Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
OVNL
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 29 aug 2008, 10:50
Contacteer:

Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door OVNL »

In dit topic staan de alledaagse belevenissen van het openbaar vervoer in Limburg.
Voor meer informatie zijn er ook aparte topics en Wiki-pagina's:
* Heuvellandlijn (Wiki)
* Limburg (2017-2031) (Forum | Wiki)
* Noord- en Midden Limburg (Wiki)
* Zuid-Limburg (Wiki)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Meltrain »

Vandaag ging ik met belbuslijn 64 van Horst-Sevenum naar De Meerdal (in America), maar het viel me op dat ik niet kon inchecken. Heeft iemand meer ervaring met belbussen in Limburg en is dit de normale gang van zaken?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Ja, bij belbussen wordt niets van kaartverkoop gedaan. Men vertelde mij dat je betaald als je belt. Maar of dat de kosten dekt?
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door huibf »

Dit is zeker niet de normale gang van zaken.
In de eerste paar jaar wel. Maar de provincie eist van Veolia dat ook op de belbussen betaald moet worden. Ook op de acht persoonsbussen.

Zeker toen de provincie 10 miljoen moest overmaken naar Veolia vanwege een dreigend faillisement!

Dus direct aankaarten op provinciaal niveau.
Over een maand of 3 krijgen we hopelijk te horen dat Linea (veolia) niet de concessie heeft gewonnen.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Mr-W »

bartjemestrom schreef:Ja, bij belbussen wordt niets van kaartverkoop gedaan. Men vertelde mij dat je betaald als je belt. Maar of dat de kosten dekt?
Dit verhaal heb ik ook eens gehoord van een vriendin uit Griendtsveen. In de meeste gevallen moet je zo lang wachten dat dit klopt.
huibf schreef:Dit is zeker niet de normale gang van zaken.
In de eerste paar jaar wel. Maar de provincie eist van Veolia dat ook op de belbussen betaald moet worden. Ook op de acht persoonsbussen.
Dan moet het taxibedrijf ook op belbussen een handheld meenemen.
huibf schreef:Dus direct aankaarten op provinciaal niveau.
Over een maand of 3 krijgen we hopelijk te horen dat Linea (veolia) niet de concessie heeft gewonnen.
Waarom zou je het aankaarten? Je betaald je al blauw bij de klantenservice van Veolia en dan ook nog eens betalen met de OVC,Veolia heeft zijn inkomsten in de ogen van de reiziger al gehad in de vorm van een te lang telefoongesprek.
Persoonlijk hoop ik dat een busvervoerder de concessie Limburg krijgt, Arriva of Linea.Zo slecht doet Veolia het nou ook weer niet.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door huibf »

Ieder zijn mening. Ik hoop op Abellio
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Obus »

Ik ook.
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Hainje »

Eensch mit huibf en Obus.
🍉
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door MrEmiel »

Mijn Ervaring is ook dat bij belbussen niet betaald hoeft te worden. Heb vorig jaar een belbus gehad en daarvoor stopte een normale kleine taxi. Deze had ook geen ov-chip mogelijkheid.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door CamilleKreemers »

in GD geldt zover ik merk dat reizigers op OVChip bij belbussen een eurokaartje moeten kopen. Ten minste die pech had ik een paar keer sinds ik ben afgestudeerd. Het waren ook vaak taxichauffeurs en die hebben alleen twee-eurokaartjes (de goedkoopste dus).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Meltrain »

Ik maakte toevallig vorig jaar gebruik van een belbus in GD, maar toen was alleen het tonen van mijn OVC aan de taxichauffeur al genoeg. Al komt dat misschien ook doordat ik vooraf bij het reserveren al had gezegd dat ik op een studentenproduct reis (maar wie controleert dat?).
Mr-W schreef:
bartjemestrom schreef:Ja, bij belbussen wordt niets van kaartverkoop gedaan. Men vertelde mij dat je betaald als je belt. Maar of dat de kosten dekt?
Dit verhaal heb ik ook eens gehoord van een vriendin uit Griendtsveen. In de meeste gevallen moet je zo lang wachten dat dit klopt.
huibf schreef:Dit is zeker niet de normale gang van zaken.
Ik had binnen een halve minuut een medewerkster aan de lijn en het hele gesprek duurde nog geen anderhalve minuut. Het lijkt me gek als dat de kosten dekt. Daarnaast reis ik op een studentenproduct dus zou ik niet eens hoeven te betalen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door CamilleKreemers »

ik heb naderhand begrepen dat ik eigenlijk gratis had kunnen reizen. Ik vind echter de moeite voor 1x 2 euro te hoog om resistutie aan te vragen en ik heb dat kaartje allang niet meer.
Plutona
Berichten: 539
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Plutona »

Een spoorgebeurtenis dit keer:
Vandaag zat ik in de avondintercity Heerlen-Sittard. Er reed een ICM op dit traject.
Voor zover ik weet is er nooit eerder een ICM op dit traject ingezet (en ik neem deze intercity al jarenlang enkele malen per maand)
Is er met de nieuwe dienstregeling ook een materiaalswitch gekomen?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Wubbo »

Kort antwoord: ja.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door fogeltje »

Plutona schreef:Een spoorgebeurtenis dit keer:
Vandaag zat ik in de avondintercity Heerlen-Sittard. Er reed een ICM op dit traject.
Voor zover ik weet is er nooit eerder een ICM op dit traject ingezet (en ik neem deze intercity al jarenlang enkele malen per maand)
Is er met de nieuwe dienstregeling ook een materiaalswitch gekomen?
Gisteren reed er ook al een ;) Zag hem toevallig in Den Bosch.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Suus »

Sinds 14 december is ICM planmatig in de s3500 Schiphol - Heerlen ('s avonds Eindhoven). Omdat er van het weekend geen mogelijkheid was het materieel om te wisselen vanwege werkzaamheden tussen Utrecht en Geldermalsen is het materieel afgelopen vrijdag in Hoofddorp al omgewisseld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door fogeltje »

Dank voor aanvulling. Vandaag ICM gehad *bus* en daarna DDZ-6 op de sneltrein richting Zwolle. Dat is volgens mij ook nieuw. Rijdt daarop ook nog ICRm?
"Een touringcar is geen bus"
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door waldo79 »

Op de s3600 kun je van alles treffen. DDZ, VIRM, ICM en rijden ook wat stammen ICR rond. Zie de onvolprezen Wiki.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door rww »

Bee schreef:Sinds 14 december is ICM planmatig in de s3500 Schiphol - Heerlen ('s avonds Eindhoven). Omdat er van het weekend geen mogelijkheid was het materieel om te wisselen vanwege werkzaamheden tussen Utrecht en Geldermalsen is het materieel afgelopen vrijdag in Hoofddorp al omgewisseld.

Plan z zat al langer planmatig in de 3500 elke dag éen retourrit.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door datm »

Iemand enig idee wanneer de Zeeuwse Veolia ambassadors in Limburg worden ingezet? Ze zijn zondag 1 maart allemaal naar Limburg gebracht.
Plutona
Berichten: 539
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Alledaagse gebeurtenissen Limburg

Bericht door Plutona »

Vanaf morgen rijdt lijn 27 (Kerkrade - Avantis) tot middernacht 2x per uur. In de praktijk komt dit neer op extra ritten in de avond.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Gothic-Writer »

Is er iemand hier op het forum die toevallig weet hoelang er al treinen van Breng al ondersteuning geven op de Maaslandlijn?

Ik weet wel dat er momenteel een Lint treinstel in Blerick staat, vermoedelijk voor onderhoud. Maar vandaag (maandag 21 september 2015) zag ik twee Breng treinen (gekoppeld dan wel), rijden rond 13:00uur bij station Boxmeer.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door SuperGhost »

De Breng-treinen worden ook onderhouden in Blerick. :wink:

Maar ik vermoed inderdaad dat ze ook door Veolia zelf worden gebruikt. Normaal rijden met een LM-rit direct door naar Arnhem, maar nu stond er gisteravond opeens in Nijmegen op het rangeerterrein een Breng-trein (kon niet zien of dat 1 of 2 stellen waren, want er stonden overige treinen voor).
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door MdJ »

Er rijden sinds het begin van het collegejaar 2x Breng GTW bij Veolia ter vervanging van de linten. 1 treinstel is behoorlijk defect (de draaistellen zijn twee weken geleden er al onderuit gehaald en het treinstel staat op nooddraaistellen). En aan een losse LINT heb je op de maaslijn niets.

Daarnaast is het qua capaciteit niet nodig om 3 setjes van 3x GTW op Ah-Dtc te rijden. Eigenlijk kan het wel met 2xGTW, hooguit 1 trein is dan net wat krapjes. Nu de Stadsregio Arnhem-Nijmegen onder de Provincie Gelderland valt, het allergrootste capaciteitsprobleem (In de buurt van Nijmegen Heyendaal) in Gelderland plaatsvindt en Veolia en Breng (alias Hermes, alias CXX) natuurlijk 1 bedrijf is...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door regenmaker »

Je moet de breng trein die vanuit Doetinchem en iets na half 8 in Arnhem aankomt zien. Die zit nu overvol doordat er één breng treinstel weg is. :lol: Laat maar zeggen van vol naar extreem vol. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten