Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:De Sprinter op lijn 219 had ook al Bravo-stickers. De enige die ik gezien heb ten westen van Tilburg tot nu toe. In Breda waren bij veel bussen wel de stickers verwijderd, maar nog geen Bravo gezien.
Hier in de omgeving hebben diverse buurtbussen al Bravo bestickering. Het busje van lijn 222 in ieder geval, en die van de 218 ook zag ik toestraks. Ze zijn druk bezig in ieder geval.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Jurre schreef:Ik was blij dat de chauffeur van lijn 6 op Tilburg CS me nog naar binnen liet (bus reed al weg van halte), maar toen ik ging zitten was minder blij. Iemand had eerder het gehele balkon bij de middendeur (Citaro 775) ondergekotst. Voor mij was het voor die paar haltes met een sjaal voor m'n gezicht nog wel te doen, maar ik zie dat de bus nog niet is uitgewisseld. Er is toch heus wel iets vervangends beschikbaar...
Heb je het wel gemeld?
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

In West-Brabant nu ook de eerste Bravo-streekbussen. Eerst de overgebleven volans-volvo (7281) en ik zie het ook al op wat Citea's.
Een Echte Heer
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:36

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Een Echte Heer »

Ik heb inmiddels al bij de haltepalen kop- en voetteksten van Bravo gespot, wel nog met een gele Hermes-vertrekstaat er in, maar toch.

Als ik ook nog eens onder de knie krijg hoe ik hier een fotootje moet uploaden stond 'ie zo hieronder :D
Welcome to the world of public transportation, I will be your guide...
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

:lol:
Chrysa schreef:Eerst de overgebleven volans-volvo (7281)
*mierenneukmodus aan* Het is geen Volans wagen. Ook nooit geweest. *mierenneukmodus uit* :lol:
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Michael schreef:*mierenneukmodus aan* Het is geen Volans wagen. Ook nooit geweest. *mierenneukmodus uit* :lol:
Daarom dus ook 'overgebleven'. :p In elk geval snap je wat ik bedoel, zou niet weten hoe die dingen heten. Dat nummer onthou ik ook alleen maar omdat jij het constant zei. ._.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

langzaam meer bussen in den bosch met het Bravo logo
Laatst gewijzigd door Jasper073 op zo 04 dec 2016, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Wat mij betreft hoef je niet in elke reactie een foto te plaatsen. Weet niet hoe anderen daar tegenaan kijken.
🍉
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Hainje schreef:Wat mij betreft hoef je niet in elke reactie een foto te plaatsen.
Ik ga hierin mee, vooral de telefoonfoto's vanuit de auto kunnen wat mij betreft achterwegen worden gelaten, of de foto's van externe zoals wikipedia.
olof schreef:Het wordt er niet duidelijker op voor de reiziger. In 2008 is Volans ingevoerd voor een aantal buslijnen tussen Breda en het gebied rond Etten-Leur. Dat is zo gebleven tot december 2014, toen de nieuwe concessiehouder Arriva een groot aantal lijnen bombardeerde tot Volans. En nu wordt de naam weer afgeschaft, maar blijft het concept in principe bestaan. Een beetje continuïteit (lees: consistent beleid) kan geen kwaad in Noord-Brabant.
Arriva heeft niet voor de naam Volans gekozen, de provincie schreef die voor, maar met de komst van het Bravo merk verdwijnt die formule. Voor mij is het onduidelijk of de Brabantliner ook een nieuwe naam krijgt (Bravoliner). Volans was geen sterk merk, terwijl de Interliner & Brabantliner dat wel zijn.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Hainje schreef:Wat mij betreft hoef je niet in elke reactie een foto te plaatsen.
Ik ga hier volledig in mee. En ja, ik strooi soms ook misschien te snel met foto's dus ik ben zeker geen heilige.
Mr-W schreef:
olof schreef:Het wordt er niet duidelijker op voor de reiziger. In 2008 is Volans ingevoerd voor een aantal buslijnen tussen Breda en het gebied rond Etten-Leur. Dat is zo gebleven tot december 2014, toen de nieuwe concessiehouder Arriva een groot aantal lijnen bombardeerde tot Volans. En nu wordt de naam weer afgeschaft, maar blijft het concept in principe bestaan. Een beetje continuïteit (lees: consistent beleid) kan geen kwaad in Noord-Brabant.
Arriva heeft niet voor de naam Volans gekozen, de provincie schreef die voor, maar met de komst van het Bravo merk verdwijnt die formule. Voor mij is het onduidelijk of de Brabantliner ook een nieuwe naam krijgt (Bravoliner). Volans was geen sterk merk, terwijl de Interliner & Brabantliner dat wel zijn.
Ik ga ervanuit dat de naam Volans pas aan het einde van de concessie gaat verdwijnen. Lijkt me niet dat ze die bussen helemaal gaan omstickeren. Maar dat zullen we in de praktijk wel zien.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Ik zag gisteren wel een Brabantliner waar de letters afgehaald waren aan de zijkant... :?
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Kan ook zijn dat die schade heeft gehad en dus nog niet volledig bestickerd is.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Vandaag in de elektrische citea mogen rijden. Als dit precies zo in gebruik wordt genomen in Limboland, dan gaat het goed komen. 7 minuutjes laden en je hebt er bijna 10-15% bij. Het was natuurlijk wel even wennen, maar ook de 3 deuren zijn erg handig. Mis alleen een belletje en een camerabeeld voor de 3e deur. Het is te merken dat ze met deze bus flink hebben geinoveerd.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Vandaag waren alle 3 de elektrische VDL Citea's hun dienst aan het rijden op Lijn 70
Ben effe paar rondjes mee gaan rijden en ze laden snel. Ze doen het super goed :pos: :pos:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Dafdriver »

Michael schreef:
Hainje schreef:Wat mij betreft hoef je niet in elke reactie een foto te plaatsen.
Ik ga hier volledig in mee. En ja, ik strooi soms ook misschien te snel met foto's dus ik ben zeker geen heilige.
Je hebt foto's en je hebt foto's maar zijn foto's bij waarbij je het liefst zo snel mogelijk door scrolt.
Jurre
Berichten: 1045
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jurre »

Ik weet niet wat er precies aan de hand is in Tilburg, maar ik kwam net lijn 327 tegen bij station Universiteit en lijn 302 op de Ringbaan Oost. Een andere lijn 302 die ik zag reed ogenschijnlijk wel de gewone route en bovendien met een Ambassador. Had vanmorgen overigens ook een Ambassador (8239) op lijn 6.
kevinsnoeren1992
Berichten: 17
Lid geworden op: do 23 jun 2016, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door kevinsnoeren1992 »

Wellicht wegwerkzaamheden aan de Ringbaan-West of de Hasseltrotonde? Daar zijn ze al wel ff bezig namelijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Die 327 reed daardoor met bijna 15 minuten vertraging. En ik kan je zeggen dat het koud is als je buiten ineens 15 minuten extra moet wachten..
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Dit staat op de Arriva-site:
Kruising Wandelboslaan met Ringbaan West v.v.
Tilburg, lijnen 1, 327

van 6 december 2016, 22:00 uur
t/m 7 december 2016, 06:00 uur
Oorzaak
wegwerkzaamheden en putkop reparaties

Gevolg
Vervallen haltes: 1) Wandelboslaan
Advies
Reitse Hoevenstraat
Kruising Ringbaan west met de Wandelboslaan richting Tilburg Centraal Station
Tilburg ALLEEN richting Centraal Station 136, 300, 301, 302

van 6 december 2016, 22:00 uur
t/m 7 december 2016, 06:00 uur
Oorzaak
Asfaltreparaties en vervangen putkoppen

Gevolg
Vervallen haltes ALLEEN richting Centraal Station: 1) Ringbaan West - 2) Hart van Brabantlaan
Advies
Reitse Hoevenstraat lijn 1
🍉
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Vraagje,

krijgen alle bus haltepaaltjes de BRAVO huisstijl in Brabant dus ook Den Bosch ?
Of is het alleen Eindhoven.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

In Oosterhout hangen al borden met Bravo stijl
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Geen nieuwe concessie, dus zal wel niet zo'n haast achter zitten.
kevinsnoeren1992
Berichten: 17
Lid geworden op: do 23 jun 2016, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door kevinsnoeren1992 »

In Breda hangen toch ookal verscheidene

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:Geen nieuwe concessie, dus zal wel niet zo'n haast achter zitten.
Er moeten ook halteborden vervangen worden vanwege wijzigingen. Deze krijgen meteen de Bravo stijl mee dan uiteraard.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Hmm oke ik zie het van zelf wel als ik onderweg ben maar dacht misschien weet iemand hier het ook wel hoe dat zit. :pos:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 109 gasten