Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Er zijn nog maar 2 MAN's inzetbaar, De derde is nog niet aanwezig.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Dan zijn er nog altijd 2 Citea's meer dan eerst...
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Dat is helaas niet zo. Zolang de MAN er niet is, is er een bus te weinig in Breda. Dat is geen probleem zolang er geen bussen kapot gaan of schade rijden.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Houd er ook rekening mee dat er omlopen kunnen zijn waarbij er ritten op de normale streeklijnen gereden worden met Volans of BrabantLiner. En die rijdt ook diensten op de normale streekdienst. Het gebeurd ook nog wel eens dat er een streekcitea op de stadsdienst terecht komt. En vandaag ging de dienstuitvoering sowieso al niet echt soepel zag ik. Want er stonden voor de rit lijn 122 van 15:08 vanaf station Breda 2 Citea's klaar. Dat was denk ik vermoedelijk een chauffeur die een bus vanaf de stalling mee had genomen in plaats van een POD auto. Dus dat is al 1 Citea die je op dat moment dus "kwijt" bent.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Michael schreef:Houd er ook rekening mee dat er omlopen kunnen zijn waarbij er ritten op de normale streeklijnen gereden worden met Volans of BrabantLiner.
Er mogen geen streeklijnen gereden worden met Brabantliners, alleen incidenteel zou dit voor kunnen komen, planmatig mag dit niet vanwege de toegangkelijkheidseisen.
Michael schreef:Het ligt toch echt aan de reizigers die niet goed opletten. Bij de aankondiging van de nieuwe dienstregeling is duidelijk de route vermeld en op de haltevertrekstaat kijken wil ook wel eens helpen, daar staan de belangrijkste haltes op.
Dat busje heeft niet eens een lijnnummer....
Arriva rijdt wel vaker met een 8 persoonsbusje bij een omleiding de volledige route, dit in tegenstelling tot Hermes waarbij het zelden voorkomt dat er überhaupt zo'n busje rijdt.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Mr-W schreef:
Michael schreef:Houd er ook rekening mee dat er omlopen kunnen zijn waarbij er ritten op de normale streeklijnen gereden worden met Volans of BrabantLiner.
Er mogen geen streeklijnen gereden worden met Brabantliners, alleen incidenteel zou dit voor kunnen komen, planmatig mag dit niet vanwege de toegangkelijkheidseisen.


Het mag wel, mede omdat het hoger comfort is, Een Citea op de Volans of BrabantLiner mag dus weer niet want lager comfort: Meestal is het zo dat die bus voordat hij de BrabantLiner of Volans op gaat nog een ritje op de streekdienst doet. Andersom gebeurd het ook: Als een bus van de Volans of BrabantLiner afkomt hij nog een rit op de streekdienst rijdt alvorens hij naar binnen gaat. Dit is een stuk efficienter dan voor 1 rit nog een andere bus moeten te gaan halen.
Mr-W schreef:
Michael schreef:Het ligt toch echt aan de reizigers die niet goed opletten. Bij de aankondiging van de nieuwe dienstregeling is duidelijk de route vermeld en op de haltevertrekstaat kijken wil ook wel eens helpen, daar staan de belangrijkste haltes op.
Dat busje heeft niet eens een lijnnummer....
Arriva rijdt wel vaker met een 8 persoonsbusje bij een omleiding de volledige route, dit in tegenstelling tot Hermes waarbij het zelden voorkomt dat er überhaupt zo'n busje rijdt.
Beide busjes rijden met lijnnummer zag ik gisteren. De ene met een groot A4 tje de ander is de 6748 waar het gewoon op de bestemmingsfilm staat. En als men gewoon op de haltevertrekstaat kijkt kunnen ze gewoon zien dat ie niet op het station komt.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Michael schreef:Houd er ook rekening mee dat er omlopen kunnen zijn waarbij er ritten op de normale streeklijnen gereden worden met Volans of BrabantLiner. En die rijdt ook diensten op de normale streekdienst. Het gebeurd ook nog wel eens dat er een streekcitea op de stadsdienst terecht komt. En vandaag ging de dienstuitvoering sowieso al niet echt soepel zag ik. Want er stonden voor de rit lijn 122 van 15:08 vanaf station Breda 2 Citea's klaar. Dat was denk ik vermoedelijk een chauffeur die een bus vanaf de stalling mee had genomen in plaats van een POD auto. Dus dat is al 1 Citea die je op dat moment dus "kwijt" bent.
Klopt, maar op het station zag ik tegelijkertijd 2 volansbussen en een Brabantliner op de streeklijnen staan die ik normaal nooit zie terwijl ik altijd op dezelfde tijd op het station kom.
En wat die lijn 122 betreft: Ik zag om 16:30 een bus van lijn 122 staan met op de display "Bus vertrekt zo", terwijl die pas om 17:09 reed. Zou dat dezelfde zijn geweest?
Michael schreef: Beide busjes rijden met lijnnummer zag ik gisteren. De ene met een groot A4 tje de ander is de 6748 waar het gewoon op de bestemmingsfilm staat. En als men gewoon op de haltevertrekstaat kijkt kunnen ze gewoon zien dat ie niet op het station komt.
Alle buurtbusjes hebben toch zo'n balk op het dashboard zitten met lijnnummer en bestemmingen? Waarom heeft lijn 3 dat niet? Dat A4tje is behoorlijk knullig.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:
Michael schreef:Houd er ook rekening mee dat er omlopen kunnen zijn waarbij er ritten op de normale streeklijnen gereden worden met Volans of BrabantLiner. En die rijdt ook diensten op de normale streekdienst. Het gebeurd ook nog wel eens dat er een streekcitea op de stadsdienst terecht komt. En vandaag ging de dienstuitvoering sowieso al niet echt soepel zag ik. Want er stonden voor de rit lijn 122 van 15:08 vanaf station Breda 2 Citea's klaar. Dat was denk ik vermoedelijk een chauffeur die een bus vanaf de stalling mee had genomen in plaats van een POD auto. Dus dat is al 1 Citea die je op dat moment dus "kwijt" bent.
Klopt, maar op het station zag ik tegelijkertijd 2 volansbussen en een Brabantliner op de streeklijnen staan die ik normaal nooit zie terwijl ik altijd op dezelfde tijd op het station kom.
En wat die lijn 122 betreft: Ik zag om 16:30 een bus van lijn 122 staan met op de display "Bus vertrekt zo", terwijl die pas om 17:09 reed. Zou dat dezelfde zijn geweest?
Michael schreef: Beide busjes rijden met lijnnummer zag ik gisteren. De ene met een groot A4 tje de ander is de 6748 waar het gewoon op de bestemmingsfilm staat. En als men gewoon op de haltevertrekstaat kijkt kunnen ze gewoon zien dat ie niet op het station komt.
Alle buurtbusjes hebben toch zo'n balk op het dashboard zitten met lijnnummer en bestemmingen? Waarom heeft lijn 3 dat niet? Dat A4tje is behoorlijk knullig.
Die 122 die jij om 16:30 zag staan zou dezelfde geweest kunnen zijn.

Er rijden 2 busjes op lijn 3: De ene is een buurtbusje die nieuw in dienst is gekomen toen Arriva hier kwam rijden en heeft dus een bestemmingsfilm:
Afbeelding

De andere is ergens vandaan getoverd volgens mij en heeft dus geen film erin zitten maar heeft een A4 met daarop groot en dikgedrukt het lijnnummer
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Ja, op die andere staat ook Wijkbus bovenop ipv buurtbus. Nooit opgevallen dat er 2 verschillende zijn...
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

In Den Bosch wordt af en toe een elektrische citea, die normaal op het transferium rijdt, ingezet op de stadsdienst om te kijken hoe dat gaat in Den Bosch. Lijn 1, 8, 9 en 11 doen niet mee, omdat de bus niet onder het station past.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Het lijkt erop dat de carnavalslijnen door TCR gereden worden. Op OVzoeker rijdt nu bus 88 oplijn 805 Bergen op Zoom - Putte
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Ik heb begrepen dat het een combi van Arriva en TCR gaat worden. De 8929 staat klaar voor lijn 811.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Oh ja, die stond er net nog niet op.
Waarom zouden ze het zo mixen? Het zijn niet veel ritten, dus het zou helemaal door TCR gereden kunnen worden, of volledig door Arriva lijkt me.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Chrysa schreef:Het lijkt erop dat de carnavalslijnen door TCR gereden worden. Op OVzoeker rijdt nu bus 88 oplijn 805 Bergen op Zoom - Putte
Lijkt me een stuk beter dat TCR die lijnen rijdt, scheelt enorm in de nachttoeslag. Waarschijnlijk is er een mixbedrijf omdat het eigen personeel anders klaagt over werkverdringing (FNV).
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Nachttoeslag? Betaalt TCR dat niet dan?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Ze moeten natuurlijk maar net vrijwilligers vinden die bereid zijn die nachtlijnen te rijden he. En als die er onvoldoende zijn komt TCR om de hoek kijken.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Op de site van Arriva staat voor BoZ de carnavalsrottenflyer al online. En door staat ook de lijn naar Putte op.

Maar whatever. Wie de ritten uitvoert is onbelangrijk. Al doet mijn buurman het. Het is Arriva die het moet regelen en daar de eventuele klacjten terecht komen.
Als de bus maar volgens de afgesproken voorwaarden rijdt in het PvE
Ik weet niet of het carnavalvevoer valt onder het PvE.

Waarom melden we eigenlijk de onderaannemers op de wiki?
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Chrysa schreef:Nachttoeslag? Betaalt TCR dat niet dan?
TCR betaald volgens mij voor dit soort werk volgens de touringcar CAO.
huibf schreef: Waarom melden we eigenlijk de onderaannemers op de wiki?
Omdat er vraag naar is, anders staan dit soort topic's binnen de kortste keren vol met vragen zoals op welke lijn rijdt onderaannemer X of Y.
huibf schreef: Het is Arriva die het moet regelen en daar de eventuele klacjten terecht komen.
Voor de vervoerder is het natuurlijk makkelijk om op de onderaannemer af te schuiven met een standaardantwoord.
huibf schreef:Als de bus maar volgens de afgesproken voorwaarden rijdt in het PvE
Ik weet niet of het carnavalvevoer valt onder het PvE.
Volgens mij moet de vervoerder alleen zorgen voor voldoende capaciteit.
Michael schreef: De andere is ergens vandaan getoverd volgens mij en heeft dus geen film erin zitten maar heeft een A4 met daarop groot en dikgedrukt het lijnnummer
Klopt, dat ligt voorin op het dashboard.
Chrysa schreef:Ja, op die andere staat ook Wijkbus bovenop ipv buurtbus. Nooit opgevallen dat er 2 verschillende zijn...
Er zijn 2 busjes nodig voor een halfuursdienst op die route volgens mij.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busfanNL »

Mr-W schreef:
Chrysa schreef:Nachttoeslag? Betaalt TCR dat niet dan?
TCR betaald volgens mij voor dit soort werk volgens de touringcar CAO.
Volgens mij soms zelfs de taxi CAO. Zo heeft een chauffeur mij ooit eens verteld.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Maar het is toch gewoon OV? Hoe komen ze daar mee weg dan?

Nog iets: De gelede bussen op lijn 9 rijden nu al de hele tijd over de Claudius Prinsenlaan in plaats van de Lovensdijkstraat naar CS. De omloop die wel met een normale bus rijdt rijdt wel over de Lovensdijkstraat. Was het allemaal toch iets te krap?
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

De drempel in de Lovensdijkstraat is zo slecht (aangelegd) dat de gelede wagens met de bodem over het wegdek schrapen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

De Volvo's schijnen er soms ook last van te hebben hoorde ik.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Arriva-dienstauto in elkaar gereden in Oosterhout

Wat deed die auto daar? Je rijdt van niks naar nergens daar...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

Het was dus een Renault en ik zie op Google Maps dat er een Renault-dealer in de buurt van het ongeval zit... Past wel mooi toch, van die dealer naar de stalling kom je daar de afrit van de brug af.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Die Zoë's worden inderdaad bij de Renault garage daar onderhouden. Toevallig is mijn auto daar ook in onderhoud en tijd terug stond er daar 1 op de parkeerplaats dus kon het niet laten om bijgevoegd plaatje te maken:
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten