Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door MaartenD »

bartjemestrom schreef:
Plutona schreef:Ik deed vandaag een rondje door Noord-Limburg, en een aantal zaken vallen me op:
- Er reden maar 2 Limburgliner-Volvo's rond, van de 6 die er op de weg zouden moeten zijn. De rest was allemaal Citea.
- Arriva is echt heel erg slordig met het bijwerken van hun reisinformatie op de bushaltes.
- Nergens kom ik ook maar een referentie tegen naar de Roermondse lijn 67. Niks op de halte, geen vertrektijden. Rijdt deze bus eigenlijk wel?
- Lijn 81 en 89 worden in het weekend gereden door Van Leeuw met een VW Transporter
- Op zondag rijden in Roermond geen Volvo's, in Venlo moet ik even nakijken in de diensten van hen.
Vanuit Venlo rijden iig minder Limburgliners. Ik durf niet te zeggen of het allemaal Citea's zijn.
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Over reisinformatie gesproken: op de digitale borden in de binnenstad van Maastricht zijn sinds de correcties van afgelopen maandag een aantal lijnen spoorloos. Het gaat sowieso om lijnen 2,5 en 10 waarvan ik gezien heb dat ze niet getoond worden.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Plutona »

De ''werkzaamheden'' tussen Heerlen en Aachen zijn inmiddels verlengd tot 06-01-19
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door regenmaker »

Op de lijnen 44 en 350 kan vanaf 1 januari 2019 niet meer met los geld betaald worden, dat gaat denk ik nog wel voor wat problemen zorgen in Duitsland. :')

AVV
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ZO6176 »

ICE11 schreef:In Aachen is weer kerstmarkt en daardoor rijdt Arriva op lijn 44 (sinds drie weken al) op zaterdag weer met twee bussen achter elkaar. Vandaag voorop de gewone Arriva-VDL gezien en een minut of twee later een TCR-Amba, laatstgenoemde keerde al Elisenbrunnen. ASEAG zet gewoon een gelede bus in.
Waarom laten ze de extra TCR bus niet een paar minuten vooruit rijden ipv paar minuten er na? Lijkt mij logischer dat de reguliere bus dan niet vertraagd raakt. In Eindhoven doen ze dat met koningsdag wel. Op lijn 2 rijdt dan 2-3 minuten voor de reguliere bus dan de extra.
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Er rijden vandaag 3 nieuwe elektrische bussen rond, te weten 9610 t/m 9612. Dat brengt het totaal op 10, 9608 en 9609 zijn zover mij bekend nog niet geleverd.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Lijn 45 »

Er zijn al wel 28 kentekens voor 12m elektrische Citea's afgegeven.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef:Op de lijnen 44 en 350 kan vanaf 1 januari 2019 niet meer met los geld betaald worden, dat gaat denk ik nog wel voor wat problemen zorgen in Duitsland. :')

AVV
Ik vind het eerder vreemd dat je in de bussen van ASEAG op lijn 44 juist niet met je pinpas kunt betalen. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Suus »

Het is Duitsland, daar loopt de tijd altijd een beetje achter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Milco schreef:Lijn 15 rijdt 1x/uur door Arriva met een VDL Citea en 1x/uur door Arriva Touring met Integro 7174, totdat de LIMAX-trein 2x/uur Visé-Aachen (?) rijdt.
Voor de beeldvorming:
Afbeelding
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Blijf die Integro iets opmerkelijks vinden, zeker als ie naast een paar nieuwe elektrische bussen staat :D .

Andere opvallende zaken:
- De eerste SLF's lijken te zijn verhuisd naar Heerlen. Het gaat hier om de 9306 en de 9307.
- Het valt mij op dat de elektrische bussen in de late avond nauwelijks nog rond rijden. Hoe lang moeten die dingen s'nachts aan de lader? Het valt me op dat bijvoorbeeld de laatste slag van lijn 6 de afgelopen dagen standaard met een Volvo gereden wordt.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ICE11 »

Meltrain schreef: Ik vind het eerder vreemd dat je in de bussen van ASEAG op lijn 44 juist niet met je pinpas kunt betalen. :?
Nur Bares ist Wahres! :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Meltrain »

"Alleen contant geld is waar"? :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Hainje »

https://translate.google.nl/#view=home& ... ext=Wahres

Even Google Translate gebruiken en je weet wat het betekent. ;)
🍉
Fleur2011
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 25 nov 2018, 09:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Fleur2011 »

maaslynx schreef:Blijf die Integro iets opmerkelijks vinden, zeker als ie naast een paar nieuwe elektrische bussen staat :D .

Andere opvallende zaken:
- De eerste SLF's lijken te zijn verhuisd naar Heerlen. Het gaat hier om de 9306 en de 9307.
- Het valt mij op dat de elektrische bussen in de late avond nauwelijks nog rond rijden. Hoe lang moeten die dingen s'nachts aan de lader? Het valt me op dat bijvoorbeeld de laatste slag van lijn 6 de afgelopen dagen standaard met een Volvo gereden wordt.
Die Volvo kan ook gewoon omlooptechnisch op de 6 rijden. Van de 350 afkomen en dan de 6 op, het kan allemaal bij Arriva.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door erjeebee »

Een bus is een bus toch?

Bij Veolia hielden ze de types beter gescheiden hoewel een van de midi omlopen op zaterdagavond 2 slagen Sittard-Geleen maakte.. Wat af en toe gezellig proppen was.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Plutona »

Deed de MIdi dienst op lijn 38?
Die midi's worden inderdaad de laatste tijd op zondag regelmatig ingezet, ook op lijn 55 en 56
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Marc »

Gisteravond in Maastricht zag ik op het busstation bij het CS dat lijn 2 en 5 weer op de borden stonden. Vreemd genoeg stonden deze lijnen ook bij de halte van lijn 4 aangekondigd, achteraan op het busstation.
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Vandaag zijn twee nieuwe elektrische bussen ingezet, te weten de 9609 en de 9617. De 9613 is afgelopen week ook geleverd. Daarmee staat het aantal elektro's op 13 (ontbrekende nummers zijn 9608, 9614, 9615 en 9616). Zal na de kerst wel weer met SLF's geschoven gaan worden :)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Lijn 45 »

Tijdens de kerst lijkt me logischer, aangezien er dan minder bussen voor de dienst nodig zijn.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door erjeebee »

Plutona schreef:Deed de MIdi dienst op lijn 38?
Die midi's worden inderdaad de laatste tijd op zondag regelmatig ingezet, ook op lijn 55 en 56
De Veolia midi's deden dienst op:
Ma-vr op de toenmalige 14 en 15 (in de vakanties reden die met 8 persoons busjes en reden de midi's op 18 en 19)
Za op de toenmalige 70, 118 en 119 ( ook een tijdje op de 36 maar dat is later veranderd) en dus ook 2 slagen op de 12, 13 en 14)
Zo op de toenmalige 118 en 119
jan6
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 10:55

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door jan6 »

maaslynx schreef:Vandaag zijn twee nieuwe elektrische bussen ingezet, te weten de 9609 en de 9617. De 9613 is afgelopen week ook geleverd. Daarmee staat het aantal elektro's op 13 (ontbrekende nummers zijn 9608, 9614, 9615 en 9616). Zal na de kerst wel weer met SLF's geschoven gaan worden :)
Heb ook een elektrische bus met het nummer 9618 zien rijden op lijn 6 richting Amby op 24 december 2018.
Ik ben nieuw op dit forum maar ben van jongs af aan geïnteresseerd geweest in de bussen van stadsbus Maastricht. Ik let dan ook altijd op de nummers die op de bussen staan. Nu woon ik ook nog met uitzicht op de bushalte langendaal/varensdaal in Maastricht en zie dus dagelijks bussen.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door erjeebee »

Welkom
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Dat klopt mbt tot 9618 :) De 9608 rijdt ook inmiddels rond. Totaal staat dus nu op 15. De 9308 en 9309 zijn doorgeschoven naar Heerlen.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door buschauffeur »

Hebben ze daar andere bussen vervangen of zijn ze extra?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten