Pagina 3 van 53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: do 12 nov 2015, 09:21
door Etienne
Herveld. Aldaar zit Betuwe Express. :wink:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: do 12 nov 2015, 11:35
door Michael 1988
Ik wacht toch even de reactie van Michael af. Aangezien Veolia alleen nog actief is in Limburg en Den Haag en het ging om ambassadors en niet om citeas, lijkt het mij vrij onlogisch dat ze van Herveld over de A2 bij Den Bosch richting het zuiden rijden. Ook voor Den Haag is dat een vrij onlogische route.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: do 12 nov 2015, 14:27
door Michael
Bij Betuwe Express in Herveld inderdaad.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: do 12 nov 2015, 19:09
door Michael 1988
Geen zin in een pb, maar ik snap de logica niet waarom die twee bussen volgens jullie vanuit daar vandaan komen. Herveld ligt bij Nijmegen en nogmaals ze reden bij 's-Hertogenbosch zuidwaarts richting Eindhoven. De A50 zou voor Eindhoven een logischere route zijn en de A73 (volgens mij) voor Limburg. Voor Zeeland hoefden ze ook niet op dat stuk te rijden en daarnaast (vergeten te zeggen) reden ze op de middelste 2 banen. Ik reed echter op de buitenste 2 banen van de ringweg naar het noorden toe. Voor mensen die geen beeld hebben in dat gebied. De A2 bestaat daar uit 4 buitenste banen (2 voor richting het noorden en 2 voor richting het zuiden) en 4 binnenste banen (idem dito als buitenste). De binnenste banen zijn doorgaande banen en kennen vanaf de Maas tot aan Provinciehuis geen op- en/of afritten en de buitenste 2 wel.

Ik zat op een van de buitenste 2 richting het noorden (in de file omstreeks 9 uur) en de bussen op een van de binnenste 2 richting het zuiden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: do 12 nov 2015, 23:52
door datm
Michael 1988 schreef:Geen zin in een pb, maar ik snap de logica niet waarom die twee bussen volgens jullie vanuit daar vandaan komen. Herveld ligt bij Nijmegen en nogmaals ze reden bij 's-Hertogenbosch zuidwaarts richting Eindhoven. De A50 zou voor Eindhoven een logischere route zijn en de A73 (volgens mij) voor Limburg. Voor Zeeland hoefden ze ook niet op dat stuk te rijden en daarnaast (vergeten te zeggen) reden ze op de middelste 2 banen. Ik reed echter op de buitenste 2 banen van de ringweg naar het noorden toe. Voor mensen die geen beeld hebben in dat gebied. De A2 bestaat daar uit 4 buitenste banen (2 voor richting het noorden en 2 voor richting het zuiden) en 4 binnenste banen (idem dito als buitenste). De binnenste banen zijn doorgaande banen en kennen vanaf de Maas tot aan Provinciehuis geen op- en/of afritten en de buitenste 2 wel.

Ik zat op een van de buitenste 2 richting het noorden (in de file omstreeks 9 uur) en de bussen op een van de binnenste 2 richting het zuiden.
Er staat geen enkele Veolia bus meer in Zeeuws-Vlaanderen. Alle Zeeuwse Amba's (5368-5391) zijn op zondag 1 maart door chauffeurs van TCR naar een stalling in Limburg gebracht. Dit hebben ze meteen op zondag gedaan omdat de concessie verliep op 28 februari mede als het contract voor de stalling in Hulst. In de weken daarna zijn ze bij Breng Techniek helemaal in orde gemaakt en nu rijden ze allemaal in Limburg.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 12:25
door jossevb
http://www.1limburg.nl/provincie-wil-mo ... oor-veolia
Dit kan nog weleens een duur grapje worden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 14:14
door Michael
De vervangende bussen voldoen gewoon aan de concessie eisen. Dus Veolia is voor zover ik weet niet fout.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 15:50
door Mr-W
Michael schreef:De vervangende bussen voldoen gewoon aan de concessie eisen. Dus Veolia is voor zover ik weet niet fout.
Wel als het wagenpark de gemiddelde leeftijdseis van X-jaar overschrijd.
L1 schreef:Een woordvoerster van Veolia liet afgelopen zomer weten dat de reiziger geen nadelen ondervindt van de inzet van de oudere bussen, die van binnen zijn gemoderniseerd. Kees Braam, voorzitter van reizigersorganisatie Rover Limburg bevestigde onlangs dat de reiziger de verschillen met de moderne bussen 'niet opmerkt'.
Welke bussen zijn teruggekomen?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 15:52
door Michael
De vervangende bussen zijn de ex Brabantse Ambassadors en zijn 1 jaar jonger dan de rest van de Ambassadors in Limburg. Hakt dat zo hard in op de gemiddelde leeftijd van het wagenpark dan?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 17:44
door Suus
Sowieso is het misschien wel handig voor de discussie om te weten wat die leeftijdseisen zijn?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: za 12 dec 2015, 13:28
door datm
Bee schreef:Sowieso is het misschien wel handig voor de discussie om te weten wat die leeftijdseisen zijn?
http://www.l1.nl/video/l1nws-provincie- ... t-dwangsom
Volgens gedeputeerde Patrick van der Broeck mogen de bussen maximaal 7 jaar oud zijn. De Brabantse Veolia bussen zijn 8 jaar oud (2007).

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: za 12 dec 2015, 14:00
door Somoht
Nare streek maar voor 8 ton heb je iets van 4 bussen, gok dat ze bij Transdev die 8 ton ook al lang hebben ingecalculeerd.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: za 12 dec 2015, 14:07
door nvdw
Een dwangsom is niet hetzelfde als een boete: ook na betaling van de dwangsom blijft de eis staan.

Ik vermoed dat het gaat om een maximale gemiddelde leeftijd?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: za 12 dec 2015, 15:49
door Michael
datm schreef:
Bee schreef:Sowieso is het misschien wel handig voor de discussie om te weten wat die leeftijdseisen zijn?
http://www.l1.nl/video/l1nws-provincie- ... t-dwangsom
Volgens gedeputeerde Patrick van der Broeck mogen de bussen maximaal 7 jaar oud zijn. De Brabantse Veolia bussen zijn 8 jaar oud (2007).
Op de manier hoe de gedeputeerde het zegt hadden de Volvo 7700 bussen in Maastricht, De resterende Volvo 8900 en de rest van de limburgse Ambassadors die er nu nog rijden ook niet meer mogen rijden. Weet hij überhaupt zelf wel hoe het zit.

Maar even zonder gekheid: Ik kan het PvE van de huidige concessie nergens vinden. Alleen maar van de nieuwe concessie.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 18:21
door Somoht
Hoe lang zijn die Citea's eigenlijk al weg uit LImburg? Het zal vast ook een pion zijn in de juridische procedures rondom de aanbesteding.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 19:03
door Etienne
Sinds afgelopen augustus/september zo'n beetje. (als ik het goed heb)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 22:59
door datm
De 54 Citea's zal hij niet meer terug zien in Limburg. Al is het vanwege het feit dat er 7 van die Citea's verkocht zijn aan TCR.
Afbeelding
Sorry voor de scheve foto :D

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 23:01
door Michael
De boete die de provincie Limburg eventueel zal geven is ingecalculeerd en zal door Transdev betaald worden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: di 22 dec 2015, 12:33
door datm
Naast Serious Request gebeuren er blijkbaar ook nog andere dingen in Limburg :D
http://www.ovpro.nl/bus/2015/12/22/veol ... e-limburg/

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welke voorstellen Veolia heeft gedaan.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: di 22 dec 2015, 14:55
door Michael 1988
Afgelopen weekend voeren 31 reddingsbrigades met 41 boten een veerpontdienst om 350 mensen van Venlo naar Maastricht te krijgen.

http://m.limburger.nl/cnt/dmf20151221_0 ... er-alcohol

Ps. Een van die mensen was ik zelf ;)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: di 22 dec 2015, 21:24
door Michael
datm schreef:De 54 Citea's zal hij niet meer terug zien in Limburg. Al is het vanwege het feit dat er 7 van die Citea's verkocht zijn aan TCR.
Afbeelding
Sorry voor de scheve foto :D
Ik las vandaag in het Wagenparkje dat de 7 Citea's die bij TCR rijden eigendom zijn van Connexxion en ook het onderhoud zou door Connexxion uitgevoerd worden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: wo 23 dec 2015, 00:37
door datm
Michael schreef:
datm schreef:De 54 Citea's zal hij niet meer terug zien in Limburg. Al is het vanwege het feit dat er 7 van die Citea's verkocht zijn aan TCR.
Ik las vandaag in het Wagenparkje dat de 7 Citea's die bij TCR rijden eigendom zijn van Connexxion en ook het onderhoud zou door Connexxion uitgevoerd worden.
Dat vind ik vreemd. Waarom zou je dan de bussen voorzien van een TCR wagenpark nummer en hun logo? Daarnaast heb ik op facebook een foto gezien van de TCR Citea 555 in de werkplaats in Middelburg.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: wo 23 dec 2015, 01:37
door Michael
Ik citeer:
De 7 TCR wagens blijven in eigendom van en onderhoud bij Connexxion
Het staat in een heel verhaal met info over de stallingslocaties van de bussen en kort gezegd komt het hier dus op neer.
1 van de 2 bronnen zal het fout hebben alleen is de vraag dus welke.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: wo 23 dec 2015, 09:27
door fogeltje
De provincie moet steeds geld in Veolia steken om de Limburgse tak overeind te houden, dus uiteindelijk betalen ze de boete zelf.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Geplaatst: wo 23 dec 2015, 09:37
door Mr-W
Is ook niet gek als ze 's avonds in kleine busjes reizigers gratis vervoeren zoals ik gisteravond had op Lijn 27. Btw het Hermeslogo op het busstation van Venray is inmiddels verdwenen -o-