hetzelfde Arriva dat in oktober zei te streven naar een drielandentrein per december _O-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten