Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Zoiets doen ze geloof ik elk jaar.
🍉
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Nog nooit gezien, maar misschien had ik dat beter zo kunnen houden. Wat een lelijk iets.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Wubbo »

Maar op de trein staat gewoon 's Hertogenbosch zag ik vandaag. Ik hoop maar dat er niemand verdwaalt nu! :X
Volv076
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 15 feb 2017, 18:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Volv076 »

Vandaag een Citea op lijn 311 Oud Gastel - Breda, en vervolgens een BrabantLiner op lijn 123 vanaf Breda.
In de 123 stonden een aantal mensen maar de chauffeur zei er verder niets van.
Favoriete bus: Volvo 8900.
Favoriete trein: NS DDZ.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Ook een Volans-volvo op de 402 vanochtend. (Nee Michael, niet de 7280)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Arriva heeft nieuwe piepjes bij de CiCo's. Ze klinken nu hetzelfde als die van Thales. :shock:
🍉
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Die cico's tonen nu ook de hele plaatsnaam, dat was toch nooit?
Volv076
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 15 feb 2017, 18:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Volv076 »

Chrysa schreef:Die cico's tonen nu ook de hele plaatsnaam, dat was toch nooit?
Eerst altijd afkortingen van de plaatsnaam volgensmij. Nu staat de volledige naam er.
Laatst gewijzigd door Volv076 op do 16 feb 2017, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Favoriete bus: Volvo 8900.
Favoriete trein: NS DDZ.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Hainje schreef:Arriva heeft nieuwe piepjes bij de CiCo's. Ze klinken nu hetzelfde als die van Thales. :shock:
Volgens mij is dat alleen bij ook nieuwe CiCo's. De huidige heb ik wel de gehele plaatsnaam en halte gezien, maar het geluid is hetzelfde gebleven. In de 8507 bijvoorbeeld zitten iets nieuwe CiCo's en die hebben dat geluid wél.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Somoht »

Hainje schreef:Arriva heeft nieuwe piepjes bij de CiCo's. Ze klinken nu hetzelfde als die van Thales. :shock:
Dat is de afgesproken standaard. Alles moet hetzelfde gaan piepen.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Ik heb even gekeken naar de dienstregeling van de nachtdienst tijdens carnaval, maar wat ik heb gezien komen Breda en Tilburg er behoorlijk slecht uit. Want het enige dat er in deze steden is gedaan, zijn extra ritten toevoegen aan de bestaande nachtdiensten, maar geen enkele extra routes inleggen. Zo blijven wijken in Breda als: Heusdenhout/Ginnekken/Ijpelaar verstoken van extra vervoer, in Tilburg is de lijst van niet bereikbare wijken helemaal te groot om op te noemen.

Persoonlijk zeg ik: beetje een gemiste kans enerzijds, anderzijds snap ik het weer wel, want te veel bussen, betekent ook meer kans op schades, want ga er maar vanuit dat er zoals altijd tijdens carnaval, een hoop bussen zullen worden vernield, beveiliger of niet, zatlappen trekken zich nergens iets van aan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Mag ik eerlijk zeggen dat ik eigenlijk totaal niet begrijp waarom nachtvervoer in Brabant zo'n drama is, met stewards, angst voor gesloopte bussen etc.?

In Amsterdam rijden elke nacht van de week nachtbussen, die uiteraard het populairst zijn op de stapavonden. De chauffeurs rijden die bussen zonder extra begeleiding en er gebeurt echt zelden wat. Lange tijd kon er ook niet zomaar met een chipkaart gereisd worden, maar reizigers kochten gewoon mokkend alsnog contant hun kaartjes. De meest dronken reizigers deden geen vlieg kwaad en hadden al de grootste moeite wakker te blijven, gelukkig heeft GVB een lekker harde halteomroep die reizigers wakker houdt. Ja, heel af en toe kotst er iemand in de bus, maar daarvoor is een schoonmaker op de garage aanwezig als de bus weer binnenrijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Ik heb het vermoeden dat een paar Telegraaf-lezende chauffeurs de boel daar (al dan niet met hulp van de vakbonden) op zit te stoken. Denk dat het veel beter is om chauffeurs een cursus te geven hoe om te gaan met gewelddadige passagiers dan al die stewards in te zetten.
🍉
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door frankberg19 »

Overdag gebeurt er toch ook wel wat. Mensen geven overdag ook gewoon over hoor.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Aanwezigheid van mensen in een uniform (dus stewards / agenten) heeft ook wel een preventieve werking. En het is met name ook een gevoel van sociale veiligheid, enerzijds bij klanten, anderzijds bij chauffeurs.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:Ook een Volans-volvo op de 402 vanochtend. (Nee Michael, niet de 7280)
De 7280 kan je niet op lijn 402 tegenkomen want die zit in Oosterhout en Oosterhout heeft de 402 niet in hun lijnenpakket zitten. De 401 heeft Oosterhout dan weer wel in hun pakket. Breda heeft 400, 401 en 402 in hun pakket.
gliderfighter schreef:
Hainje schreef:Arriva heeft nieuwe piepjes bij de CiCo's. Ze klinken nu hetzelfde als die van Thales. :shock:
Volgens mij is dat alleen bij ook nieuwe CiCo's. De huidige heb ik wel de gehele plaatsnaam en halte gezien, maar het geluid is hetzelfde gebleven. In de 8507 bijvoorbeeld zitten iets nieuwe CiCo's en die hebben dat geluid wél.
Alleen de nieuwe CiCo's hebben dat geluid inderdaad. De gelede MAN's in Breda hebben die ook. Nieuwe CiCo's kun je herkennen aan het gekantelde WiFi teken op de plaats waar bij de oude CiCo's het OV-Chipkaart logo zit.

Overigens zijn alle gelede MAN's nu in dienst. De 0281 is vandaag voor het eerst de dienst op gegaan.
Gothic-Writer schreef:Zo blijven wijken in Breda als: Heusdenhout/Ginnekken/Ijpelaar verstoken van extra vervoer
De meeste mensen die binnen Breda wonen gaan sowieso al op de fiets of zelfs lopend. Dus die bussen zullen dan waarschijnlijk niet rendabel te krijgen zijn.
Suus schreef:Mag ik eerlijk zeggen dat ik eigenlijk totaal niet begrijp waarom nachtvervoer in Brabant zo'n drama is, met stewards, angst voor gesloopte bussen etc.?
Op de lijnen naar Etten-Leur zijn de beveiligers hard nodig. Daar zijn namelijk vrij veel incidenten. Tijd terug zelfs 2 beveiligers het ziekenhuis in geslagen toen ze ingrepen bij een incident. De lijn naar Made en Haagse Beemden zit geen beveiliging meer op. De beveiligers die daar eerst op zaten zijn op de lijnen naar Etten-Leur gezet omdat ze daar simpelweg hard nodig zijn.
Laatst gewijzigd door Michael op vr 17 feb 2017, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Michael schreef:
Chrysa schreef:Ook een Volans-volvo op de 402 vanochtend. (Nee Michael, niet de 7280)
De 7280 kan je niet op lijn 402 tegenkomen want die zit in Oosterhout en Oosterhout heeft de 402 niet in hun lijnenpakket zitten. De 401 heeft Oosterhout dan weer wel in hun pakket. Breda heeft 400, 401 en 402 in hun pakket.
Probeer ik het gemierenneuk eens voor te zijn, krijg je dit. :P

Overigens ben ik wel een keer met de 7280 naar Gorinchem geweest,maar dat was met de vorige dienstregeling.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Hainje schreef:Arriva heeft nieuwe piepjes bij de CiCo's. Ze klinken nu hetzelfde als die van Thales. :shock:
Ik heb het gemerkt, zaterdag checkte ik in op een Citaro op de Tilburgse lijn 2, "piep ging af", verrèk!

Het geluid was op de nieuwere apparaten (zoals sinds eind 2014 te vinden is geweest in Volans-bussen en Citea's) al een stuk beter dan op de ouwe die soms onverstaanbaar waren gecombineerd met slechte zichtbaarheid. Maar het huidige geluid op diezelfde apparaten uit 2014 is natuurlijk heel herkenbaar.

Desondanks strookt het geluid wat van de te sluiten poortjes (itt zuilen op open stations) op treinstations komt weer niet met dat geluid: wel qua toonhoogte en duur, maar het klinkt totaal anders op die dingen.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Jasper073
Berichten: 800
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Vandaag zag ik de Arriva 8201 bij ons op Lijn 158 Centraal Station rijden zonder Bravo logo op de voorkant, zijn ze nog bezig met bussen de Bravo huisstijl te geven ? dacht dat het al klaar was namelijk.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Misschien is het bewust niet gedaan bij de 8201, zodat dat één van de eerste bussen kan worden die er uit gaat, zonder vervanging natuurlijk.
Jasper073
Berichten: 800
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Geen idee, hij had wel aan de zijkanten het Bravo huisstijl die tekst op raam en ook op de achterkant.
Alleen op de voorkant ontbrak de Bravo logo
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Suus schreef:Mag ik eerlijk zeggen dat ik eigenlijk totaal niet begrijp waarom nachtvervoer in Brabant zo'n drama is, met stewards, angst voor gesloopte bussen etc.?
Tot 2003 reed Hermes ook wat nachtlijnen in Eindhoven. Wat ik begrepen heb is dat het faliekant mis is gegaan. Bus werden compleet verbouwd, met als gevolg dat er in de reguliere dienst de volgende dag er lijnen uitvielen. Oo de bussen waren 2 beveiligers.
Uiteindelijk is het dus te duur en door de agressie werdt de bus gemeden. Het is daarna nog geprobeerd met pasjes op naam. Maar dat was nog een extra drempel om zomaar in de bus te stappen.

Op de lijn naar Schijndel rijdt in de laatste 2 ritten volgensmij ook een beveiliger. Zeker weten doe ik dat niet. Paar jaar geleden nog wel.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Jasper073 schreef:Vandaag zag ik de Arriva 8201 bij ons op Lijn 158 Centraal Station rijden zonder Bravo logo op de voorkant, zijn ze nog bezig met bussen de Bravo huisstijl te geven ? dacht dat het al klaar was namelijk.
Citea 8984 zijn ze helemaal vergeten. Die rijdt zelfs nog met de oude stickering rond.
Jasper073
Berichten: 800
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Michael schreef:
Jasper073 schreef:Vandaag zag ik de Arriva 8201 bij ons op Lijn 158 Centraal Station rijden zonder Bravo logo op de voorkant, zijn ze nog bezig met bussen de Bravo huisstijl te geven ? dacht dat het al klaar was namelijk.
Citea 8984 zijn ze helemaal vergeten. Die rijdt zelfs nog met de oude stickering rond.
Blijkbaar ook de 8232 :D
Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 110 gasten