Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

In Breda rijden er nog wel meer. :X
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Mr-W schreef:Die SLF bussen zijn voor Tilburg alleen niet echt geschikt vanwege het ontbreken van een derde uitstapdeur, maar die zullen wel worden toegestaan.
De Maastrichtse SLF's hebben wél drie deuren. :wink:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door bartjemestrom »

En waar zouden die gaan rijden als Maastricht ook elektrisch gaat? Juist, Tilburg ipv de Citaro's
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

De overgebleven Volvo 8900 (7281) in Breda is terug naar Bergen op Zoom... Ik zal jullie missen, goede stoeltjes. <3
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

De jongen die een broodje at in de bus wordt niet vervolgd *bus*
https://www.politie.nl/nieuws/2017/janu ... volgd.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Mooi.
🍉
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

bartjemestrom schreef:En waar zouden die gaan rijden als Maastricht ook elektrisch gaat? Juist, Tilburg ipv de Citaro's
Op welke termijn?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

🍉
sealynx
Berichten: 79
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 11:17

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door sealynx »

Ik zag gisteren op station Eindhoven een bus van lijn 156 met afwisselend met de bestemming de tekst 'geplande rit vertrekt zo'. Wat zou dit kunnen betekenen? Wat deze bus die er stond dan niet de geplande rit, maar een extra rit (waarvoor vroeger op de film 'ekstra rit' stond)? Of iets anders dat ik niet begrijp?
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Reiziger Delft »

Mr-W schreef:De jongen die een broodje at in de bus wordt niet vervolgd *bus*
https://www.politie.nl/nieuws/2017/janu ... volgd.html
Ik begrijp niet waarom iedereen zo reageert op de politie en buschauffeur. De jongen werd gevraagd om geen sterk-ruikend broodje in de bus te eten. Logisch, daar hebben andere reizigers last van. Na herhaaldelijk vragen van de chauffeur wilde de jongen niet luisteren en werd de politie ingeschakeld. Deze vroeg ook eerst op een normale toon of de jongen uit wilde stappen. Daarop reageerde hij met ''“Ik ga er niet uit, denken jullie omdat je dat pakje aan hebt, dat ik luister?” (bron) Daarna escaleerde de boel, maar dat heeft de jongen toch echt aan zichzelf te danken. Ik vind het gedrag van de jongen niet normaal. Heel Nederland klaagt (terecht) over gebrek aan respect voor hulpverleners, buschauffeurs, conducteurs. Maar dan wordt er dit keer wel opgetreden en is het ook niet goed. Het moet toch niet zo kunnen zijn dat iedereen doen waar hij zin in heeft en niet hoeft te luisteren naar buschauffeurs en politie? Dat als je weigert te luisteren dat dan maar geaccepteerd wordt en de bus maar gewoon doorrijdt?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

Reiziger Delft schreef:geen sterk-ruikend broodje in de bus te eten.
Waar lees je dat het om een sterk-ruikend broodje gaat?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Reiziger Delft »

regenmaker schreef:
Reiziger Delft schreef:geen sterk-ruikend broodje in de bus te eten.
Waar lees je dat het om een sterk-ruikend broodje gaat?
Brabants Dagblad
Hij wordt door de chauffeur aangesproken. ,,Ik moest m’n broodje döner weg doen.”
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

olof schreef: Dus ik vraag mij vooral af: wat heeft die chauffeur in godsnaam bezield?
Arriva weigert om een persbericht eruit te sturen.
Het eten in de bus is gewoon toegestaan, zowel vanuit de wetgeving als vanuit de huisregels zolang het niet strek ruikend is. Een totaal verbod zoals bij Hermes, RET en GVB is strijdig met de wet en is voor bepaalde reizigers onwenselijk zoals diabetici.
Reiziger Delft schreef:
regenmaker schreef:
Reiziger Delft schreef:geen sterk-ruikend broodje in de bus te eten.
Waar lees je dat het om een sterk-ruikend broodje gaat?
Brabants Dagblad
Hij wordt door de chauffeur aangesproken. ,,Ik moest m’n broodje döner weg doen.”
Volgens ooggetuigen had hij het broodje weer opgeruimd in zijn tas. Zelf ga ik het meest mee met de reactie van Peter R de Vries, dat heel dit incident nergens over gaat. http://www.rtllatenight.nl/item/3812/pe ... zo_overdr/
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

olof schreef:
Dus ik vraag mij vooral af: wat heeft die chauffeur in godsnaam bezield?
Je meent dit niet serieus toch? Twijfel je aan de chauffeur? Als je instapt, staat er duidelijk dat sterk geurend voedsel niet is toegestaan. Als jij met een zak van de Burger King binnenkomt, mag je dat al niet meenemen. Als je het in een rugzak stopt, kan de geur nog enigzinds tegengehouden worden. Deze reiziger stopte zijn broodje döner weg, maar haalde hem IN de bus weer tevoorschijn en ging er van eten. Ik weet niet wat de chauffeur dan kan "bezielen". Ookal is het een persoon van 25, er hoeft maar een stukje sla, een stukje vlees te vallen en we zijn van wal.

Dat jij, wetend van de regels in de bus, iets sterk geurends eet, dus geen boterham, is jouw verantwoordelijkheid.

Ja, veel chauffeurs maken er geen probleem van. Nee, het is niet toegestaan. Moet je dan stennis gaan schoppen omdat je wordt geweigerd? Nee, want het is gewoon niet toegestaan. Mag het bij die andere chauffeur wel, misschien rijdt hij de volgende bus ;)

Ohja, als je in je eentje een hele bus tegen je krijgt, dan ga je je wel onveilig voelen. Wat er buiten de bus gebeurt is natuurlijk ook gewoon stom, werk gewoon mee en dan heb je niet een hoop geheisa. Door het verzetten heeft de agent zijn noodknop gebruikt en dan open je toch wel weer een flink potje agenten.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door waldo79 »

^^Het gaat hooguit om een overtreding van een huisregel. Vandaar dat redelijkheid en proportionaliteit ertoe kunnen leiden dat iemand daarvoor niet door justitie vervolgd wordt :shock:

Wat inderdaad niet wegneemt dat een broodje döner sterk kan ruiken en in een bus ongewenst is.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Op station Breda een TCR-Integro in Bravo-stijl. Was te verwachten natuurlijk, maar ik had ze nog niet eerder gezien.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jef400 »

waldo79 schreef:^^Het gaat hooguit om een overtreding van een huisregel. Vandaar dat redelijkheid en proportionaliteit ertoe kunnen leiden dat iemand daarvoor niet door justitie vervolgd wordt :shock:

Wat inderdaad niet wegneemt dat een broodje döner sterk kan ruiken en in een bus ongewenst is.
Dat is maar Peter R de Vries. Die verliest zelf altijd zijn zaakjes :lol:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Ik lees dat jankverhaal van Timothy net. Wat een treurige flapdrol zeg. Kern van zijn betoog: die chauffeur moet zijn muil tegen mij houden, wat denkt-ie wel, heb ik net van mijn zuurverdiende Wajong-uitkering een kleffe meurhap gekocht, mag ik er de bus niet mee in, de fok ouwe. En die kk wouten moeten ze helemaal opsluiten. Ik ben hier het slachtoffer!!!1

Joh, boo fucking hoo. Dacht eerst dat het om een opgeschoten puber ging maar het is dus een kerel van 25. Dat ze even z'n moeren aandraaien in het laboratorium waar die nageboorte gekweekt is. Speciaal voor dat slag zouden ze postnatale abortus in het leven moeten roepen (pun intended).

Wat de huisregels betreft: misschien moeten we het gewoon op het niveau van dit soort neusapen stellen. Geen warme hap in de bus. Eerst eten, dan meerijden, niet andersom.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

sealynx schreef:Ik zag gisteren op station Eindhoven een bus van lijn 156 met afwisselend met de bestemming de tekst 'geplande rit vertrekt zo'. Wat zou dit kunnen betekenen? Wat deze bus die er stond dan niet de geplande rit, maar een extra rit (waarvoor vroeger op de film 'ekstra rit' stond)? Of iets anders dat ik niet begrijp?
Dit is al eerder ergens gemeld.
Arriva toont landelijk deze info op de beginhalte.
Tekst kan ook bevatten:
Bus vertrekt over x minuten.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

nvdw schreef: Joh, boo fucking hoo. Dacht eerst dat het om een opgeschoten puber ging maar het is dus een kerel van 25. Dat ze even z'n moeren aandraaien in het laboratorium waar die nageboorte gekweekt is. Speciaal voor dat slag zouden ze postnatale abortus in het leven moeten roepen.
Alles goed daar? :@ Je gaat wel erg ver.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Ja sorry Chrysa, maar van dit soort boehoe-alles-is-de-schuld-van-de-wereld-jankies gaan bij mij de maagsappen roeren hoor.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Weet iemand waar de gelede bussen voor Breda blijven? Ze stonden anderhalve week geleden bij de spuiterij aldus een chauffeur, maar ik weet niet hoe lang zoiets duurt.
Laatst gewijzigd door Chrysa op za 21 jan 2017, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busfanNL »

Welk type is het? En worden ze van TCR of Arriva zelf?
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Ik snap trouwens dat hele gebeuren niet over dat joch. Je mag toch nooit eten in de bus, bij geen enkele vervoerder, dus die chauffeur had gewoon gelijk. Alleen dat er 13 agenten aan te pas moesten komen, is niet de schuld van die chauffeur. Die riep niet; "Yo, ey popo, roep effe nog 11 matties. Deze guy is boeng lit!"
En daarnaast komt zo'n muts met trainingspak altijd dreigend over.
Doe dat broodje gewoon weg en dan was er niets aan de hand geweest. Stom joch.
JeffreyMeijer schreef:
waldo79 schreef:^^Het gaat hooguit om een overtreding van een huisregel. Vandaar dat redelijkheid en proportionaliteit ertoe kunnen leiden dat iemand daarvoor niet door justitie vervolgd wordt :shock:

Wat inderdaad niet wegneemt dat een broodje döner sterk kan ruiken en in een bus ongewenst is.
Dat is maar Peter R de Vries. Die verliest zelf altijd zijn zaakjes :lol:
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten