Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Na een hele tijd alleen de witte 8202 gezien te hebben, is de 8057 weer terug op de 15.

Ook de 9606 zag ik met een afwijkend lettertype op de 6. Of het duidelijker is weet ik niet, maar het is zeker niet mooier. :X
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Marc »

Ik zag op de vertrekstaat dat lijn 2 paars is geworden (eerder had lijn 2 volgens mij dezelfde kleur als lijn 1).
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Marc »

Deze ochtend reed de 8057 op lijn 57. Dit was weer de eerste keer sinds lange tijd dat ik in een Ambassador had gezeten.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Er is zoveel belangstelling voor de 57 (zo'n beetje een hele studentenvereniging uit het noorden des lands met slaapzakken, kussens, weekendtassen die schijnbaar een huisje in Noorbeek gehuurd hebben...) dat ik me afvraag of het überhaupt wel past.

In de 7 naar Randwyck tel ik overigens 16 passagiers. :shock: Ik kan me niet heugen dat de 4 (of vroeger 68) ooit zo succesvol was.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Ach, dat maak ik wel vaker mee op 377 naar Baarlo de Berckt. Grote groepen studenten die niet lijken na de denken over de omvang van hun groep en nemen ook niet de moeite het vervoersbedrijf op de hoogte te stellen :roll:
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

In de Stationsstraat is een boom omgewaaid of zo, richting station Mt in ieder geval afgesloten, alles rijdt via de Sint Maartenslaan. Was leuk voor de Belgische bus, die mocht rechtsomkeert maken. :mrgreen:

Overigens staat er een Citaro van De Lijn op het station met in eerste instantie lijnnummer K en Bronckaers op het display, inmiddels klaar om de 45 naar Hasselt te gaan rijden. Is dat een onderaannemer? Nummer was 440394 meen ik.

Tot slot heeft mijn bus me vol tarief afgeschreven terwijl mijn Dal Voordeel Limburg geldig zou moeten zijn. Straks maar even uitzoeken hoe dat zit...
Laatst gewijzigd door umbusko op ma 10 feb 2020, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Michael »

In België hebben bussen van onderaannemers altijd een wagenparknummer van 6 cijfers. Zie http://www.zone01.be/artikel/hoe-herken ... achtersbus voor meer informatie daarover. Bronckaers is een van de vele onderaannemers
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Een bus die halverwege de rit komt aanrijden met "Geplande rit vertrekt zo". Tsja. :lol:
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Michael »

Heel soms gebeurd dat wel eens dat die tekst blijft hangen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

De Lijn meldt een omleiding voor lijn 20a, 62 en 63 in Maastricht van 16 maart tot en met 31 augustus (!) waarbij richting station niet via de Markt gereden wordt maar dezelfde route als richting België, langs het Bassin en via de Van Hasseltkade. Nu zag ik dat bij de halte Boschstraat/Maagdendries ook een haltepaal is verschenen voor lijn 20a, 62 en 63 met daarbij Belgische dienstregelingen van de halte Boschstraat/Markt (waar lijn 45 dus ook op staat :') ).
Arriva meldt helemaal niets. Ik vraag mij dus af of iemand weet hoe dit zit. Worden alleen de Belgische bussen omgeleid? En zo ja, wat is dan de reden? Bij lijn 45 zie ik niets.
Seat Ibiza
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Seat Ibiza »

umbusko schreef:Nu zag ik dat bij de halte Boschstraat/Maagdendries ook een haltepaal is verschenen voor lijn 20a, 62 en 63 met daarbij Belgische dienstregelingen van de halte Boschstraat/Markt (waar lijn 45 dus ook op staat)
Lijn 45 kan die halte nooit gaan aandoen, gezien het feit dat deze lijn over de Boschstraat uit noordelijke richting de stad in komt rijden...
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Vandaar de " :') ". Maar geen zorgen: op de haltepaal zelf staat de 45 niet. :wink:
Maar er is dus niemand die weet hoe dit zit?
Seat Ibiza
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Seat Ibiza »

Via de gemeente Maastricht vernomen dat deze communicatie van De Lijn heeft te maken met het feit dat jaarlijks per 1 september dienstroosterwijzigingen worden doorgevoerd. Los van de informatie zoals De Lijn die nu op haar website heeft staan, gaan betreffende bussen structureel een andere route rijden en keren zij dus niet meer terug op de route over de Boschstraat, Markt en Gubbelstraat.

De verkeersdrukte op en rond de Markt, met name tijdens de weekmarkten is de aanleiding hiervoor. De Lijn heeft aangegeven niet via de Markt te hoeven rijden voor hun dienstverlening. Zij kunnen volstaan met een route via de Boschstraat/Maagdendries en Bassin naar de Van Hasseltkade.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Typisch België, om een dienstregelingswijziging uit te voeren door er eerst zes maanden een omleiding van te maken. :')

Inmiddels zie ik trouwens ook een omleiding bij lijn 45 staan. De 20a, 45, 62 en 63 gaan dus structureel per 16 maart in beide richtingen via het Bassin rijden. Nemen ze alvast een voorschot op de route van de tram. :wink:
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Ik zag vandaag een bus met nieuwe software op lijn 9: lijnkleur groen, zoals op de vertrekstaat. Dus de lijnkleuren zijn een beetje onduidelijk nu.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Etienne »

Sinds vandaag 15:00 uur rijden de buslijnen 20a, 45, 62 en 63 tot de laatste halte voor de Nederlandse grens en komen niet meer in Maastricht. Link
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Suus »

Dus de hele ochtend en halve middag hebben ze Belgen in Maastricht gedumpt, en nu kunnen we niet meer van ze af? :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

De 78 naar Luik rijdt nog en de [serie=Stoptrein (S43)|2020|(Hasselt -) Liège-Guillemins - Maastricht5350[/serie] ook. :wink:
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Overigens begreep ik dat er gisteren heel veel Belgen in Maastricht op het terras zaten. Want in België was alles dicht, en hier nog niet. :roll:

Naast de standaardmaatregelen (niet voorin instappen, geen kaartverkoop), gaan vanaf morgen tot nader order buurtbussen 791 en 793 niet meer rijden en gaat vanaf woensdag tot nader order op de Maaslijn de vakantiedienstregeling in.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

De 791 en 793 zijn al volledig uit de KV data gehaald middels een speciale update. Ik verwacht dat komende dagen bekend wordt dat we een andere dienstregeling gaan rijden.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Tom024 »

Lijkt me een kwestie van tijd voordat dat zover is, inderdaad.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Inmiddels rijden alle buurtbussen niet meer, vanaf morgen geldt op de Maaslijn een uitgedunde dienst (vakantiedienstregeling praktisch gezien) en vanaf woensdag geldt voor alle bussen de vakantiedienstregeling.

In de drie bussen die ik vanmiddag zag toen ik naar de winkel ging, zaten resp. 1, 2 en 0 passagiers.
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Arriva meldt dat vanaf woensdag in Limburg volgens de vakantiedienstregeling gaat gereden worden: https://www.arriva.nl/a/aanpassingen-bu ... imburg.htm .

Volkomen logisch, gemiddelde bezetting op iniedergeval de Maastrichtse stadsbussen was zover ik gezien heb niet meer dan drie personen.
Falcon
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 19:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Falcon »

maaslynx schreef:Arriva meldt dat vanaf woensdag in Limburg volgens de vakantiedienstregeling gaat gereden worden: https://www.arriva.nl/a/aanpassingen-bu ... imburg.htm .

Volkomen logisch, gemiddelde bezetting op iniedergeval de Maastrichtse stadsbussen was zover ik gezien heb niet meer dan drie personen.
Geheel terecht. Zelfs bussen waarin je normaal staat tijdens spitsuren reden nu leeg rond. Deze beslissing had wat mij betreft al eerder mogen ingaan.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Om het ingewikkeld te maken rijden de meeste treinen (RS12, RS15, RS18, RE18) de zaterdagsdienstregeling. De treinen op de Maaslijn (RS11) en de bussen rijden de vakantiedienstregeling en schoollijnen rijden dus niet. Ook rijden er geen buurtbussen.
En alle belbussen na 22:00 uur zijn ook komen te vervallen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 40 gasten