Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Etienne »

Herveld. Aldaar zit Betuwe Express. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Michael 1988 »

Ik wacht toch even de reactie van Michael af. Aangezien Veolia alleen nog actief is in Limburg en Den Haag en het ging om ambassadors en niet om citeas, lijkt het mij vrij onlogisch dat ze van Herveld over de A2 bij Den Bosch richting het zuiden rijden. Ook voor Den Haag is dat een vrij onlogische route.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Michael »

Bij Betuwe Express in Herveld inderdaad.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Michael 1988 »

Geen zin in een pb, maar ik snap de logica niet waarom die twee bussen volgens jullie vanuit daar vandaan komen. Herveld ligt bij Nijmegen en nogmaals ze reden bij 's-Hertogenbosch zuidwaarts richting Eindhoven. De A50 zou voor Eindhoven een logischere route zijn en de A73 (volgens mij) voor Limburg. Voor Zeeland hoefden ze ook niet op dat stuk te rijden en daarnaast (vergeten te zeggen) reden ze op de middelste 2 banen. Ik reed echter op de buitenste 2 banen van de ringweg naar het noorden toe. Voor mensen die geen beeld hebben in dat gebied. De A2 bestaat daar uit 4 buitenste banen (2 voor richting het noorden en 2 voor richting het zuiden) en 4 binnenste banen (idem dito als buitenste). De binnenste banen zijn doorgaande banen en kennen vanaf de Maas tot aan Provinciehuis geen op- en/of afritten en de buitenste 2 wel.

Ik zat op een van de buitenste 2 richting het noorden (in de file omstreeks 9 uur) en de bussen op een van de binnenste 2 richting het zuiden.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door datm »

Michael 1988 schreef:Geen zin in een pb, maar ik snap de logica niet waarom die twee bussen volgens jullie vanuit daar vandaan komen. Herveld ligt bij Nijmegen en nogmaals ze reden bij 's-Hertogenbosch zuidwaarts richting Eindhoven. De A50 zou voor Eindhoven een logischere route zijn en de A73 (volgens mij) voor Limburg. Voor Zeeland hoefden ze ook niet op dat stuk te rijden en daarnaast (vergeten te zeggen) reden ze op de middelste 2 banen. Ik reed echter op de buitenste 2 banen van de ringweg naar het noorden toe. Voor mensen die geen beeld hebben in dat gebied. De A2 bestaat daar uit 4 buitenste banen (2 voor richting het noorden en 2 voor richting het zuiden) en 4 binnenste banen (idem dito als buitenste). De binnenste banen zijn doorgaande banen en kennen vanaf de Maas tot aan Provinciehuis geen op- en/of afritten en de buitenste 2 wel.

Ik zat op een van de buitenste 2 richting het noorden (in de file omstreeks 9 uur) en de bussen op een van de binnenste 2 richting het zuiden.
Er staat geen enkele Veolia bus meer in Zeeuws-Vlaanderen. Alle Zeeuwse Amba's (5368-5391) zijn op zondag 1 maart door chauffeurs van TCR naar een stalling in Limburg gebracht. Dit hebben ze meteen op zondag gedaan omdat de concessie verliep op 28 februari mede als het contract voor de stalling in Hulst. In de weken daarna zijn ze bij Breng Techniek helemaal in orde gemaakt en nu rijden ze allemaal in Limburg.
jossevb
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door jossevb »

http://www.1limburg.nl/provincie-wil-mo ... oor-veolia
Dit kan nog weleens een duur grapje worden
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Michael »

De vervangende bussen voldoen gewoon aan de concessie eisen. Dus Veolia is voor zover ik weet niet fout.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Mr-W »

Michael schreef:De vervangende bussen voldoen gewoon aan de concessie eisen. Dus Veolia is voor zover ik weet niet fout.
Wel als het wagenpark de gemiddelde leeftijdseis van X-jaar overschrijd.
L1 schreef:Een woordvoerster van Veolia liet afgelopen zomer weten dat de reiziger geen nadelen ondervindt van de inzet van de oudere bussen, die van binnen zijn gemoderniseerd. Kees Braam, voorzitter van reizigersorganisatie Rover Limburg bevestigde onlangs dat de reiziger de verschillen met de moderne bussen 'niet opmerkt'.
Welke bussen zijn teruggekomen?
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Michael »

De vervangende bussen zijn de ex Brabantse Ambassadors en zijn 1 jaar jonger dan de rest van de Ambassadors in Limburg. Hakt dat zo hard in op de gemiddelde leeftijd van het wagenpark dan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Suus »

Sowieso is het misschien wel handig voor de discussie om te weten wat die leeftijdseisen zijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door datm »

Bee schreef:Sowieso is het misschien wel handig voor de discussie om te weten wat die leeftijdseisen zijn?
http://www.l1.nl/video/l1nws-provincie- ... t-dwangsom
Volgens gedeputeerde Patrick van der Broeck mogen de bussen maximaal 7 jaar oud zijn. De Brabantse Veolia bussen zijn 8 jaar oud (2007).
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Somoht »

Nare streek maar voor 8 ton heb je iets van 4 bussen, gok dat ze bij Transdev die 8 ton ook al lang hebben ingecalculeerd.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door nvdw »

Een dwangsom is niet hetzelfde als een boete: ook na betaling van de dwangsom blijft de eis staan.

Ik vermoed dat het gaat om een maximale gemiddelde leeftijd?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Michael »

datm schreef:
Bee schreef:Sowieso is het misschien wel handig voor de discussie om te weten wat die leeftijdseisen zijn?
http://www.l1.nl/video/l1nws-provincie- ... t-dwangsom
Volgens gedeputeerde Patrick van der Broeck mogen de bussen maximaal 7 jaar oud zijn. De Brabantse Veolia bussen zijn 8 jaar oud (2007).
Op de manier hoe de gedeputeerde het zegt hadden de Volvo 7700 bussen in Maastricht, De resterende Volvo 8900 en de rest van de limburgse Ambassadors die er nu nog rijden ook niet meer mogen rijden. Weet hij überhaupt zelf wel hoe het zit.

Maar even zonder gekheid: Ik kan het PvE van de huidige concessie nergens vinden. Alleen maar van de nieuwe concessie.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Somoht »

Hoe lang zijn die Citea's eigenlijk al weg uit LImburg? Het zal vast ook een pion zijn in de juridische procedures rondom de aanbesteding.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Etienne »

Sinds afgelopen augustus/september zo'n beetje. (als ik het goed heb)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door datm »

De 54 Citea's zal hij niet meer terug zien in Limburg. Al is het vanwege het feit dat er 7 van die Citea's verkocht zijn aan TCR.
Afbeelding
Sorry voor de scheve foto :D
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Michael »

De boete die de provincie Limburg eventueel zal geven is ingecalculeerd en zal door Transdev betaald worden.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door datm »

Naast Serious Request gebeuren er blijkbaar ook nog andere dingen in Limburg :D
http://www.ovpro.nl/bus/2015/12/22/veol ... e-limburg/

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welke voorstellen Veolia heeft gedaan.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Michael 1988 »

Afgelopen weekend voeren 31 reddingsbrigades met 41 boten een veerpontdienst om 350 mensen van Venlo naar Maastricht te krijgen.

http://m.limburger.nl/cnt/dmf20151221_0 ... er-alcohol

Ps. Een van die mensen was ik zelf ;)
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Michael »

datm schreef:De 54 Citea's zal hij niet meer terug zien in Limburg. Al is het vanwege het feit dat er 7 van die Citea's verkocht zijn aan TCR.
Afbeelding
Sorry voor de scheve foto :D
Ik las vandaag in het Wagenparkje dat de 7 Citea's die bij TCR rijden eigendom zijn van Connexxion en ook het onderhoud zou door Connexxion uitgevoerd worden.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door datm »

Michael schreef:
datm schreef:De 54 Citea's zal hij niet meer terug zien in Limburg. Al is het vanwege het feit dat er 7 van die Citea's verkocht zijn aan TCR.
Ik las vandaag in het Wagenparkje dat de 7 Citea's die bij TCR rijden eigendom zijn van Connexxion en ook het onderhoud zou door Connexxion uitgevoerd worden.
Dat vind ik vreemd. Waarom zou je dan de bussen voorzien van een TCR wagenpark nummer en hun logo? Daarnaast heb ik op facebook een foto gezien van de TCR Citea 555 in de werkplaats in Middelburg.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Michael »

Ik citeer:
De 7 TCR wagens blijven in eigendom van en onderhoud bij Connexxion
Het staat in een heel verhaal met info over de stallingslocaties van de bussen en kort gezegd komt het hier dus op neer.
1 van de 2 bronnen zal het fout hebben alleen is de vraag dus welke.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door fogeltje »

De provincie moet steeds geld in Veolia steken om de Limburgse tak overeind te houden, dus uiteindelijk betalen ze de boete zelf.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Mr-W »

Is ook niet gek als ze 's avonds in kleine busjes reizigers gratis vervoeren zoals ik gisteravond had op Lijn 27. Btw het Hermeslogo op het busstation van Venray is inmiddels verdwenen -o-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten