Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Die rit van een half uur later gaat in Breda over op de laatste lijn 122 naar Lage Zwaluwe.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Mwah, ik ben maar met de 400 naar Zuiderhout gereisd om daar over te stappen op de bus naar Breda. Een half uur in de kou is nog steeds lang. :p

Hoe zit het eigenlijk met die Euro 6 testbus die altijd op lijn 634 rijdt? Waarom heeft die geen Bravo-stickers, en waarom wordt de display niet gebruikt?
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Dat weet ik niet, maar de bus wordt alleen voor lijn 634 gebruikt, wordt door Arriva zelf gereden en heeft een start-stop systeem
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Zo ver was ik ook nog wel. :p
Andere dan: ik zag net (02:05) een stadsbus met passagiers als lijn 76 in Breda rijden op de Belcrumweg. Wat is dat voor lijn en waar komt die zo laat nog vandaan?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Het was Cultuurnacht in Breda. Arriva rijdt dan altijd een pendeldienst langs de diverse activiteiten. In de Veolia tijd werd die pendel door Veolia gereden.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Veolia heeft de cultuurnacht nooit gereden. Het is nu het derde jaar op rij dat Arriva het rijdt. Daarvoor was het een tourboer.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Er hebben destijds Veolia bussen met ik meen Cultuurnacht bestickering gereden dacht ik. Daarom ging ik er vanuit dat Veolia die pendel ook reed. Wellicht een ander evenement geweest dan
Rick Vlodrop
Berichten: 99
Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
Locatie: Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Rick Vlodrop »

huibe schreef:Veolia heeft de cultuurnacht nooit gereden. Het is nu het derde jaar op rij dat Arriva het rijdt. Daarvoor was het een tourboer.
Michael schreef:Er hebben destijds Veolia bussen met ik meen Cultuurnacht bestickering gereden dacht ik. Daarom ging ik er vanuit dat Veolia die pendel ook reed. Wellicht een ander evenement geweest dan
Michael en Huibe hebben allebei gelijk. De eerste jaren heeft Veolia zelf gereden met bestickering en heeft de provincie gesponsord. Daarna, dus de paar laatste jaren van Veolia, heeft een externe partij gereden. Provincie wou niet meer sponsoren en Veolia had kostencontract dus was de Cultuurnacht einde verhaal.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Weet iemand hoe het met de inzet van de gelede MAN's op de stadsdienst van Breda zit? Worden ze alleen in de ochtendspits, of ook in de avondspits, of ook tussendoor ingezet (en zo ja welke nummers dan).?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

"Spits" is vrij ruim.

Ik zie ze de hele dag door rijden op lijn 9 (Mijn school zit aan die route :p), maar ze rijden niet alle ritten op die lijn.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Chrysa schreef:
Hoe zit het eigenlijk met die Euro 6 testbus die altijd op lijn 634 rijdt? Waarom heeft die geen Bravo-stickers, en waarom wordt de display niet gebruikt?
De 8611 rijdt nu samen met de 8382 (huh, een DAV-bus?) op lijn 634.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

8382 is inderdaad uit de serie die van HWGO naar DAV is gegaan, maar dit exemplaar is naar Brabant verhuisd en rijdt keurig in rood-wit ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Even wat fotografisch bewijs erbij:

Afbeelding

De 8382 rijdt hier al heel wat jaren ter vevanging van de 8215 die total loss is geraakt bij een aanrijding met een tractor.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

Als ik me niet vergis heeft de 8382 het interieur gekregen van de 8215
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door frankberg19 »

Michael schreef:Even wat fotografisch bewijs erbij:

afbeelding verwijderd

De 8382 rijdt hier al heel wat jaren ter vevanging van de 8215 die total loss is geraakt bij een aanrijding met een tractor.
Afbeelding
Die is inderdaad nogal total-loss.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:"Spits" is vrij ruim.

Ik zie ze de hele dag door rijden op lijn 9 (Mijn school zit aan die route :p), maar ze rijden niet alle ritten op die lijn.
Ze horen alle ritten te rijden op lijn 9 maar omdat pas 2 van de 3 geledes beschikbaar zijn is het nog niet mogelijk om alle ritten met de geledes te rijden. De derde wordt momenteel gereed gemaakt.

De 0281 (de wagen die momenteel omgebouwd word) is de Veolia 6761
De 0282 is de Veolia 6763
En de 0283 is de Veolia 6764.

Zowel de 0282 als de 0283 reden vanmiddag allebei op dienst op lijn 9. In ieder geval 1 van die omlopen rijdt nadat die van lijn 9 afkomt een rit 115 naar Zundert die rond 17:15 vertrekt vanaf Station Breda.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

ZO6176 schreef:Als ik me niet vergis heeft de 8382 het interieur gekregen van de 8215
Naar mijn weten hebben beide series hetzelfde interieur op wellicht wat kleine details na dus ik vraag me dan af wat de reden zou zijn dat de 8382 het interieur van de 8215 zou hebben gehad.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Michael schreef:
Ze horen alle ritten te rijden op lijn 9 maar omdat pas 2 van de 3 geledes beschikbaar zijn is het nog niet mogelijk om alle ritten met de geledes te rijden. De derde wordt momenteel gereed gemaakt.

De 0281 (de wagen die momenteel omgebouwd word) is de Veolia 6761
Is dat een kwestie van dagen (rijdt hij bijvoorbeeld woensdag op de dienst) of is het onbekend wanneer hij in dienst komt?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Ik heb geen idee wanneer die komt.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

De schermen in de bus die de komende haltes aangeven zijn nu ook in Bravo-stijl ipv Goed Bezig Bus. Werd tijd, maar het is er niet mooier op geworden.

Waarom hebben die gelede bussen eigenlijk geen Bravo-stickers gekregen?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Wellicht krijgen die de stickers nog. Belangrijkste is dat ze rijden aangezien ze hard nodig zijn
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Chrysa schreef:De schermen in de bus die de komende haltes aangeven zijn nu ook in Bravo-stijl ipv Goed Bezig Bus. Werd tijd, maar het is er niet mooier op geworden.
De Bravo huisstijl vind ik toch al niet de fraaiste. Vond de arriva schermen te druk. Hermes heeft gewoon CXX schermen met een rode tint.
Laatst in de Wijkbus van Breda gezeten, ik dacht dat alle bussen bij het Gemeentehuis naar het station gingen, blijkbaar die niet, terwijl hij redelijk druk was met 5 reizigers.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Je bent niet de eerste die zo dacht bij het station te komen... (A)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Het ligt toch echt aan de reizigers die niet goed opletten. Bij de aankondiging van de nieuwe dienstregeling is duidelijk de route vermeld en op de haltevertrekstaat kijken wil ook wel eens helpen, daar staan de belangrijkste haltes op.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Over kleine busjes gesproken: Vandaag eens met lijn 222 meegereisd omdat een omweg nog altijd fijner is dan drie kwartier lang wortel schieten op het station. Wat een knullige site hebben zij zeg.
http://buurtbustwm222.nl/

En de lange bussen: Zijn er weer wat Citea's kapot? Ik zou denken dat er door de 3 MAN-bussen ook wat Citea's over zijn, maar ik zie nu elke dag meerdere Brabantliners en Volans op de streeklijnen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten