Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Jasper073
Berichten: 800
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Ik dacht zelf ook aan test bus voor CXX - R-NET maar heb zelf ook geen idee.
Ik had iets gelezen op me GSM over dubbeldekker voor R-NET en zag nu veel beter de site en de gefotoshopt plaatje erbij.
Maar dacht ik vertel het gewoon hier en wie weet had iemand wel een goeie uitleg voor me ofzo waar die bus voor zou kunnen zijn.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Ezra schreef:Dit weekend rijden er geen treinen tussen Roosendaal en Antwerpen. In plaats daarvan rijden er bussen tussen Breda en Noorderkempen en tussen Roosendaal en Essen. Heeft iemand al foto's of waarnemingen van de vervoerders die dit vervangend vervoer rijden?
Muys Reizen uit Essen / Rucphen.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

De MAN geledes hebben nu ook de Bravo bestickering gekregen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door groningen »

Kan het zijn dat Bravo onderdeel is van Arriva? Dat geplande rit vertrekt zo is ook in Groningen te zien op de lijn Drachten.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Bravo is een concept van de Provincie Noord-Brabant. Arriva rijdt in Oost en West Brabant en Hermes rijdt in Zuidoost Brabant
BataMuka
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 10 okt 2016, 15:28

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door BataMuka »


Ziet er mooi uit hoor! Heeft wel even mogen duren haha maar AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 06 mar 2017, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's in quote vervangen door links
"I try to use public transport, always..."
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Buiten de schoolvakanties zijn ze hard nodig. Daarom is er waarschijnlijk geen tijd geweest om ze te bestickeren. In de schoolvakanties staan ze stil zoals afgelopen week
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Suus schreef:
Ezra schreef:Dit weekend rijden er geen treinen tussen Roosendaal en Antwerpen. In plaats daarvan rijden er bussen tussen Breda en Noorderkempen en tussen Roosendaal en Essen. Heeft iemand al foto's of waarnemingen van de vervoerders die dit vervangend vervoer rijden?
Muys Reizen uit Essen / Rucphen.

//uploads.tapatalk-cdn.com/201703 ... a26e37.jpg
Ok, dankjewel. Had een beetje gehoopt op een lijnbus van een onderaannemer van De Lijn, maar goed, dit is ook wel leuk.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 06 mar 2017, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto uit quote gehaald
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

groningen schreef:Kan het zijn dat Bravo onderdeel is van Arriva? Dat geplande rit vertrekt zo is ook in Groningen te zien op de lijn Drachten.
Dat "bus vertrekt zo" is bij heel Arriva NL.
🍉
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Op de MANs hebben ze wel weer Bravo-logo's op de zijkant gedaan zoals bij Hermes? Erg consequent zijn ze niet...
kevinsnoeren1992
Berichten: 17
Lid geworden op: do 23 jun 2016, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door kevinsnoeren1992 »

Zitten ook CXX stickers op de deuren van vooraan instappen op de MAN's


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:Op de MANs hebben ze wel weer Bravo-logo's op de zijkant gedaan zoals bij Hermes? Erg consequent zijn ze niet...
Op de MAN's zit geen reclame. Dan gaat dat wat makkelijker. De rest van de bussen zit vaak reclame op. Beetje omslachtig om de reclame eraf te halen dan de Bravo stickers te plakken en dan opnieuw gedrukte reclamestickers er weer terug op plakken.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Michael schreef:Buiten de schoolvakanties zijn ze hard nodig.
Ik kan me nog goed herinneren dat er op t forum werd gezegd dat de Volansbussen voldeden en versterking niet nodig was :wink:
Ezra schreef:
Suus schreef:
Ezra schreef:Dit weekend rijden er geen treinen tussen Roosendaal en Antwerpen. In plaats daarvan rijden er bussen tussen Breda en Noorderkempen en tussen Roosendaal en Essen. Heeft iemand al foto's of waarnemingen van de vervoerders die dit vervangend vervoer rijden?
Muys Reizen uit Essen / Rucphen.

//uploads.tapatalk-cdn.com/201703 ... a26e37.jpg
Ok, dankjewel. Had een beetje gehoopt op een lijnbus van een onderaannemer van De Lijn, maar goed, dit is ook wel leuk.
Die rijden ook wel eens de noorderkempen pendeldienst.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

De Efteling heeft toch al een monorail? *O*
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Chrysa schreef:De Efteling heeft toch al een monorail? *O*
Sorry Chrysa, maar de Efteling heeft geen monorail*, wel een smalspoor stoomtreintraject met 3 stoomlocs en 1 dieselloc (voor ondermeer onderhoud aan het spoor en bij noodsituaties).

*Droomvlucht word overigens wel gezien als zijnde 'Monorail', maar deze wagens zijn echt niet voor 'buiten gebruik'. Het is namelijk alleen maar een flinke bak met plastic (glasfiber).

Er zijn al meerdere malen plannen voor een alternatief vervoersvorm verzonnen voor het vervoer van en naar de Efteling, maar tot nu toe alle zonder enig resultaat. Ik verwacht dan ook niet serieus dat er op zowel het kort of langer termijn, een verandering gaat komen rondom dit punt.

Zowel een Monorail of spoorlijn naar de Efteling zal des ons niet te min stuiten op veel verzet van milieuactivisten, die vinden dat deze maatregelen te veel vragen van het landschap van de Loonsche bossen/Loonsche en Drunense Duinen. Daarentegen komen ze ook niet met een degelijk alternatief, ja één, de Efteling per direct sluiten en het park weer bos laten worden. Dan los te probleem zichzelf op.**
Maar als ik zelf een optie zou mogen geven voor een goede manier waarop je bezoekers naar de Efteling kunt vervoeren: trolleybussen - dubbel gelede - extra externe parkeerplaatsen en dan vervoer met bovengenoemde bussen.
Een voorbeeld voor een lijnennet:
800 Efteling - 's Hertogenbosch
801 Efteling - Tilburg
802 Efteling - Breda
803 Efteling - P5 Waspik/Sprang-Capelle
804 Efteling - P6 Drunen/Heusden
(P1 t/m 4 zijnde huidige parkeerplaatsen op het terrein van de Efteling zelf)
Er is wel één belangrijke wijziging ten opzichte van de huidige dienstregeling en dat houd in dat alle lijnen ongeacht de dag, een halfuursdienst rijden, dus ook tijdens de 'dal momenten', dit om iets meer spreiding te bieden.

**Ik ben het overigens niet eens met de milieuactivisten.
De Efteling dicht is het laatste wat ik zou willen!!!
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Gothic-Writer schreef:
Chrysa schreef:De Efteling heeft toch al een monorail? *O*
Sorry Chrysa, maar de Efteling heeft geen monorail*, wel een smalspoor stoomtreintraject met 3 stoomlocs en 1 dieselloc (voor ondermeer onderhoud aan het spoor en bij noodsituaties).

*Droomvlucht word overigens wel gezien als zijnde 'Monorail', maar deze wagens zijn echt niet voor 'buiten gebruik'. Het is namelijk alleen maar een flinke bak met plastic (glasfiber).
Land van Laaf heeft een monorail buiten lopen hoor. :Y
ovforens
Berichten: 322
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ovforens »

De laatste post kan wat mij betreft naar het Alledaagse fantasieëntopic.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Lijn 802 Breda-Efteling stond in de plannen voor de huidige dienstregeling maar is niet doorgegaan
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Chrysa schreef:De Efteling heeft toch al een monorail? *O*
Zelf zie ik nog eerder een upgrade naar T 100 dubbeldekkerbussen op lijn 300,301,302, 305,310 rijden dan dat die monorail er komt.
Michael schreef:Lijn 802 Breda-Efteling stond in de plannen voor de huidige dienstregeling maar is niet doorgegaan
Die plannen zijn niet doorgegaan doordat de Benelux nog niet in Breda stopt en de financiering nog niet rond is.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Gebruikt Arriva een DAV-bus voor opleidingsritten in Breda? Kwam net turquoise Amba tegen op de Claudius Prinsenlaan, maar dat is geen logische route voor normale ritten.
kevinsnoeren1992
Berichten: 17
Lid geworden op: do 23 jun 2016, 12:44

Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door kevinsnoeren1992 »

Waarschijnlijk leren 402. Vanuit Schelluinen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Chrysa schreef:Land van Laaf heeft een monorail buiten lopen hoor. :Y
En laat die monorails maar binnen attractieparken. Geeft alleen maar meer problemen dan een stalen bakkie (trein) op twee staven (rails) laten rijden. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Op verschillende haltepalen in Den Bosch zit een sticker mbt het cashloos betalen na 19:00. KW1C heeft hem sowieso, meerdere keren verschillende palen gezien op verschillende plekken.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Het staat inmiddels ook op de schermen van het busstation van Breda. Goede zaak lijkt me.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten