Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Chrysa schreef:De wifi in al die bussen is hetzelfde volgens mij, zo traag is het toch niet dacht ik, ligt er alleen wel aan hoeveel mensen er op zitten.
Dat 999 maakt toch ook niet uit? Andere Brabantliners komen er toch niet in Gorinchem.

En ja, ik ben ook zo'n student die het laatste stukje in Breda per Brabantliner doet, omdat ik anders niet eens kan staan in die volle bussen. :X
Tja, als het mijn eerste keer is, weet ik dat niet hé en er zaten zo'n tien mensen in bus 401. Tien mensen van de 45/50 is ook echt funest voor de Wifi in de bus. Meestal komen Arriva bussen als 999 binnen als ze gaan bufferen en niet gelijk weg gaan. Meestal staat er wel 402 "Breda via Sleeuwijk," of wat er dan ook moet staan, mag ik verwachten. Dus dat wist ik niet nee. De bus was 50 seconden op Station Gorinchem.

De RET en Connexxion hebben nog betere Wifi en die is echt snel dus mag ik het niet vergelijken.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Normaal zou het nummer er ook op moeten staan, als het goed verspringt dat automatisch.

Overigens stond dat buurtbusje weer op station Breda, dus die zal inderdaad van die wijkbus zijn, alhoewel ik geen idee heb wat hij er nu al doet.
Ook zat de 122 erg vol, wordt leuk als die naar een uurdienst gaat.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Chrysa schreef:Overigens stond dat buurtbusje weer op station Breda, dus die zal inderdaad van die wijkbus zijn, alhoewel ik geen idee heb wat hij er nu al doet.
Ook zat de 122 erg vol, wordt leuk als die naar een uurdienst gaat.
Vergoedingsregeling Gewoon een restitutieformulier sturen als je langer dan 15 minuten moet staan. (ook bij een studentenkaart krijg je +- €3)
OmniLezer schreef:
Chrysa schreef:De wifi in al die bussen is hetzelfde volgens mij, zo traag is het toch niet dacht ik, ligt er alleen wel aan hoeveel mensen er op zitten.
Dat 999 maakt toch ook niet uit? Andere Brabantliners komen er toch niet in Gorinchem.

En ja, ik ben ook zo'n student die het laatste stukje in Breda per Brabantliner doet, omdat ik anders niet eens kan staan in die volle bussen. :X
Tja, als het mijn eerste keer is, weet ik dat niet hé en er zaten zo'n tien mensen in bus 401. Tien mensen van de 45/50 is ook echt funest voor de Wifi in de bus. Meestal komen Arriva bussen als 999 binnen als ze gaan bufferen en niet gelijk weg gaan. Meestal staat er wel 402 "Breda via Sleeuwijk," of wat er dan ook moet staan, mag ik verwachten. Dus dat wist ik niet nee. De bus was 50 seconden op Station Gorinchem.

De RET en Connexxion hebben nog betere Wifi en die is echt snel dus mag ik het niet vergelijken.
Wifi van Conexxion is inderdaad veel sneller dan die van Arriva. Vooral het inloggen per bus vind ik bij Arriva irritant.
OmniLezer schreef:- .
- De bussen hebben echt kuipstoelen van een letterlijke kuip omdat ze hard zijn en je in elkaar drukken.
Vandaag 1 uur in een streekcitea gezeten (Lijn 132), dat is funest voor je rug :wink: De Brabantliner stoelen zitten prima, al zijn de Integrobussen van TCR fijner.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Er blijft 999 op staan tot 5 minuten voor vertrek voor een streekbus en 10 minuten bij een stadsbus. Ook moet het systeem wat tijd krijgen, want het moet bijvoorbeeld herkennen dat je bent aangekomen op het eindpunt van de rit die in het systeem staat, zodat hij daarna overschakelt.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Mr-W schreef: Vergoedingsregeling Gewoon een restitutieformulier sturen als je langer dan 15 minuten moet staan
Oh, ik kon gewoon zitten hoor. Volgend jaar zal ik dat wel doen ja, maar nu kan ik vrijwel altijd zitten.
Mr-W schreef:Vandaag 1 uur in een streekcitea gezeten (Lijn 132), dat is funest voor je rug.
Je had ook de trein kunnen nemen hoor. :p Zelf vind ik die streekcitea's niet zo erg, alleen dat ene stoeltje vooraan is minder stevig dan de rest volgens mij.
Mr-W schreef:De Brabantliner stoelen zitten prima, al zijn de Integrobussen van TCR fijner.
Die TCR-Integro's zijn die hoge paarse dingen toch? Dit zitten inderdaad lekker, alhoewel TCR soms wel iets beter schoon mag maken. De vorige keer dat ik er in zat rook het nogal naar sigaretten.

Ik vind die Volans-volvo's ook lekker zitten, maar ik heb het idee dat achter de achterdeur de leuning veel rechter staat dan voor.


Oh, en speciaal voor jou Michael: Ik had vandaag een streekbus op een stadslijn. (A)
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Het buurtbusje is gewoon in gebruik als wagen voor de chauffeurs van/naar het station. 1 van de elektrische auto's is in onderhoud.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:Oh, en speciaal voor jou Michael: Ik had vandaag een streekbus op een stadslijn. (A)
Zag het vanochtend ja. Reed op lijn 5. Is zo'n beetje dagelijkse kost
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Zou best kunnen, normaal zie ik dat niet als ik vanuit de 122 rechtstreeks een bus naar de Bijster inloop en andersom. :p
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hendrik »

Er mogen geen vrachtwagens en "tot nader order" ook geen bussen over de Merwedebrug. Een omleidingsroute is nog niet bekend, aldus Arriva op Twitter...
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Op twitter meldt Arriva dat alle vier de bussen die normaal gesproken over de Merwedebrug rijden vanaf nu omrijden via de a59, a2 en de a15.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door CamilleKreemers »

Is de MerwedeLingelijn geen oplossing? Dat lijkt me makkelijker voor de verbinding Papendrecht - Dordrecht.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door BrengMe »

Nee, aangezien dit niet over de brug tussen Papendrecht en Dordrecht gaat :wink:
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

datm schreef:Op twitter meldt Arriva dat alle vier de bussen die normaal gesproken over de Merwedebrug rijden vanaf nu omrijden via de a59, a2 en de a15.
Best flinke omleiding dan. Mij lijkt het logischer om via de A27 of via de A16 te gaan rijden.

Edit: ik had de verkeerde Merwedebrug. Het is nog steeds een flinke omleiding, maar er zijn ook vrij weinig bruggen / oversteekmogelijkheden over de Maas zag ik.
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op di 11 okt 2016, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Dit is de standaard omleiding bij een stremming op de A27. Gaat altijd via Den Bosch. Is wel het snelste en makkelijkste geloof ik.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door CamilleKreemers »

BrengMe schreef:Nee, aangezien dit niet over de brug tussen Papendrecht en Dordrecht gaat :wink:
Welke brug dan?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

De Merwedebrug op de A27 bij Gorinchem
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

RWS gaat binnen 2 maanden de problemen oplossen....

Hoop niet dat het betekend 2 maanden geen bussen over de brug bij Gorinchem.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Dat zal druk worden bij dat pontje bij Kop van t Land.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

huibe schreef:RWS gaat binnen 2 maanden de problemen oplossen....

Hoop niet dat het betekend 2 maanden geen bussen over de brug bij Gorinchem.
Vorige week zeiden ze inderdaad binnen 2 maanden. Ze gaan nu kijken of ze het eerder kunnen doen.
Tijn
Berichten: 9
Lid geworden op: di 11 okt 2016, 13:39

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tijn »

De lijnen 120, 121 en 402 gaan niet meer verder rijden dan Sleeuwijk Tol West, alleen de 400 en de 401 worden omgeleid via Zaltbommel. Dienstregeling gaat ook worden aangepast.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Vreemd dat ze niet over Dordt gaan, zal wel te veel bussen kosten.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Zowel via Zaltbommel als via het pontje bij Dordrecht ben je tussen station Gorinchem en de Tol drie kwartier tot een uur onderweg (extra filedrukte nog niet meegerekend) tegen normaal tien minuten. Dan liever een route zonder veerpont waar je ook nog eens afhankelijk bent van wachttijd en capaciteit.

Als alle bussen die omweg moeten maken, halveer je effectief de frequentie en dus de capaciteit van de bussen. Zie dan al die scholieren en studenten maar eens uit Den Bosch en Breda weg te krijgen.

En vanochtend vroeg (toen de eerste bussen vanuit Gorinchem de oversteek naar Brabant maakten) was er nog geen vuiltje aan de lucht...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Durashift »

nvdw schreef: (.)

Als alle bussen die omweg moeten maken, halveer je effectief de frequentie en dus de capaciteit van de bussen. Zie dan al die scholieren en studenten maar eens uit Den Bosch en Breda weg te krijgen.

En vanochtend vroeg (toen de eerste bussen vanuit Gorinchem de oversteek naar Brabant maakten) was er nog geen vuiltje aan de lucht...
Zal er achter de schermen niet voor een uitzonderingspositie gepleit worden?
Lijkt mij dat enkele bussen nou ook niet het verschil gaan maken, qua risico op schade.. 3x een dikke SUV achter elkaar de brug op geeft ongeveer hetzelfde gewicht..
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Een ontheffing voor de lijnbussen zou voor Arriva de allerbeste optie zijn: dan kunnen alle diensten gewoon volgens het huidige boekje gereden worden. Maar ik heb zo de indruk dat er niet voor niets een massabeperking is van 3,5t en niet simpelweg een geslotenverklaring voor vrachtverkeer.

Inmiddels lees ik dat er een pendelbus rijdt tussen Gorinchem en de Tol.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Durashift schreef:Zal er achter de schermen niet voor een uitzonderingspositie gepleit worden?
Lijkt mij dat enkele bussen nou ook niet het verschil gaan maken, qua risico op schade.. 3x een dikke SUV achter elkaar de brug op geeft ongeveer hetzelfde gewicht..
Ik vermoed dat Arriva wel bezig is om met RWS tot een oplossing te komen.
En ik denk dat ze er samen best wel uit kunnen komen.
Anders kan TCR misschien iets beteken voor Arriva door met busjes over de brug te pendelen.
Ze hebben ook 20 personenbusjes in hun wagenpark en die mogen als het goed is wel over de brug rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten